Специализираното издание "За рульом", което е едно от най-големите в Русия, разполага със свой собствен полигон, където се извършват много от тестовете на автомобили. Именно там, през 2016 година, руските експерти проверяват как работят 4х4 системите на различните автомобили.
Това става на специални ролкови платформи, симулиращи нулев коефициент на сцепление между колелата и настилката. По този начин те определят и най-добрите 4х4 системи на автомобилите, които са тествали през изминалата година. Основната цел е да се провери коя система "най-грамотно" разпределя въртящия момент към колелата, при положение, че едно, две или три от тях са изгубили сцепление.
Всички модели, преминали теста, се оценяват по различни критерии, като се образува крайна оценка, по която става и подреждането. Първото изпитание е свързано с поставянето на две от въпросните ролкови платформи на т.нар. водеща ос - тази, която по презумпция задвижва автомобила (най-често предната).
След това същото упражнение са прави и на задната ос. Третото изпитание е свързано с разположение на двете ролки по диагонал, а накрая се поставят три платформи, като на практика само едното от колелата има сцепление с настилката. Първо това е едно от предните колела, а след това - само едно от задните.
Всяко от упражненията носи точки, като в зависимост от пробуксуването, от задействането на допълнителните системи се отнемат пунктове. Максималната оценка е 35 точки. Ето и как руснаците са класирали тестваните от тях през 2016 година автомобили с повишена проходимост.
Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 5 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 656
Коментиран от #2
12:23 03.01.2017
2 4х4
До коментар #1 от "656":
Ладата е лека и затова е добра и не е претенциозна!12:26 03.01.2017
3 някой
Освен това теста не е с тръгване под наклон,на равно нещата са други.
12:31 03.01.2017
4 МДАМ
12:32 03.01.2017
5 гост
12:32 03.01.2017
6 ха ха
12:35 03.01.2017
7 Пеньо
Другите автомобили също трябва да бъдат представени с модела, годината, типа скоростна кутия и т.н.
Пробутана ни бе поредната руска безсмислица!
Коментиран от #10, #22
12:41 03.01.2017
8 гостенче
В случая се представя най добре който си е платил. Специално системата на Мерцедес е толкова плачевна че нямам думи. Тези дни ходих с мой познат, който кара GLC до Боровец и имах удоволствието да го погарам. Страхотна кола във всяко отношение докато не решихме вечерта да го пробваме по преспите...... справя се но трудно и понякога от втория път. Аз карам CR-V от 2009г. (предполагам че в теста става въпрос за новото за което съм чувал лоши неща за 4х4 системата) и двамата останахме на мнение че се справи с абсолютна лекота по същия терен.
Така че, докато не стъпят в реалните условия нищо не присзнавам.
Друг е въпроса, че това Discovery горе дето сами го наредили след някакви смешки като Х5, Туарег, Порше и Мерцедес...... просто да забравят. Да не говориме че новото Discovery се спрягфа за едно от най добрите до момента.
Коментиран от #72
12:43 03.01.2017
9 някой
Ето това е тест.
Коментиран от #34
12:47 03.01.2017
10 Марто
До коментар #7 от "Пеньо":
Пеньо Лада 4х4 е официалното ново име на старата Нива, иначе системите на за рульом са си екстра и ти показват как се преразпределя момента. В релни условия нещата не са точно такива, защото влияят и много други фактори, но все пак тестът, с малки изключения, е пказателен. Браво на мобиле, че ни го показва. Изводът е, че Мерцедес са си номер едно. Другото са паркитни джипки - да стигнеш до ски пистата с тях.12:54 03.01.2017
11 Страничен наблюдател
Коментиран от #13
12:59 03.01.2017
12 Бахахаха
13:09 03.01.2017
13 ха ха
До коментар #11 от "Страничен наблюдател":
Само ще ти кажа че където отида аз с нивата ти с тоя паркетен GLE можеш само да мечтаеш.А са я сложили в дъното.Класацията много ме съмнява.
Коментиран от #15
13:12 03.01.2017
14 112
13:59 03.01.2017
15 werz
До коментар #13 от "ха ха":
Мерцедеса и туарега не са стандартни,а с пакет извън пътя,което при Мерцедес представлява раздатка от Г-клас.Мерцедес е с постоянно зацепено 4по4,без промяна в рапределението,тоест е логично да е най-бързата система.Разликата с Г клас са ,че там и предния и задния диференциал са механично блокируеми,иначе клиренса на Гклас и Гле е идентичен и ъглите на атака са сходни13:59 03.01.2017
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Гост Пост
15:30 03.01.2017
18 Дженев
добри офроуд качества.Всички тествани модели се управляват електронно.Ладата няма електроника и за това е назад, всички и знаем възможностите.Идеята е да се види до колко е "интелигентна" системата.Мисля,че теста по своята същност е миродавен.
Коментиран от #28
15:38 03.01.2017
19 BRABUS
15:52 03.01.2017
20 смешници
Що за платена статия??Паркетниците,заели първите места.
Коментиран от #24
16:14 03.01.2017
21 MMM
Коментиран от #26, #77
16:49 03.01.2017
22 лада
До коментар #7 от "Пеньо":
Пена, Лада 4х4 е Лада Нива. А тя е и с постоянно 4х4.16:51 03.01.2017
23 справка
16:55 03.01.2017
24 qwerty
До коментар #20 от "смешници":
имам паджер 3 /същата карантия като 4-ката/ и там системата 4х4 е зацепена 33/67 в полза на задните гуми и с разпределение до 50/50 в по-такива ситуации, препоръчва се точно за това време. просто ми е интересно с какво е повече мерцедеса и туарега, а ровъра да е бая назад, въпреки, че и при него е електроника, а не механика в раздатката?17:16 03.01.2017
25 qwerty
ето я статията със снимки и обяснения към тях и пак не им вярвам.
17:21 03.01.2017
26 offroad
До коментар #21 от "MMM":
Ако тестват това което казваш щяха да ги изкарат на хлъзгав път с висока скорост и да ги тестват.А те с тези ролки какво доказват?Като сложиш нивата две колела да и се плъзгат поневе няма блокажи не тръгва.
Паркетниците ползват спирачка за да блокира пробоксуващото колело и тръгват.
Тръгват но на равно и на асфалт.
Ако наклона е 30 процента тогава нещата се променят защото тежкия туч ГЛЕ не може да прехвърли на едно колело 80 процента момент.
Освен това нивата в реални условия няма да затъне като него и дори с простата си система ще го победи.Същото се отнася и за УАЗ 469 и за Газ 69,според тази класация щяха да са на дъното но всеки който познава тези автомобили ще ви каже коя ще стигне по далеч и в сняг и кал.
Коментиран от #27
17:23 03.01.2017
27 MMM
До коментар #26 от "offroad":
Ама как по друг начин да се опитам да обясня на коментаторите тук, че сравняват ябълки с круши? Като почнат всезнайковците да разказват как с паркетниците не могли да правят офроуд е направо полудявам. Концепцията на Х5 примерно (най-много я познавам) e бърза спортна кола, която същевременно да е сигурна, стабилна по завоите и да може да не се притесняващ в преспи...но на асфалт. Точка. Те никога, ама никога не са искали да правят офроуд МПС. Като си купиш едно Паджеро (нищо лично, но съм карал), ускоряваш за 12 сек. до 100 км., със 160 се чудиш дали няма да те хване морска болест, защото е с високопрофилни гуми, висок център не тежестта, по-меко окачване и лошо челно съпротивлнение и т.н. Ми да ги сравнят на писта като искат. Нищо против двете концепции, ама да не си избиваме комплексите в нета...Коментиран от #29, #36
17:41 03.01.2017
28 въпрос
До коментар #18 от "Дженев":
https://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68Според вас коя е най интелигентната система.
И много важен въпрос.Ако този тест на За “Рулем“го повторят с наклон 30% дали резултатите ще са същите.
Ако аз правя теста и определям правилата ще включа реален офроуд да видим колко са интелигентни там системите.Да не се окаже че глупава Нива или Уаз по добре се справят.
17:42 03.01.2017
29 offroad
До коментар #27 от "MMM":
Такова нещо като всесезонни гуми и БМВ офроуд няма.Не съм привърженик на паркетниците на БМВ първо защото са скъпи второ защото нямат поведението на класическата тройка на баварците.
Като искаш да бъдеш добре на сух път и малко преспи но на асфалт си купуваш Куатро,4 матик,или Х но нормална кола с нисък център на тежест.Ако си малко по екстремен Allroad или Outback. WRX e страхотна кола и съчетава това за което говориш но е скъпа и за купуване и за поддръжка.
В България са малко познати SH AWD системите на Хонда те са отлично съчетание с добро поведение на асфалт и добро на сняг.Монтират го основно на Acura защото са скъпи но имат променлив вектор на тягата на външно колело и имат много добро поведение.
За офроуд колите просто са други в момента в който Х5 излезе на малко по мек терен се окопава и виждаш какво става с големите му умни системи.Така е и с хипопотама q7 с този GL от статията.
Тях дори една уазка или самурайче ще ги направи смешни на офроуд.
18:03 03.01.2017
30 Втрещен
18:11 03.01.2017
31 HEMI
18:47 03.01.2017
32 бмв е34
18:51 03.01.2017
33 Torgue
Коментиран от #35
18:53 03.01.2017
34 японски Жип
До коментар #9 от "някой":
Тук са повече: https://www.youtube.com/watch?v=wX1VezHjzQ0Коментиран от #37
20:31 03.01.2017
35 тстс
До коментар #33 от "Torgue":
Не знаеш колко си в грешка! Точно стабилизиращите системи пречат! Защо ли ЕСП при Вранглер последна версия се изключва автоматично при бавни?20:33 03.01.2017
36 оня същия
До коментар #27 от "MMM":
някой не е виждал PajEvo20:40 03.01.2017
37 някой
До коментар #34 от "японски Жип":
Повече са но няма Acura MDX там е интересната система SH AWD и може би случайно Субару не са я включили.20:41 03.01.2017
38 masacre
Коментиран от #39, #44
21:18 03.01.2017
39 видео
До коментар #38 от "masacre":
https://www.youtube.com/watch?v=qRQTMf1DddAhttps://www.youtube.com/watch?v=IBIUx4Tma7A
Субаруто добре но аудито....
Коментиран от #42
21:37 03.01.2017
40 стоян георгиев
гледаите и тва е !!!!ладата има 6 точки и затова въпреки че е с цена под 10 % на мерцедеса фалира ,а мерцедеса се чуди как да си изпълни поръчките.
Коментиран от #41
22:34 03.01.2017
41 Иван
До коментар #40 от "стоян георгиев":
Деске и тук ли се дотътри да обясняваш.Ти карала ли си някоя от тези коли коментирани тук?
Знаеш ли въобще нещо за устройството им?
Или ти като жените в мола гледаш коя чанта е модерна и коя е най скъпа че да се фукаш.
23:00 03.01.2017
42 път
До коментар #39 от "видео":
https://www.youtube.com/watch?v=djTBG8pGvGQhttps://www.youtube.com/watch?v=l_xGLOA3bj0
ауди то хич не е лошо.
sh awd също не е лоша.
Коментиран от #43
23:05 03.01.2017
43 видео
До коментар #42 от "път":
Аудито на втория клип дърпа кола с блокирали колела.Очевидно е че е нагласено.А и така се тестват трактори и влекачи не автомобили с висока проходимост.
23:31 03.01.2017
44 До коментар 38
До коментар #38 от "masacre":
Недей да разчиташ на видео в YouTube, Subaru-то наистина има добра 4х4 система, но от Audi-то има още доста какво да се желае.23:35 03.01.2017
45 indy
00:43 04.01.2017
46 гощо
Коментиран от #63
06:31 04.01.2017
47 ОФРОУДмайна
07:34 04.01.2017
48 фгхдфг
09:16 04.01.2017
49 Офроад
12:09 04.01.2017
50 Димитров
Коментиран от #52
12:21 04.01.2017
51 Тони
Как така Фолксваген Туарег и Ауди Q7 са на толкова различни места, като са абсолютно идентични, като начин на задвижване и килограми???!!!
14:01 04.01.2017
52 автофен
До коментар #50 от "Димитров":
Дженев не е прав защото аз прочетох статията на руски и руснаците въобще не казват това което той твърди.Най близко до истината е коментар 26 него прочети.
Руснаците правят 2 грешки.Първата е че колите се тестват на равно.И втората е че няма тест в реални условия.
Много хора ви го обясниха но понеже явно не сте карали в истински тежки условия обръщате внимание на опаковката не това което всъщност е вътре.
В оригиналната руска статия има и УАЗ и руснаците го слагат в дъното но си признават че не са ползвали версията с блокиращ диференциал.А блокиращия диференциал ще измени цялата класация.
Но дори без такъв УАЗ ще отиде там където GLЕ,X,Q7 никога не биха стигнали въпреки че уж няма точки на ролките.
14:08 04.01.2017
53 не и в реалността
14:52 04.01.2017
54 hellmaker
19:15 04.01.2017
55 гост
статията няма нищо общо с видеото,не се хабете
20:10 04.01.2017
56 гост
20:16 04.01.2017
57 G777
22:30 04.01.2017
58 4x4
23:02 04.01.2017
59 STB
Коментиран от #60, #61
23:48 04.01.2017
60 някой
До коментар #59 от "STB":
От коя година слагат torque vectoring? Но за активен говорим не за спирачките.12:07 06.01.2017
61 offroad
До коментар #59 от "STB":
X6 излезе 2008 ма не са 10 години от тогава ама хайде да не се заяждам.На Хонда системата серийно не като опция я имат от 2004 година.
Мицубиши мисля и те там някъде я пуснаха.
Коментиран от #62
12:41 06.01.2017
62 STB
До коментар #61 от "offroad":
Написах 10 години образно. Иначе Х6 излезна септември 2007ма което е 9 години и 3 месеца ако трябва да сме толкова точни. За Хонда не съм запознат, но като гледам диференциалите са почти еднакви конструктивно.18:50 06.01.2017
63 Night Rider
До коментар #46 от "гощо":
Куатрото има най-различни версии и различни разпределения на предно/задно!Дори новите пращат повече ВМ (въртящ момент) на задните колела.
Симетричното AWD - е името на системата, защото ако го разцепите през средата, ще видите, че частите са с еднакви размери - полуоските например. А не защото хвърля по 25% на всяко колело по всяко време.
14:02 07.01.2017
64 waterwet
18:03 07.01.2017
65 Plameni
23:02 08.12.2017
66 Plameni
23:05 08.12.2017
67 Кънев
23:54 17.12.2017
68 Росен
22:10 19.12.2017
69 Spec b
09:05 26.12.2017
70 JDM
22:40 26.12.2017
71 Гостенина
20:37 05.03.2018
72 Кореаца
До коментар #8 от "гостенче":
Много си зле...да отричаш юмерцедес 4х4 постоянно12:35 23.09.2018
73 Transporter
21:46 17.10.2018
74 Гост
Коментиран от #76
16:55 16.12.2018
75 Дедо Шишарко
Коментиран от #79
17:53 11.01.2019
76 По-добре бензин
До коментар #74 от "Гост":
Аз имам само бензинови, всички знаят, че на субару дизелите карат по 130хил км и късат вал, двигателя се продава цял, само вал или други компоненти не можеш да си купиш, за сметка на това бензиновите двигатели са здрави като кокал, ако си вземеш 2.5 турбо ще ти пълни душата, ако е автомат ще може да си преценява кога да си заключва диференциала, само, че ядат масло, като им е издухана гарнитурата и разхода им е страшен, ако караш агресивно, но ако можеш да го преглътнеш ще си много доволен18:34 12.01.2019
77 Браво 😀😀😀
До коментар #21 от "MMM":
Браво на МММного точно казано 😀😀😀13:41 25.02.2019
78 Каракуд
13:28 03.03.2019
79 Каракуд
До коментар #75 от "Дедо Шишарко":
Деденце, ако имаш бързи-бавни мощността не е най важното нещо за офроуда.13:30 03.03.2019
80 МХтоМХто
11:58 21.03.2019