Last news in Fakti

18 Октомври, 2016 14:42 62 999 47

ADAC: Тест на зимни гуми (сезон 2016/2017)

  • adac-
  • тест-
  • зимни гуми-
  • 2016/2017
ADAC: Тест на зимни гуми (сезон 2016/2017) - 1

Топлите дни свършиха и за водачите на моторни превозни средства е ясно, че е време за зимни гуми. На тези от вас, на които им предстои покупка на такива гуми може би ще е от полза тестът на немците от ADAC.

Немският автомобилен клуб ADAC продължава да прави ежегодните си тестове и класации на зимни, като ни помага да изберем най-добрите марки и модели. Тази година за изпитания немците взеха 13 модела зимни гуми с размер 225/45 R17. Ето и моделите, подредени по азбучен ред.

BFGoodrich g-Force Winter, Bridgestone Blizzak LM001, Dunlop Winter Sport 5, Firestone Winterhawk 3, Goodyear Ultragrip Performance Gen-1, Hankook Winter i*cept evo2 W320, Matador MP 92 Sibir Snow, Nokian WR D4, Pirelli Winter Sottozero 3, Uniroyal MS plus 77, Viking SnowTech II, Vredestein Wintrac Xtreme S, Yokohama W*drive V905.ADAC: Тест на зимни гуми (сезон 2016/2017)
Dunlop Winter Sport 5

Любопитното този път е, че в тазгодишния тест на ADAC само едни гуми заслужиха оценка "Добри", а всички останали бяха обозначени като "Удовлетворителни" или "Посредствени". Още нещо интересно е, че нито един от моделите не получава оценка "Лоши".

И така първото място в теста на ADAC е за марката Dunlop. Именно моделът Winter Sport 5 заслужи оценката "Добри". Следващите 10 модела в подреждането са обозначени като "Удовлетворителни" заради някои малки недостатъци. Така например при Pirelli, Goodyear и Uniroyal проблемите са на сух студен асфалт, а при Firestone, Hankook и Viking - на мокра настилка.

Bridgestone и Vredestein не се представят добре на сняг, а Nokian и Yokohama показват отлични резултати, но са оценени по-слабо от Dunlop заради по-бързото си износване. Оценката "Посредствени" специалистите от ADAC присъждат на Matador и BFGoodrich, които не се представят никак добре на мокра настилка.

Любопитното е, че тази година гумите се тестват и за т.нар. аквапланинг, при който най-добри резултати дават продуктите на Bridgestone и Uniroyal. При упражнението за сцепление при потегляне на сняг пък най-добри са Goodyear, а най-слабо се представят Pirelli и Bridgestone.ADAC: Тест на зимни гуми (сезон 2016/2017)


 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 корса

    1 1 Отговор
    https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/winterreifentest_2016.aspx

    Aвтора да посочи и размера!А?

    Коментиран от #6

  • 2 Гоуст

    4 2 Отговор
    Има ли още баламурници, които да вярват на тези платени публикации?
  • 3 гост

    2 0 Отговор
    Е, важното е марки и модели да има, та всеки да си познае неговите. Размер кой ти гледа... ;))))))))
  • 4 гост

    2 0 Отговор
    Предполагам автора има в предвид този тест:
    https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_winterreifen_225_45_r17.aspx?ComponentId=273690&SourcePageId=31821
  • 5 NNNN

    1 1 Отговор
    Аз карам с Kormoran и съм много доволен.

    Коментиран от #7

  • 6 Бързата кучка

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "корса":

    Публикувано във факти.бг: Тази година за изпитания немците взеха 13 модела зимни гуми с размер 225/45 R17. ... предполагам си гледал само картинките?!
  • 7 Димитър Колев

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "NNNN":

    Карах едни летни Корморани, отвратителна гума, оказа се че са криви, сцепление ужасно, все едно съм с пластмасови гуми. Мислех си че нещо не е вред предницата ми, чувствах я някак си лигава и нестабилна, не можех да спра като хората. Свалих ги и ги оставих на гумаджията за 15лв макар че имаха доста голям грайфер, купих от същия два Клебера и поведението на колата се подобри в пъти.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Бай Тошо

    5 2 Отговор
    LASSA SNOWAYS II plus
    Това е гумата, който е карал с тях знае за кво иде реч
  • 10 onq s konq

    5 2 Отговор
    Умишлено не са включили в теста "Континентал",защото автоматично всички останали марки стават смешни като качество и показатели.

    Коментиран от #29

  • 11 DARK

    2 0 Отговор
    Би било добре да посочите и размера щото са два теста с тотално различни зимни гуми като вие сте посочили резултата за 225/45R17 H като не се сещам некой нормален в България да кара с 45 височина зимна гума тука :D при 185/65R15 T който си е масовия за наще ширини би трябвало да се гледа както и да е ето един британски сайт който трябва да може да ориентира повечето автомобилисти каква зимна гума искат щото най добрата за сняг не значи най добрата за зимата ;)
    http://www.tyrereviews.co.uk/
  • 12 DBS

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "dasd":

    Абе тиии... Не си добре ако си милиш,подобни статии са платени.Глупости български....
    По-темата преди години когато имаше две три по-солидни зими подред и бях по 200 км в снеговете Dunlop WinterSport 3D никакви проблеми.После като се износиха Continental TS 850 времето бе такова,,толкова много не са карани на сняг , но също без проблем при нужда.Брадчеда пък с подобни пробези 200 км/ден бе доволен от дебица но само един два сезона после ги хвърли ,че не стават никаква стабилност и сцепление.Сега може и да скочат защитници на по евтините гуми, и ако не се кара многа да,може и с тях ,но за по сериозни пробези по всяко време....лично аз не бих им се доверил.Безавариини и внимателно...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 да бе да

    0 4 Отговор
    От тъпите германци "акъл" и боклуците им /независимо какви/ могат да вземат само глупаците!№1 са само в лъжите!!!
  • 15 БобиТурбото

    3 3 Отговор
    Едно време като имаше Вида Спорт и Г. Димитров сигурно, не сме си карали колите зимата.Аиде бегайте се крийте някъде.Задкормилното устойство е важно , с хубави гуми и баба може.А Лиляна Павлова може да се изкаже неподготвена пак за зимните гуми на ТИРовете.

    Коментиран от #16, #18, #19

  • 16 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "БобиТурбото":

    Да, но навремето се караше с 50км/ч като имаше сняг, колите не бяха бързи и гумите бяха тесни, дори летните имаха солидно-дълбок грайфер. Сега всеки кара като луд, с твърди и изтъркани гуми. Всяка кола си има предел и при слабо сцепление само есп и тракшън може да те задържат на пътя и то до определен момент. Важен е шофьора, не марката на гумите, нови китайски гуми са по-зле от стари маркови.
  • 17 Димитър Колев

    0 5 Отговор
    Ако става въпрос за сняг Ласса е гумата, от личен опит.
  • 18 Димитър Колев

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "БобиТурбото":

    Едно че се караха бавно джоганите, друго че колите бяха много по-малко, никво място за сравнение няма.
  • 19 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "БобиТурбото":

    Едно време колко к.с. ти беше колата? Едно време колко километра минаваше зимата? Едно време каква беше ширината на гумите? Едно време возията на Москвича с такива гуми, беше ли по-добра от на съвременен автомобил?
    А в крайна сметка никой не те задължава и все още може да си караш с летни гуми през зимата, но ако имаш малко мозък, няма да го правиш!
    Пък за всички, които ми хвалят боклуци като Корморан, Таурус, Тигър, Сава и т.н. пожелавам да спестят някой лев отгоре и да пробват с марки като тези от статията! Не са чак толкова скъпи, но разликата е ОГРОМНА! Спестявания за сметка на сигурността си, аз никога не бих направил, защото животът ми не струва 600 лева!
  • 20 Чудещият се

    0 1 Отговор
    Тия трябва да сменя гумите ама се чудя от коя марка да са:
    KLEBER
    BFGOODRICH
    FULDA
    UNIROYAL
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Мъ да

    0 2 Отговор
    Някой ползвал ли е зимните на BLACKLION? Доста ги хвалят.
  • 24 БобиТурбото

    1 2 Отговор
    Гост не си ме разбрал правилно не оспорвам качествата на зимните гуми .Те са ясни но всичко се прави да се съберат едни пари от народа.Но всесезонните по нищо не остъпват на зимните защо не ги внасят? Защото вместо 4 трябва да купиш 8 и това за 5 милиона автомобила в България по закона за задължителните зимни гуми.

    Коментиран от #25

  • 25 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #24 от "БобиТурбото":

    Ами може би, защото самите производители пишат, че всесезонните гуми не са подходящи за сняг и температури под -5 градуса.
    Не търси под вола теле, защото все още не е прието задължително да си със зимни гуми, но аз подкрепям да е задължително!
  • 26 Apollo

    0 2 Отговор
    Къде са Continental,Lassa,Apollo, Sailun, Aeolus?
  • 27 МериДжеин

    3 1 Отговор
    О ти сигурно си от вносителите на гуми затова така яросно ги защитаваш ясно .Закона е в сила от тази зима чети преди да спспориш.А колко дена беше под -5 миналата зима ? Ама прочети малко преди да спориш излагаш се.Дистрибутор на гуми си все пак.

    Коментиран от #36

  • 28 Radi

    0 0 Отговор
    Интересно защо няма в тестовете Continental при положение че в предишните години винаги са били в първенците ?
  • 29 йок

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Не са могли да предоставят навреме гуми за тестове. TS860-ката е с около 6% по-добра от TS850-ката, която знаеш, че беше доминатор досега. От около 16 години карам с Континенталки. Да дадеш 200 лева за най-добрите гуми при покупка на 4 броя и поне 3 сезона каране е no-brainer. Тия некви Ласота, Корморани... пичове парите, които ще спестите с тия боклуци са по 15 стотинки на ден. Пушете по половин цигара по-малко днес и си купете истински гуми.

    Коментиран от #30, #32

  • 30 ицо

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "йок":

    Не съм съгласен за сравнението на новите китайски със старите маркови. Има китайски гуми с по-добри показатели от доста така наречени маркови гуми. Сравнявал съм гуми MICHELIN с DOT 2013 и LING LONG 2012год. Китайските бяха много по-малко нацепени от "марковите", а цената с доста нагоре. Истината е, че доста китайски гуми почти с нищо не отстъпват на останалите. Да не мислите, че в Китай няма сняг, да не мислите, че ги произвеждат в гаражи или, че не се продават в цял свят. И да, вярно е, че навремето колите не бяха толкова бързи, но и не бяха толкова сигурни. Помните ли тракшън контрола на Жигулката...

    Коментиран от #33

  • 31 Никола

    1 3 Отговор
    А защо няма Michelin в теста и Конти липсва , това е класация за Б група без тези марки !
  • 32 ицо

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "йок":

    Пич, ако ми намериш 4 броя континенталки за 200лв ще взема 100 броя. 195/65/15 под 100лв/бр трудно се намира. Ако караш кола за 2000 лв, ще ти се дават ли 400-500 лв за гуми. Искам да те видя как ще ревеш, като скочиш с новите си "маркови" гуми в някоя от малкото дупки по родните пътища. Истината е, че всички гуми еднакво не стават, но все още има разбирачи които робуват на марки и си мислят, че като си обуят трошките с "маркови" гуми са "голямата работа". На половината от тия телефоните са им по-скъпи от колите поради същата причина.
  • 33 DBS

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "ицо":

    Голям критерии е това...били по-малко нацепени.А знае ли се на какъв пробег и при какви условия е изминат.От каква кола.Водач.... тн.Моите първите гуми ги продадох на 3 години и 75000км,на един който им се радваше като на нови-вика още поне пет ще ги търкалям.Не бяха нацепени,но износени почти до маркера за зимна гума.
    Коментара на "йок",явно се отнася за разлика в цената-тя дори е и по-малка спрямо марковите.Пък и в крайна сметка не е казано,че всеки трябва да се качи на кола и да е на пътя с трошката си.Моята също вече е трошка и затова почти не я карам.
    А примери за комплексари ссъс скъпи коли и гуми втора ръка..... от миналата година влиза един с Ауди А6 2007 г.при гумаджията и вика дай нек'ви Убави и евтини гуми като за аудито.Човека му предлага дебица гиславед,...отговора -Я на тва Ауди такива боклуци не слагам,дай некоя "запазена" "мишелинка".Друга мода забелязвам на БМВ специално- отпред зимни отзад летни-това за лятото,после зимата ги връткаме.
  • 34 burg

    0 1 Отговор
    Нексен ,нови, и зимни и летни.доволен съм.800 лв.за летни 245/40/18 и 600 лв.за 225/55/16 зимни.Зимните не са шумни,на сняг са идеални(задно предаване), а летните спират идеално.За среден клас гуми са ок.Хюндай ги слагат заводски на колите.
    Поздрави
  • 35 Кольо Камиона

    1 2 Отговор
    Северните щати и Канада повечето хора спокойно си карат всесезонни гуми, и само който желае върти зимни/летни. Сметката със зимни не излиза ако караш малко, или имаш две коли и едната ползваш малко през зимата. Зимната гума след няколко години, карана или не, почва да се втвърдява и си губи качествата. Ако някой си мисли че шест-седем годишен зимен галош е по-добър от нова всесезонна - да отиде да се прегледа.
  • 36 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "МериДжеин":

    Ти прочете ли си поне поста преди да го пуснеш? Колко ли малко акъл трябва да имаш, за да смяташ, че съм дилър на зимни гуми?
    Пък явно много държиш да покажеш липса на интелект, щом не правиш разлика между предложение на комисия и гласуване на закон в пленарна зала!
    А това, че аз искам зимните гуми да са задължителни, е продиктувано от сигурността, защото в София всяка година пада сняг, а температурите са доста време, особено сутрин, под -5 градуса.
    Но какво ли да ти обяснявам като си и ще измислиш 100 нелепи причини да не си купиш зимни гуми. Но не забравяй, че карането на кола не е задължително и трябва да се съобразяваш с правилата, защото пътищата не са твои!!!
  • 37 Кракра

    0 0 Отговор
    Както и да го погледнеш, гумите са си голям разход.
    Имам две коли. Едната е с 215/65 15", другата със 175/65 14". И двете са с по два комплекта гуми и два комплекта джанти.
    Купувам винаги нови гуми. 15-ките са Fulda и зимните, и летните, общо излязоха около 1500 лева. 14-ките са Gislaved и двата комплекта, те бяха около 600. Дотук над 2000 лева само за гуми и то от среден клас. Отделно втори комплект джанти за по 200 лева (втора ръка) - и ето как "обуването" на 2 коли излиза 2500 лева и то с доста компромиси. Ако бях тръгнал да купувам премиум марки гуми и нови джанти, сметката може да набъбне и двойно.
    Та... нищо чудно, че търговията с гуми втора употреба процъфтява... Аз лично не бих рискувал, но има хора, които просто не могат да си позволят нови гуми, пък дори от най-ниския клас.

    Коментиран от #38

  • 38 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #37 от "Кракра":

    Вече се намират доста изгодно нови гуми висок клас. Преди 6 години си купих 4 нови летни Yokohama S-drive 225х45х17 за 1100 лева. Тази пролет си поръчах от един сайт 4 нови гуми Yokohama C-drive 2, също летни 225х45х17, за 620 лева. Дот 2016 на половин цена от предните.
    Нещата вече не са такива, каквито бяха преди 5 години.
    Същото е и с акумулаторите, доста поевтиняха.

    Коментиран от #40

  • 39 емигранть

    0 0 Отговор
    Мишелин ???
  • 40 Иванов

    6 3 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Колко да е изгодно 1100 лв за гуми? Много хора в България се чудят как да облекат и обуят децата си , а колите им са по-евтини от гумите ти.Естествено ,че ще търсят втора употреба, тези хора ползват колите си да се преместят от точка до точка, карат бавно и искат единствено да се движат.

    Коментиран от #41, #43

  • 41 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #40 от "Иванов":

    Ти прочете ли целия коментар или като видя сумата от 1100 лева, веднага реши да ме оплюеш?
    Пък аз като нямах пари (защото всеки има такива моменти), нямах кола.
    Казах го няколко пъти - автомобилът не е задължителен ако не може да си го позволиш!
    В никакъв случай не искам да обидя никой, защото познавам наистина умни и достойни хора, но без късмет в живота и за това нямат високи доходи. Обаче всеки трябва да замисли какво да притежава и как да полага грижи за него. А не да си гледа само собствения си г@з и да не му пука, че колата му прави облак след себе си, че гумите му не стават за зимата, че светлините му не работят и т.н, но в същото време да дава по 300 лева в месеца за цигари например. Ей такива ги мразя от дъното на душата си!!!
  • 42 манастира шао лин

    1 1 Отговор
    Карам с гуми GOOD RIDE, много зли китайчета, реплики на Good Year и не са лоши, вече втора зима ще ги слагам.
  • 43 Кракра

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Иванов":

    Не си съвсем прав, за съжаление. Останаха ми две летни гуми Michelin 15" в доста лошо състояние. Продадох ги за 40 лева на някакъв 20-ина годишен юнак с BMW 5-а серия за поне 5-6 000 лева. Тоя сигурно дава толкова на седмица само за гориво. Та... не е само до ниските доходи. Чипът в главите на мнозина е сбъркан.
  • 44 kruf

    1 0 Отговор
    Аз предлагам всеки да споделя своите впечатления от това което е ползвал като гуми. Мисля че е неуместно да се изтъква кой колко е разбиращ по темата - то тези от ADAC правят това с помощта на техника струваща повече отколкото колите на всички тук присъстващи, нека все пак да им се доверим. По повод на соц колите и гумите от онова време - 1990 г се сдобих с Трабант който беше произведен 7 дена преди да го взема от тогавашната Мототехника. Беше с всесезонни гуми Pneumant /мисля, че бяха малко по-добри от Димитровките/. След няколко години се наложи да ги сменям гумите...нямах достатъчно финикийски знаци и си взех летни Michelin-ки втора употреба ...спомням си само че имаха достатъчно грайфер, не съм гледал за година на производство. Та искам да ви кажа, че като подкарах Трабанта по калдъръма от Японския до Семинарията /в района живея/, сякаш му бе сменено окачването : значително по тихо и меко возене /доколкото един Трабант може да вози тихо и меко/.
    Сега карам Yaris , който купих на лизинг 2007г. Колата е Френска сглобка и дойде с Yokohama Decibel- летни. Момчета не съм карал по безшумни гуми от тези. Kormoran летни, са последните които си взех подведен от цената, и съм разочарован. Оказаха се ексцентрични и се появяваше шум при скорост 90 и 110 км/ч. Много съм доволен от зимните на Vredestein Snowtrack - при излизане от гаража за да изляза на улицата, се налага да да преодолявам денивелация 3м на 20м разстояние. При сняг излизането винаги е било
  • 45 kruf

    1 0 Отговор
    Аз предлагам всеки да споделя своите впечатления от това което е ползвал като гуми. Мисля че е неуместно да се изтъква кой колко е разбиращ по темата - то тези от ADAC правят това с помощта на техника струваща повече отколкото колите на всички тук присъстващи, нека все пак да им се доверим. По повод на соц колите и гумите от онова време - 1990 г се сдобих с Трабант който беше произведен 7 дена преди да го взема от тогавашната Мототехника. Беше с всесезонни гуми Pneumant /мисля, че бяха малко по-добри от Димитровките/. След няколко години се наложи да ги сменям гумите...нямах достатъчно финикийски знаци и си взех летни Michelin-ки втора употреба ...спомням си само че имаха достатъчно грайфер, не съм гледал за година на производство. Та искам да ви кажа, че като подкарах Трабанта по калдъръма от Японския до Семинарията /в района живея/, сякаш му бе сменено окачването : значително по тихо и меко возене /доколкото един Трабант може да вози тихо и меко/.
    Сега карам Yaris , който купих на лизинг 2007г. Колата е Френска сглобка и дойде с Yokohama Decibel- летни. Момчета не съм карал по безшумни гуми от тези. Kormoran летни, са последните които си взех подведен от цената, и съм разочарован. Оказаха се ексцентрични и се появяваше шум при скорост 90 и 110 км/ч. Много съм доволен от зимните на Vredestein Snowtrack - при излизане от гаража за да изляза на улицата, се налага да да преодолявам денивелация 3м на 20м разстояние. При сняг излизането винаги е било
  • 46 Коко Джамбо

    3 0 Отговор
    Като чета разсъжденията на масата.. е ясно колко мислещи същества сте!!! Няма каквото и да е значение колко струва кола, единственото нещо в контакта с пътя е ГУМАТА. Затова винаги се купуват НАЙ-добрите гуми.
    И точно поради факта на разсъждение "колата ми е 1000 лв ша дам за гуми 100" не можеш да спреш навреме и става беля, не можеш да овладееш колата щото е кат стъкло на лед - и пак става беля.
    П.П.
    Карам 3ти сезон с Континентал TS850 точно поради факта, че когато ги купувах бяха според тестовете най-добрата зимна гума за сезона. И от 2 зими и около 20-25 к км каране с тях мога да потвърдя тестовете. Включително успях да преодолея с тях заледен път, по който нямаше друга кола която да успее да се качи.

    А който реши нека си кара с галошите, да създава предпоставки за катастрофи, да застрашава чуждата и своя сигурност!
  • 47 На бай Хой Бати му

    0 1 Отговор
    Гумите вече не са чак толкова скъпи за да не може всеки който кара автомобил всекидневно да си купи поне 2 нови зимни гуми . Аз взех ония ден 4 бр. нови зимни Yokohama 195/65/15 за 340 лв. кво им плащаш