Last news in Fakti

24 Януари, 2017 12:49 48 924 12

За бадж-инженеринга при автомобилите

  • бадж-инженеринг-
  • автомобили
За бадж-инженеринга при автомобилите - 1

Бадж-инженеринг е термин, който се употребява от автомобилните специалисти, когато две или повече автомобилни марки пускат различни модели, но на практика автомобилът е един. На практика моделите са близнаци, на които производителите сменят само емблемите и няколко екстериорни детайла.

За бадж-инженеринга при автомобилите

Този способ се прилага все по-често и примери за такива автомобили съвсем не липсват. Като се започне от най-малките Peugeot 107, Citroen C1 и Toyota Aygo и се стигне до суперкари като Acura NSX и Honda NSX. И докато при последните е сменена само емблемата, американците имат шедьоври, при които само с леко модифициране се получава съвсем различен автомобил. Като пример за това можем да дадем Mustang с каросерия Fox и неговия брат близнак Mercury Capri.

За бадж-инженеринга при автомобилите

За бадж-инженеринга при автомобилите

Бадж-инженерингът е особено популярен, когато става дума за различни пазари. Тук отново за пример могат да се дадат Acura NSX и Honda NSX, както и далеч по-различните външно Chevrolet Volt и Opel Ampera. Всичко това се прави с една-единствена цел - икономия на автомобилните производители. Само, че по този начин автомобилите все повече се обезличават и започват да си приличат един с друг.

За бадж-инженеринга при автомобилите

За бадж-инженеринга при автомобилите

Все още в автомобилния свят съществуват модели, които е трудно да бъдат подложени на т.нар. бадж-инженеринг. Един такъв пример е "костенурката" на Volkswagen. Актуалният VW Beetle е с толкова специфичен ретро дизайн, че трудно би могъл на неговата база да се направи модел от друга марка. Трудно, но не и невъзможно. Като за начало поглеждаме към марките, които към днешна дата са собственост на Volkswagen AG.

Там на разположение са Audi, Seat, Skoda, Bentley, Porsche и Lamborghini. Ако от концерна решат да направят по-луксозна версия на вече далеч ненародната "Костенурка", спокойно могат да изберат марката Audi. За щастие и Audi има богата история. Още когато марката с четирите кръга е в състава на Auto Union, на бял свят се появява един култов модел. Той се нарича DKW 3=6, познат още като Auto-Union 1000 и по форми е доста сходен с тогавашната "Костенурка".

За бадж-инженеринга при автомобилите

Така че на бадж-инженерингът може да бъде подложена дори и неподражаемия VW Beetle. Просто по-скъпи материали в интериора, нов преден капак, нова радиаторна решетка и естествено, нови емблеми. Така този продукт би могъл да се продава значително по-скъпо от оригинала, защото марката Audi е позиционирана по-високо в йерархията на VW. Това не се прави единствено защото в този сегмент няма да има търсене на подобен модел. Практиката го доказа с Toyota iQ и Aston Martin Cygnet.

За бадж-инженеринга при автомобилите

Но по-лошото е, че всичко написано до тук доказва, че практически всеки нов автомобил, може да се "преоблече" и да стане нов модел. А това, както вече казахме, определено обезличава автомобилите. Като се прибавят и модните течения на даунсайзинг и електрифициране на колите, тръпката от тях определено вече няма да е същата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Илиев

    24 16 Отговор
    Статия без смисъл.
  • 2 Мирослав

    24 2 Отговор
    Уникална статия, но за съжаление светът отива в тази посока - на безличните автомобили

    Коментиран от #7

  • 3 МаКаТа

    13 6 Отговор
    Много добър материал. Поздравления.
  • 4 YAMAHA

    5 4 Отговор
    Забравили са да споманат и бугати от ВАГ групата!
  • 5 гост

    5 0 Отговор
    Примери много, но още отпреди 20г напълно различни модели кооперират и използват еднакви шасита, двигатели и купета като се сменя външната тенекия, но не и вътрешната структура на купето. Поставят се типични за марката салони и хоп, нов модел. Едни от най-типичните са Рено,Нисан, Самсунг и Дачия. При вановете има доста кооперации също. Въпросът е, че е нормално когато е под капака на един концерн, но е обезличаващо когато е измежду различни концерни.
  • 6 Добри

    9 1 Отговор
    FIAT 124 => ВАЗ 2101
  • 7 Бай

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мирослав":

    Ами каквито са шофьорите, такива са и автомобилите...това е вече за съжаление...
  • 8 гост

    5 1 Отговор
    И още-Фиат Дукато,Ситроен Джъмпер и Пежо Боксер при бусовете.
  • 9 Гост

    6 0 Отговор
    Citroen C8=Peugeot 807
    Ford galaxy=Seat alhambra=Vw sharan
    Peugeot 4008=Citroen C-crosser=Mitsubishi outlendar и т.н
  • 10 и Тя разбира от коли

    0 3 Отговор
    Нисан Пиксо и Сузуки Алто също .....
  • 11 Петрохан

    0 1 Отговор
    Фиат 500 и Форд Ка са сестри от един завод,но Форда е в класи по изпипан.Значи може
  • 12 Гриша Ганчев

    1 1 Отговор
    Сглобката на супер минита като посочените клонинги е близка до себестойност и всеки с ресурс може да ги сглобява.Тях може и Гриша Ганчев да ги прави,ама той и това не може....