Last news in Fakti

12 Август, 2006 16:22 1 937 1

Корпоративен стил

  • renault-
  • laguna-
  • renault laguna-
  • renault laguna 2.2 dci luxe privilege

Пет години след появата на второто поколение Laguna франсетата решиха да я обновят. Иновационното изпълнение едва ли ще се превърне в забележимо събитие за марката, но все пак корекциите, касаещи частични екстериорни и по-значителни интериорни детайли, внасят необходимата доза мода и подобряване на цялостния продукт. Като цяло така наречения рестайлинг на модела включва външна козметика, нови материали в салона и иновационна гама двигатели. Този обновен автомобил вече се предлага на нашия пазар, като общото впечатление е, че е позагубил от своята индивидуалност и все повече започва да прилича на останалите модели на марката, или иначе казано е придобил т.нар. корпоративен стил. Тестът, който екипът ни направи, бе на верисята 2.2 dCi Luxe Privilege, която ни интригува с интересен и доста динамичен турбодизелов агрегат, богато базово оборудване, като не останаха незабелязани и някои недостатъци. Ето всъщност нещата в детайли.

Екстериор

Въпреки приликата, най-вече в задната част, със старата Laguna, ясно личат новите смели линии, по-агресивният вид и същите идеални пропорции. Дизайнът е смесица от революциония вид на новите модели на Renault, като обаче още се долавят нотки от биоформите на първата Laguna. Освен това в задната част на релефната поясна линия се забелязват и елементи от роялообразната форма, присъща на автомобилите с марка Volvo. Коефициентът на въздушно съпротивление е в нормите на приличното (Сх 0.32), но има и конкуренти с далеч по-добри показатели. Основният плюс на купето е фактът, че се характеризира с изключителна якост. Промените в детайли са най-вече във фаровете и радиаторната решетка, както и в задните светлини. При последните са интегрирани бели кръгли пътепоказатели, които са в тон с модните напоследък течения в автомобилостроенето.

Интериор

Още от пръв поглед личат новите материали, които са използвани в салона. Те са доста по-качествени и по-добре изглеждащи. Не така обаче стоят нещата със самата сглобка. От нея има още какво да се желае и леките прискърцвания са нещо обикновено дори и за чисто нов автомобил. Неведнъж сме споменавали, че автомобили от типа на Laguna са от т.нар. вид лифтбек. Това е нещо средно между седан и хечбек - цяла пета врата, но доста полегата спрямо тавана. Този прийом си има своите положителни и отрицателни страни. Хубавото е, че автомобилът изглежда изискано, точно като седан, но от друга страна функционалността на петата врата в съчитание с багажното пространство и асиметрично делимата задна седалка го прави практичен като хечбек. Негативното тук е, че разположението на задното стъкло е такова, че видимостта в централното огледало за обратно виждане е силно намалена. Хубаво е, че в по-луксозните изпълнения е включен парктроник, който в случая е от голяма полза при маневриране в тесни пространства. Седалките също не са от силните страни на Laguna. Те са твърди и недостатъчно големи, като основният им плюс е, че са ергономични. Уредите са функционални и информативни, а шумоизолацията на салона е перфектна. Друго, което трябва да се отбележи, е богатото базово оборудване.

Двигател и ходови характеристики

Основният агрегат се привежда в действие не посредством ключ, а чрез специална магнитна карта и бутон start/stop. Тази екстра всъщност не е новост, защото присъстваше и в предишната Laguna. Новото тук е, че е станала “по-интелигентна”, тъй като вече не е задължително да се поставя в специалния за целта жлеб. 2.2-литровият турбодизел впечатлява с безшумна работа и сравнително добра икономичност. След 2 000 оборота се включва компресорът, който прави динамиката на автомобила доста прилична. Преди това обаче моторчето е мудно, което се отразява най-вече при старт от място. Иначе шестстепенната механична скоростна кутия е добре съобразена спрямо агрегата, спирачната система е на ниво, като единствено возията е твърда. Това е направено за сметка на стабилност, но причинява дискомфорт на по-разглезени водачи. Едно от преимуществата на Laguna е нейната отлична пасивна и активна безопасност, дължаща се на електронно стабилизиращата програма, спирачната система, якостта на купето и отличната работа на еърбеговете. Друго, нехарактерно за останалите модели на марката, е надеждността. Известно е, че напоследък Renault се слави с недотам добра издръжливост на повече от моделите си. При Laguna обаче нещата не стоят така - всички дески болести сега са излекувани.

