Last news in Fakti

17 Май, 2016 14:29 5 345 9

BMW Z5 и Toyota Supra ще се сглобяват в Австрия

  • bmw-
  • toyota-
  • magna-
  • z5-
  • supra
BMW Z5 и Toyota Supra ще се сглобяват в Австрия - 1

Двата нови спортни автомобила, разработени съвместно от BMW и Toyota, ще се произвеждат в завода на Magna в Австрия, съобщава Kleine Zeitung. Първи на конвейерите в Грац ще се качи наследникът на роудстъра Z4 с предполагаемо обозначение Z5, а няколко месеца след него ще започне и сглобяването на новото поколение на легендарната Supra.

Двата модела, които ще излязат на пазара през 2018 г., ще споделят обща платформа и голяма част от възлите и агрегатите. Z5 и Supra обаче ще изглеждат по различен начин и ще се оборудват с различни двигатели. От Magna планират сумарен годишен тираж от 60 000 екземпляра.

Сътрудничеството на BMW и Toyota по общия проект за нов спортен автомобил датира от 2013 г. Тогава двете компании подписаха договор за съвместна разработка на задвижваща система с горивни клетки, платформа за спортна кола със средни размери, леки композитни материали и нов тип акумулатори.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 осама

    0 0 Отговор
    демек като свърши производството на mini coutryman, сменят машините и почват z5 & supra
  • 2 Керкенез

    1 2 Отговор
    Тойота дава хибридната технология на тъпите немци, бмв дава пазар на Тойота в Европа!
    Сделката си я бива, евала, ще караме истински и по-евтини Супри!

    Коментиран от #4, #5

  • 3 Бавареца

    1 0 Отговор
    БМВ е една легенда която произвежда коли с дух и характер но за съжаление след е46 този дух отиде някъде дано да се върне един ден за да може да се наслаждаваме на добри коли както се наслаждавахме през 90-те. Последното истинско БМВ беше е36 а след е46 вече нищо нямаше да бъде както преди и БМВ та та се превърнаха в куб пластмаса с някакви софтуери който ти се бъркат в карането. А тези японски пластмаси направо не мога да ги понасям.
  • 4 Summon

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Керкенез":

    Само българския въшкар може да каже че, немците са тъпи...нищо че са една от най-технологичните наций, не само в автомобилостроеното.
  • 5 Трифонов

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Керкенез":

    Хайде сега, професоре, с изключителни познания в областта на автомобилния мениджмънт и маркетинг, както и с огромен опит в областта на... закупуването, поддържането и управлението на една кола за един живот на стойност от 5 хил.лв., прочети внимателно тъпотията, дето си написал и я осмисли... за да се надяваме, че повече няма да я повториш.
    Какво значи изразът: "Давам ти пазар"?
    Дава се нещо, което единият има, а другият не.
    Как се дава пазар на конкурентна фирма?
    Това е единственото нещо, което бизнесът на тоя свят НЕ СИ дава доброволно!
    Споразумението е далеч по-просто. Акцентът в него са горивните клетки, хибридната система и... двигателите с вътрешно горене на БМВ, както бензинови, така и дизелови.
    БМВ и Тойота са двете компании на тоя свят, които най-отдавна, независимо една от друга, започват да работят по т.нар. "горивна клетка". Това се случва през 80-те години на миналия век за БМВ и малко по-късно за Тойота. Но в началото работят независимо. Споразумението обединява усилията на двете компании и резултатите им до момента. Нека първата в света кола с такова задвижване, която е Тойота, не те бърка. БМВ са автомобилният производител с най-добър мениджмънт в света. Технологията все още не е развита на висота, за да се появи с емблемата на БМВ. Проблемите, с които би могла да се сблъска, би могла да увреди сериозно имиджът на марката.
    Хибридната система на Тойота е една. Дадена е с подписването на споразумението и този въпрос е приключен. От този момент насам БМВ я развиват самостоятелно и хибридните БМВ-та, които са налични в момента, са много по-добри от наличните хибридни Лексъс-и. Много по-добри при това!
    Съвместната спортна кола е екзотика. Щрих на това споразумение.
    А в замяна БМВ дадоха на Тойота модерни дизелови и бензинови турбо агрегати (един от които е бензиновият N20, наличен в няколко вече модела на Лексъс), които вече повече от тридесет години, японците не могат да докарат. А без това, в съвременната ера на даунсайзинга, си за никъде.
    В същото време, Тойота се надяват да успеят да налучкат формулата за правенето на премиум автомобили, която до настоящия момент сериозно им бяга, поради което Лексъс не е в състояние да се конкурира с БМВ на пазара на този тип возила на който и да било пазар. Включително в САЩ, макар че разликите в продажбите там, са все пак най-малки между двата бранда. И все пак - твърде съществени. На годишна база обаче, през последните няколко години, БМВ имат по-добри продажби и в САЩ - единственият пазар, на който Лексъс имат някакъв успех. Безспорно ключов пазар, поради което и все още Тойота я мъчат тази марка.
    Ей това са мотивите зад споразумението. Стига сте го дъвкали и стига сте си внушавали, че БМВ се учи от Тойота как да прави коли. Ако беше така, нямаше БМВ да са един от най-харесваните и обичани автомобили в света, а Тойота да са пластмасова ширпотреба, на средна цена от 18 хил. долара.

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 6 нагазаки

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Ти си си счупил клавиатурата да пишеш глупости Нямало кои да им напрай двигатели на Тойота да не та е ритнал катър в главата.Хибридната система на Тойота се движи вече серийно от 25 години.Не съм казал нищо лошо за БМВ но тук четат и млади хора моля те не ги подвеждай със селската си илитератщина.Аз нещо като не го разбирам не се излагам да пиша ПРОСТОТИИ
  • 7 WRX

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Имаш нужда от преглед ...
  • 8 Julio

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Ти бате къде видя изобщо хибридно БМВ (не питам за каране на такова) щото в Европа то е по-голяма екзотика и от Ферари, че да твърдиш че е по-добро? Колко км навъртя на хибриден Лекс? Щото ако си карал две години подобна кола ежедневно, може и да харесаш хибридното БМВ но ще ти е доста сложно да определиш коя кола е по-добра. А иначе е вярно че Лекс имат само един конкурент в света, в премиум класа и това е БМВ (ако искаш може и да им размениш местата). Изключвам Европа където трайно сме облъчени от ВАГ-маркетинга за масова употреба на на дизелови трактори.
    И 200т няма нищо общо с БМВ. Има дизелови Тойоти с двигател на БМВ но изобщо не са чак толкова много. Гледам че все още си продават D4D-то...
  • 9 анонимен

    0 0 Отговор
    Жалко...откъде накъде пък такава легенда като Супра ще споделя обща платформа с БМВ - не казвам че Z4-ката не е добра ,но смятам ,че всяка марка трябва да си бъде независима и сама да си произвежда независимо колите,а не такива общи работи.Явно японците целят чрез БМВ да имат по-широк обхват и по-голям пазар в Европа,БМВ пък ползата им е в доста напредничавите хибридни и електрически технологии на Тойота-все пак те първи през 2001 година създадоха първия хибрид -Тойота Приус. Най-вероятно пък БМВ ще търсят пък пазар в Япония ...