Собствениците на малки всъдеходи въобще не харесват определението “паркетни”. Въпреки това, ако трябва да се сравнява с истинските офроуд машини, най-малкият клас на колите с повишена проходимост отстъпва доста, както в пресечена местност, така и на асфалт. Точно поради тази причина гореспоменатото определение им приляга много добре. Но и в този клас има изключения. По-точно те са две - Х-trail и Freelander. Именно тези два всъдехода си оспорват лидерството при “паркетните” всъдеходи. Що се отнася до габарити и междуосие, тези автомобили отговарят на стойностите на класа, но по отношение на проходимост и визия определено се различават от останалите.
Двете компании обновиха малките си всъдеходи почти по едно и също време. Преди няколко броя споделихме с вас впечатленията си относно Freelander 2 и сега е ред на другия претендент за короната в най-леката категория. Новият X-trail вече се продава у нас и впечатлява с минимално изменен външен вид, но доста промени от техническо естество. Тестът, който направихме, третира дизеловата версия X-trail 2.0 dCi Ultimate.
Екстериор
Nissan e една от фирмите, която отдавна си е извоювала добро име сред офроуд привържениците. Една от причините е грубият и неповторим дизайн на всъдеходите с тази марка. Дори и при най-малките тази тенденция е запазена. Това се вижда още от пръв поглед. Приемствеността от по-големите определено е запазена. Ръбестите форми, наследство от Patrol, присъстват и тук, макар и в по-“софт” вариант.
Причината за минимални изменения по външния вид е съвсем умишлена. “Да повториш големият успех на автомобил като X-trail не е никак лесно. Особено когато самите клиенти искат нещата да останат непроменени” - това е изказване на изпълнителния вицепрезидент на компанията Карлос Таверас. Промените по екстериора включват нови предни светлини, изменения по броните и предния капак, както и цялостно променена, макар и минимално, форма. В заключение може да се каже, че екстериорът е груб, солиден, като в него умело са интегрирани модерните модни течения.
Интериор
Вътре нещата са доста по-различни. Основното, на което е наблегнато, е подобряване на качеството на сглобката и на самите материали. Имайки предвид и без това доброто изпълнение, присъщо на моделите с емблема Nissan, трябва да се отбележи, че новият X-trail определено нодминава всички очаквания. Автомобилът, който ни бе предоставен за тест-драйв, бе оборудван с най-високо ниво на екипировка и именно там се забелязва прецизността към всеки детайл - изключително качествената естествена кожа с перфектни външни декоративни шевове, оптимално гарниран с матов хром салон и естетически перфектно изглеждаща пластмаса.
Иначе арматурното табло е информативно, мястото за краката на водача и пасажерите - достатъчно. Впечатление правят множеството жабки (някои от тях климатизирани) и кутии за багаж, като най-интересни са тези, интегрирани в двойния под на багажника. Това прави товарното пространство функционално и удобно. Седалките са меки и доста големи предвид класа на автомобила, а голямата остъклена площ (в това число и огромният стъклен шибедах) придават усещане за простор и комфорт. Все пак недостатъци в интериора, не липсват. Основният е свързан с борд компютъра. Самият той е информативен, но бутонът, с който се командва е разположен на доста неудобно място - между волана и самите прибори. Така при движение боравенето с него е доста неудобно и отвлича вниманието на водача от пътната обстановка. Още един, далеч по-несъществен минус, е липсата на мека плънка в страничните подлакътници отзад. Те са твърди и неудобни. И последният - централното огледало за обратно виждане е малко и не предоставя нужната информация, но пък този недостатък напълно се компенксира от страничните огледала и цветния 7-инчов дисплей, свързан към камерата за заден ход. С други думи, салонът на новия X-trail е по-голям от този на предшественика си, по-комфортен и функционален, а наличието на многото допълнителни екстри кара водача и пасажерите да се чувстват като в автомобил от по-горен клас.
Двигател и ходови характеристики
Базата, върху която е построен новият X-trail, е аналогична с тази на модела Qashqai. Возията не е твърда, но благодарение на независимото, предно тип McPherson и задно Multilink окачване, автомобилът е изключително сталбилен на асфалт. Новата “интелигентна” 4х4 система е изключително бърза и реагира мигновенно, като предава въртящия момент на колелата с най-голямо сцепление. Това е основното, което ни порази, тъй като офроуд качествата на модела са известни. Въпреки това, когато навлязохме в пресечена местност и там открихме изненади. Известната система от Freelander, наречена Hill Descent Control, вече е интегрирана и в X-trail. Тук тя носи името DDS (DownhillDrive Support) и позволява уверено спускане по изключително стръмни завои със скорост, ограничена до 7 км/ч. Другото хубаво е, че моментът не се предава перманентно на четирите колела. Система работи на предно основно предаване, автоматично прехвърляне към задния мост до 50/50 и блокаж на междинния диференциал.
Диференциалите на предния и задния мост са с ограничено приплъзване. Всичко това води до отлична работа на автомобила в пресечена местност. Дизеловият четирицилиндров турбомотор, с който бе оборудван автомобилът, впечатли с доускорение, ниско ниво на шум и вибрации, както и с отлична тяга на малки обороти.
Цена
Не е от най-ниските, но сравнена с основния си конкурент е далеч по-атрактивна. За тези пари получавате много проходим (предвид класа) автомобил, високо качество и грубоват мъжки дизайн.
Nissan X-trail 2.0 dCi Ultimate
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Четирицилиндров редови
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 995 куб. см.
|
Максимална мощност
|
110 Kw/150 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.5:1
|
Маса на единица мощност
|
11.1 кг/к.с. (15.1 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 630 1 785 1 775 |
Междуосие
|
2 630
|
Маса, кг
|
1 660 |
Допустимо натоварване, кг
|
540
|
Обем на багажника,л.
|
479 / 603 / 1 773
|
Вместимост на резервоара, л
|
67
|
Разход на гориво:
|
9.5 л/100км
6.8 л/100км 7.1 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.2
|
Максимална скорост
|
188 км/ч.
|
Гуми
|
215/60 R17
|
Спирачки:
отпред / отзад |
дискови вентилирани / дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 69 334 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, осем въздушни възглавници, USS и DDS - системи, подпомагащи изкачване и спускане на големи наклони, електромеханично усилване на волана, климатроник, централно заключване, безключово палене и отваряне на вратите, предни и задни ел. стъкла, ел. странични огледала с подгряване и възможност за ел. прибиране, круиз контрол (темпомат), борд компютър, мултифункционален волан, сензор за дъжд, автоматични предни светлини, аудиосистема 6CD-чейнджър + шест високоговорителя, навигационна система + 7-инчов цветен дисплей, bluetooth хендс фри, кожен салон, ел.подгряване и ел. регулиране на предните седалки, кожен волан и кожена топка на скоростния лост, регулиране на волана в дълбочина, регулиране на шофьорската седалка по височина, симетрично сгъваема задна седалка в съотношение 40/20/40, кора на багажното отделение, ксенонови предни светлини, ел. панорамен шибедах, тонирани стъкла с UV-филтър, допълнителни фарове за мъгла, хром екстериорни елементи, лети джанти, метална защитна кора под двигателя, имобилайзер, isofix система, предни предпазни колани с пиропатрони, подлакътник, жабка с охлаждане, датчик за външна температура, филтър за въздуха в купето, двоен под на багажника, ел. регулиране на фаровете по височина от мястото на водача и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените на модела и артернативите са |
Nissan X-trail 2.0 dCi Ultimate
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
KIA SPORTAGE
|
|
Работен обем
|
1 991 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
305 Нм
при об/мин 1 800 - 2 500 |
Габарити, мм
|
4350/1800/1730
|
Междуосие, мм.
|
2 630
|
Ускорение
|
12.0 сек
|
Максимална скорост
|
177 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.9 л/100 км 6.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
64 094 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
LAND ROVER FREELANDER |
|
Работен обем
|
2 179 см3
|
Мощност
|
118 кВт/160 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
400 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4500/1910/1740
|
Междуосие, мм.
|
2 660
|
Ускорение
|
11.7 сек
|
Максимална скорост
|
181 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.2 л/100 км 6.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
87 400 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA RAV 4
|
|
Работен обем
|
2 231 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
310 Нм
при об/мин 2 000 - 2 800 |
Габарити, мм
|
4395/1815/1720
|
Междуосие, мм.
|
2 560
|
Ускорение
|
10.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.1 л/100 км 5.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
65 481 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 9 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА