За Mercedes-Benz W124 са изписани тонове истинско и виртуално мастило, но историята на култовия модел сякаш винаги има какво още да припомни. 32 години след дебюта си този автомобил вече попада под закрилата на законодателството за ретро коли в повечето цивилизовани държави. Доработките на някои тунинг ателиета от миналото обаче могат да стоплят сърцата на маниаците дори днес. Това са 11 от най-впечатляващите модифицирани W124-ки от края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век.
Oettinger 3600E
Oettinger също не е сред обичайните заподозрени, когато се говори за тунинг на Mercedes-Benz. Компанията е специализирана в доработката на Audi и Volkswagen, но W124 променя и това. С увеличен до 3 600 см3 работен обем стандартният 300 E вече развива 235 к.с., а разграфеният до 300 км/ч скоростомер, новите джанти, спортният волан и лепенките с името на ателието са напълно достатъчни за мераклиите с по-скромни финансови възможности.
Boschert B300-24C Biturbo
Щом Mercedes-Benz вече не предлага легендарните врати "крила на чайка", ще го направим ние, си казват в Boschert. Построен на базата на 300CE, B300-24C Biturbo няма почти нищо общо с оригинала. Предницата е изпълнена в стила на SL R129, междуосието е скъсено с няколко сантиметра, а 3.0-литровият двигател е снабден с два турбокомпресора. Резултатът е 320 коня и запазено място по стените в стаите на хиляди тийнейджъри.
RENNtech E600
Ателието от Флорида прави всичко възможно, за да угоди на американските фенове на W124. Програмите на RENNtech включват множество възможности за доработка на немския седан, но най-ярката си остава E600 с разпилен до 400 к.с. 5.0-литров V8 M129 и солиден аеродинамичен пакет.
Koenig Specials E 300 Twin Turbo
Ако трябва да бъдат сравнени с продукцията на някое съвременно ателие, някогашните творения на Вили Кьониг вероятно биха били най-близки като концепция до пищните разработки на Mansory. Телефон, телевизор - клиентът може да получи всичко, при това облечено във внушителен бодикит. Както и Boschert, Koenig залага на два турбокомпресора за доработката на двигателя, благодарение на които мощността достига 345 к.с., а максималната скорост надхвърля 300 км/ч.
Carlsson C35
В сравнение с Koenig откритият W124 на Carlsson изглежда като като почтен господин до плажен културист. Немското ателие залага на елегантност и внимателни ретуши, постигнати с нови брони, прагове и джанти. 3.5-литровият 24-клапанов двигател не е пипан, но по желание на клиента може да се монтира задвижваща система от състезателния E 190 с подписа на Cosworth.
AMG 300 TE 6.0 Hammer
Може би най-бързото комби от края на 80-те години е в състояние да скапе настроението на не един и двама собственици на Ferrari и Lamborgini. Това, което прави "Чука" толкова специален, са не само втрещяващите динамични характеристики, а и пригодността за ежедневна употреба. Финалната серия има раздут до 375 к.с. 6.0-литров осмак.
Mercedes-Benz E60 AMG
В онези години AMG все още не е собственост на Mercedes-Benz, но разработки като тази със сигурност са част от причините това да се случи малко по-късно. С могъщия си 6.0-литров V-образен осмак и 381 к.с. назобаната W124-ка се смята за един от най-амбицираните претенденти за място на абсолютния връх в хранителната верига на спортните седани от началото на 90-те години на миналия век.
Brabus E 500 6.9
През 1993 г. фундаменталистите от Ботроп слагат всички в малкия си джоб. До този момент светът не помни много 6.9-литрови 12-цилиндрови модели от този клас. С 508 к.с. и 710 Нм максимумът изглежда достигнат, но това е така само до появата на 7.3-литрова версия с 582 коня.
Brabus E 6.5
Друга от разработките на Brabus, без която подобна ретроспекция би била непълна. Разпробитият до 6.5 литра V8 генерира 450 расови кончета, а моделът е една от най-търсените колекционерски придобивки.
Wald 300 TE V4
Любовта на японците към W124 изглежда неугасваща. В Страната на изгряващото слънце продължава да има десетки клубове, посветени на неразрушимия Benz. Точно за такива маниаци японското ателие все още предлага предлага едни от най-елегантните пакети за външна модификация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Никой
14:39 06.05.2016
2 Волен Сидеров
14:56 06.05.2016
3 circles
17:09 06.05.2016
4 бубс
17:38 06.05.2016
5 Роман Шишарката
17:50 06.05.2016
6 Benzz
18:04 06.05.2016
7 Роман Ценов
18:58 06.05.2016
8 Румен Янев
19:08 06.05.2016
9 Бай Мецан
Коментиран от #15
21:23 06.05.2016
10 Mercedes-Benz
21:49 06.05.2016
11 Пешеходец
Не Съм любител нито на Мерцедес нито на БМВ.Но W123 W124 на Мерцедес и Е21 Е28 на БМВ за Мен са класика в жанра.
22:43 06.05.2016
12 Дунд
23:44 06.05.2016
13 Роман Маверика Ценов
00:06 07.05.2016
14 Георги Симеонов
И все пак това се отнася за серийна 124-ка понеже на Мерцедес не оригинални части не му отиват !
Коментиран от #16
01:45 07.05.2016
15 Кофата
До коментар #9 от "Бай Мецан":
Сцепил му се е коша защото си го карал като селян..н! Мерцедеса не е за хора като теб!Купи си Молотовка!06:25 07.05.2016
16 нагазаки
До коментар #14 от "Георги Симеонов":
Не те знам кой набор си ама едно време сигурно си имал жигули и пак си приказвал същите заклинания.Иначе лично на мен този модел на МБ най много ми допада08:53 07.05.2016
17 DSG
10:38 07.05.2016
18 DEA
Коментиран от #20, #44
11:04 07.05.2016
19 Павлин
11:55 07.05.2016
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 мъжкар
00:51 08.05.2016
22 МАК
01:42 08.05.2016
23 Георги
дори и селянин
22:04 08.05.2016
24 укиъп
Коментиран от #25
01:45 09.05.2016
25 Георги Симеонов
До коментар #24 от "укиъп":
Интересно ми е пък ти какво си карал и кой автомобил за тебе е добър щом този не е ? Кажи да ти чуем мнението !07:38 09.05.2016
26 МАК
10:19 12.05.2016
27 Гост
Вече имат само колекционерска стойност и то само редките модели!
13:15 12.05.2016
28 mercedes
16:37 12.05.2016
29 Tedi
Коментиран от #38
02:03 14.05.2016
30 Макарон4о
18:24 07.02.2017
31 ПФФФФ
Това не е несъвременна кола. Електронна дроселова клапа, комутатор,ел.инжекцион,компютър,комфорт модул,климатроник,подгреви на седалки,АБС, 2 катализатора ,отделни бобини,някой си вадят и коланите, стъклата сами се затварят след заключване. Какви съвременни кенефи сравнявате с тоя танк. Страхотна кола е!
18:30 07.02.2017
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Един
17:09 20.04.2017
34 Koko
22:07 20.04.2017
35 Коко
22:14 20.04.2017
36 King
11:44 21.04.2017
37 Radoslav
00:51 22.04.2017
38 karamanski
До коментар #29 от "Tedi":
tova e mashinata16:14 16.05.2017
39 Ivo Karamanski
16:16 16.05.2017
40 Гошко
03:37 26.06.2017
41 бай шиле
18:23 07.07.2017
42 Pipi
22:30 08.06.2018
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 До простия
До коментар #18 от "DEA":
Ти пък си достоен, за бунището !23:19 30.08.2020