Last news in Fakti

5 Април, 2017 15:01, обновена 5 Април, 2017 15:49 73 300 60

Най-опасните употребявани автомобили

  • euroncap-
  • краш тест
Най-опасните употребявани автомобили - 1

През последните 30-ина години методиките за измерване на автомобилната безопасност се усъвършенстват постоянно. Изпитанията на независимата организация EuroNCAP обаче винаги са били смятани за едни от най-обективните и точни оценки за сигурността на новите модели. Европейската система може да си има кусури, но пък краш тестовете, проведени по нея, датират още от средата на 90-те години на миналия век. Събраният архив хвърля полезна светлина върху безопасността на немалка част от автопарка в страни като България. Както мнозина най-вероятно допускат, някои от най-популярните модели на вторичния пазар у нас са наистина опасни.

Alfa Romeo 156

Най-опасните употребявани автомобили


Красивата и атлетична италианка спечели титлата "Европейски автомобил на годината" през 1998-а. Апетитните форми обаче по никакъв начин не гарантират безопасност. През 2000 г. моделът получи едва звезда и половина в тестовете на EuroNCAP.

BMW 3er

Най-опасните употребявани автомобили

Любимата на българите E36-ица също се справя доста посредствено в симулациите на катастрофа. От EuroNCAP критикуват модела заради силните деформации на купето, необезопасения двигателен отсек и слабата защита на пешеходци. Тестът от 1997 г. приключва с едва точка и половина от 5 възможни.

Saab 900

Най-опасните употребявани автомобили

През същата 1997-а тежък провал в изпитанията на EuroNCAP претърпя един от символите на автомобилната безопасност. Saab 900 бе оценен с едва точка и половина в симулацията на челен удар. След излагацията шведите запрятат ръкави и автомобилите им рядко получават оценки под максималните пет звезди. Не че това спаси марката...

Mitsubishi Lancer

Най-опасните употребявани автомобили


Със злополучната звезда и половина през 1998 г. бе "възнаградено" и Mitsubishi Lancer. Японският модел е критикуван най-вече заради тежките травми на краката на водача при челен удар.

Citroen Xantia


Не по-успешно в тестовете на EuroNCAP се представя Xantia. Моделът печели едва 1 звезда и половина заради фаталните наранявания, които получава шофьорът при челен удар.

Rover 600


Британецът набира повече точки от Citroen-а, но рискът зад волана му не е по-малък. При симулацията на челен удар са отчетени много сериозни травми на гръдния кош и краката на шофьора. Оценка: 1.5 от 5 звезди.

Suzuki Baleno


Системата, използвана за измерване на резултатите от краш тестове до 2002 г., дава на Baleno 1.5 звезди. Липсата на еърбегове създава риск от наранявания главите на водача и пътника до него, а при водача са отчетени опасни натоварвания на гръдния кош - както при челен, така и при страничен удар.

Nissan Almera


Челен сблъсък с припокриване на 40% нанася изключително тежки травми на стъпалата и гръдния кош на предните пътници в Almera. Оценката от 1.5 звезди се дължи и на неудовлетворителните резултати от симулацията на страничен удар.

Fiat Seicento


Звезда и половина за безопасност при челен и страничен удар звучи зле, но всъщност може да мине и за нормален резултат за субкомпактен модел от 90-те. Пораженията по колата във видеото изглеждат по-страшни, отколкото са.

Chevrolet Aveo


Макар и измерена по нова методика, оценката на Aveo от 2006 г. звучи стряскащо. В относителна безопасност на борда на корейския модел се намират само децата на задната седалка. При челен удар шофьорът получава тежки травми на гръдния кош.

Chrysler Voyager


За автомобил на такава възраст и с подобни размери Voyager се представя направо катастрофално. Безопасността на модела при челен удар е оценена с 1.5 звезди. Освен това големият американски ван е истинска машина за смърт на пешеходци - по този параметър от EuroNCAP му дават кръгла нула.

Isuzu D-MAX/Rodeo


Истински екзекутор на пешеходци се оказва и D-MAX (1 от 5 звезди). Моделът от от 2008 г. не пази особено надеждно и водача и пътника до него, заради което е наказан със звезда и половина.

Rover 100


Малкото останали собственици на британското мини трябва спешно да се замислят за нова кола. Най-малкия Rover получава едва 1 звезда за безопасност на шофьора и пасажера отпред. При челен удар предната стойка на покрива се измества с почти половин метър, а кормилната колонка навлиза на 30 см в купето. Шансовете за оцеляване при челен сблъсък със скорост 64 км/ч в този автомобил клонят към нула.

Nissan Navara


Изпитанията на японския пикап през 2008 г. предизвикаха истински скандал. Тестовете на EuroNCAP установиха забавяне в сработването на въздушните възглавници, заради което моделът получи безпрецедентната половин звезда. От Nissan реагираха мълниеносно, отстраниха дефекта и след повторна симулация на челен удар Navara получи три звезди.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 от Сфията съм малко ас

    65 60 Отговор
    Как пък има само един германски автомобил и всичко друго са японски легени?! :D Колко са гадни немските коли и колко лесно се чупят спрямо японските аниме резачки! :D :D :D

    Коментиран от #33, #38

  • 2 YAMAHA

    42 11 Отговор
    А дачиа или тя е 0?
  • 3 Нафарфорий

    66 72 Отговор
    СЪГЛАСЕН СЪМ С ВСИЧКО БЕЗ АЛФАТА И БМВТО. ТВА Е ВСЕ ЕДНО НЯКЪВ ПУБЕР ДА МИ РАЗПРАВЯ КОЛКО ЧУПЛИВА МИ БИЛА НОКИЯТА ОТ 2003 В СРАВНЕНИЕ С НЕКВО СМАРТФОНЧЕ ДЕТ като СЕДНА ОТ ГОРЕ МУ И ЩЕ СТАНЕ НА МЕКИЦА. Старите автомобили и джипове особено тези преди 2000 са направени да надживеят собствениците си, а тука разни зелени гейчета ми разправят колко безопасно би било ако си купя с 10 кредита пластмасов трошляк!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #4, #7

  • 4 123

    77 11 Отговор

    До коментар #3 от "Нафарфорий":

    Коментарът ти напълно подхожда на БМВ фен. Никой не казва, че е36 е чупливо или ще изгние, или ще му се развали двигателя, а че е толкова калпаво купето, че ако се удариш с него с повече от 50 км/час става на хармоника.
    И да може да те надживее, стига да не се удряш с него..
  • 5 Мимо

    107 13 Отговор
    Едно уточнение! Е36 не е любимата на българите, а на едни други - маааалко по-тъмни и "хъхрещи" дъздания - синоним да на една спиртна напитка...
  • 6 S-line

    11 11 Отговор
    Добре че кръвна група не е между тези
  • 7 Гост

    48 27 Отговор

    До коментар #3 от "Нафарфорий":

    Точно Е36 няма как да те надживее, стига да не живееш само 30 години.
    Винаги са ми би ли смешни такива тъпи коментари - как старата му кола била направена да го надживее!
    Има само няколко марки, които могат да те надживеят - Ролс, Бентли и толкоз!!!
    Другото са разкази под шипковия храст!!!

    Коментиран от #17

  • 8 Гоуст

    27 6 Отговор
    Новите коли ги правят с разни системи за предпазване на пешеходец при удар, с меки брони отпред. Дори дачиите имат такива системи и е интересно да видим как ще се представят на краш тест (истински, а не платен)

    Коментиран от #56

  • 9 Ярослав Станчев

    57 16 Отговор
    Да не дава господ да се удариш с някоя от новите ширпотреби в Мерцедес 124 или Ауди 100.Не могат те събра две бригади часовникари.
  • 10 Беемвист

    6 95 Отговор
    Ставате вие на хармоники и т.н. все възможни глупости които можете да си помислите! С 200км/ч имам таванене с 36ца! Излязох жив и здрав!!! Нито купето се сгъна като хармоника нито двигатела влезе при мен нищо! Разбирачи сте!

    Коментиран от #15

  • 11 Гост

    34 6 Отговор
    Какво е имал BMW -иста с 36-цата???:)))
  • 12 Bavarist

    7 18 Отговор
    Vseki bavarist znae che 36cata e nai mekoto bmw zemi edna variq i udrqite navsqkade tvurda e samo v zadnote paneli pri bagajnika az sum si go pravil toq experiment s starata mi
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ЯК КАРАЧ

    54 2 Отговор
    ГОСПОДА- осъзнайте се малко.... НИКОЙ който кара и си купува толкова стари коли, не ги избира по критерий "безопасност", още повече пък- безопасност за пешеходеца...??? Всеки избира колата според 1/цена, 2/здравина, надеждност и ремонтопригодност 3/ разход на гориво и разходи за данък и консумативи.....
    така че едва ли на някой му пука за заключенията от подобно проучване. Такива коли се карат от бедното население, а то не може да си позволи да инвестира в собствената си безопасност, камо ли в тази на пешеходците....

    Коментиран от #29

  • 15 просто гост

    49 7 Отговор

    До коментар #10 от "Беемвист":

    "...с 200 км/ч..."! Големи тежкари сте вие, ама не се хвалете, защото убивате нас и нашите деца по пътищата!
  • 16 аааааааа

    43 16 Отговор
    хахахаааааа - Е36 - мокрите сънища на всички ч...джии е за скрап!
    Абе, кажи му беенве - и повече не го обиждай!
  • 17 Нафарфорий

    10 8 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Въпреки че съм доволен собственик на дискавъри 2 тва не ми пречи да да се възхищавам и на други марки, вижте на бентли и на ройс отде им са двигателете!!!!!!
  • 18 Иво

    25 5 Отговор
    Тоя дето разправя за 200 те километра в час, ако е вярно, да иде да запали една свещ. Че историята знае и друго - след големеене с БМВ-то = 5 трупа.По темата - има ли някои българин, който изкарва прилични пари да кара кола преди 2000-та година?
  • 19 Shmeker

    11 6 Отговор
    Аве SAAB нали беше еталон за безопасност?
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Plamen

    6 35 Отговор
    Пак глупости дрънкате! Със БМВ е36 Компакт се блъснах челно със около 90 км Удара беше толкова силен че се завъртях няколко пъти и колата отскочи близо 5 метра от мястото на удара. Вътре ми се стори,че удара беше се едно си счупих фаровете! Излизам от колата цялата предница я нямаше двигатела е на шейна бяше паднал под колата а на мен ми нямаше дори и драскотина. След това разглобявах автомобила да го продавам на части. И смело мога да твърдя че автомобила е адски здраво направен със дебела ламарина.

    Коментиран от #28, #57

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 mata hari

    5 7 Отговор
    Astra GSI nqma li e :D
  • 24 PlimP

    11 21 Отговор
    9, да нахлуя в смотаната ти 124-ка с ХС90, пък ти се дръж здраво, щото ще боли, както "изобщо" не гният(не че има значение), ще я разпоря, като кутия от кокакола

    Коментиран от #31

  • 25 E36

    7 23 Отговор
    За е Е36 не съм съгласен щото имах такова и ме блъсна един пасат с 100 км на бавареца му се огънаха вратите само а на пасата му падна двигатела и птедницата беше одрязана направо Е36 е много здрава ламарина
  • 26 E36

    7 16 Отговор
    За е Е36 не съм съгласен щото имах такова и ме блъсна един пасат странично с 100 км на бавареца му се огънаха вратите само а на пасата му падна двигатела и предницата беше одрязана направо Е36 е много здрава ламарина!

    Коментиран от #32

  • 27 bavareca

    8 23 Отговор
    от 20 автомобила пак БМВ-то ви е като трън в очите.Карайте си супер здравите и надеждни 20-годишни таралясници и не се хабете.
  • 28 Trucker

    18 4 Отговор

    До коментар #21 от "Plamen":

    Аха. И как за 5 метра се завъртя няколко пъти? Този компакт вграден пумпал ли имаше?
  • 29 Защо

    15 4 Отговор

    До коментар #14 от "ЯК КАРАЧ":

    Какъв е проблема между 2 употребявани таралясника да избереш този с по-здраво купе, не разбирам, ГОСПОДИНЕ?

    Ето за пример Рено Лагуна 2001 има 5 звезди от EuroNCAP.
  • 30 onq s konq

    30 5 Отговор
    С каквато и да е кола...не си ли обичлив на Господ,гориш:)А и не е задължително на се блъснеш в друг автомобил или дърво- спокойно можеш да се хвърлиш и в някоя пропаст или река,да ти гръмне газовата бутилка... и краш тестовете просто нямат никакво значение при това положение.И все пак е казано:Никога не карай по-бързо отколкото ангела ти хранител може да лети!!!
  • 31 КАТ

    18 5 Отговор

    До коментар #24 от "PlimP":

    Ей такива сте комплексари джипаджиите - на откриването на мотосезона съботатата точно 3-ма с джипове правеха най-големите проблеми! Единият мина блокадата с мръсна газ и се заби към Ал. Невски да търси майка си сред колоната от мотори, другият му посочвам да свие вдясно, той стои с отворен джам да ми спори, синковеца, а третият в колоната коли не спре да свири и да форсира! Психотест трябва не само на тираджиите, ами на всички глупаци с джипове!!!
    И то да бяха джипове, то магистрални пудри!

    Коментиран от #34

  • 32 Expert

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "E36":

    За въпроса на YAMAHA и това е за Дачия Логан, по новите още по-добре http://www.euroncap.com/en/results/dacia/logan/15662
  • 33 Гост

    23 4 Отговор

    До коментар #1 от "от Сфията съм малко ас":

    Дали пък се сещаме защо в немските класации винаги немските автомобили са най-добри. Ахахаааааа Така са и тия от ауто мотор спорт накрая винаги Гоуфо е най-добър.
    Земи си мерц А класа първо поколение - най- безопасен е. Е.. малко се обръща на остър завой (тест преминат без проблем от трабанта) но разбира се Нисан Алмера е много по-опасен :)
    Немски смешници
  • 34 Прост

    15 6 Отговор

    До коментар #31 от "КАТ":

    Абе виж сега... точно моторист да говори за психо тест.....
    Според мен само джипаджиите са по-комплексирани от мотористите, за това така ти се струва
  • 35 EverythingIsPermitied

    14 1 Отговор
    Всичките тези здрави коли от коментарите, дано никога не претърпявате птп, но по-скоро дано никога не се сблъскате с ланча капа.
    Че станете не на 36, не на 124, не на 156, а на 100 000 части.
  • 36 jambazina

    21 7 Отговор
    Старит коли не са сигурни, нито са надеждни, който може да купува по-нова, който не - да кара с едно наум.
  • 37 СТАЛИН

    13 13 Отговор
    БМВ Е ХУБАВА КОЛА НО САМО ЗА СУХ ПЪТ ВЪРВИ МНОГО БМВ 535Д Е60 350КОНЧЕТА НЯМАШЕ КОЛА ДА ИМ СЕ ОПИРА НА МАГИСТРАЛАТА ПРЕВЪРТАШЕ КИЛОМИТРАЖА 260И ОЩЕ НАЕМАШЕ НО ЗИМАТА ИЛИ НА МОКРО НАЙ СКАПАНАТА СЕГА СИ КАРАМ СУБАРОТО АУТБЕК И СИ СВИРКАМКЕФМИ СНЯГ АСФЛАТ КАЛ НИВЯ МОИ СА

    Коментиран от #41, #43

  • 38 Смях

    11 2 Отговор

    До коментар #1 от "от Сфията съм малко ас":

    те колите се правят за да се карат ;) не да се блъскаш с тях... :D Пък и това, което си написал за броя, не е вярно
  • 39 ba4kator

    5 10 Отговор
    Общо взето на всяка кола над 15 години метала толкова и е омекнал че по-добре да не се блъскаш.
  • 40 Смях

    6 5 Отговор
    Не може да бъде.... Конят не се е произнесъл... ?!? Къде си бе, Буцефал?
  • 41 onq s konq

    5 7 Отговор

    До коментар #37 от "СТАЛИН":

    Нещо си се пообъркал относно БМВ 335Д.,Е60.Първо конете не са 350,а 286.Второ-макс скорост не е 260,а 250км/ч.За инфо-разход гориво-6,8,л/100 и ускорение-6,4сек/100.

    Коментиран от #45

  • 42 hienata

    37 3 Отговор
    90% от писалите сте в грешка. Идеята при челен удар е колата да се смачка МНОГО, но само моторния отсек. Смачкването действа като амортесьор, намалява кинетичната енергия на удара.За какви дебели ламарини и здрави предници пишете.
  • 43 йопе

    8 4 Отговор

    До коментар #37 от "СТАЛИН":

    ...и като се събуди, беше време тати да те кара с хюндая за детската градина!

    Коментиран от #46

  • 44 Кибик

    6 3 Отговор
    Легендарното БМВ Е30 се представя по добре на краш теста от Е36. Има тест от 1985 на Тубата, вижте го и сравнете с азиатските консервени кутии от 80-те.
  • 45 СТАЛИН

    2 9 Отговор

    До коментар #41 от "onq s konq":

    ПЪРВО ЧЕТИ БМВ Е 535 И Е ЗАВОТСКО 272 С ЧИП 350 МАКС СКОРОСТ Е 260 АКО С МАХНАТ ОГРАНИЧИТЕЛ 300ГИ МИНАВА БЕЗ ПРОБЛЕМ КОИТО ГО ИМАТ ЗНАЯТ ЗА КАКВО СТАВА ВАПРОС ИМА И ЗАВОДСКИ ПО 286 КОНЯ

    Коментиран от #49, #59

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Max

    20 4 Отговор
    Тия с бмв е36 ще ме уморят от хумор. То 100, 200,300 км ги нямат за нищо. Шшшш, алооо, тия приказки за село стават ама тука има и хора, които са гледали някой друг краш-тест
  • 48 някой

    7 5 Отговор
    Любимата на м...лите E36-ица...трябваше да напишете.
  • 49 ГОСТ

    15 0 Отговор

    До коментар #45 от "СТАЛИН":

    С 350 коня ще направиш 300 само ако ги засилиш в някоя пропаст. Аман от непознаване на физиката

    За 200 км/ч ти трябват около 110 кс - минимум
    За 250 км/ч ти трябват около 250 кс - минимум
    За 300 км/ч ти трябват около 400 кс - минимум

    Другото е грешка на спидометъра
  • 50 Селянин в София

    5 9 Отговор
    Много писачи, много разбирачи. Истината е, че преди 2000 г повечето от колите са конструкция рама + тенекии, след това започнаха да ги правят цели купета. Ясно е защо - за по-еффтино. Спестяваш няколко заводски операции при сглобяване, разходи по проектиране, и не на последно място - жилезо. Съвременните коли са средно с 200 кила по-леки при идентични габарити.
    По-тежката кола е по-сигурна - физика, брат. По-тежко тяло абсорбира по-добре удар, отколкото леко. Затова съвременните коли ги правят деформируеми. И много често при удар над 50 км.ч колите са тотални щети. А кола с конструкция на рама може да бъде изпъната на стенд, и ламарините изчукани. Но производителя има интерес да купиш нов курник, никой не ще да ремонтира, и да държи части на склад. Като правиш фейслифт всяка година, ще държиш ли части на склад? Нее, ще дадеш на китайците да ги произвеждат, а те работят с допуск +- 5 мм, после се чудиш защо не можеш да напаснеш техния калник.
    Иначе съм свидетел на удар на пластмасов шевролет такси в комби пасат 2000 г. Шевролета му беше изпаднал радиатора и отпред пълен леш, а пасатко малко му бше натрошена бронята, стопове, но с изчукване и смяна на броня - най-много 300 лв ремонт, ще се пусне в движение след седмица.
  • 51 Нова кола!!!

    3 4 Отговор
    Много прости хора.Ако това което пишете го мислите е мн Зле работата.Старите коли били по-здрави -друг път.Колкото по-нова е по здрава и безопасна.Вижте какво става при катастрофа с някоя кола преди 2002 - 99% сте пътници.
  • 52 dodi

    2 2 Отговор
    e 36 mi spasi zivota sled udar ot ljavo.
  • 53 gost

    1 0 Отговор
    Е36 е с лоши показатели при краш тестове.
  • 54 DGI

    6 3 Отговор
    Ганьо Балкански всичко знае, всичко разбира отново! Курника е36 бил мега здравата кола при удар, всички слизат все едно са на модно ревю. Че и обясняват как даже били по-здрави от новите, абе рая проста недоклатена, хората ви показват нагледно, че това е ковчег, вие не та не, верно, че като вкарате от домашната шльокавица ставате безсмъртни, ама поне не говорете глупости!
  • 55 рес еоод

    5 0 Отговор
    те и немските дизели бяха еко ама.....
  • 56 Алфа Ромео

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гоуст":

    Новите Дачии са с три звезди на краш теста.
  • 57 Алфа Ромео

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Plamen":

    Тук се говори за поемане на удара с 40% от предницата, ако го поеме колата с покритие на цялата предница разликата е голяма.
  • 58 Въпрос към форума

    1 0 Отговор
    А мицубиши галант 2.5 бензин 2003 година някой знае ли как е на краш тест, че го карам от 5 години и не ща да го сменям?
  • 59 Vervame ti

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "СТАЛИН":

    Имам кола 500 кс. и едвам вдига 300, ти си седнал да ни говориш за некакъв чепел!??????
  • 60 Анонимен

    0 0 Отговор
    Теста е на старата ксантия. Имах от новите ксантии и ме удариха с над 100 км в час. Аз карах, бях без драскотина, жена ми до мен имаше само синини от колана. Предницата я нямаше. Новите ксантии са много по безопасни, а и реалните условия на удар са много често различни от тестовете.