Last news in Fakti

28 Януари, 2006 20:13 1 981 0

Баварският спринтьор

  • bmw-
  • z4 coupe 3.0i-
  • z4 m coupe

По време на автомобилното изложение във Франкфурт миналия септември посетителите имаха възможността да се порадват отблизо на студията Z4. Още тогава от ръководството на мюнхенския концерн заявиха, че серийното производство е съвсем близо, но въпреки това в Детройт гостите отново разглеждаха познати щрихи. За щастие обаче през тази седмица в официален прес-релийз на BMW се появиха снимките на окончателата серийна версия на Z4 и най-важните технически характеристики. Според баварците дебютът на дългоочакванато от почитателите на марката возило ще дефилира по подиумите на изложението в Женева през март, веднага след което ще стартират продажбите на Z4 Coupe 3.0i и по-мощната M-модификация.Като начало баварският спринтьор, който не разполага с буквата М в обозначението си, ще се

предлага

единствено с трилитров агрегат, чиято мощност е 265 к.с. Естествено спортните усещания, предлагани от него, ще бъдат на нужната висота. С максимален въртящ момент от 315 Нм, които се достигат в диапазона 2 500 - 4 000 оборота, двуместният спортист се катапултира от 0 до 100 км/ч са твърде прилично време - 5.7 секунди. Ускорението от 80 до 120 км при включена четвърта предавка се осъществява за приблизително пет секунди. Съвсем в стила на компанията (а и на нормите на стриктното европейско законодателство) максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Въпреки впечатляващите динамични показатели и съвсем не малкото си тегло ( 1 400 кг) BMW Z4 3.0i в никакъв случай не би могъл да бъде определен като лакомник за гориво. При смесен пробег от 100 км четириколоесното ви набутва само с 8.6 литра от вече доста скъпата течност.

Освен подобаваща динамика и спорт на пътя от BMW обещават още и двигател, чийто звук да бъде разпознаваем сред този на останалите участници в движението и да бъде определян от познавачите в бранша като “музика за ухото”. Що се отнася до предавателната кутия, то клиентите ще могат да избират между две предложения - спортна шестстепенна механична трансмисия и спортен автоматик, чийто предавки бихма могли да бъдат превключвани и ръчно посредством копчетата, разположени на мултифункционалния волан.

За сигурността по време на пътуване се грижи цяла плеяда от съвременни технологии и системи. Така например освен задължителната вече система за динамичен контрол на стабилността (DSC) германците монтират още система за контрол върху приплъзването (ASC), система за контрол при ограничаване на скоростта и рязко спиране в завой (CBC), както и динамичен контрол върху спирачната система (DBC). Тракшънконтролът се включва със специално предвиден за целта бутон, което само по себе си позовлява различни изпълнения пред околните... Цената за тази модификация на Z4 е фиксирана на 38 900 евро.

Z4 M Coupe

е предвидено за онези, на които конските сили винаги им се виждат малко. Ето защо на тях се предлага познатият 3.2-литров шестцилиндров редови двигател, чиято мощност е 343 к.с., достигани при 7 900 об./мин. Що се отнася до въртящия момент, то 80 процента от неговата максимална стойност (365 Нм) се достигат още при 2 000 об./мин. Благодарение на това, тежащото 1 500 кг возило се изстрелва от 0 до 100 км/ч за по-малко от пет секунди. Максималната скорост обаче отново е електронно ограничена до 250 км/ч.

С конските сили расте и консумацията на гориво, като на 100 км смесен пробег Z4 M Coupe “гълта” 12.1 литра бензин. Списъкът с екстрите също набъбва, като гордият собственик на бавареца ще разполага с ксенонови фарове, климатроник, CD/радио, бордкомпютър, спортни седалки и кожен салон, система за контрол на налягането в гумите. Срещу всичко това пък ще трябва да се раздели с 55 900 евро от спестяванията си...


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА