Last news in Fakti

12 Март, 2005 14:53 1 954 0

Почти готов?!

  • seat-
  • leon-
  • seat leon

В Женева сред множеството нови предложения на заслужено внимание се радваше и поредното творение с иберийски адрес. Студията е дело на Seat и всъщност е призвана да разкрие на света как ще изглежда наследникът на сегашния Leon. Премиерата на серийната версия ще се състои само след няколко месеца - по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Приблизително тогава би следвало да стартират и продажбите на испанското компактно возило. Рекордно кратките срокове, в които концепткарът ще се превърне в “пълноценен” автомобил, движещ се по пътищата, а не само по изложбените подиуми, не би следвало да учудват никого. Изцяло в традициите на компанията-производител Seat Leon concept почти напълно се

доближава

до серийния модел, така че това до голяма степен предопределя бързата му поява в дилърските центрове още през ранната есен на тази година. По подобие на своите събратя Altea и Toledo, новият Leon също следва концепциите и решенията, залегнали при направата на студията Salsa, която дебютира през 2000 година. Последната още тогава показа какви ще бъдат основните насоки при външния и вътрешен дизайн на возилата с емблемата на Seat, които ще се появяват занапред. Като изразител на тази философия се явява и Seat Leon concept, който привлича с типичните за испанската фирма стилистични решения - масивна и широка радиаторна решетка, фарове с формата на бадем, както и три “могъщи” въздухозаборника, разположени ниско долу в предната част на возилото и покрити с декоративни решетки. Агресивното и динамично излъчване на компактния автомобил допълнително се подсилва от релефния преден капак, който плавно и хармонично прелива с останалите елементи от екстериора. Ако пък ви се наложи да разглеждате Seat Leon concept отзад, то също няма да изпитате сериозни затруднения при разпознаването на родовата му принадлежност. Типичната форма на стоповете (“тигрови очи”), монтираният спойлер, централно разположеният хромиран ауспух, както и допълнителната светлинна сигнализация, задействаща се при натиск върху спирачния педал, категорично потвърждават тезата ви, че си имате работа с класически представител на голямото семейство на Seat. Внушителният облик на автомобила допълнително се подсилва от деветнадесетцоловите джанти, с които е “екипиран”.

По отношение на

интериора

испанците отново залагат на стила, наложен през последните години. Луксът и грижата към детайла се забелязват навсякъде. Така например Seat Leon concept предлага гостоприемство и комфортно пътуване на четирима души. Всеки от тях разполага с отделна ергономична спортна седалка, покрита с естествена кожа, решена в червен цвят. Водачът пък контролира автомобила с помощта на елегантен триспицов волан, като информацията за скоростта и нивото на оборотите е съсредоточена в два класически кръгли циферблата.

На средната конзола са разположени екранът на бордовия компютър, както и почти всички уреди за управление на отделните системи на автомобила. Удобно и практично в долната част на средната конзола е позициониран лостът на шестстепенната автоматична скоростна кутия. Последната предлага и функция за ръчно превключване на отделните предавки.

Към настоящия момент Seat Leon concept е оборудвана и с четирицилиндров редови двигател, чийто работен обем е 1 997 см3. Осигуряваната от него мощност е 200 к.с., а пиковата стойност на въртящия момент също е повече от задоволителна - 280 Нм, които се достигат още при 1 800 об./мин. С подобно оборудване Seat Leon concept развива максимална скорост от 236 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за доста кратко време - 6.9 секунди. Разходът на гориво е умерен, предвид качествата на ламята под предния капак. От Seat уверяват, че с този двигател Leon concept харчи средно 7.8 литра бензин на 100 км смесен пробег.

Станислав Гавазов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА