Един от безспорните хитове в сегмента на субкомпактните возила досега бе моделът Yaris на японската компания Toyota. С новото поколение на Yaris японците правят втори опит да се качат на върховите места по продажби. Много скоро след световната премиера новото поколение на субкомпактния автомобил се появи и у нас. Засега моделът се предлага само във вариант хечбек с пет врати, а моторизацията му включва два бензинови и един дизелов агрегат. Тестът, който направихме бе на 1.3-литрова бензинова модификация с мощност 87 к.с. Основното, което ни направи впечатление бе динамичен екстериор и увеличен салонен обем.
Екстериор
Новите елементи в дизайна едва ли ще останат незабелязани, дори и от човек, който не се е задълбочавал с досегашния Yaris. Най-очевидната разлика е в предницата. Светлините вече са качени по-високо и се отличават с компилация от прави и заоблени форми, което придава значително по-голяма доза динамичност на автомобила. Големият въздухозаборник в долната част на бронята също има заслуга за лекия агресивен вид на новия Yaris. Каго цяло автомобилът изглежда по-масивен и по-висок.
Интериор
И при стария, и при новия Yaris стандартните уреди на арматурното табло са заменени с електронни, при това основният дисплей е централно разположен, но завъртян към водача. Революционният светещ дисплей сега е доста модернизиран, и извежда информацията на проекционен принцип, като я фокусира така, че шофьорът да не се разконцентрира. Именно в този нестандартен екран обаче се крие един от недостатъците на Yaris. Електронният скоростомер реагира малко мудно на резки промени в скоростта. Освен това в него липсва датчик за температура на охладителната течност. При евентуално прегряване, когато то вече е факт, ще се задейства червена лампа. Като цяло обаче температурата не може да се следи. Седалките са удобни, средно твърди и разполагащи с умерена странична опора. Това, което се набива на очи в салона, е неговият простор.
Височината в купето е видна, а разстоянието за краката на предните и задните пасажери е огромна за автомобил от този клас. Функционалността също е на ниво заради асиметрично делимата задна седалка и приличния обем на багажника. Още един недостатък се крие в задния пасажерски отсек, където облегалката е разположена под доста неудобен ъгъл спрямо седалката. И при двата реда седалки няма място за оплаквания. Отзад дори трима пасажери могат да пътуват сравнително комфортно. Около раменете и коленете е достатъчно просторно. Като цяло качеството на материалите в салона не е на върхово ниво, но сглобката сега е доста подобрена спрямо предшественика. Арматурното табло бе единственият повод за забележки към качеството на изработката. Карайки по една павирана улица се разнесе неприятно тихо скърцане на не добре напаснат пластмасов детайл. Ако някога Toyota реши да върне производството на своите модели в Япония, то това със сигурност ще е заради по-ниското качество на европейската работна ръка.
Двигател и ходови характеристики
Икономичността е това, което наистина може да ви накара да се спрете на 1.3-литровия мотор. Независимо дали маршрутът преминава през невралгични столични кръстовища или безкрайни скучни магистрали, Yaris ще ви изненада приятно по отношение на разхода. Според Toyota “вината” отново е в системата VVT-i. Е, ако се надявате да забравите къде точно се намира капачката на резервоара, ще останете разочаровани. Изобщо няма да имате повод за разочарования, обаче когато става въпрос за окачването на автомобила. Динамиката на ниски обороти не е достатъчно добра. Yaris понася безропотно всякакви настилки, като единствено по-слабата шумоизолация на пода се явява минус. От сравнително комфортната возия ни най-малко не страда стабилността. Мъникът остава непоклатим при остри и дори обратни завои. Това, разбира се, увеличава удоволствието от шофирането. Точно както и превключването на предавките. Лостът се движи извънредно леко.
Управлението притежава добра прецизност, а сервото на волана определено се отличава. ABS-ът обаче се включва прекалено често, шумен е и май не си върши работата по необходимия перфектен начин. Все пак е редно да се отбележи, че безопасността е на върхово ниво. На краштестовете Yaris получи максималните пет звезди, което е основен плюс.
Цена
По-висока е от тази на повечето алтернативи, но базовото оборудване компенсира тази висока цена. То е значително по-богато от това на конкуренцията. Качеството е прилично, сглобката също. Като цяло вторият опит на Yaris изглежда по-добър и има реални шансове отново да оглави класацията по продажби в този толкова популярен субкомпактен клас.
Toyota Yaris 1.3 VVT-i
|
Плюсове
|
1. Вторият опит на Yaris изглежда по-добър и има реални шансове отново да застане в челото на класацията по продажби. 2. 1.3-литровият двигател впечатлява с икономичност. 3. Функционален и просторен салон. 4. Активната и пасивна безопасност са на възможно най-високо ниво 5. Богато базово оборудване. |
Минуси
|
1. Двигателят не впечатлява с динамика. 2. ABS-ът е шумен и се включва прекалено често. 3. Уредите на арматурата не предлагат добра видимост, но не са достатъчно информативни. 4. Сглобката на интериорните детайли е по-добра в сравнение с предшественика, но има още какво да се желае. |
Toyota Yaris 1.3 VVT-i
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 296 куб. см.
|
Максимална мощност
|
64 Kw/87 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
116 Нм при 4 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
11.0:1
|
Маса на единица мощност
|
11.6 кг/к.с. (15.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 750 1 695 1 530 |
Междуосие
|
2 460
|
Маса, кг
|
1 010
|
Допустимо натоварване, кг
|
345
|
Обем на багажника,л.
|
272 - 1 086
|
Вместимост на резервоара, л
|
45
|
Разход на гориво: |
7.2 л/100км
5.3 л/100км 6.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.5
|
Максимална скорост
|
170 км/ч.
|
Гуми
|
185/60R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 27 448 |
Базово оборудване
|
Регулируем волан височина/дълбочина, Кожени волан, ръкохватки ск.лост и ръчна спирачка, Управление на аудио от волана, Девет въздушни възглавници, Регулиране седалката на водача във височина, Делима задна седалка, ABS+EBD+BA, система за детска седалка, Климатик, Електрически стъкла - предни, Централно заключване с дистанционно управление, Eлектрически огледала, Радио-CD + шест тонколони, Имобилайзер, Брони в цвета на купето, Фарове за мъгла, Багажни шини на покрива, безключово палене на двигателя, дигитално табло, оборотомери др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Toyota Yaris 1.3 VVT-i
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROEN C3
|
|
Работен обем
|
1 360 см3
|
Мощност
|
55 кВт/75 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
118 Нм при об/мин 3 300
|
Габарити, мм
|
3850/1667/1519
|
Ускорение
|
14.2 сек
|
Максимална скорост
|
168 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.7 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: SX BVA
|
25 018 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
NISSAN MICRA
|
|
Работен обем
|
1 386 см3
|
Мощност
|
65 кВт/88 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
128Нм при об/мин 3 200
|
Габарити, мм
|
3715/1660/1540
|
Ускорение
|
11.9 сек
|
Максимална скорост
|
172 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.9 л/100 км 5.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Tekna
|
23 861 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
OPEL CORSA
|
|
Работен обем
|
1 389 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
125Нм при об/мин 4 000
|
Габарити, мм
|
3817/1646/1440
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.8 л/100 км 5.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Cosmo
|
22 062 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Т
15:44 08.09.2011