Последното попълнение в почти изцяло обновената гама на марката KIA е в средния клас и носи името на предшественика си Magentis. Това наименование се появи за първи път през 2001 година, като смени морално остарелия Clarus, който от своя страна се правеше на базата на Mazda 626. Сега, пет години по-късно, новият Magentis се произвежда на същата платформа, на която и новата Sonata на Hyundai и представлява сравнително луксозен седан, предназначен за възрастовата група 30 - 50-годишни. Названието произлиза от английските думи magnificent - великолепен и gentle - благороден, а изцяло новият автомобил впечатлява с увеличени габарити, по-добра сглобка и не на последно място атрактивна цена. С други думи, “Азиатският благородник” е пораснал, като остава примамливо предложение за автомобил от горния сегмент на средния клас. Тестът, който направихме, бе на най-наточената версия, оборудвана с V-образен бензинов шестак, автоматична трансмисия и безброй екстри.
Екстериор
Идеята на създателите на модела е той да се доближава максимално до определението бизнес седан. Дизайнът е съвместна разработка на екипите на фирмата в Корея, Германия и Америка. Може би поради тази причина външният вид на автомобила изглежда доста уравновесен и пасва на европейския вкус. Предните светлини са в общ блок и са трикомпонентни, а формата им е едновременно класическа и модерна. Задните, от своя страна, се характеризират с “по-остри” форми, а интересното при тях е, че специалният рефлектор разпръсква светлината в различни равнини, а самата форма на “стоповете” придава на автомобила излъчване на седан от висок клас. По отношение на цялостните черти на каросерията, те са малко по-заоблени от тези на предшественика, а като цяло формата е по-хармонична. На пръв поглед колата изглежда компактна, което всъщност съвсем не е така, тъй като Magentis е пораснал във всички посоки, най-отчетливо на височина. Като цяло екстериорът е уравновесен, без излишен кич, характеризиращ се с плавни линии и лека доза агресия.
Интериор
Вече стана дума, че тестваният от нас автомобил бе оборудван с всички възможни екстри от каталога на KIA. Интериорът е луксозен, като детайлите са изработени от висококачествени материали. Единственото изключение са пластмасовите детайли от продължението на средната конзола, които изглеждат евтини на фона на общия лукс. Седалките са големи и удобни, а уредите изключително информативни. Не така стоят нещата с огледалата за обратно виждане. От тяхната видимост има още доста какво да се желае. Багажното пространство не е голямо, но пък от друга страна багажникът е функционален и практичен, като обемът му може значително да се увеличи чрез асиметрично делимата задна седалка. Още един от малкото недостатъци в салона е по-слабата шумоизолация на купето. Иначе безбройните екстри са на ниво - климатичната инсталация е едно от големите достойнства на модела. Чрез климатроникът плавно и неусетно, но същевременно бързо водачът достига до желаната от него температура в салона. Аудиосистемата също е на високо ниво, а ел. настройките на предните кресла завършват луксозната картинка в купето на новия Magentis.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага с един дизелов и два бензинови агрегата. Вече разбрахте, че изпитаната от нас лимузина притежаваше мощния V-образен шестак. Динамика на този двигател съвсем не му липсва, даже напротив. 2.7-литровият двигател осигурява 188 к.с. В него са монтирани четири разпределителни вала и система за промяна на всмукателния път (Variable Intake System). Петстепенната автоматична трансмисия обаче много успешно “тушира” сприхавия нрав на мотора и ускорението е бързо, но плавно. Като се прибави към това електронно стабилизиращата програма и тракшън контролът, нещата си идват на мястото - мощният автомобил не ще се понрави на тинейджъри, но на улегнали мъже на средна възраст - определено ДА. В по-остър завой тежкият автомобил се накренява повече от нормалното, но иначе е стабилен. При рязко спиране твърдите предни пружини осигуряват отличен диферентен наклон. Спирачките са информативни и водачът много бързо ще свикне с тях. Единствено ABS-ът е малко непредсказуем, но няма да ви изненада неприятно. Сервото на волана е “интелигентно”, като при паркиране кормилото е леко, а при по-висока скорост се втърдява.
