Last news in Fakti

25 Май, 2007 16:10 2 863 3

Акселерат

  • volkswagen-
  • volkswagen gti w12 650-
  • gti w12

След представянето на безпрецедентния шоукар Audi TT Clubsport quattro, компанията от Волфсбург реши да зарадва феновете си с още едно ексклузивно изпълнение. Уникалната версия на модела Golf бе показана по време на европейското изложение на марките VW и Audi във Вьортезе. Любителите на култовия модел видяха едно изпълнение, спиращо дъха и на най-претръпналите тунинг маниаци. Става дума за GTi W12 650. От названието е видно, че автомобилът е оборудван с феноменален W-образен дванайсетцилиндров двигател с мощност 650 к.с. С други думи, Жестоко!

Тайната според конструкторите е много проста. За донор е взет съвсем обикновен Golf, който след дълга и упорита работа е превърнат в добре напомпан културист. За целта е разработен екстремален боди-кит, разполагащ с мощни въздухозаборници, почти неестествени спойлери и още куп ефектни екстериорни детайли. В значително разширените отвори на калниците са “вмъкнати” 19-цолови джанти, а уникалните ауспусни накрайници завършват страховитата гледка. Шасито е адаптирано от спортен автомобил. Покривът, изграден от въглеродни нишки, също така служи като дифузьор, отвеждащ въздух под задния спойлер, решение, което допълнително увеличава притискането на автомобила към асфалта.

Въпросът обаче е как са успели инженерите да набудат агрегат с подобни размери в компактен автомобил? Много просто. W-образният дванайсетак не е под предния капак, а е централно разположен и се намира точно зад двете седалки в купето. Освен на чудовищната кубатура изключителната мощ се дължи основно и на два турбо компресора. Уникалният въртящ момент от 750 Нм се предава през автоматична шестстепенна скоростна кутия, но забележете - на задните колела. Самият заден мост пък е снабден със съмоблокиращ диференциал. Цялата тази мощ - 650 к.с. и 750 Нм въртящ момент е в състояние да ускори сравнително лекото купе до 100 км/ч за невероятните 3.7 секунди. Ако педалът на газта продължи да бъде залепен за пода, чудовищният автомобил ще развие скорост от 325 км/ч. Стига да има достатъчно прави и гладки отсечки.

За да може GTi W12 да се задържа на асфалта, се е наложило присаждане на т.нар. твърдо винтово шаси, доста солиден пакет от стабилизиращи щанги и вътрешни ролбари. Освен че след тези интервенции автомобилът е изключително стабилен, резултатът е със седемдесет милиметра занижен клиренс. По-ниският общ център на тежестта на автомобила спрямо асфалта се дължи и на нископрофилните високоскоростни гуми с широчина 235 мм отпред и 295 мм отзад.

Що се отнася до салона, то никой не трябва да се учудва, че е наблегнато предимно на спортното излъчване. Двете седалки са със силно изразена странична поддръжка, тапицирани с в ефектна кожа от типа алкантара. Основните уреди са дублирани в горната част на средната конзола, а воланът е скосен в долната си част. В купето са използвани и специални материали, за да заглушават доколкото могат работата на огромния агрегат. Освен това в салона е инсталирана и перфектна пожарогасителна система. Аудио системата може да се сравнява с мощността на двигателя. Към нея спада и седеминчов LCD екран, разположен стандартно в средната част на централната конзола.

За разочарование на най-запалените на тема Golf GTi трябва да кажем, че засега не се предвижда серийно производство на този акселерат. Утеха остава фактът, че след изложението във Вьортезе, което свърши преди седмица, авангардното возило ще започне дълга обиколка по основните европейски автосалони.

Технически характеристики

Volkswagen GTi W12 650

Двигател: W-образен, дванайсетцилиндров, четири клапана на цилиндър

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: 84.00/90.17 мм

Степен на сгъстяване: 10.75:1

Работен обем: 5 996 см3

Обем на цилиндъра: 499.67 см3

Пълнене: принудително с два турбокомпресора

Максимална мощност: 477 кВт/650 к.с. при 6 000 об./мин.

Максимален въртящ момент: 750 Нм при 4 500 об./мин.

Литрова мощност: 79.6 кВт/108.4 к.с. на литър работен обем

Трансмисия: шестстепенна DGS

Габарити, дължина/широчина/височина: 4 204/1 880/1 420 мм

База: 2 578 мм

Спирачки отпред/отзад: дискови вентилирани/дискови вентилирани

Гуми отпред/отзад: 235/295 мм

Джанти: 19 цолови

Максимална скорост: 325 км/ч

Ускорение от 0 до 100 км/ч: 3.7 сек.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Traqn

    5 2 Отговор
    vuobshte ne sum fen na golfa kato cqlo,no to si e chudovishte:)
  • 2 Aleksander Bachev

    4 0 Отговор
    Напълно съм съгласен!!! И аз не съм фен на марката, но това си е повече от ЗВЯР!!! А и визията му е.... :))
  • 3 emo i ares

    2 0 Отговор
    vw golf 5 unikat