Last news in Fakti

18 Януари, 2017 11:32 11 627 30

Къде се продават най-много нови коли

  • автомобили-
  • продажби-
  • 2016
Къде се продават най-много нови коли - 1

Официалната статистика сочи, че през изминалата година световния автомобилен пазар бележи ръст с 4.6%. През 2016-а в света са продадени 93 248 000 нови автомобила. Най-голяма част от тях са реализирани в Китай и САЩ, като лидерската позиция е за Поднебесната държава.

Миналата година в Китай са били продадени рекордните 27 951 000 нови коли, което е ръст спрямо 2015-а с 12.3%. Експерти обясняват рекордния ръст с факта, че увеличеното търсене е следствие от двукратно намаления данък за нови автомобили с кубатура на двигателя до 1.6 литра. Техният дял в продажбите надвишава 70%.

Втората позиция в класацията за най-много продадени нови автомобили е за САЩ, където през 2016-а са реализирани 17 539 000 нови коли. Зад Океана обаче ръстът в продажбите не е толкова голям. В сравнение с 2015 година той е нараснал само с 0.5%. В Европа обаче продажбите продължават да чупят рекорди.

Миналата година на Стария континент са продадени 15 762 000 нови автомобила, което е ръст с 6.3% и се явява най-добър резултат за последните девет години. От големите пазари много сериозен спад бележи този на Русия, където продажбите са намалели с цели 11% спрямо 2015 година.

Най-сериозен спад в продажбите на нови коли е отчетен в Южна Америка, където са продадени 2 650 000 нови автомобила, което е спад с 14.1%. Сред големите позори на нови коли, трябва да се отбележи този на Япония, където са продадени 4 906 000 возила. В Страната на изгряващото слънце обаче има спад в продажбите с 1.9%.

Що се отнася до България, то през миналата 2016 година, по статистика на МВР, у нас са регистрирани 20 500 нови автомобила. За съжаление, в нашата страна за същия период употребяваните леки автомобили, които са регистрирани в КАТ през миналата година са 266 458.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 YAMAHA

    37 2 Отговор
    Да ама употребяваните са ни много запазени и на малко км. На 15 - 20 год. От 120 до 180 хил. Купува ме ги предимно от бабички старци д-р попове монаси и ткн.

    Коментиран от #3

  • 2 гост

    14 10 Отговор
    Ами хората по света мислят и действат. Нашите политици трябва да са идиоти и да не разбират, че нормативните уредби направо подканят хората не да мислят за по-адекватна кола, която да е здрава, запазена и на лизинг например, а да закупуват каква да е стара, очукана и със скъпо струващи ремонти в най-близко бъдеще. Да ще кажете, ама те българите нямат. Щом нямат от къде вадят 2-5х.лв за 250х.коли? Тези пари се губят на половина след покупката, следват обслужване и такси, ремонти и 300лв екотакса. За това има, но за нова Астра на лизинг за 199лв месечно и 1500лв първоначална вноска няма. И за това са виновни само и единствено политиците и местната управа по общини, защото те държат пирамидата обърната с главата надолу. Недопустимо е една нова кола да плаща 700лв данък, а стара и тровеща 17лв. Когато се промени това и има реални прегледи, не като сегашните, тогава ще се потръгне да се изравняват и да се закупуват все по-нови коли. Моята е Евро 4 и си плащам стотици левове, а дизеловото голфче на 20г, зад което не се вижда и диша, плаща 3 кутии цигари.

    Коментиран от #4

  • 3 ссс

    12 10 Отговор

    До коментар #1 от "YAMAHA":

    Да разбира се, моят бръмбазък е от доктор даже има и лепенка.
    По темата : Впрочем, къде са рускити тролчита, чи да ни обеснят, Как така във вечно гниещата и а днес а утре, да фалира Хамерика през 2916 г. са продадени 17.7 милиона автомобили, а във вечно цъфтяща и най богата в света, Русия само 1.4 милиона ?? Като се има
    на предвид, че в богатата Русия основният рейтинг на продажбите се състои основно от бюджетни марки, като Гранта, Логан, Киа, а в рейтинга на гниещите най бюджетни са Корола, Цивик и CR–V. Най богатата държава Карл, всичко имат в изобилие, нефт, газ, въглища, гори, злато, елмази и т.н. Има ли някой по адекватен русо-трол да ни открие тайните на богатите бедняци ?

    Коментиран от #7, #23

  • 4 Трифонов

    12 13 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Ти, колега, ще да си единственият, който споделя вижданията ми по този въпрос. Абсолютно е недопустимо моята кола, която има Евро 6 и е бензинова, да е обложена с данък от 840 лева, а двайсет годишна дизелова кошница, която не отговаря на никакво евро, да е обложена с данък от 20 лева. В това безумие, особено в момента, в който всеки изтъква екологичните проблеми за такива от първостепенно значение, няма просто никаква логика! Това е идиотия и безотговорност! Местните данъци и такси са определено най-фрапиращото, но далеч не единствено доказателство за малоумната политика, както на Българската държава, но така също и на целия ЕС. Всяка година ЕС ни заплашва с най-различни наказателни процедури, включително и за липсата на напредък по отношение на политиките в областта на екологията. Всяка година ЕС променя, като непрекъснато завишава изискванията към автомобилната индустрия по отношение отработените емисии. В същото време обаче никой не упреква българското правителство за идиотската му политика по отношение на автомобилите над пет години. Обяснението е просто - ако България вземе мерки (напр. не облага с данък автомобилите до 3-тата година, обложи ги с данък от 50 лв. от втората до петата, с данък от 200 лв. от петата до десетата им година и с данък от 3000 лв. над десетата и 5000 лв. над петнадесетата), интересът на българина към двайсетгодишните дръгели изведнъж ще се изпари.

    Коментиран от #16

  • 5 Трифонов

    14 3 Отговор
    А тогава... какво ще правят със старите си коли т.нар. „развити европейски държави”? Къде ще ги сложат? В техен интерес е да има бунище в Европа, на което да могат да си изхвърлят боклуците. И за такова бунище, за жалост, считат България. И тя реално се превърна именно в това. ЕС е еманация на лицемерието, като най-долно качество. През последните 27 години България се превърна в диктатура от латиноамерикански тип - едни чуждестранни корпорации плащат на един местен слугинаж, съставен от неграмотни полуидиоти, подкупи, за да прави той каквото му кажат... в 99,99% от случаите във вреда на собствения си народ! Има и друго. Данъчните. Как може цяла една държавна администрация, вероятно една от най-важните при това, да се ръководи от вътрешни правила според които да се извършва данъчна проверка на всеки, който е регистрирал автомобил над определена стойност. Употребяваният автомобил може да се декларира на каквато си поискаш стойност. Само новия не можеш. Т.е. всеки който си купи нов автомобил над 50 хил. лв. (което не е нищо особено, предвид настоящите цени на новите коли), може да очаква всякакви проблеми от данъчните – проверки, ревизии и т.н. И това е вътреведомствена инструкция, спусната от централното ръководство на НАП, т.е. управленско решение.
  • 6 Трифонов

    16 1 Отговор
    Е, при това положение, как си го представяте българина, за когото движеща сила в тоя живот е да не настине и да не се мине, да отиде да даде 70 бона за ново БМВ, после да му плаща 3 бона КАСКО, 800 лв. данък всяка година и всеки ден да е трън в очите на данъчните и местната организирана престъпна група от ченгета, за които, особено в провинцията, съсипването на този човек от проблеми от всякакъв характер, се превръща във фикс идея. Вместо това си купуваш за 12 бона едно петнайсет годишно Ауди А8 TDI, декларираш го за сумата от 5 хиляди, плащаш 50 лв. данък и никой не те закача за нищо. Ами... какво да ви кажа... това е правилното решение!
  • 7 Ярослав Станчев

    7 7 Отговор

    До коментар #3 от "ссс":

    От тези 17,7 милиона коли сигурно 17 милиона са на изплащане бе бухал.Така пазаруват хамериканците.Всичко им е на лизинг,дори и живота им.Какво повече да ти се обяснява.Държавата с най-големия вътрешен дълг.Всичко е на хартия и на пластмасови кредитни карти.Суха пара или кеш,както му викат хамериканците,сигурно не са виждали от години.Как няма да купуват като луди.Китайците са същите и там всичко е на кредит,коли,къщи,техника.
    Руснаците между другото сами си произвеждат колите за вътрешния пазар,ма ти от де да знаеш.Тойота,ВАГ,Киа си имат заводи там и сглобяват за руския пазар.За нашия пазар коя фирма сглобява коли в България?Руснаците не ги мисли,те рано или късно ще се оправят,ми ние няма да се оправим.

    Коментиран от #8, #9, #11

  • 8 ссс

    6 10 Отговор

    До коментар #7 от "Ярослав Станчев":

    17 милиона на изплащане ? Това са пазарни приказки, я дай факти, пусни някой линк, или само така говориш, колкото да не заспиш !? А имаш ли някакви данни колко от продадените 1.4 милиона коли в Русия са купени на изплащане ? Но, както и да е, мене друго ме интересува - 17.7 млн. и 1.4 млн. от къде идва тази огромна разлика в 16 милиона между продажбите в богатата Русия и гниещата Америка ? Ако имаш смисълно мнение, заповядай, ако ли не... марш от гьола !

    Коментиран от #12, #14

  • 9 ссс

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Ярослав Станчев":

    Копирал съм го направо от руски сайт да не пускам линк -, само и само ти да си доволен...
    Напомним, доля автомобилей, покупаемых в России с использованием заёмных средств, составляла в 2011 году 40%, в 2012 году она увеличилась до 45%, а в 2013-ом этот показатель достиг планки в 50% от общего количества реализованных машин. Согласно исследованиям экспертов, в 2014 году количество взявших автокредит составило 37%, в 2015-ом – 40%, на 1 сентября 2016 года – уже 45%. В конце текущего года доля кредитных авто обещает сравняться по показателям с теми, которые приобретены за наличные (то есть достигнет 50%).
  • 10 Кракра

    15 1 Отговор
    В България покупката на нов автомобил за лично ползване е абсолютно неоправдана от чисто икономическа гледна точка.
    Да вземем едно комби средна ръка, идеално за семейство с 2 деца. Чисто ново от магазина ляга на минимум 30 000 лева. И тук говорим за коли от най-ниския ценови клас - дачия или рено примерно - и със спартанско оборудване. След 5 години лашкане по родните пътитища въпросното комби струва не повече от 6 - 8 000 лева. Чиста загуба за собственика - 22 до 24 000 лева. В същото време едно 10-годишно комби средна ръка излиза около 8 000 лева, след 5 години - 2 000 лева, чиста загуба за собственика - 6 000 лева.
    Лафовете за евтината поддръжка на новата кола също не са верни. Каското на новата кола е много по-скъпо от каското на 10-годишната. За да имаш гаранция, което е и смисълът на новата кола, трябва да минаваш на прегледи и обслужване само в оторизиран сервиз, а там режат главата от коленете.
    И като теглиш чертата, се оказва, че дъртото комби ти излиза много по-изгодно.
  • 11 мдам

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ярослав Станчев":

    Колега не знам до колко си наясно. Има друга логика заради, която в щатите се пазарува само с карти. Като си държиш парите в банките плащаш и данъци за тях както и сивата икономика е по-малко. Защото ако се водиш безработен и се появят 10 000$ в банката държавата започва да пита от къде са тези пари. Там единствено източно европейците и някои други плащат кеш. Ако те спре полиция с доста парични средства също ще искат произхода им. Не е като тук. А за статията колегата номер 3 е прав. Няма смисъл да купуваш нова кола с голям евростандарт ако ще я караш в бг. Тука закона е сбъркан.

    Коментиран от #13

  • 12 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "ссс":

    Към 70% от новите коли са на заем и лизинг в САЩ. Средната цена на лизинга е 30х.долара, а средната вноска е 500долара. Средния период расте и е достигнал 67 месеца.
    Американците купуват все по-скъпи коли понеже 30х.долара са си в графа скъпи. Един обикновен хечбек от сорта на форд фокус е 13-14х.долара и вноската му е 200 долара месечно.
    Форд Мустанг започва от 26х. долара, както и Ауди А4. ДДС е 9%, а не 20 както у нас.

    Коментиран от #15, #22

  • 13 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "мдам":

    Същото е и в Норвегия. Там глобите за превишена скорост се налагат като процент от годишен доход и ако си богаташ може да платиш стотици хиляди евро, за същото за което обикновен работник би платил няколко стотин евро. Но там, плащания кеш се считат за съмнителни. Големи налични суми кеш или на сметка без деклариран произход се разследват.
    У нас бабта на 200лв пенсия хвърля 50бона през терасата и никой не пита откъде ги има. Безработен идва с Екласа до бърото по труда и е на помощи, а никой не пита защо кара мерцедес тогава.
    Държавен служител бива ограбен и от дома са откраднати 100евро кеш, никой не пита. Нормалните питат, ненормалните не.
    Е какво хубаво и добро да стане у нас?
  • 14 Ярослав Станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "ссс":

    Цък ей тук и ще ти се обясни всичко мойто момче.
    Текст към връзката

    Коментиран от #20

  • 15 123

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Не се хаби да отговаряш на дамата ССС, тя само си съска.
    Не виждаш ли, че е с промит мозък и на тема за пазар, ръст при продажба на автомобили, тя политиканства, като си търси някакви тролове с които да се кара. Важната тема е, че нашия пазар е като на малка провинция в Алпите и това наистина се дължи на глупавата данъчна и еко политика на държавата.

    Коментиран от #21

  • 16 Дженев

    10 4 Отговор

    До коментар #4 от "Трифонов":

    Трифонов ти ако станеш президент ще ни изтрепеш за два дена бе човек.Какво си се разревал.Като си толкоз богат и си пръцкаш на нова седалка,искаш да плащаш данък 20 лв.На кой не му се иска нова кола бре.Ама не дават.Стига с тая злоба и горделивост.Това че дялът на автомобилите втора ръкае толкова голям не е по желание на народа-проумей го най после.Ще те светна малко....... винетката+ прегледа + глобите не зависят ото годините на возилото.Хайде като си толкоз нахакан сметни колко ще загубят някои тлъсти пиявици ,ако приемат твоите тъпизми и останат само новите коли.Другия въпрос е , че ако това стане целия квартал бивши шофьори ще те причакат да минеш с твоя нов автомобил и познай от първия път какво ще ти се случи.
    Тия недоумия не ги пишеш за първи път и за туй не се стърпях да ти наблегна на "некои неща"

    Коментиран от #19

  • 17 Иванов

    4 0 Отговор
    Ае стига тука дежурните коментиращи в тоя сайт да обесняват какво и как трябвало да се купува.

    Това си е лично моя работа какво ще си купувам, няма ли да си купувам и как ще живея
  • 18 EMSKI

    2 1 Отговор
    У нас ,повечето нови коли са служебни,тоест коли които изкарват пари по един ,или друг начин.Абсолютно нерентабилно е да се купува нова кола за лични цели....говоря за нашата страна и нашите доходи(средно около 2000лв на семейство) Аз лично карам Мерцедес W124-E280 ,по никакъв начин не бих я сменил за чисто ново Рено,Дачия и т.н.
  • 19 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Дженев":

    Хора, няма пазар без коли втора ръка, но повечето бели страни имат справедлива нормативна уредба, която е благоприятна за новите, а не за старите. В Германия да не е всеки да кара нова кола, или пък в САЩ? Но имаш стимул когато тръгнеш да избираш дали да е нова или да е стара. Например: имам парите и искам да си купя нова кола, харесал съм си, но ми бърка в здравето, че ще трябва да платя за нея 600лв данък, 300лв гражданска и др. А за стара, било то и разпадаща се, данък и застраховка са по-евтини. В Германия голф 2 струва 250 евро, защото за да се кара таксите са му толкова и никой не те ограничава дали да караш стара кола или не, но може справедливо да отсъди, че нова кола замърсява по-малко и следователно дължи по-малък налог, както и е по-сигурна и следователно застраховката й е по-ниска. У нас не е справедливо и е много неприятно усещане, че искат да те клатят. Щом имаш пари ще плащаш - това е тормоз, а не е справедливост. За цигари, кафета, парцалки, телефони, алкохол и мезе винаги има пари, но за сигурна, здрава и чиста кола - голям проблем. Тези, които са под 800-1000лв заплати не трябва въобще да мислят за нова кола, но има много хора, които са на тези или по-високи доходи и имат възможност, но не искат да ги клатят. И аз не искам да ме клатят. Вие искате ли да ви клатят, за да оправдавате данъчни издеватества и несправедливост?
  • 20 ссс

    1 5 Отговор

    До коментар #14 от "Ярослав Станчев":

    Ясно, значи нямаш никакъв смислен оттговор на въпроса ми и се извърташ с разни глупости...
  • 21 ссс

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "123":

    А тебе колежке никой те не пита, аре бягай да си оперещ прашките...
  • 22 ссс

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Това всичко, което си написал за лизинги, средна цена, 30х. долара, 500 допара и т.н. ми е пределно ясно колега, но това не е отговор на въпроса ми ! От къде идва разликата в 16 млн. продалени автомобила ?
  • 23 tost

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "ссс":

    Колега 2916 е малко далечко :))),пък на тебе като ти пречи Русия ,върви у щатите,там такива като тебе ги назначават веднага,достатъчно е да си усърден в очернянето на някоя држава.

    Коментиран от #24

  • 24 ссс

    3 6 Отговор

    До коментар #23 от "tost":

    На мен лично колега, Русия абсолютно с нищо не ми пречи. Аз поставих въпроса така, понеже тук в тоэи форум е бъкано с русо-тролчита на които мноу им пречи САЩ. Именно към тях и аз се обръщам, но те разбира се нямат разумен отговор и затова си траят и мълчат кът пунди . Само оня Яро Станчев се опита да изобрази нещо като спор, но исчезна нещо, а друг един русо-трол с ник 123 се опита итй да ми каже нещо и уж да ме обиди, но той самия не подозира, че обижда себе си. Като гледам така колега и ти нещо май си се развалнувал, бил съм очернял някаква държава ! Значи според теб, ако аз съм задал някакъв въпрос свързан с Русия, аз значи я очерням, така ли ?? Ако ти мислиш така, тогава и ти си един от местната групата на изкуфелити и надупени в посока изток русофилчита .
  • 25 onq s konq

    3 4 Отговор
    до 24

    В този сайт е така. Сам се сети защо , кой и как се провокират коментари
  • 26 Дядо поп

    6 2 Отговор
    Писна ми от ш...ни еколози и мераклии всички да си
    купуват нови коли,като сте толкова загрижени за еколо-
    гията и искате нови коли защо не си купувате електрички
    ами налитате на бензинояди и нафтояди с над 150 коня.
    Да не си мислите ,че нова кола замърсява по-малко,сън ви
    лъже,свидетели сме на скандалите с Фолксваген ,Фиат
    та и Рено с манипулиране на емисиите,а другите да не са
    по-назад?Мръсотията,която изхвърля една кола зависи най-
    вече от това колко гориво е похарчила.Въглеродния
    диоксид от изгарянето на тон гориво е един и същ незави-
    симо с каква кола го изгаряш,нова или стара.От всички
    горива само метана дава най-малко диоксид,ама и на него
    му праскат як акциз.Та като сте толкова загрижени дайте
    пример ,като минете на ток и не ни убеждавайте да купува-
    ме нови пластмасови ментета на ,който в талона да пише
    ,,последен собственик,, и,който след 5-10 години няма да ти
    го вземат и за скрап,че е пластмасов.
  • 27 Дядо поп

    4 2 Отговор
    И още нещо,при покупка на нова кола от България на
    момента изхвърчат средно около 12 000 евро,това са пари
    който са инвестиция в икономиката на друга държава а не
    на БГ.И на децата е ясно,че всяка държава следи предимно
    да минимизира изтичането на пари.
    В другия случай при покупка на кола втора ръка навънка
    изтичат около 1000 евро а останалите пари,който собстве-
    ника дава по сервизи и части остават в страната,монтьора
    като вземе парите плаща за храна и кво ли не,и по този
    начин покрай него и други преживяват.Услугите са част от
    брутния вътрешен продукт,индикатор за всяка икономика.
    Ако годишно се купуват примерно 100 000 нови коли по
    12 000 евро това прави изтичане от 12 милиярда евро само
    за коли,ами камиони,строителна и селскостопанска техника
    машини и кво ли не,това значи да не остане стотинка в тая
    дъжава.Та добре,че се намира тук и там някой,читав ико-
    номист та да озапти нечии псевдо-еко-мераци.

    Коментиран от #28

  • 28 мдам

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Дядо поп":

    Колега наясно ли си че колата например немска само името и е немско. Тя само и единствено се комплектова в Германия (даже вече и там не се правят). Частите за тези коли идват от цял свят. Един модел автомобил разчита на поне 200 външни фирми(може и да са много повече ), които правят части за тези коли. Дори и в БГ се правят много части за големи концерни независимо немски, френски или японкси. Относно сервизит и частите. Тези части нали също идват внос от друга държава и за тях плащаме и парите изтичат. Единствено и само за труда парите остават в БГ. Нашите майстори се бият в гърдите че разбират и като го сменят и проблема си остане започват да вдигат рамене и да казват " дай и това ще смени, ако не стане следващото" Малко са читавите, които останаха да работят в БГ.

    Коментиран от #29

  • 29 Дядо поп

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "мдам":

    Колега не е важно къде се произвеждат колите или пък
    частите за тях,дали в ЕС или извън него,важното е,че за
    тях изтичат пари.Освен това не си мисли,че цените на
    дребно са парите изтичащи от БГ,техния дял е нищо в
    сравнение с цените в сервизите,а и много части се влагат
    от моргите,където са закупени даже под цената на скрап.
  • 30 jambazina

    3 0 Отговор
    Тук са пропуснали да споменат България, с най-много продадени коли уникални като нови неразличими от нови, който не вярва да следи сделките на горублене.