Цена

На фона на всички автомобили от този клас не е атрактивна. Иначе що се касае до преките є конкуренти от концерна PSA, тя не е по-различна. Моделът не е ново поколение, но в него са внедрени доста от новостите в световното автомобилостроене, но най-важна все пак си остава безопасността. Така че ако залагате основно на това - вижте обновената Laguna от корпоративната група на Renault.

Renault Laguna 2.2 dCi Luxe Privilege
Плюсове
1. Използваните материали в купето са значително по-качествени.
2. 2.2-литровият турбодизел се характеризира с добра динамика, ниско ниво на шум и икономичност.
3. Изключително богато базово оборудване.
4. Пасивната и активна безопасност са на върхово ниво.
Минуси
1. Недобра видимост назад.
2. От сглобката в салона има още какво да се желае.
3. Возията е прекалено твърда.

 

Renault Laguna 2.2 dCi Luxe Privilege
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 188 куб. см.
Максимална мощност
110 Kw/150 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
320 Нм при 1 750 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
18.0:1
Маса на единица мощност
9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 576
1 770
1 429
Междуосие
2 745
Маса, кг

1 490

Допустимо натоварване, кг
635
Обем на багажника,л.
430
Вместимост на резервоара, л
68

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.6 л/100км
5.3 л/100км
6.5 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.6
Максимална скорост
215 км/ч.
Гуми
205/55 R 16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 46 788

 

Базово оборудване
Антиблокираща система на спирачките (ABS), Електронно разпределение на спирачното усилие (EBD),Електронна система за екстремно спиране (AFU), Електронно стабилизираща програма (ESP), Шест въздушни възглавници, Предпазни колани с пиротехнически механизъм, ISOFIX, Метална кора под двигателя, Двузонален климатроник, Атермично предно стъкло, Тонирани стъкла, Ел. стъкла, Ел. управляеми и отопляеми странични огледала, Допълнителни фарове за мъгла, Автоматично включване на предните светлини, Сензор за дъжд, Серво усилител на волана, Борд компютър, Регулируем волан, Оборотомер, Паркинг асистент при движение на заден ход, Круиз контрол, Ел. регулируеми предни седалки, Асиметрично делима задна седалка, Лети джанти, Централно заключване с дистанционно управление, Стартиране на двигателя и отключване на автомобила с електронна карта Renault, Имобилайзер, Аудио CD система с четири високоговорителя и интегрирана в задното стъкло антена и др.
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Renault Laguna 2.2 dCi Luxe Privilege
АЛТЕРНАТИВИТЕ
BMW 320d
Работен обем
1 995 см3
Мощност

120 кВт/163 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
340 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
4520/1817/1421
Ускорение
8.3 сек
Максимална скорост
225 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.8 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
59 900 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
1 517 лв.
PEUGEOT 407
Работен обем
1 997 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
4676/1811/1445
Ускорение
11.0 сек
Максимална скорост
208 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.7 л/100 км
4.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
47 079 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
VOLKSWAGEN PASSAT
Работен обем
1 968 см3
Мощност

103 кВт/140 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм при об/мин 1 800 - 2 500
Габарити, мм
4765/1820/1472
Ускорение
9.8 сек
Максимална скорост
209 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.0 л/100 км
5.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
53 467 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 g60

    0 0 Отговор
    Поне нещо вярно да имаше.