Last news in Fakti

12 Август, 2006 16:13 1 324 0

Приказка от Севера

  • volvo-
  • c30

През тази седмица от Volvo най-после се решиха да разсекретят повече подробности около своя компактен автомобил, обозначен в типичния за концерна стил като модел C30. Освен актуални снимки викингите предоставиха и по-подробна техническа информация. Най-важната особеност при новото попълнение е може би това, че при него почти не се забелязват типичните за марката от последните години стилистични елементи. C30 по-скоро представлява специфична симбиоза между футуристични компоненти и черти от много добре познати екземпляри от далечното минало. Трета врата отзад и мощните задни колонки, например, по безспорен начин кореспондират с Volvo 1800 ES от 1973 година, спечелил си на пръв поглед не много ласкавото прозвище “ковчегът на Снежанка”, докато салонът пък навява спомени за 480 ES, познат на запалените автомобилисти от осемдесетте на миналия век. Въпреки разходката назад във времето и смелото експериментиране с форми на бъдещето, няма съмнение, че C30 определено разполага със собствен запомнящ се стил и голяма доза визуално очарование. В голяма степен този ефект е търсен, за да се спечели специфична категория клиенти, като според Volvo, това са младите делови хора, искащи нещо по-различно и предизвикателно. Според изпълнителния директор на концерна - Фредерик Арп, спокойно биха могли да се реализират около 65 000 екземпляра от С30 годишно, като три четвърти от тях ще са в Европа.

Още в началото на годината, в рамките на автомобилното изложение в Детройт, викингите представиха концептуална разработка, която според специалистите трябваше да ориентира клиентите как приблизително ще изглежда С30. Оказа се, че не в общи линии, а почти изцяло студията ще се преповтори в своя завършен сериен вид. Минималните различия се свеждат до леки изменения във формата и разположението на предните светлини и по-ниската позиция на радиаторната решетка. Освен това последната е значително стеснена с цел постигането на по-динамично и агресивно излъчване на предницата. Изпъкналите калници и елегантната странична линия подчертават “младежкото” и спортното начало в С30, а двата ауспуха отзад несъмнено говорят за “труден” характер и внасят нужната доза респект в останалите участници в движението.Двигателите, на които ще бъде поверено задвижването, са вече добре познати на почитателите на марката - в по-голямата си част ще бъдат заимствани мотори от по-големите братя на С30 - S40 и V50. Бензиновите агрегати са пет с работен обем между 1.6 и 2.5 литра и мощност между 100 и 220 к.с. На разположение ще бъдат и три турбодизелови мотора, снабдени със система за директно впръскване на горивото Common-Rail и работен обем между 1.6 и 2.4 литра, като мощността съответно варира между 109 и 180 к.с.

В техническо отношение дългото 4 250 мм возило в голяма степен се доближава до Mazda 3 и Ford Focus, което до голяма степен се обяснява с факта, че и трите автомобила са разработвани съвместно. В този смисъл добрите отзиви за новия Focus и 3-та на Mazda предполагат нелош стартов имидж и на викинга.

Солидно внимание е отделено и на безопасността - област, в която Volvo полага наистина значителни усилия. Освен защитната система при страничен удар Side Impact Protection System, C30 ще разполага и с предни и странични въздушни възглавници, активни подглавници, както и система предотвратяваща т.нар. “камшичен удар” при сблъсък.

Очаква се в края на тази година първите бройки от С30 да слязат от конвейера и да отпътуват към дилърските центрове. За съжаление обаче все още не е уточнена цената, срещу която клиентите ще могат да се сдобият с малката приказка от Севера.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА