Last news in Fakti

27 Октомври, 2009 15:19 4 989 0

Husaberg 2010 - FE 390, FS 570, FX 450

  • husaberg-
  • ендуро-
  • офроуд-
  • ктм

Husaberg  2010 - Ендуро, мотокрос или супермото - изберете сами

Говорейки за офроуд, безспорно най-голямото име е австрийската компания КТМ. Част от родословното дърво на KTM обаче заема шведската Husaberg, която в последно време успя да се наложи като една от водещите фирми в пазара за мотокрос и ендуро мотоциклети.

В началото на тази година от щаб-квартирата на Husaberg изпратиха гениралния мениджър Оливър Гохринг (Oliver Goehring) на традиционната Азиатско-тихоокеанска конференция, която се проведе в Мелбърн. На нея Husaberg представи официално най-новите попълнения в офроуд линията си за 2010 година. Участниците в конференцията имаха възможност да изпробват над 27 модела от водещите производители на мотоциклети по време на вълнуващ тест драйв.

През 2009 година Husaberg се съсредоточиха в производството изцяло на ендуро и супермото мотоциклети. FE 450 и 570 се оказаха доста сполучливи модели и станаха истински хит на пазара. Този път линията за мото-сезон 2010 се допълва от 3 нови изделия. Компанията предвижда и 1 модел, предназначен за любителите на мотокроса, а именно FX 450. В абревиатурата на FX „F" идва от „Four stroke", а "X" от мотокрос и cross-country. За офроуд манияците Husaberg ще внедри и версия с 390 сс двигател към ендуро линията. Така семейството на модела FE вече се състои от 3 изделия - с капацитети на двигателя 390, 450 и 570 сс. Програмата се допълва от супермотото FS 570, който наистина се оказа едно много добро попадение.

Светът на ендурото е безграничен и екстремен. Затова и Husaberg решават да създадат мотоциклет, който „да може да се кара от всеки" и навсякъде. Вече утвърдилият се 450 кубиков мотор е предназначен за определени състезатели и трасета. На новия 390 сс красавец обаче ще имат възможност да се радват значително по-голям брой фенове на мотоциклетния спорт. Все пак мощността не е приоритет за всички. FE 390 съчетава маневрените възможности на 250 сс кубатура с по-лекото управление на 450 сс литраж. И понеже Hussaberg се опитват да бъдат винаги различни, да изненадват феновете си, те създават новия 390 сс ендуро клас, базиран на миналогодишната хоризонтална конфигурация на двигателя с необичайно разположения и „гледащ напред" цилиндър, вградена в моделите FE 450 и FE 570. Именно при този SOHC - Singel Overhad Cramshaft мотор, цилиндърът е наклонен на 70 градуса и така дава по-големи възможности за настройка. От една страна двигателят става по-компактен, а самата му форма позволява той да се измества с 10 см нагоре и 16 см назад. Това води до изместване на коляновия вал по-близо до центъра на тежестта. Новият двигател е с по-къс ход на буталото, което се компенсира от по-дългия обтегач. FE 390 e универсално ендуро, предназначено както за новобранци, така и за по-опитните пилоти, предпочитащи екстремни и изпълнени с препядствия трасета. Новият байк може да бъде управляван дълго време без да се усети никаква умора.

FS 570 е идеалното супермото, което може да се използва всеки ден в невероятния градски трафик. Със сравнително малко преработки Husaberg го превръщат и в перфектния състезателен байк. Комбинацията от голямо ускорение и новият още по-мощен 570 сс двигател, съчетана с по-острото управление, правят FS 570 в супермото перфектно за криволичещите черни пътища или широки магистрали. Всъщност FS 570 представлява трансформирания в супермото ендуро вариант FE 570. Двигателят е типичен SOCH (Single Overhead Cramshaft) едноцилиндров, хоризонтален, с наклонен на 70 градуса цилиндър, с вместимост 565.5 сс. Тук вече имаме характерните за супермото окачване, настройки и 17 инчови сликови гуми.

За мото-сезон 2010 Husaberg ще предложи и кросов мотоциклет с обем на двигателя 450 сс - това е новият FX 450. 48 мм-та вилка, обновената 6-скоростна трансмисия с по-къси предавки, по-агресивните настройки на стартера, по-твърдо окачване и 19-инчовото задно колело. Това е олекотената версия на ендурото FE 450 и по този начин става идеалния състезателен мотоциклет. Към тях шведите допълват и новото устройство за натягане на веригата, по-силни бутални пръстени, по-лекия горивен резервоар. FX 450 тежи само 112,9 кг и въпреки голямата вместимост на двигателя, управлението е значително лесно.



Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА