Last news in Fakti

23 Юни, 2007 15:24 9 913 0

Нестандартен лукс

  • lexus-
  • gs 300-
  • lexus gs 300-
  • lexus gs 300 executive

Lexus никога не са се нуждаели от излишни суперлативи. Четириколесните, произведени от аристократичното поделение на Toyota, се открояват със своята ярка идентичност и високо качество. От няколко години в цял свят всички модели на Lexus се предлагат в самостоятелни търговски центрове. Сега това решение на японците стана реалност и у нас. Според японското виждане е недопустимо луксозните возила с марка Lexus да бъдат поставени редом до “простосмъртните” автомобили Toyota.Смело може да се каже, че автомобилът, който е тема на материала, е от онова другото измерение - на луксозните седани от горния сегмент на средния клас, които ти позволяват да се почувстваш малко по-различен от останалите. Моделът GS е пряка конкуренция на европейските хитове Volvo S80, Mercedes-Benz E-klasse и Audi A6. “Американската Toyota”, както специалистите наричат Lexus, впечатлява с изключително качество, иновации и нестандартност. Обстойният тест-драйв, който направихме, бе на модела GS 300 - уникален бизнес седан, който силно впечатлява с педантично качество, ярко изразена идентичност, много екстри и малко по-висока цена. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Преди време, когато само тунинг ателиетата монтираха т.нар. “кристални стопове” Lexus, бе компанията, която ги предлагаше серийно. Сега, когато и други фирми започнаха да прилагат това дизайнерско решение в своите разработки, Lexus се върна към стандартния червен цвят. Задните светлини на GS обаче са диодни и се характеризират с меки линии, подчертаващи солидността на луксозния седан. Погледнат отстрани GS впечатлява с ясно изразена аеродинамична форма. Това се дължи на доста скосените предно и задно стъкла, както и на сравнително ниския таван. Капковидната визия обаче не намалява усещането за мощ и агресия, но последните две качества най-ясно личат от предницата. Разделените на две части предни светлини, ефектните въздухозаборници под бронята и дългата “муцуна” респектират, а обрамчените с хром фарове и радиаторна решетка внасят необходимата доза лукс. Въпреки, че основният пазар на Lexus е американският, японската лимузина е с подчертано европейско излъчване. И ако се откриват някои сходства с други европейски алтернативи, то те са плод на различни модни течения в автомобилостроенето. Истината обаче е, че в никакъв случай не може да се говори за плагиатство, като GS разполага със своя собствена подчертана идентичност.

Интериор

Салонът впечатлява с изключителен лукс и комфорт. Коженият салон определено пръв ще привлече вниманието на любителите на висшата естетика. Средната част на креслата е тапицирана със специална перфорирана кожа, от дупките на която излиза въздух от климатичната инсталация. Охлаждането или загряването му стават индивидуално за всяка седалка. Това е само една от многобройните екстри в салона на GS 300. Задният ход се визуализира на цветен екран, интегриран в средната конзола. Това става посредством камера, разположена на капака на багажника. Освен това страничните огледала изменят ъгъла си, така че водачът да може ясно да следи за евентуални бордюри в близост до автомобила. Ако все пак искате да погледнете през задното стъкло, видимостта се улеснява, след като щората се сваля автоматично. Всичко това става само като превключите лоста на шестстепенния автомат в положение “R”. LCD-дисплеят е от типа touch screen и чрез него се задават повечето команди към различните системи, възли и агрегати. Автоматични предни светлини, сензор за дъжд, темпомат, bluetooth-система и преден и заден парктроник свеждат работата на водача единствено до въртене на кормилото и натискане на спирачка и газ. Воланът и шофьорската седалка са с ел. настройки и изборът на оптимална позиция е гарантиран. Отзад също е доста широко и комфортно. Влизането става без ключ, с електронното устройство Smart Access, което водачът носи в себе си и веднъж влязло в обхват, отключва колата, така че просто отваряте вратата. Единственият минус е свързан с по-ниския таван. Освен че прави визуалния простор в купето по-малък, това е и причина за по-трудно влизане и излизане от автомобила. Заради доста полегатото и недостатъчно голямо ветроупорно стъкло ръстов водач или пасажер се наместват малко по-трудно на седалката, но неудобството им свършват дотам. Багажникът е функционален, но не блести с обем. В това отношение алтернативите превъзхождат GS. Но що се касае до екстри в оборудването, лукс и комфорт, с Lexus могат да спорят само няколко от най-именитите европейски конкуренти.

Двигател и ходови характеристики

След натискане на старт бутона се чува приглушената работа на стартера, таблото светва и друг шум почти не се усеща. Трилитровият бензинов агрегат в комплект с автоматичната шестстепенна скоростна кутия действат в перфектен синхрон и плавно, но не бавно привеждат автомобила в движение. Шум от мотора се чува едва при високи обороти, но предвид автоматичната трансмисия (освен ако не е в режим на ръчно превключване) това се случва рядко. Минус се явява малко по-бавният кик-даун, което отдаваме на доста тежкото купе. Иначе стабилността в завои е много добра, спирачките - също. Това се дължи до голяма степен и на усъвършенстваните системи за стабилност и контролиране на спирачното усилие.

Цена

Определено висока, но на фона на алтернативите разликата е малка. Тя се дължи на богато базово оборудване, изключително качество на материалите и перфектна сглобка. И ако не страдате от имиджов комплекс на тема Audi, Mercedes и BMW, искате да сте различен и можете да си го позволите, непременно посетете шоурума на Lexus.

Lexus GS 300 Executive
Технически характеристики
Двигател
V-образен шестцилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 995 куб. см.
Максимална мощност
183 Kw/249 к.с. при 6 200 об./мин.
Максимален въртящ момент
310 Нм при 3 500 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
11.5:1
Маса на единица мощност
6.5 кг/к.с. (8.8 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 825
1 820
1 430
Междуосие
2 850
Маса, кг

1 620

Допустимо натоварване, кг
н.д.
Обем на багажника,л.
430
Вместимост на резервоара, л
71

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

14.4 л/100км
7.2 л/100км
9.8 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
7.2
Максимална скорост
240 км/ч.
Гуми
245/40 R18
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 104 699

 

Базово оборудване
ABS, EBD, BA - спирачен асистент, динамичен контрол на стабилността VSC, контрол на сцеплението TRC, оптитрон осветление на арматурното табло, ел. контрол на волана по височина и в дълбочина, осем въздушни възглавници + четири завеси, ръчно изключване на пасажерския еърбег, система за следене на налягането на гумите, завиващи ксенонови светлини, дюзи за миене на фаровете, светодиодни стоп светлини, круиз контрол, безключово палене и отключване на автомобила, 7-инчов touch screen дисплей, аудиосистема със CD-чейнджър и десет високоговорителя, bluetooth връзка за мобилен телефон и управление от волана, кожен салон и климатизация на предните седалки, ел. предни седалки с памет за три позиции, ел. стъкла, ел. огледала, аларма, имобилайзер, двойно централно заключване, лети джанти, сензор за дъжд, автоматични предни светлини, поставки за чаши и др.
Гаранция
3 години или 150 000 километра пробег
Допълнително оборудване
Навигационна система
Камера за заден ход
Електронно контролирани спирачки
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси, акциз и ДДС

 

Lexus GS 300 Executive
АЛТЕРНАТИВАТА
AUDI A6
Работен обем
3 123 см3
Мощност

188 кВт/256 к.с.
при об/мин 6 500

Максимален въртящ момент
330 Нм
при об/мин 3 250
Габарити, мм
4916/1855/1459
Междуосие
2 843
Ускорение
6.9 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

14.3 л/100 км
7.1 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
99 203 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
MERCEDES-BENZ E-KLASSE
Работен обем
3 498 см3
Мощност

200 кВт/272 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
350 Нм
при об/мин 2 400 - 5 000
Габарити, мм
4856/1822 /1484
Междуосие
2 854
Ускорение
6.9 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

14.0 л/100 км
7.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
104 373 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
VOLVO S80
Работен обем
2 192 см3
Мощност

175 кВт/238 к.с.
при об/мин 6 200

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 3 200
Габарити, мм
4851/1860/1490
Междуосие
2 835
Ускорение
8.0 сек
Максимална скорост
240 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

14.7 л/100 км
7.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
100 625 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА