16 Февруари, 2017 12:18 68 391 31

История за 12 баварски бутала

  • bmw-
  • 7er-
  • v12-
  • e32-
  • е38-
  • е65-
  • е66-
  • f01-
  • g11-
  • g12
История за 12 баварски бутала - 1

Редовите шестцилиндрови двигатели винаги са били коронната дисциплина на BMW. Точно преди три десетилетия обаче се появява първият 12-цилиндров немски автомобил след Втората световна война, а на предния му капак стои именно емблемата със синьо-белия пропелер. Инженерите на Mercedes-Benz ще се нуждаят от още цели 4 години, за да отговорят подобаващо на баварските си колеги.

История за 12 баварски бутала

BMW произвежда 12-цилиндрови агрегати далеч преди някой в Мюнхен да е допускал, че един ден лимузините на компанията ще конкурират продукцията от Щутгарт. Самолетните двигатели, произведени в Баварските моторни заводи, се използват в авиацията на много страни, включително в съветската. Един от най-известните V12 на компанията е BMW VI. След Войната един от тези 47-литрови гиганти е монтиран на шаси от American LaFrance и така се ражда огнедишащият Brutus.

История за 12 баварски бутала

Представеното през септември 1986 г. второ поколение на баварската "седмѝца" хвърля бомба в германския луксозен клас. E32 става първият модел на BMW, който поставя под въпрос имиджовото превъзходство на S-Klasse. Най-скъпите модификации на флагманския Benz са осемцилиндрови, когато 750i има 12-цилиндров двигател.

История за 12 баварски бутала

М70В50 развива 300 к.с. и 450 Нм и се смята за един от най-модерните мотори на пазара. Състои се от два редови шестака М20, "слепени" под ъгъл от 60 градуса. Впоследствие ще започне да се монтира на 8er и ще се превърне в основа за редица забележителни двигатели, включително и за сърцето на McLaren F1.

История за 12 баварски бутала

През 1988 г. 12-цилиндровата "седмѝца" за малко не се прощава с флагманската си роля в гамата на E32. Тогава баварските конструктори приключват работа по проекта за 16-цилиндрова лимузина, добил известност с името Goldfish.

История за 12 баварски бутала

Исполинският двигател с обем 6.7 литра развива 408 к.с., но е толкова голям, че под предния капак не остава място за радиаторите на охладитнелната система. Те са разположени в багажника, а и изпитателите не са доволни от управляемостта, което в крайна сметка обрича автомобила.

История за 12 баварски бутала

Новата "седмѝца" с индекс Е38 излиза през 1994 г. и ведната се превръща в звезда. Лимузината участва в поредния филм за Джеймс Бонд "Винаги ще има утре" и "Транспортер". Индексът 750i е леко подвеждащ, тъй като обемът на двигателя е 5.4 литра.

История за 12 баварски бутала

Моторът е изграден на основата на M70 и носи индекса М73В54. Развива 326 к.с. и 490 Нм. Това е последният баварски V12 с буквено обозначение М и последната флагманска 50-ка в гамата на 7er.

История за 12 баварски бутала

Дебютиралото през 2001-ва четвърто поколение на баварската "седмѝца" се сдобива с 12-цилиндрова версия година по-късно. Този път емблемата на 760i отразява съвсем точно съдържанието.

История за 12 баварски бутала

Новият двигател N73B60 е шестлитров, развива 445 к.с. и 600 Нм. По-късно именно N73 ще заеме мястото под предния капак на седмото поколение Rolls-Royce Phantom, макар и с увеличена на 6.75 л кубатура. Заедно с наскоро снетия от производство британски аристократ в историята остава и последният атмосферен V12 на BMW.

История за 12 баварски бутала

Петата генерация на баварския флагман е първенец в много отношения. Тя е първото BMW с индекс F (F01-04), първата "седмѝца" с хибридно задвижване, първата с M-пакет и първата с дванайсетцилиндров двигател с два турбокомпресора.

История за 12 баварски бутала

Работещият в комплект с 8-степенен автопатик ZF двигател N74B60 на 760i изважда 544 л.с. и 750 Нм от шест литра работен обем. 6.6-литровата версия се монтира на Rolls-Royce Ghost, Dawn и Wraith.

