В края на миналия месец култовото BMW M3 навърши 30 години. За тези три десетилетия този автомобил се превърна в нарицателно за пърформънс возило от най-висок клас и естествено стана любима кола на няколко поколения фенове на марката. За трийсетте години на своя живот обаче моделът има и няколко безумни изпълнения, за най-интересните от които ще ви разкажем сега. Става дума за четири версии на М3, които така и не стигат до поточните линии и най-общо казано са направени за удоволствие на дизайнери и конструктори.
M3 Pickup Е30 1986 година
Този автомобил е направен с точно определена цел. Неговата задача е била да превозва резервни части и оборудване между помещенията на дивизията М. В качеството на донор е използвана каросерия от кабриолета Е30, като готовият М пикап се появява на бял свят без характерните за М3 раздути калници.
Двигателят пък е заимстван от познатото като "италианско М3". Това е модификацията 320iS, разполагаща с мотор S14, но с намален до два литра обем. По-късно обаче този агрегат е заменен и M3 Pickup се сдобива с 2.3-литрова версия на S14, която е с мощност 200 конски сили. Наточеният пикап добросъвестно изпълнява функциите си в продължение на цели 26 години. Преди четири години той е изпратен в заслужена пенсия.
M3 Compact E36 1996 година
В известен смисъл M3 Compact се явява нещо като предшественик на 1-Series M Coupe и M2 Coupe. Идеята за неговото създаване е била да може младото поколение да бъде привлечено към все по-разрастващото се М-течение. Ако този прототип беше пуснат в серийно производство, то най-вероятно щеше да се оборудва с дефорсирана версия на 3.2-литровия редови шестак от E36 M3.
Самият прототип обаче, който е с доста по-лека каросерия, разполага със стандартен мотор от E36 M3, без каквито и да било намаления на обем и мощност. Това означава, че лекият M3 Compact има на разположение 321 конски сили при 1 300 килограма тегло. Представете си за какъв хот-хеч става дума.
M3 Touring E46 2000 година
Дизайнът на поколението Е46 не без основание се счита за един от най-сполучливите в историята на модела. Като се прибавят към него и раздутите калници, и суперефектната форма на каросерията универсал, то се получава едно доста ефектно наточено комби.
Това съвсем не се случва без трудности. Баварците доказват, че могат да направят М3 комби, но заради раздутите задни калници се налага преработване на каросерията и смяната на задните врати с нови. Въпреки отличната визия и ходови характеристики, баварците се отказват от наточеното комби и то така и не влиза в серия.
M3 Pickup E90 2011 година
Когато първият пикап започнал да дава признаци на износване, членовете на "сектата" М решават, че е време да направят нов пикап, който достойно да замени най-бързия разносвач на части. Представянето на M3 Pickup E90 се случва точно на първи април, като хората от М дивизията го демонстрират на Нюрбургринг. Следват стотици шпионски фотографии и безброй спекулации по темата, но и този пикап си остава само прототип.
За разлика от своя предшественик обаче M3 Pickup E90 е пригоден да се движи и по стандартната пътна мрежа. Иначе рецептата е доста сходна - каросерия от кабриолет с допълнителни усилващи елементи. Под капака на новия пикап е поместен четирилитров V-образен осмак, мощността на който е 414 конски сили.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 YAMAHA
Коментиран от #2, #5
10:22 26.10.2016
2 Михаил
До коментар #1 от "YAMAHA":
Точно М3-ката ако кажеш, че е кенеф, значи, че абсолютно нищо не разбираш от коли. А тези протитипи са супер интересни. Ако бяха пуснали комбито в серия, щеше да е мания.10:29 26.10.2016
3 гошо
Каза българин живеещ в държава-кенеф, по адрес на един от най-добрите производители на коли...
P.S. Пише се ТЕЗИ, не теа!
10:38 26.10.2016
4 незнайко
Коментиран от #21
11:31 26.10.2016
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 кроко
12:41 26.10.2016
7 hectpor
12:53 26.10.2016
8 BRABUS
Коментиран от #17
13:16 26.10.2016
9 ажфяе
Вече се чудят как да привлекат
вниманието към тази провалена
марка, та опряха и до тези бараки !
15:06 26.10.2016
10 Читател
15:21 26.10.2016
11 ivan
Коментиран от #12
15:23 26.10.2016
12 бмв е34
До коментар #11 от "ivan":
уви прав си колега,но тази завист няма край18:20 26.10.2016
13 Бургас
19:24 26.10.2016
14 Георги Колев
19:41 26.10.2016
15 Гост
19:44 26.10.2016
16 Ауди
21:04 26.10.2016
17 тъйва
До коментар #8 от "BRABUS":
безкнижковото пубертетче пал се ръси01:28 27.10.2016
18 Msuх
Коментиран от #19
01:30 27.10.2016
19 Глупости
До коментар #18 от "Msuх":
Тук си в тотална грешка. Хората са го казали още преди да ти се роди тая тъпа мисъл. Много преди това. "Мерцедес и всички останали!" Сещингс?17:00 27.10.2016
20 БМВ
18:13 18.01.2017
21 BMW
До коментар #4 от "незнайко":
Не прилича на нито едно друго Е46 комби нито по брони предна,задна дифузиори двигател и куп други неща но в очите на човек който не разбира всичко е еднкавно18:17 18.01.2017
22 Киро
10:55 13.02.2017
23 Asdrt
02:43 09.01.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.