Last news in Fakti

6 Май, 2016 14:03 142 426 44

Най-яките W124-ки

  • mercedes-benz-
  • w124-
  • тунинг
Най-яките W124-ки - 1

За Mercedes-Benz W124 са изписани тонове истинско и виртуално мастило, но историята на култовия модел сякаш винаги има какво още да припомни. 32 години след дебюта си този автомобил вече попада под закрилата на законодателството за ретро коли в повечето цивилизовани държави. Доработките на някои тунинг ателиета от миналото обаче могат да стоплят сърцата на маниаците дори днес. Това са 11 от най-впечатляващите модифицирани W124-ки от края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век.

Oettinger 3600E

Най-яките W124-ки

Oettinger също не е сред обичайните заподозрени, когато се говори за тунинг на Mercedes-Benz. Компанията е специализирана в доработката на Audi и Volkswagen, но W124 променя и това. С увеличен до 3 600 см3 работен обем стандартният 300 E вече развива 235 к.с., а разграфеният до 300 км/ч скоростомер, новите джанти, спортният волан и лепенките с името на ателието са напълно достатъчни за мераклиите с по-скромни финансови възможности.

Boschert B300-24C Biturbo

Най-яките W124-ки

Щом Mercedes-Benz вече не предлага легендарните врати "крила на чайка", ще го направим ние, си казват в Boschert. Построен на базата на 300CE, B300-24C Biturbo няма почти нищо общо с оригинала. Предницата е изпълнена в стила на SL R129, междуосието е скъсено с няколко сантиметра, а 3.0-литровият двигател е снабден с два турбокомпресора. Резултатът е 320 коня и запазено място по стените в стаите на хиляди тийнейджъри.

RENNtech E600

Най-яките W124-ки

Ателието от Флорида прави всичко възможно, за да угоди на американските фенове на W124. Програмите на RENNtech включват множество възможности за доработка на немския седан, но най-ярката си остава E600 с разпилен до 400 к.с. 5.0-литров V8 M129 и солиден аеродинамичен пакет.

Koenig Specials E 300 Twin Turbo

Най-яките W124-ки

Ако трябва да бъдат сравнени с продукцията на някое съвременно ателие, някогашните творения на Вили Кьониг вероятно биха били най-близки като концепция до пищните разработки на Mansory. Телефон, телевизор - клиентът може да получи всичко, при това облечено във внушителен бодикит. Както и Boschert, Koenig залага на два турбокомпресора за доработката на двигателя, благодарение на които мощността достига 345 к.с., а максималната скорост надхвърля 300 км/ч.

Carlsson C35

Най-яките W124-ки

В сравнение с Koenig откритият W124 на Carlsson изглежда като като почтен господин до плажен културист. Немското ателие залага на елегантност и внимателни ретуши, постигнати с нови брони, прагове и джанти. 3.5-литровият 24-клапанов двигател не е пипан, но по желание на клиента може да се монтира задвижваща система от състезателния E 190 с подписа на Cosworth.

AMG 300 TE 6.0 Hammer

Най-яките W124-ки

Може би най-бързото комби от края на 80-те години е в състояние да скапе настроението на не един и двама собственици на Ferrari и Lamborgini. Това, което прави "Чука" толкова специален, са не само втрещяващите динамични характеристики, а и пригодността за ежедневна употреба. Финалната серия има раздут до 375 к.с. 6.0-литров осмак.

Mercedes-Benz E60 AMG

Най-яките W124-ки

В онези години AMG все още не е собственост на Mercedes-Benz, но разработки като тази със сигурност са част от причините това да се случи малко по-късно. С могъщия си 6.0-литров V-образен осмак и 381 к.с. назобаната W124-ка се смята за един от най-амбицираните претенденти за място на абсолютния връх в хранителната верига на спортните седани от началото на 90-те години на миналия век.

Brabus E 500 6.9

Най-яките W124-ки

През 1993 г. фундаменталистите от Ботроп слагат всички в малкия си джоб. До този момент светът не помни много 6.9-литрови 12-цилиндрови модели от този клас. С 508 к.с. и 710 Нм максимумът изглежда достигнат, но това е така само до появата на 7.3-литрова версия с 582 коня.

Brabus E 6.5

Най-яките W124-ки

Друга от разработките на Brabus, без която подобна ретроспекция би била непълна. Разпробитият до 6.5 литра V8 генерира 450 расови кончета, а моделът е една от най-търсените колекционерски придобивки.

Wald 300 TE V4

Най-яките W124-ки

Любовта на японците към W124 изглежда неугасваща. В Страната на изгряващото слънце продължава да има десетки клубове, посветени на неразрушимия Benz. Точно за такива маниаци японското ателие все още предлага предлага едни от най-елегантните пакети за външна модификация.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никой

    89 4 Отговор
    Легендарна кола. Вечен дизайн, вечна механика!
  • 2 Волен Сидеров

    19 4 Отговор
    Дамм
  • 3 circles

    77 3 Отговор
    когато колите бяха коли.........
  • 4 бубс

    9 4 Отговор
    ау ау ау
  • 5 Роман Шишарката

    16 20 Отговор
    Мерцедеса е за инвестиция на хора търсещи супер запазена 124-ка и имат по тежък портфейл в джоба си. Уникат! 300 дизел , автоматик , нивомат, шпер диференциал LSD. Един от малкото останали " ветерани" 124-ки в уникално състояние. Мерцедеса е напълно в автентичен вид и е готов с много малко средства да стане колекционерска мечта. Има дребни забележки (калници предни дребна корозия на веждите) . Салон като нов, мерцедеса винаги е бил с предпазна тапицерия на седалките оригинална на мерцедес, която пазя и също е като нова! В колата никога не е пушено / Оригинално стерео , оригинални стелки , волана е като нов , оригиналните лети джанти без забележка с летни гуми + джанти с оригиналните тасове и нови зимни гуми, 2 ключа , 2 дистанционни . Окачване в топ състояние . Нови сфери на нивомата, са произведени само 50 броя със този цвят на салон и купе (бизонско кафяво) което е още един мотив да попадне на човек който би го запазил още 3 години когато става на 30 (влиза в ретро категорията) . Не ми се разделя с колата, но имам и други колекционерски автомобили и нямам вече къде да ги съхранявам, само сериозни хора с пари и големи джобове.
  • 6 Benzz

    30 5 Отговор
    една от най добрите статйи писани в сайта
  • 7 Роман Ценов

    38 2 Отговор
    Много хубави.Вечни автомобили.124-КА ВЕЧЕН.
  • 8 Румен Янев

    8 7 Отговор
    Предпочитам Koenig Specials E 300 Twin Turbo пред която и да е дори още да е на чертожната дъска
  • 9 Бай Мецан

    11 33 Отговор
    И аз имах такъв - Е 300 D 4-matik...мислех си, че е вечен, докато не му се сцепи коша и започна да шари наляво-надясно по пътя. Заварих го и едни манговци го купиха, че им трябвало нещо 4Х4, за да си карат картофите по Смолянско.

    Коментиран от #15

  • 10 Mercedes-Benz

    32 3 Отговор
    Голям автомобил в буквален и преносен смисъл! Легенда завинаги доказала се и записала името си със златни букви на стената на славата на Мерцедес - Бенц!
  • 11 Пешеходец

    42 7 Отговор
    Последния истински Мерцедес.
    Не Съм любител нито на Мерцедес нито на БМВ.Но W123 W124 на Мерцедес и Е21 Е28 на БМВ за Мен са класика в жанра.
  • 12 Дунд

    18 2 Отговор
    Ох, котьоооооооо! Всички са приказка.
  • 13 Роман Маверика Ценов

    10 52 Отговор
    Предпочитам Форд
  • 14 Георги Симеонов

    35 7 Отговор
    Има един Бог на небето и един автомобил на шосето ! Мерцедес и всички останали ! Безспорно Mercedes-Benz W124 е най - истинския и мъжествен автомобил създаван някога ! Просто няма човек който да разбира от автомобили и да каже нещо лошо за този екземпляр. Само комплименти !
    И все пак това се отнася за серийна 124-ка понеже на Мерцедес не оригинални части не му отиват !

    Коментиран от #16

  • 15 Кофата

    26 7 Отговор

    До коментар #9 от "Бай Мецан":

    Сцепил му се е коша защото си го карал като селян..н! Мерцедеса не е за хора като теб!Купи си Молотовка!
  • 16 нагазаки

    14 3 Отговор

    До коментар #14 от "Георги Симеонов":

    Не те знам кой набор си ама едно време сигурно си имал жигули и пак си приказвал същите заклинания.Иначе лично на мен този модел на МБ най много ми допада
  • 17 DSG

    20 6 Отговор
    На времето имах 300ТЕ , МНОГО пара много нещо но пък уникат незмна красота! Наи-лошият факт беше че неможах да и се нарадвам само месец време остана моя! Изчезна и ни чарк ни ламаринка до ден днешен, още ме боли сърцето за нея! УНИКАЛНА!!!!!!!!!
  • 18 DEA

    10 51 Отговор
    Модел на 32 години. Кола достойна за гаража на Флинстоун...

    Коментиран от #20, #44

  • 19 Павлин

    27 3 Отговор
    За мен лично (не искам да обвързвам някой с моето мнение) - последните истински и идиотоустойчиви масови МВ-та.... Невероятни коли, имах щастието да покарам за кратко такъв 300D автоматик и бях потресен от поведението на пътя, може да нямаше модерната динамика, но возията все още е на високо ниво, а тези в статията са просто потресаващи... AMG 300 TE 6.0 Hammer го бях виждал в едно немско списание като дете и мисля, че все още плаката е някъде у нас
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 мъжкар

    31 1 Отговор
    Страхотна кола.Това е един от последните наистина здрави и качествени мерцедеси които с гордост могат да носят емблемата на тази марка.Наскоро попаднах на един реставриран модел който буквално изглеждаше така все едно току що е излязъл от завода и имах възможността да го покарам и съм супер впечатлен от качествата на тази кола.Сегашните еднодневки са супер боклуци дизели наблъскани с един куп ненужна електроника и супер кекави и капризни части които ти осигуряват чести посещения в сервиза.
  • 22 МАК

    22 2 Отговор
    Лелее сърцето ми затуптя здраво Истински уникати за хора имащи пари и истинско понятие от Коли!!
  • 23 Георги

    5 14 Отговор
    Който кара Мерцедес всеки го зачита днес !!!
    дори и селянин
  • 24 укиъп

    9 80 Отговор
    Какви класики, какви боклуци ве ей, в кой век живеете да се кланяте на една грозна и бавна каруца. Вие имате ли си понятие от думата Кола! Що народ се изпотрепа с тази кошница, зашото си мислеха , че карат западна, бърза и безопастна кола...да, ама не боклук на боклуците! Вие на кола не сте се качвали ве ей!,..па камо ли да карате!

    Коментиран от #25

  • 25 Георги Симеонов

    19 3 Отговор

    До коментар #24 от "укиъп":

    Интересно ми е пък ти какво си карал и кой автомобил за тебе е добър щом този не е ? Кажи да ти чуем мнението !
  • 26 МАК

    13 1 Отговор
    като ти чета неграмотния коментар май ти си тоя дето няма понятие от коли камо ли за правилна качествна подръжка
  • 27 Гост

    11 7 Отговор
    За времето си уникални коли!
    Вече имат само колекционерска стойност и то само редките модели!
  • 28 mercedes

    32 6 Отговор
    Чочонката е колата на всички времена
  • 29 Tedi

    3 4 Отговор
    Kade moga da go vidj.

    Коментиран от #38

  • 30 Макарон4о

    39 2 Отговор
    Още го карам.Повече от желязна машина.250д.чист дизел.Извънградско5,5/100.Който не е карал и обслужвал тази машина,Моля просто да замълчи!!!
  • 31 ПФФФФ

    48 6 Отговор
    Какъв по-тежък джоб какви БМВ-та? Статията е за в124. Уникално желязна кола с много добра динамика. Колко хора са се изтрепали не знам . След краш теста предната врата се отваря и затваря. В момента сегашните коли просто няма и да ги усети, ще мине през тях. Чета крайно глупави коментари.
    Това не е несъвременна кола. Електронна дроселова клапа, комутатор,ел.инжекцион,компютър,комфорт модул,климатроник,подгреви на седалки,АБС, 2 катализатора ,отделни бобини,някой си вадят и коланите, стъклата сами се затварят след заключване. Какви съвременни кенефи сравнявате с тоя танк. Страхотна кола е!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Един

    19 2 Отговор
    Айде де... след такава статия ходи харесай някоя от съвременните лигави трошляци с цялата им малоумна електроника и асистиращи помощници правещи те маймуна в количка!!! Е**м ти и прогреса братче!!!
  • 34 Koko

    9 0 Отговор
    До скоро имах 200 ТЕ 1992г. 122к.с ,климатроник, ел.пакет, шперт диференциал, автоматик...карах го почти девет години. Уникален автомобил, а подръжката ...като махнеш смяната на масло, на годината един път в бокса за контролен преглед..казват ти, че няма нищо по агрегати и окачване и продължаваш до догодина. За това време по предницата- един външен тампон на стабилизираща щанга за 10лв.
  • 35 Коко

    5 1 Отговор
    Смяна на масло и филтри-54лв., бубина още в началото като по-нова 60лв., а зимата като танк, спиране няма-непривично за стандартно задно предаване, но иска хубави гуми....но за съжаление им мина времето като технология. Въпреки всичко, може да се сравнява само и единствено с по-нов мерцедес...останалите коли не важат ако ще да са и 2017
  • 36 King

    8 0 Отговор
    Най добрия приятел на човека е МЕРЦЕДЕСА.
  • 37 Radoslav

    3 0 Отговор
    Az sam golqm fen na mrkata no nai veche na W124 imam 2 koli I 2-te sa W124 3 litrovi motori benzin I dizel I moga da kaja che sam napravil nai dobrata investiciq v jivota sii :) kakto kazvat ot Benz the best or nothing !
  • 38 karamanski

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Tedi":

    tova e mashinata
  • 39 Ivo Karamanski

    0 0 Отговор
    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bHTzAjoAbAI[/youtube]
  • 40 Гошко

    4 0 Отговор
    Инстинска класика!
  • 41 бай шиле

    7 0 Отговор
    както казва Годжи от Шоуто на Слави - „Някога правехме музика, сега вече всичко е за пари”! Същото се отнася и за колите
  • 42 Pipi

    5 0 Отговор
    Няма такава возия и здравина не бих се разделил с моята красавица w124
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 До простия

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "DEA":

    Ти пък си достоен, за бунището !