Двата нови спортни автомобила, разработени съвместно от BMW и Toyota, ще се произвеждат в завода на Magna в Австрия, съобщава Kleine Zeitung. Първи на конвейерите в Грац ще се качи наследникът на роудстъра Z4 с предполагаемо обозначение Z5, а няколко месеца след него ще започне и сглобяването на новото поколение на легендарната Supra.
Двата модела, които ще излязат на пазара през 2018 г., ще споделят обща платформа и голяма част от възлите и агрегатите. Z5 и Supra обаче ще изглеждат по различен начин и ще се оборудват с различни двигатели. От Magna планират сумарен годишен тираж от 60 000 екземпляра.
Сътрудничеството на BMW и Toyota по общия проект за нов спортен автомобил датира от 2013 г. Тогава двете компании подписаха договор за съвместна разработка на задвижваща система с горивни клетки, платформа за спортна кола със средни размери, леки композитни материали и нов тип акумулатори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 осама
18:08 17.05.2016
2 Керкенез
Сделката си я бива, евала, ще караме истински и по-евтини Супри!
Коментиран от #4, #5
19:59 17.05.2016
3 Бавареца
22:28 17.05.2016
4 Summon
До коментар #2 от "Керкенез":
Само българския въшкар може да каже че, немците са тъпи...нищо че са една от най-технологичните наций, не само в автомобилостроеното.22:38 17.05.2016
5 Трифонов
До коментар #2 от "Керкенез":
Хайде сега, професоре, с изключителни познания в областта на автомобилния мениджмънт и маркетинг, както и с огромен опит в областта на... закупуването, поддържането и управлението на една кола за един живот на стойност от 5 хил.лв., прочети внимателно тъпотията, дето си написал и я осмисли... за да се надяваме, че повече няма да я повториш.Какво значи изразът: "Давам ти пазар"?
Дава се нещо, което единият има, а другият не.
Как се дава пазар на конкурентна фирма?
Това е единственото нещо, което бизнесът на тоя свят НЕ СИ дава доброволно!
Споразумението е далеч по-просто. Акцентът в него са горивните клетки, хибридната система и... двигателите с вътрешно горене на БМВ, както бензинови, така и дизелови.
БМВ и Тойота са двете компании на тоя свят, които най-отдавна, независимо една от друга, започват да работят по т.нар. "горивна клетка". Това се случва през 80-те години на миналия век за БМВ и малко по-късно за Тойота. Но в началото работят независимо. Споразумението обединява усилията на двете компании и резултатите им до момента. Нека първата в света кола с такова задвижване, която е Тойота, не те бърка. БМВ са автомобилният производител с най-добър мениджмънт в света. Технологията все още не е развита на висота, за да се появи с емблемата на БМВ. Проблемите, с които би могла да се сблъска, би могла да увреди сериозно имиджът на марката.
Хибридната система на Тойота е една. Дадена е с подписването на споразумението и този въпрос е приключен. От този момент насам БМВ я развиват самостоятелно и хибридните БМВ-та, които са налични в момента, са много по-добри от наличните хибридни Лексъс-и. Много по-добри при това!
Съвместната спортна кола е екзотика. Щрих на това споразумение.
А в замяна БМВ дадоха на Тойота модерни дизелови и бензинови турбо агрегати (един от които е бензиновият N20, наличен в няколко вече модела на Лексъс), които вече повече от тридесет години, японците не могат да докарат. А без това, в съвременната ера на даунсайзинга, си за никъде.
В същото време, Тойота се надяват да успеят да налучкат формулата за правенето на премиум автомобили, която до настоящия момент сериозно им бяга, поради което Лексъс не е в състояние да се конкурира с БМВ на пазара на този тип возила на който и да било пазар. Включително в САЩ, макар че разликите в продажбите там, са все пак най-малки между двата бранда. И все пак - твърде съществени. На годишна база обаче, през последните няколко години, БМВ имат по-добри продажби и в САЩ - единственият пазар, на който Лексъс имат някакъв успех. Безспорно ключов пазар, поради което и все още Тойота я мъчат тази марка.
Ей това са мотивите зад споразумението. Стига сте го дъвкали и стига сте си внушавали, че БМВ се учи от Тойота как да прави коли. Ако беше така, нямаше БМВ да са един от най-харесваните и обичани автомобили в света, а Тойота да са пластмасова ширпотреба, на средна цена от 18 хил. долара.
Коментиран от #6, #7, #8
07:01 18.05.2016
6 нагазаки
До коментар #5 от "Трифонов":
Ти си си счупил клавиатурата да пишеш глупости Нямало кои да им напрай двигатели на Тойота да не та е ритнал катър в главата.Хибридната система на Тойота се движи вече серийно от 25 години.Не съм казал нищо лошо за БМВ но тук четат и млади хора моля те не ги подвеждай със селската си илитератщина.Аз нещо като не го разбирам не се излагам да пиша ПРОСТОТИИ08:19 18.05.2016
7 WRX
До коментар #5 от "Трифонов":
Имаш нужда от преглед ...14:01 18.05.2016
8 Julio
До коментар #5 от "Трифонов":
Ти бате къде видя изобщо хибридно БМВ (не питам за каране на такова) щото в Европа то е по-голяма екзотика и от Ферари, че да твърдиш че е по-добро? Колко км навъртя на хибриден Лекс? Щото ако си карал две години подобна кола ежедневно, може и да харесаш хибридното БМВ но ще ти е доста сложно да определиш коя кола е по-добра. А иначе е вярно че Лекс имат само един конкурент в света, в премиум класа и това е БМВ (ако искаш може и да им размениш местата). Изключвам Европа където трайно сме облъчени от ВАГ-маркетинга за масова употреба на на дизелови трактори.И 200т няма нищо общо с БМВ. Има дизелови Тойоти с двигател на БМВ но изобщо не са чак толкова много. Гледам че все още си продават D4D-то...
10:35 19.05.2016
9 анонимен
18:24 26.05.2016