Когато стане въпрос за марката Daweoo, асоциациите са свързани с компромисно качество и ниска цена. Днес нещата са доста по-различни, а ние ще спрем вниманието ви на наследника на Nubira - автомобил, който вече носи името Chevrolet Lacetti и впечатлява със значително подобрено качество и характерната по-ниска цена. Моделното име произлиза от латинската дума Lacertus, която най-общо се превежда като енергия и в случая тя е универсална, тъй като ще говорим за комби варианта. Близо една година след появата на модела Lacetti хечбек у нас е на ход и версията универсал. Комбито веднага попадна в полезрението ни, а тестът, който направихме засяга пряко версията 1.6 SX.
Екстериор
За разлика от хечбека Lacetti Caravan ще се хареса на хората с предпочитания към умерен лукс и спокойни форми. Въпреки това в универсала се откриват изтънчени линии, лека визуална агресия и стил. Това трудно изпълнимо, но изключително ефектно съчетание е постигнато от не кой да е, а от италианските корифеи в областта на дизайна. Модерните бадемообразни предни светлини от хечбека, тук са заменени с доста по-масивни, но също така заоблени фарове. Новата хромирана радиаторна решетка пък оформя индивидуалността на универсалния автомобил, като придава значителна доза тежест и лукс. Изпъкналите "вежди" над колелата и цялостната висока странична линия внушават сила и стабилност. Основната линия плавно преминава в не по-малко масивно оформената задната част, привличаща вниманието с изпъкнала броня и модерни стопове. С други думи цялостният визуален ефект внушава стил, функционалност и сила.
Интериор
Вече стана дума, че автомобилът привлича с атрактивна цена, която обаче леко се е отразила на цялостния вид на салона. Минусите се заключават до евтини материали, но пък за сметка на това сглобката е много добра и превъзхожда доста от тази на по-именитите си алтернативи. Хромираната централна конзола до известна степен компенсира недостатъка на купето, като придава усещане за стил.
Уредите са компилация от аналогови и електронни, информативни са и показват всички необходими работи на основния агрегат и помощните възли. Мястото отпред и отзад е абсолютно достатъчно, а разстоянието над главите на водача и пасажерите е повече от необходимото. По този начин е осигурен необходимият простор в купето. Багажното пространство е в нормите за този клас, функционално е, а чрез делимата задна седалка може да се увеличи много. Малък недостатък е слабо изразената странична поддръжка на предните седалки, която създава лек дискомфорт при по-агресивно шофиране.
Двигател и ходови характеристики
Lacetti Caravan се предлага у нас с два бензинови агрегата, които са с обем 1.6 и 1.8-литра. Вече стана въпрос, че екипът ни имаше възможността да изпита способностите на по-слабата версия. Автомобилът ускорява перфектно, двигателят се характеризира с ниско ниво на шум, а стабилността в завои е на много добро ниво. При по-висока скорост обаче заради по-големия клиренс се усеща лека нестабилност в управлението. Спирачките си вършат работата отлично, като интересното е, че ABS-ът се включва сравнително късно. Единственият лек недостатък по отношение на динамика е по-слабото доускорение. Този минус обаче е трудно забележим и може да се нарече несъществен. Безопасността също е на много високо ниво. Кокпитът на Lacetti е оборудван с пълен набор от мерки за пасивна безопасност. Две фронтални въздушни възглавници се грижат за оптималната защита на пътниците.
Триточковите предпазни колани са пет на брой, а точките Isofix за монтаж на детски столчета са разположени серийно. Трислойната структура на стабилните брони е в състояние да поеме без повреди енергията на леки сблъсъци със скорост на движение до 8 км/ч. За разлика от предшественика си, новият модел разполага с независимо окачване на предния и задния мост. Настройките на ходовата част на европейските версии също са променени с цел да отговорят на нуждите и предпочитанията на тукашния потребител. Пак заради по-ниската цена самото купе не е достатъчно добре обезшумено.
Цена
Интересен е фактът, че въпреки повишеното качество на изработка цената остава привлекателна. Тя е по-ниска от тази на преките конкуренти, като Lacetti Caravan не им отстъпва много по останалите показатели.
Chevrolet Lacetti Caravan 1.6 SX
|
Плюсове
|
1. Въпреки повишеното качество на изработка цената остава атрактивна. Тя е по-ниска от тази на преките конкуренти. 2. Трислойната структура на стабилните брони е в състояние да поеме без повреди енергията на леки сблъсъци. 3. Сглобката е много добра и превъзхожда доста от тези на по-именитите си алтернативи. 4. Мястото отпред и отзад е абсолютно достатъчно, а разстоянието над главите на водача и пасажерите е повече от необходимото. 4. Багажникът, както и асиметрично делимата задна седалка предлагат отлична функционалност и голям товарен обем. |
Минуси
|
1. При по-висока скорост, заради по-големия клиренс се усеща лека нестабилност в управлението. 2. Единственият лек недостатък по отношение на динамика е по-слабото доускорение. Този минус обаче е трудно забележим. |
Chevrolet Lacetti Caravan 1.6 SX
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 598 куб. см.
|
Максимална мощност
|
80Kw/109 к.с. при 5 800 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
150 Нм при 4 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петтстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
11.0: 1
|
Маса на единица мощност
|
12.2 кг/к.с. (16.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 580 1 725 1 500 |
Междуосие
|
2 600
|
Маса, кг
|
1 330
|
Допустимо натоварване, кг
|
610
|
Обем на багажника,л.
|
400 - 1 410
|
Вместимост на резервоара, л
|
60
|
Разход на гориво: |
10.3 л/100км
6.3 л/100км 7.8 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.4
|
Максимална скорост
|
187 км/ч.
|
Гуми
|
195/55R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 27 100 |
Базово оборудване
|
ABS, сервоусилител на волана, въздушни възглавници за предните две места, дигитален часовник, регулируем по височина волан, предни и задни триточкови предпазни колани, CD аудио система с шест високоговорителя, оборотомер, регулируеми по височина фарове от мястото на водача, трета стоп светлина, осветление в багажното отделение, ел. предни и задни стъкла, имобилайзер, заден фар за мъгла, тонирани стъкла, централно заключване с дистанционно управление, климатроник, поленов филтър, дистанционно управление на аудио системата от волана, допълнителни фарове за мъгла и др.
|
Допълнително оборудване
|
Боя металик ............... 489
|
Гаранция
|
Три години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Chevrolet Lacetti Caravan 1.6 SX
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
FORD FOCUS
|
|
Работен обем
|
1 596 см3
|
Мощност
|
73 кВт/100 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
143 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4438/1699/1447
|
Ускорение
|
11.3 сек
|
Максимална скорост
|
185 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.3 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
31 848 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 598 см3
|
Мощност
|
74 кВт/101 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
150 Нм
при об/мин 3 200 |
Габарити, мм
|
4290/1709/1510
|
Ускорение
|
12.0 сек
|
Максимална скорост
|
183 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.2 л/100 км 6.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
30 765
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
PEUGEOT 307 SW
|
|
Работен обем
|
1 587 см3
|
Мощност
|
81 кВт/110 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
147 Нм
при об/мин 3 900 |
Габарити, мм
|
3839/1646/1440
|
Ускорение
|
12.8 сек
|
Максимална скорост
|
182 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.9 л/100 км 6.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: ST
|
30 098 лв.
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Димитър ДИМИТРОВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА