Last news in Fakti

21 Януари, 2006 20:49 10 270 0

Нова звезда

  • subaru-
  • subaru b9-
  • subaru b9 tribeca 3.0 wl

И преди сме ви разказвали, че името на тази марка е заимствано от японското наименование на съзвездието “Плеяди”, което е част от съзвездието “Телец”. “Плеяди” е типичен символ за Япония, известен преди всичко със силната си ясна светлина. От древни времена тези звезди се използват от мореплавателите като пътеводител. Днес хората от Страната на изгряващото слънце също следват пътеводната светлина, само че с далеч по-усъвършенствани превозни средства. Най-новото от тях е дело на инженерите от Fuji Heavy Industries и представлява SUV с моделно име B9 Tribeca. Седемместният всъдеход вече се продава и у нас, като се комплектова с един единствен трилитров агрегат и се предлага в три нива на оборудване. Темата ни засяга изпълнението WL, което е най-ниско от трите, но впечатлява с богато оборудване, качествена изработка и естествено стандартното за марката перманентно предаване.

Екстериор

На пръв поглед автомобилът наподобява нещо средно между ван и високопроходима кола. Според инженерите от Fuji Heavy Industries моделът се позиционира над Outback и Forester. Въпреки пропорциите в стил “миниван” Tribeca изглежда доста динамично и е трудно да си представи човек как в салона са интегрирани седем кресла. Новият корпоративен имидж на марката е изразен с пълна сила във външния вид на B9. Екстериорът е коренно различен от традиционния за марката, но като попривикне човек, разбира, че съвсем не е лош. Високо изнесени овални задни светлини, големи въздухозаборници отпред и капковидна профилна форма са нововъведенията в модела. Именно те обуславят и цялостния облик на автомобила с висока проходимост - динамика, стил и отлична обтекаемост. Като цяло B9 Tribeca с положителност се откроява сред останалите автомобили на марката. И най-важното, нехарктерните външни черти придават на всъдехода така търсените от дизайнерите агресия, стил и собствена осанка. За последното може да се поспори, тъй като и за лаик е видна приликата в предната част на Tribeca с тази на Porsche Cayenne. Отзад пък бегло се долавят нюанси от Alfa 147. За тези сходства може да се обвини главният дизайнер. Той е грък по произход, работи в Италия и се казва Андреас Запатинас. По-запознатите с темата знаят, че името му в близко минало се свързваше и с марките Alfa-Romeo и FIAT. Именно затова Tribeca носи съвършено новото лице на марката, доминирано от характерна предна декоративна решетка (наподобяваща на тази от Alfa Romeo, само че тук характерната форма е обърната наобратно), придружена от два също специфично изглеждащи вентилационни отвора.

Интериор

Основният елемент в салона е разделящата се на три средна конзола. Благодарение обилно използваните хромирани елементи по нея, тя се набива на очи, като се разделя в три посоки - на ляво и дясно по арматурното табло и надолу между прединте кресла. При разработката на салона японските инженери са имали явното намерение моделът достойно да заеме мястото си до именитите си алтернативи.

Качеството на сглобката е на високо ниво, уредите са авангардни, но и информативни, а седалките (първи и втори ред) предлагат особено приличен комфорт. Що се касае до третия ред кресла, там нещата стоят различно. Дискомфортът там е налице откъдето и да погледнеш - малко разстояние за краката, ниски облегалки и повече от достатъчна твърдост. Иначе казано, салонът на Tribeca е умерено авангарден, сравнително комфортен и недотам функционален.

Двигател и ходови характеристики

Компактният трилитров боксер е едно от нещата, които са само в плюс за новия SUV. Скромните размери, слабите вибрации и неподдражаемият звук са само част от достойнствата на мотора, наречен H6. Благодарение на този двигател общият център на тежестта е доста по-ниско от този на алтернативите, което е в пряка връзка със стабилността на колата. Иначе моторът е динамичен, характеризира се с добро ускорение, но и с висок разход на гориво. Интересна е управляващата го електрониката. H6 разполага със система за променлив режим на работата на клапаните (AVCS), както и с такава за променлива дължина на хода им (AVLS). Освен това има и електронен контрол на дроселовата клапа. Петстепенната автоматична трансмисия е електронно управляема, като посредством нея се контролира разпределението на момента върху предния и задния мост, а диференциалът с ограничено приплъзване също е електронен. С други думи, проходимостта и стабилността са на познатото за марката върхово ниво.

Цена

На фона на конкурентите Tribeca се намира в т. нар. златна среда. Иначе моделът съвсем не е евтин, но пък за сметка на това получаватe качество и сигурност. Динамиката е дори в повече, а комфортът - относителен.

Subaru B9 Tribeca 3.0 WL
Плюсове
1. Иновационният екстериор притежава впечатляващи и доста авангардни пропорции, които различават Tribeca от останалата продукция на марката.
2. Качествената интериорна сглобка определя до голяма степен сравнително високото ниво на комфорт в салона.
3. Опозитният шестцилиндров двигател впечатлява с динамика и ниско ниво на децибелите.
Минуси
1. Третият ред седалки не предлага нужния комфорт.
2. Въпреки сполучливият външен облик в eкстериора на B9 Tribeca се набиват на очи доста явни сходства с Porsche Cayenne и Alfa-Romeo 147.

 

Subaru B9 Tribeca 3.0 WL
Технически характеристики
Двигател
Шестцилиндров опозитен четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 999 куб. см.
Максимална мощност
184 Kw/250 к.с. при 6 600 об./мин.
Максимален въртящ момент
297 Нм при 4 200 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, петстепенна
Степен на сгъстяване
н. д.
Маса на единица мощност
7.7 кг/к.с. (10.5 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 821
1 877
1 686
Междуосие
2 578
Маса, кг

1 925

Допустимо натоварване, кг
668
Обем на багажника,л.
301- 2 107
Вместимост на резервоара, л
74

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

13.6 л/100км
10.3 л/100км
11.9 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.0
Максимална скорост
224 км/ч.
Гуми
255/60R18
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 106 320

 

Базово оборудване
Осем въздушни възглавници, Спирачна система ABS (четири канална, четири сензорна), EBD, Хидравличен усилител на волана с променливо усилие на въртене, Електронен контрол на динамиката VDC, Трета стоп светлина, Огр. силата на опъване на предп. колани, Система за детска седалка ISOFIX, Предни активни подглавници, Активни подглавници на втори ред седалки за трима пасажери, Усилен кокпит, Подсилващи греди във вратите, Регулиране на предпазните колани на височина, Система за наблюдаване налягането на гумите, Двузонов климатроник с антиполенов филтър, Борд компютър, Кожени волан топка ск. лост и ръчна спирачка, Електрически седалки, Подгряване на седалките, Темпомат (Cruise Control), Оборотомер, Дистанционно централно заключване, Имобилайзер, Самонивелиращо окачване, Електрически прозорци, Електрически огледала с подгряване, Подгряване на задното стъкло, Настройка на волана на височина, Разделяне на седалките на 2-ри ред 40:20:40, Разделяне на седалките на 3-ти ред 50:50, Четири 12V изхода в централната конзола жабката и багажното отделение, Първоначален Self Check на приборите, Дигитален колометраж, RDS Радио-CD MP3 Интегриран 6 CD changer + 160W, 9 високоговорителя и суббуфер, Управление на аудио системата от волана, Антена интегрирана в страничното стъкло, Странични огледала с интегрирани мигачи, Багажни релси на тавана, Електрически шибидах, Халогенни фарове за мъгла и др.
Гаранция
3 години без ограничение на пробега
10 години срещу корозия на купето
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Subaru B9 Tribeca 3.0 WL
АЛТЕРНАТИВИТЕ
BMW X5
Работен обем
2 979 см3
Мощност

170 кВт/231 к.с.
при об/мин 5 900

Максимален въртящ момент
300Нм при об/мин 3 500
Габарити, мм
4666/1872/1707
Ускорение
8.5 сек
Максимална скорост
206 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

17.5 л/100 км
10.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
101 900 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
NISSAN MURANO
Работен обем
3 498 см3
Мощност

172 кВт/234 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
318 Нм при об/мин 3 600
Габарити, мм
4770/1880/1705
Ускорение
9.2 сек
Максимална скорост
200 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

17.2 л/100 км
9.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
105 615 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
PORSCHE CAYENNE
Работен обем
3 189 см3
Мощност

184 кВт/250 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
310Нм при об/мин 2 500 - 5 500
Габарити, мм
4782/1928/1699
Ускорение
9.1 сек
Максимална скорост
214 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

17.6 л/100 км
10.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
110 691 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 8 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА