Редовите шестцилиндрови двигатели винаги са били коронната дисциплина на BMW. Точно преди три десетилетия обаче се появява първият 12-цилиндров немски автомобил след Втората световна война, а на предния му капак стои именно емблемата със синьо-белия пропелер. Инженерите на Mercedes-Benz ще се нуждаят от още цели 4 години, за да отговорят подобаващо на баварските си колеги.
BMW произвежда 12-цилиндрови агрегати далеч преди някой в Мюнхен да е допускал, че един ден лимузините на компанията ще конкурират продукцията от Щутгарт. Самолетните двигатели, произведени в Баварските моторни заводи, се използват в авиацията на много страни, включително в съветската. Един от най-известните V12 на компанията е BMW VI. След Войната един от тези 47-литрови гиганти е монтиран на шаси от American LaFrance и така се ражда огнедишащият Brutus.
Представеното през септември 1986 г. второ поколение на баварската "седмѝца" хвърля бомба в германския луксозен клас. E32 става първият модел на BMW, който поставя под въпрос имиджовото превъзходство на S-Klasse. Най-скъпите модификации на флагманския Benz са осемцилиндрови, когато 750i има 12-цилиндров двигател.
М70В50 развива 300 к.с. и 450 Нм и се смята за един от най-модерните мотори на пазара. Състои се от два редови шестака М20, "слепени" под ъгъл от 60 градуса. Впоследствие ще започне да се монтира на 8er и ще се превърне в основа за редица забележителни двигатели, включително и за сърцето на McLaren F1.
През 1988 г. 12-цилиндровата "седмѝца" за малко не се прощава с флагманската си роля в гамата на E32. Тогава баварските конструктори приключват работа по проекта за 16-цилиндрова лимузина, добил известност с името Goldfish.
Исполинският двигател с обем 6.7 литра развива 408 к.с., но е толкова голям, че под предния капак не остава място за радиаторите на охладитнелната система. Те са разположени в багажника, а и изпитателите не са доволни от управляемостта, което в крайна сметка обрича автомобила.
Новата "седмѝца" с индекс Е38 излиза през 1994 г. и ведната се превръща в звезда. Лимузината участва в поредния филм за Джеймс Бонд "Винаги ще има утре" и "Транспортер". Индексът 750i е леко подвеждащ, тъй като обемът на двигателя е 5.4 литра.
Моторът е изграден на основата на M70 и носи индекса М73В54. Развива 326 к.с. и 490 Нм. Това е последният баварски V12 с буквено обозначение М и последната флагманска 50-ка в гамата на 7er.
Дебютиралото през 2001-ва четвърто поколение на баварската "седмѝца" се сдобива с 12-цилиндрова версия година по-късно. Този път емблемата на 760i отразява съвсем точно съдържанието.
Новият двигател N73B60 е шестлитров, развива 445 к.с. и 600 Нм. По-късно именно N73 ще заеме мястото под предния капак на седмото поколение Rolls-Royce Phantom, макар и с увеличена на 6.75 л кубатура. Заедно с наскоро снетия от производство британски аристократ в историята остава и последният атмосферен V12 на BMW.
Петата генерация на баварския флагман е първенец в много отношения. Тя е първото BMW с индекс F (F01-04), първата "седмѝца" с хибридно задвижване, първата с M-пакет и първата с дванайсетцилиндров двигател с два турбокомпресора.
Работещият в комплект с 8-степенен автопатик ZF двигател N74B60 на 760i изважда 544 л.с. и 750 Нм от шест литра работен обем. 6.6-литровата версия се монтира на Rolls-Royce Ghost, Dawn и Wraith.
На последната засега "седмѝца" също се пада честта да проправи път за ново буквено обозначение. G11/12 също може да се поръча с могъщ 12-цилиндров двигател, при това за пръв път с фирмената система за задвижване на четирите колела xDrive.
Актуалният баварски флагман е и първата "седмѝца", обозначена официално с буквата M. Модификацията не е чисто M7, но се отличава чувствително от останалите версии в гамата. M760i се предлага само с двойно предаване, а под предния капак работи двигател от Rolls-Royce. 6.6-литровият N74B66TU развива 610 к.с. и 800 Нм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кроко
Коментиран от #5, #8, #9
12:35 16.02.2017
2 The real BMW
Коментиран от #27
12:56 16.02.2017
3 Фена
Ааа и за малко да забравя, BMW 7серия е супер...!!
13:00 16.02.2017
4 Реалист
Коментиран от #6
13:13 16.02.2017
5 ссс
До коментар #1 от "кроко":
бате, дай 2 лева да ти измия х5-цата13:13 16.02.2017
6 dak
До коментар #4 от "Реалист":
"Публикувано във факти.бг: При тая марка всяко четвърто бутвпо е с дефект . 12 цилиндрв ?"И един мармот завива шоколада в станиол :)))
13:46 16.02.2017
7 Всеки да си знае мястото
Коментиран от #20, #23
13:47 16.02.2017
8 Порока
До коментар #1 от "кроко":
Никой ни съ пука от нищо ба, само в главата ти са тйез работи14:00 16.02.2017
9 Айай до 1
До коментар #1 от "кроко":
Къде е Оня с коня? Вероятно сега стои пред монитора, изплезил език от щастие втренчен в статията примлясква от мерак да яхне това на снимката? А ти не си мисли, че като харесвам японските и корейските коли не харесвам и БМВ! Харесвам БМВ. Просто не си падам по типа автомобили, които предлага. Нужен ми е някакъв ван, като примерно турана на Фолксваген, но с двойно предаване...катот ръгна по селата да не закъсам в преспите и калта. БМВ прави хубави машини, но скъпи. Освен това, не превъзхождат сериозно еквивалентите си от корейски, дори вече и китайски тип, а да не говорим за правени в Япония автомобили. то май вече в Япония правят само скъпите мводели на колите си? Останалото май е изнесено къде ли не?14:02 16.02.2017
10 onq s konq
14:12 16.02.2017
11 оня с магарето
14:23 16.02.2017
12 doe
Коментиран от #13, #15
15:48 16.02.2017
13 Лепилара
До коментар #12 от "doe":
Ако си купиш лепило - да!Коментиран от #14
15:58 16.02.2017
14 doe
До коментар #13 от "Лепилара":
Сигурно и те така са направили :D16:22 16.02.2017
15 Онзи виц
До коментар #12 от "doe":
Ако майка ти е професионалистка, а баща ти кара в насрещното, ти ще трябва да се си таксиджия...Та това е отговора на твоя въпрос...
16:31 16.02.2017
16 пффф хихихи
17:52 16.02.2017
17 ники р...
Коментиран от #29
18:18 16.02.2017
18 bai hoi
18:30 16.02.2017
19 PlimP
20:26 16.02.2017
20 Някой
До коментар #7 от "Всеки да си знае мястото":
Аз да се возя в Lexus LS600 пък ти си карай "върховете" и стой по сервизите.22:13 16.02.2017
21 кикос
Бърка Вода с Масло!
Разхода е сигурно 40/100бензин и 2/1000 масло!
Всяко бенве без изключение харчи масло от ново!
22:37 16.02.2017
22 Васичка Атанасова
23:27 16.02.2017
23 гостенче
До коментар #7 от "Всеки да си знае мястото":
Ти наясно ли си колко струва един НОВ японски автомобил ???? АКо купя едно ЦР-В за 50К ново след 3 години ще го продам за 40К. А ти за да вземеш 40К на 3 годишно БМВ трябва да му броиш минимум 100 в магазина.Смешковци..... !
Коментиран от #28, #30
11:56 17.02.2017
24 Japan Cars Bulgaria
19:49 17.02.2017
25 Роман дизел
Коментиран от #26
20:44 17.02.2017
26 хас
До коментар #25 от "Роман дизел":
още дъъълго ще повтаряш 4-ти клас....в тоя форум няма ли зрели хора с опит, ами само някакви пубертети, които ръсят заучени фрази и факти от градинката пред панелката!00:32 18.02.2017
27 гощо
До коментар #2 от "The real BMW":
Не изпадай в транс!!!! Първата седмица съм я карал лично с ръчни скорости!!! 750iL Забравяш обаче,че AMG модификацййте дълги години бяха много по добри от М-пауърите!!! А когато Ауди пуснаха първите RS модели БМВ и Мерцедес мигаха на пърцали!!!!! Така,че тези марки са в постоянно съревнование и това е добре за нас потребителите!!! Карал съм и трите марки,сега карам една от тях и не може да се каже коя е по-по най!!! До скоро Ауди имаха предимство с куатрото,но сега и другите предлагат вече по масово 4х4 системи!!!09:37 19.02.2017
28 Гостенче е тъп
До коментар #23 от "гостенче":
След три години ще струва не повече от 15бона въпросния оризов кенеф17:42 13.05.2017
29 aitos
До коментар #17 от "ники р...":
хаха, айде не се изхвърляй, махни едната 0 ..20:26 13.05.2017
30 шперц за майка ти
До коментар #23 от "гостенче":
същност е точно обратното :)11:03 19.10.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.