Цена
Базовата цена на Kia Magentis започва от 34 000 лева. Естествено в зависимост от оборудването тя може да нарасне с 20 000 лв. Но в този диапазон вие може да станете собственик на луксозен и представителен седан, който е конкурентен на именитите си алтернативи. Въпреки че моделът Magentis се счита за Благородник без потекло, той ще удоволетвори хората, желаещи представителен автомобил за по-малко пари.
KIA Magentis 2.7 V6 24V EX executive
|
Плюсове
|
1. Предвид увеличените габарити просторът в салона е осезаем. 2. Сглобката, както и самите материали с малки изключения са на много високо ниво и превръщат автомобила в достоен конкурент на именитите си алтернативи. 3. Изключително богато базово оборудване за версията EX. 4. Една от многото приятни изненади е работата на климатроника. |
Минуси
|
1. Шумоизолацията на купето е основен, но и единствен съществен недостатък 2. От огледалата за обратно виждане има още доста какво да се желае. |
KIA Magentis 2.7 V6 24V EX executive
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен шестцилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
2 656 куб. см.
|
Максимална мощност
|
138 Kw/188 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
247 Нм при 4 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.4:1
|
Маса на единица мощност
|
7.9 кг/к.с. (10.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 735 1 805 1 480 |
Междуосие
|
2 720
|
Маса, кг
|
1 490
|
Допустимо натоварване, кг
|
530
|
Обем на багажника,л.
|
420
|
Вместимост на резервоара, л
|
62
|
Разход на гориво: |
13.1 л/100км
7.0 л/100км 9.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.1
|
Максимална скорост
|
220 км/ч.
|
Гуми
|
215/70 VR 17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 53 749 |
Базово оборудване
|
ABS+EBD, ESP, TCS, BAS, климатроник, осем въздушни възглавници, паркинг асистент за заден ход, серво усилител на волана, централно заключване с дистанционно управление и фабрична аларма, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, Аудио CD-система с Mp3, интегрирана в задното стъкло антена, фарове за мъгла, кожен салон, темпомат с управление от волана, ел. предни седалки, електронно антизаслепително огледало, борд компютър, автоматично включване на предните светлини, подгряване на предното стъкло, сензор за дъжд, ел. регулиране на фаровете по височена от мястото на водача, регулиране на волана по височина, двойно отваряем подлакътник между предните седалки, имобилайзер, оборотомер, тонирани стъкла, трета стоп светлина, енергоабсорбиращи брони, предпазни колани с пиротехнически механизъм, асиметрично делима задна седалка, ISOFIX за закрепване на детско столче, мрежа за закрепване на товари в багажника, лети джанти, поставки за чаши
и др. |
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
KIA Magentis 2.7 V6 24V EX executive
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW 325i
|
|
Работен обем
|
2 497 см3
|
Мощност
|
160 кВт/218 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
250 Нм при об/мин 4 250
|
Габарити, мм
|
4520/1817/1421
|
Ускорение
|
7.7 сек
|
Максимална скорост
|
242 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.9 л/100 км 6.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
70 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
HYUNDAI SONATA
|
|
Работен обем
|
2 359 см3
|
Мощност
|
118 кВт/161 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
223 Нм при об/мин 4 250
|
Габарити, мм
|
4800/1832/1475
|
Ускорение
|
10.4 сек
|
Максимална скорост
|
201 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.3 л/100 км 6.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
54 319 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 407
|
|
Работен обем
|
2 956 см3
|
Мощност
|
155 кВт/211 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
290 Нм при об/мин 3 750
|
Габарити, мм
|
4676/1811/1455
|
Ускорение
|
8.4 сек
|
Максимална скорост
|
235 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.5 л/100 км 7.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
62 188 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА