3 Май, 2016 07:15 7 440 4

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

  • renault pro+-
  • x-track-
  • 4x4-
  • kangoo-
  • trafic-
  • master
Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели - 1

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събититето.

Най-продаваният производител на транспортни автомобили в Европа представи решения за по-добро сцепление на цялата гама от модели. Подразделението Renault Pro+ държи върха в този сегмент на стария континент от цели 18 години и сега те имат намерението да се превърнат във все по-глобална марка. Трите им модела се предлагат в адски много конфигурации, като за най-малкия Master те са 65, за средно размерния Trafic те са 270, а за най-големия Trafic достигат 350. С този избор те покриват почти всички изисквания на съвременната търговия и за да допълнят това те вече ще могат да предложат и решения за по-недостъпните терени и настилките с по-ниски нива на сцепление.

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

Първата технология е наречена Extended Grip и се предлага за всичките три модела Kangoo, Trafic и Master. Тя представлява подобрена система за контрол на сцеплението и е стандартна за всичките модели. Разликата в работата ѝ в сравнение със стандартното ASC, с което повечето от автомобилите ни са екипирани е, че не "прерязва" движението на колелото, а само намалява неговата скорост, като по този начин запазва скоростта на движение и не се явява пречка при потегляне. Активирането става с бутон от таблото със скорост до 50 км/ч. При Kangoo тя може да бъде комбинирана в пакета All Road, който включва повдигнато с 8мм окачване, гуми с усилен външен борд и метална защита за двигателя.

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

Следващата се нарича X-Track и също се предлага и за трите модела на компанията. Тя предоставя малко повече възможности на пресечен терен и настилки и главната промяна в нея е наличието на диференциал с ограничено приплъзване за задвижващия според модела мост. Диференциалът има общо 8 фрикционни диска и при нужда може да пренася до 25% от въртящия момент на двигателя към колелото, което има най-много сцепление. Освен него пакетът включва повишен с 30мм клиренс при Kangoo и Trafic, а при Master височината се повишава с 40мм, отново присъства и защита на двигателя под формата на 3 милиметров стоманен щит. Пакетът включва и гуми Mud&Snow, с които да се справяте с тежки терени с много малко сцепление, като размера им е еднакъв с този на стандартните. За X-Track не е нужна активация, защото тя работи постоянно. Системата е разработена в партньорство с френската фирма Poclain Vehicules.

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

Последната система е 4х4 и е налична само при най-големия Master и го превръща буквално в офроуд машина. Тя има три режима на работа - 4х2 - всичкият въртящ момент се пренася към задните колела, 4х4, при който въртящия момент се предава по равно към двата моста и режим с бавни предавки, с който могат да се преминават наистина внушителни препятствия и наклони. Бавните предавки и разпределението се активират от раздатъчна кутия позиционирана зад скоростната кутия при надлъжно разположен двигател, като промяната в предавателното число е от 1:1 към 1:1.42. Тук височината на автомобила е повишена с 65мм отпред и 58мм отзад при единична гума и 45мм при двойната. Двигателят отново има метална защита и гумите Mud&Snow са стандартни. Активирането на 4х4 става със скорост до 25 км/ч и волан, който не надминава 3/4 оборота от изправено положение. Бавните предавки се активират при спрял автомобил и натиснат съединител до появата на червена светлина на бутона и надпис на таблото LOW:ON. Предната част на автомобила позволява атакуването на наклони до 23.5 градуса. Разликата в теглото между стандартния Master със задно предаване и 4х4 достига 195 килограма. Системата е разработена от немската компания Oberaigner Automotive и е базирана на задно предаване.

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

Трасето, на което бе проведен теста представлява писта за мотокрос с разграничени няколко маршрута според нивото на проходимост и автомобилите показаха завидни възможности в преодоляването на наклони, които в нормални условия изглеждат немислими. Включването на режимите става много лесно и бързо, без да изисква отварянето на книжка с пояснения. Системите използват идеи, които са се доказали с годините, но по модерен и достъпен начин. Едната - 4х4 за Master вече е достъпна на пазара, докато другите две - Extended Grip и X-Track ще се предлагат от началото на месец септември. Малко са конкурентите при лекотоварните, които предлагат подобни решения и със сигурност това ще бъде позитив при избора.

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели

Renault представи офроуд решения за лекотоварните си модели


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    2 4 Отговор
    Двете снимки, на които колите имат по едно задно колело във въздуха, са смешни. Ако имаха отзад товар от 200-300 килограма, как щяха да се вдигнат? По сигурна предницата ще остане с едно колело на земята. Ако е само с предно предаване, никакъв блокаж от посочените, няма да помогне.
  • 2 Иван Иванов

    1 1 Отговор
    mnogo dobre
  • 3 гост

    1 0 Отговор
    Диференциала може би е най-доброто нещо за поръчване, най-малко тегло и по-евтино от цяло 4х4. Специално за нашите условия тези опции са много полезни понеже пътната мрежа из малките населени места граничи с офоуд. Браво на Рено, че мислят в тази насока.
  • 4

    0 0 Отговор
    Много полезни подобрения.