История за 12 баварски бутала

На последната засега "седмѝца" също се пада честта да проправи път за ново буквено обозначение. G11/12 също може да се поръча с могъщ 12-цилиндров двигател, при това за пръв път с фирмената система за задвижване на четирите колела xDrive.

История за 12 баварски бутала

Актуалният баварски флагман е и първата "седмѝца", обозначена официално с буквата M. Модификацията не е чисто M7, но се отличава чувствително от останалите версии в гамата. M760i се предлага само с двойно предаване, а под предния капак работи двигател от Rolls-Royce. 6.6-литровият N74B66TU развива 610 к.с. и 800 Нм.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кроко

    75 25 Отговор
    Айде сега японо-корейско-френски хейтъри пукайта се от яд.

    Коментиран от #5, #8, #9

  • 2 The real BMW

    55 28 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Инженерите на Mercedes-Benz ще се нуждаят от още цели 4 години, за да отговорят подобаващо на баварските си колеги.БМВ-то си е Класа!

    Коментиран от #27

  • 3 Фена

    53 13 Отговор
    Много-добра статия,кратка точна и Ясна......
    Ааа и за малко да забравя, BMW 7серия е супер...!!
  • 4 Реалист

    25 51 Отговор
    При тая марка всяко четвърто бутвпо е с дефект . 12 цилиндрв ?

    Коментиран от #6

  • 5 ссс

    8 10 Отговор

    До коментар #1 от "кроко":

    бате, дай 2 лева да ти измия х5-цата
  • 6 dak

    23 12 Отговор

    До коментар #4 от "Реалист":

    "Публикувано във факти.бг: При тая марка всяко четвърто бутвпо е с дефект . 12 цилиндрв ?"

    И един мармот завива шоколада в станиол :)))
  • 7 Всеки да си знае мястото

    27 17 Отговор
    Ясно е, че от японски/корейски производител подобен връх в автомобилостроенето не може да се очаква, но на тях чара им е в това, че за 15-20 хил лв може да си я купиш нова. Няма да е нищо особено, но пък нова.

    Коментиран от #20, #23

  • 8 Порока

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "кроко":

    Никой ни съ пука от нищо ба, само в главата ти са тйез работи
  • 9 Айай до 1

    13 6 Отговор

    До коментар #1 от "кроко":

    Къде е Оня с коня? Вероятно сега стои пред монитора, изплезил език от щастие втренчен в статията примлясква от мерак да яхне това на снимката? А ти не си мисли, че като харесвам японските и корейските коли не харесвам и БМВ! Харесвам БМВ. Просто не си падам по типа автомобили, които предлага. Нужен ми е някакъв ван, като примерно турана на Фолксваген, но с двойно предаване...катот ръгна по селата да не закъсам в преспите и калта. БМВ прави хубави машини, но скъпи. Освен това, не превъзхождат сериозно еквивалентите си от корейски, дори вече и китайски тип, а да не говорим за правени в Япония автомобили. то май вече в Япония правят само скъпите мводели на колите си? Останалото май е изнесено къде ли не?
  • 10 onq s konq

    21 11 Отговор
    Е те тва на третата снимка отгоре надоле съм ас ! А са завиждайте колко искате ! Снимаа ме баш кога я купих от една баба у германя
  • 11 оня с магарето

    14 4 Отговор
    На втората па съм аз кога се надбегвах със самолетите
  • 12 doe

    7 16 Отговор
    Добре де,през 1986 - та слепнали два шестака и колата станала 300 коня,т.е. все едно взели два мотора по 150 коня,та се питам аз карам Сеат Леон Купра 225 коня,ако взема още един такъв двигател и ги съединя,колата ще стане ли 450 коня?

    Коментиран от #13, #15

  • 13 Лепилара

    22 2 Отговор

    До коментар #12 от "doe":

    Ако си купиш лепило - да!

    Коментиран от #14

  • 14 doe

    11 2 Отговор

    До коментар #13 от "Лепилара":

    Сигурно и те така са направили :D
  • 15 Онзи виц

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "doe":

    Ако майка ти е професионалистка, а баща ти кара в насрещното, ти ще трябва да се си таксиджия...
    Та това е отговора на твоя въпрос...
  • 16 пффф хихихи

    11 5 Отговор
    верно ли бе кон? За тая 30 годишна кошница ли токова се хвалиш . :))))
  • 17 ники р...

    16 16 Отговор
    да..само за рекорда...основен ремонт на прегряла 760 Ли 2006 г..излезе 50 000 лв..с частите и труда в М-КАР Пловдив...

    Коментиран от #29

  • 18 bai hoi

    21 24 Отговор
    всички които карат Сеат,Хонда,Опел и всички други ИЗГЪЗИЦИ на коли,с изключение на Мерцедес,да си карат КОШНИЧКИТЕ.BMW марката е за гъзета,а не за СКЪСАНЯЦИ
  • 19 PlimP

    14 8 Отговор
    не съм фен на баварските кошници, но определено имат много добри модели, ако икста, знаят как и какво да направят, но като цяло същата история, като останалите, приятел си купи е32(750 Li), голям мерак ми е да я покарам, но по-нататък, е38 също заслужава адмирация, най-новата е твърде нова и скъпа, за да има експерименти с нея :), като цяло мисля, че са по-добри инженери от мерцедес, мерцедес са идиоти, без съмнение или се правят на такива, щото така им изнася
  • 20 Някой

    12 23 Отговор

    До коментар #7 от "Всеки да си знае мястото":

    Аз да се возя в Lexus LS600 пък ти си карай "върховете" и стой по сервизите.
  • 21 кикос

    12 27 Отговор
    Още 12 боклука се появиха в статия за основни боклуци бенве!
    Бърка Вода с Масло!
    Разхода е сигурно 40/100бензин и 2/1000 масло!

    Всяко бенве без изключение харчи масло от ново!
  • 22 Васичка Атанасова

    17 7 Отговор
    да ХУБАВА МАРКА Е БМВ то
  • 23 гостенче

    2 11 Отговор

    До коментар #7 от "Всеки да си знае мястото":

    Ти наясно ли си колко струва един НОВ японски автомобил ???? АКо купя едно ЦР-В за 50К ново след 3 години ще го продам за 40К. А ти за да вземеш 40К на 3 годишно БМВ трябва да му броиш минимум 100 в магазина.
    Смешковци..... !

    Коментиран от #28, #30

  • 24 Japan Cars Bulgaria

    4 11 Отговор
    Да не говорим за японските коли излишно е имат много легендарни коли никой неможе да ги стигне по здравина освен мерцедес тоя кошник е бил хубав за годините ся си весите с е36ците в сервизите
  • 25 Роман дизел

    3 12 Отговор
    Само камионите останаха със задно предаване .Тия бензинояди пробиха озоновата дупка,560 коня возят 40т или един газ

    Коментиран от #26

  • 26 хас

    7 2 Отговор

    До коментар #25 от "Роман дизел":

    още дъъълго ще повтаряш 4-ти клас....в тоя форум няма ли зрели хора с опит, ами само някакви пубертети, които ръсят заучени фрази и факти от градинката пред панелката!
  • 27 гощо

    4 12 Отговор

    До коментар #2 от "The real BMW":

    Не изпадай в транс!!!! Първата седмица съм я карал лично с ръчни скорости!!! 750iL Забравяш обаче,че AMG модификацййте дълги години бяха много по добри от М-пауърите!!! А когато Ауди пуснаха първите RS модели БМВ и Мерцедес мигаха на пърцали!!!!! Така,че тези марки са в постоянно съревнование и това е добре за нас потребителите!!! Карал съм и трите марки,сега карам една от тях и не може да се каже коя е по-по най!!! До скоро Ауди имаха предимство с куатрото,но сега и другите предлагат вече по масово 4х4 системи!!!
  • 28 Гостенче е тъп

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "гостенче":

    След три години ще струва не повече от 15бона въпросния оризов кенеф
  • 29 aitos

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "ники р...":

    хаха, айде не се изхвърляй, махни едната 0 ..
  • 30 шперц за майка ти

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гостенче":

    същност е точно обратното :)
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.