Когато преди време марката SsangYong се отделяше от потъващия тогава концерн Daewoo, едва ли някой предполагаше, че не само ще оцелее, а ще върви и напред, при това във възходяща линия. Амбициозните корейци не се предаваха пред трудностите и постоянно демонстрираха желанието си не просто да се позиционират на местния пазар, а да се утвърждават като реален играч и на европейската сцена. Благодарение на доста качествени четириколесни, разумни цени и успешен маркетинг, азиатците съвсем скоро стъпиха на крака. Първата им успешна крачка у нас беше всъдеходът Rexton. Сега на ход са още два автомобила с повишена проходимост - Kyron и Actyon. Те са по-малки от Rexton, впечатляват с доста авангарден дизайн, добро качество на изработка и атрактивни цени. Екипът ни реши да започне с представянето на най-малкия всъдеход на компанията, наречен Actyon. Тестът, който направихме съвпадна с първия сняг, а в планините той не беше никак малко. Именно това ни помогна да разберем истинските му възможности по отношение на фактора проходимост. Но да започнем от външния вид на необичайния “паркетен” SUV.
Екстериор
Още от пръв поглед е ясно, че заради авангадния си дизайн малкият всъдеход ще има маса поклонници, но и доста противници. Той е доста по-различен от стандартните алтернативи. В предната част е “вкаран” лек ретро привкус а ла PT Cruiser.
Именно тази средна част и почти вертикалната радиаторна решетка наподобяват според дизайнерите на паст на акула. Фаровете пък с повече въображение би трябвало да приличат на орлови очи. На каквото и да ви приличат обаче, едно е ясно - те са доста екстравагантни и внасят необходимата доза агресия, а и не на последно място т.нар висша автомобилна мода. Страничната линия на Actyon също е доста динамична, а отзад излъчването е подчертано спортно. Задното стъкло е много полегато, а като цяло задната част е добре заоблена. С други думи, интересен и определено нестандартен външен вид.
Интериор
Тъй като автомобилът е от най-малкия клас всъдеходи, а и цената му е доста атрактивна, очаквахме посредствен интериор, силен мирис на пластмаса и некачествена сглобка. Останахме обаче приятно изненадани, като установихме, че всъщност нещата в салона съвсем не изглеждат така. Изключително прецизна сглобка и доста атрактивни материали придават на салона лукс и усещане за автомобил от по-висок клас. Авангардните решения вътре са по-малко, отколкото отвън, и са добре премерени. Уредите са отлично информативни, като в по-голямата си част са аналогови. DVD-системата, която се предлага като опция, внася още по-голям колорит в малкия всъдеход. Основните минуси в интериора са три. Седалките са доста твърди, не са големи, а страничната им поддръжка не е достатъчна. Другият негатив е свързан с вече споменатото доста полегато задно стъкло.
Отвън то изглежда много добре, но е причина за намалена видимост в средното огледало за обратно виждане. Страничните огледала обаче са големи и компенсират този недостатък. И последно, багажното отделение е по-малко и по-нефункционално от това на повечето алтернативи. Иначе мястото за краката на пасажерите отпред и отзад е предостатъчно, просторът в купето е осезаем, а наличието на повече екстри в базовото оборудване определено се забелязва. Като обобщение може да се каже, че салонът на Actyon е стилен, доста качествен и като цяло оставя позитивно впечатление у пътниците и водача.
Двигател и ходови характеристики
Известно е, че компанията SsangYong ползва моторизация от колоса Mercedes-Benz. При Actyon това правило също важи. У нас автомобилът се предлага само с двулитров дизел, с мощност 145 к.с.и снабден със системата common rail, който впечатлява с прилична динамика, икономичност и най- вече с добро доускорение. Интересното е, че въртящият момент не се предава и на четирите колела постоянно. Както вече стана ясно изпробвахме всъдехода в доста екстремни ситуации и впечатлението бе повече от добро. Проходимостта в умерено трудни off-road терени е отлична. Трансмисията има две положения - 2WD и 4WD. При първата въртящият момент се предава само на задните две колела и при този режим автомобилът е най-икономичен.
Когато се наложи да превключите на 4WD, в действие влиза електронна система, като така се задействат и четирите колела, а в зависимост от нуждата преразпределянето на момента между предния и задния мост може да варира. Освен това важна роля играе и електронно стабилизираща програма, която допълнително придава стабиност на автомобила. Така че, ако сте почитател на ските, Ssang Yong Actyon е един отличен вариант.
Цена
Цената на базов Actyon стартира от 39 990 лева с ДДС, което е доста под стандартите за автомобил с висока проходимост. Вече “наточен” с много екстри цената му отново остава по-атрактивна от тази на конкурентите. И ако Actyon все още отстъпва по имидж, то по качество и характеристики е по-напред от повечето си именити алтернативи.
Ssang Yong Actyon 2.0 CDI C40M
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 998 куб. см.
|
Максимална мощност
|
107 Kw/145 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
316 Нм при 1 800 - 2 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0:1
|
Маса на единица мощност
|
12.8 кг/к.с. (17.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 455 1 880 1 740 |
Междуосие
|
2 740
|
Маса, кг
|
1 850 |
Допустимо натоварване, кг
|
475
|
Обем на багажника,л.
|
468 - 916
|
Вместимост на резервоара, л
|
75
|
Разход на гориво:
|
9.9 л/100км
6.3 л/100км 6.3 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.0
|
Максимална скорост
|
187 км/ч.
|
Гуми
|
255/60R18
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 55 500 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, ESP, ASR, хидравличен спирачен асистент, HDC - система за подпомагане на движението при спускане, система проив преобръщане, лети джанти, подгряване за чистачките интегрирано в предното стъкло, предни чистачки с променлив интервал, двупозиционен ел. регулируем панорамен шибедах, допълнителни фарове за мъгла, силно тонирани втори и трети ред стъкла, ел. регулируеми странични огледала с отопление и възможност за ел. прибиране, трета стоп светлина, четири въздушни възглавници, регулиране на фаровете от мястото на водача, климатроник, кожен салон с предни ел. седалки, отопляеми предни седалки, филтър за пречистване на въздуха в купето, предни предпазни колани с пиротехнически механизъм, ел. стъкла, асиметрично делима задна седалка, три извода 12V, автоматично заключване на вратите при скорост от 60 км/ч, аварийно отключване, щора на багажното отделение, шест тонколони + антена и окабеляване, боя металик, имобилайзер поставки за чаши, оборотомер, подвижен пепелник и др.
|
Гаранция
|
DVD-система ................................... 2 600 лв.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Ssang Yong Actyon 2.0 CDI C40M
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW X3
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
330 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4565/1853/1674
|
Ускорение
|
10.2 сек
|
Максимална скорост
|
198 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.6 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
66 600 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
KIA SPORTAGE
|
|
Работен обем
|
1 991 см3
|
Мощност
|
82 кВт/112 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
245 Нм
при об/мин 1 800 - 2 500 |
Габарити, мм
|
4350/1800/1695
|
Ускорение
|
13.8 сек
|
Максимална скорост
|
168 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.2 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
57 085 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
опция
|
TOYOTA RAV4
|
|
Работен обем
|
2 231 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
310 Нм
при об/мин 2 000 - 2 800 |
Габарити, мм
|
4395/1815/1685
|
Ускорение
|
10.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.1 л/100 км 5.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
59 719 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 7 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 KristinaTrEta
21:32 28.03.2020