6 Юли, 2016 07:15 5 026 4

Ето го хиперавтомобила на Aston Martin и Red Bull Racing

  • aston martin-
  • red bull racing-
  • am-rb 001

Колаборацията между един от най-класическите и стойностни автопроизводители на острова и един от най-успешните съвременни отбори във Формула 1 - Aston Martin и Red Bull Racing, вече може да се похвали с първия си плод. Кръстен на съкращенията от двете имена - AM-RB 001, автомобилът иска да разкрие пълните им способности в създаването на шедьовър.Главните отговорници за проекта са Ейдриън Нюи от Red Bull - един от най-успешните дизайнери във Формула 1, Марек Райхман - криейтив директор на Aston Martin и Дейвид Кинг - отговарящ за подразделението SVO, отговарящо за прототипите и "еднорозите" на англичаните. Тук се смесват създаване на красоти от GT класа, продължаващо повече от век, с технологичните открития и иновации на най-върховния шампионат в света.

Създаден от въглеродни нишки, автомобилът ще генерира най-високите нива на притискателни сили в света, като за това е виновен Нюи и всичко идва от долната част на автомобила. Но пътната версия няма да бъде единствената и състезателнта също е в разработка. Производството ще бъде поверено на англичаните в специално разработената за One-77 поточна линия.

Мощността на AM-RB 001 ще идва от изцяло нов атмосферен високооборотен V12, като пропорцията между нея и масата ще бъде 1:1. Стойностите ѝ обаче, както и друга информация около характеристиките все още не са разкрити. Двигателят, който задвижва Vulcan - 7.0-литровия V12, разполага с точно 800 конски сили и със сигурност те ще бъдат надвишени.

Всички, които работят по проекта са изключително въодушевени, защото той позволява на екипа от пистата да приложи знанията си на пътя, а тези от пътя да работят с най-новите технологии от пистата и да пуснат въображението си без ограничения.

От пътната версия се очаква да бъдат произведени между 99 и 150 автомобила, а от състезателната само и единствено 25, като първият AM-RB 001 ще напусне завода през 2018-та.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ярослав Станчев

    1 0 Отговор
    "Всички, които работят по проекта са изключително въодушевени, заЩото той позволява на екипът от пистата да приложи знанията си на пътя, а тези от пътЯ да работят с най-новите технологии от пистата и да пуснаТ въображението си без ограничения."
    В 7;15 не сме се събудили още май?Първо кафенцето,цигарката и после статията.Разваляме кефа иначе.

    Коментиран от #2

  • 2 Jack Bauer

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ярослав Станчев":

    Разваляме кефа само на "учителите по български език и литература". За феновете на моторните спортове няма проблем, статията си е ОК.
  • 3 Незнам

    0 0 Отговор
    Защо не спомена Даниел Рикардо? Дори има и метална плочка с неговото име върху автомобила...
  • 4 Незнам

    0 0 Отговор
    ...той взема участие във финалната част на разработката на автомобила ;)