Last news in Fakti

25 Април, 2017 11:32 76 113 44

Колко би струвал днес нов VW Passat B3?

  • volkswagen-
  • passat-
  • b3
Колко би струвал днес нов VW Passat B3? - 1

В САЩ компанията Volkswagen разпространи една интересна информация, показваща ни как се изменя цената на модела Passat през последните 43 години - от създаването на първото поколение до днес.

В САЩ, в началото на 70-те години на миналия век, продажбите на Volkswagen Beetle започват да спадат заради значително по-евтините предложения на Honda и Datsun. Отговорът на Volkswagen е модел, наречен Dasher.

С това име Passat се продава зад Океана до 1982 година. Първата партида е доставена на дилърите през 1974 година. Цената е около $4 000, което е повече от стойността на Honda Civic или Datsun 610.

Автомобилът обаче предлага далеч по-солиден интериор, а екстрите са много повече. В рекламите Passat (Dasher) е представян като "луксозен, но достъпен автомобил". Какво се случва обаче ако сравним цените от онова време с настоящите.

Оказва се, че Passat е поскъпнал... пет пъти! Отчитайки инфлацията през годините обаче излиза, че ако днес на пазара се продаваше първото поколение на Passat, то би струвало $20 245. Култовото трето поколение (В3) пък би струвало $27 442.

За справка, най-новото осмо поколение на Passat се продава в САЩ за $28 000. Предвид нивото на оборудване на новите Passat-и и това на тези отпреди 30 години, може да се каже, че Passat B8 е дори по-евтин от своя култов прародител B3.Колко би струвал днес нов VW Passat B3?


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Селянин

    75 23 Отговор
    Давам 3 касетки лук за него.

    Коментиран от #38

  • 2 smolata

    39 8 Отговор
    Чисто нов мерцедес 124 300д 87г. в щатите - 43 хиляди долара. Ако пресметнем коефициента на инфлация от картинката от 1986 до сега (2.23), то в днешно време 300д би се продавал за 95 890 долара, което си е бая пара, но 300д е легенда!!!!
  • 3 1234

    83 15 Отговор
    Фолсквагена почти се превърна в кенеф но Пасат 3 си беше яка машина за времето казвам го от личен опит.
  • 4 Бай Тошо

    83 3 Отговор
    Точно същия кошник карам GT 16V, бойна машина 136 коня били де, за БГ си е идеал по тоя лунен пейзаж, а и на газчица си дърпа доста прилично не му пречат 500000км който е минал че и отгоре
  • 5 ГОШО

    65 7 Отговор
    Браво на автора,поне знае моделите на Пасат
    .А не като повечето неграмотници които на В3 казват двойка....

    Коментиран от #14

  • 6 Гената

    32 95 Отговор
    Кошник беше. Кошник си остана!!!

    Коментиран от #37

  • 7 И аз имах

    66 8 Отговор
    Сръвняват ги с новото поколение Пасат... ПХАХА новите колкото и да са хубави и конфортни никога няма да издържат на 1 - 2 милиона километра и на този бой който Б3 - ките понасят. И в коя кола може да бутнеш предните седалки до край назад и на задната пак да има място за 2 метра човек. Моя беше даже и с климатик.

    Коментиран от #9

  • 8 МОНДО

    58 4 Отговор
    НЕЗНАМ КАК ГИ ПРАВЯТ НОВИТЕ КОЛИ НО В ТОЯ ПАСАТ Б3 НА ЗАДНИТЕ СЕДАЛКИ Е УЖАСНО ШИРОКО
  • 9 брей,брей

    63 5 Отговор

    До коментар #7 от "И аз имах":

    Верно е мамка му...Най-широката кола която съм карал...1.8 моно с газ...Без пари обикалях къде ли не.Никога не ме предаде,било по пътя,по планина или на реката.Товарно добиче на което като пусна задните седалки и ставаше фургон.Вътре съм спал по реки и язовири,матрака влизаше точно :) Човека на който го продадох още си го кара и където ме види кафе черпава...
  • 10 гост

    16 2 Отговор
    Само да вметна:
    Отчитайки инфлацията трябва да се отчете и ръста на нивото на заплащането, заедно с една камара допълнително ценообразуване, със съответстващото повишаване. Възможно е да се направи такова сравнение и наистина ще бъде интересно в пъти повече отколкото сухото прилагане на годишният инфлационен индекс върху първоначалната цена. Това прилагане не разпределя коректно тежестта на критериите за отчитането на инфлацията спрямо важността им за субекта, в случая домакинство с нужда от нов автомобил.
  • 11 весо

    45 5 Отговор
    Още си го карам и не мисля скоро да се разделям с него.В3 1.8 моно 90кс комби.Това е машина. Направих си вилата с него.Здраво купе.Не се знае на колко километра е но вьрви еднакво добре и на газ и бензин без никакви ядове.Лошото е че бая годинки му се насьбраха 1993г е по талон.
  • 12 МОНДО

    24 7 Отговор
    КАТО ИНТЕРИОР Е МНОГО НАПРЕД СПРЯМО ПРЕМИУМ МАРКИТЕ ОТ 1990 ГОДИНА
  • 13 Б3 дъ бест

    32 8 Отговор
    Имахме такъв Б3 комби 2.0 115 коня синхро комби. 7 години го карахме без да сменяме масло а само доливахме и то наливно масло, че и на газ се караше и за тея 7 години не спря да върви и не сме сменили абсолютно нищо. Както си беше и синхро зимата не му трябваха и кой знае кви гуми. Абе екстра си беше пасатчето. И ВСЕ ОЩЕ Е В ДВИЖЕНИЕ!
  • 14 бай Иван

    22 2 Отговор

    До коментар #5 от "ГОШО":

    Аз понякога като ми е скучно влизам в OLX-a да ги поправям тея неграмотници.
    Някои дори се имат за прави...
  • 15 Пасат

    42 3 Отговор
    Още го карам животното б3,един от последните истински и здрави фолксвагени.
  • 16 Гад

    18 48 Отговор
    И аз преди години карах един такъв служебен курник. Това недоразумение беше без климатик, парното му никакво го нямаше и най гадното-не спираше гадината. Колко пари изсипахме по него за 5 години и нито парното тргна нито спирачките се съживиха. Благославям деня, когато един заблуден ми отне предимството и тотализирах курника.

    Коментиран от #18

  • 17 ЙХБЙ

    35 2 Отговор
    думата служебен обяснява всичко
    отделно и шофьорчетата ако са мундари-гейчета и това обеснява всичко

    Коментиран от #19

  • 18 Shmeker

    32 2 Отговор

    До коментар #16 от "Гад":

    Ми трябвало да смените майстора. Тия коли за 200-300 лв. се правят нови.
  • 19 Гад

    13 45 Отговор

    До коментар #17 от "ЙХБЙ":

    Ти може и така да си ги представяш нещата, но истината е тази кола е пълен курник-и тогава и сега.

    Коментиран от #20, #23, #24

  • 20 пурко

    21 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гад":

    Аве умници ми що сме толкова бедни
  • 21 honda

    36 3 Отговор
    Абсолютна класика , който не е имал нищо не знае , голям като стая , як да си е.е майката , няма такива коли вече ...........
  • 22 honda

    33 3 Отговор
    Абсолютна класика , който не е имал нищо не знае , голям като стая , як да си е.е майката , няма такива коли вече ...........
  • 23 Shmeker

    25 5 Отговор

    До коментар #19 от "Гад":

    Такъв пасат имах служебен. Беше на 10 години служебна кола и се караше от всеки. И така докато навърши 20. 1.6ТДИ, на около 1.5 милона км. я бракуваха. Вървеше си до последно, гореше около 5 на 100 средно, превозваше 5 човека супер удобно и имаше добро поведение.
    Аз също мислех за този модел, но си взех Ауди Б4 комби. Също широко, но не чак толоз.
  • 24 Shmeker

    13 2 Отговор

    До коментар #19 от "Гад":

    Такъв пасат имах служебен. Беше на 10 години служебна кола и се караше от всеки. И така докато навърши 20. 1.6ТДИ, на около 1.5 милона км. я бракуваха. Вървеше си до последно, гореше около 5 на 100 средно, превозваше 5 човека супер удобно и имаше добро поведение.
    Аз също мислех за този модел, но си взех Ауди Б4 комби. Също широко, но не чак толоз.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Фен

    22 1 Отговор
    Имам В4 който е почти същия. 1.8 моно 95г. Тотална машина. Имам го от 2005г. и вече е на 600000 км. Мотора е без грешка. В момента карам ML 350 2009г. и Пасата си го ползвам за камион. Бих го махнал само ако се разпадне...
  • 28 Фен

    11 3 Отговор
    Имам В4 който е почти същия. 1.8 моно 95г. Тотална машина. Имам го от 2005г. и вече е на 600000 км. Мотора е без грешка. В момента карам ML 350 2009г. и Пасата си го ползвам за камион. Бих го махнал само ако се разпадне...
  • 29 124

    3 0 Отговор
    https://www.autoscout24.com/offers/mercedes-benz-e-300-t-turbo-d-4matic-festpreis-diesel-green-2ef05eff-2c9a-4ff4-81d2-f6540e6e089f?cldtidx=20
  • 30 ИШИ

    31 2 Отговор
    B3 е велика МАШИНА във всеки смисъл
    неразрушима , широка, удобна, икономична, супер евтина за поддръжка !
    Das Auto !
  • 31 Бай Митър Итър

    21 1 Отговор
    Яка машина, имам я 14 години и не е мръднала.
  • 32 автофен

    13 0 Отговор
    Такъв имах преди 15-тина години ,взех го 8 годишен ,наистина страхотен автомобил направен с проверена техника и добри материали .Последният качествен пасат .Упадъка започна с В5-първо с лоша шумоизолация и некачествен интериор ,но все още с читави мотори .После следва В6 ,който беше абсолютен клозет без нито един читав мотор като почнеш с пукащите глави и износените балансшафти 2ТДИ ,през горящите в несвяст масло ТФСИ ,некачествени материали -скърцащи облицовки в купето , изтъркани поголовно копчета и волани далеч преди 200 хил.км. и т.н. роман мога да напиша за тея боклуци пълни .Сега за съжаление правят само скъпи чупливи кенефи в лъскава опаковка .Лошото е ,че превърнаха и ауди в скъп фолксваген със същата чуплива техника и малко по-лъскава фаца .
  • 33 Uka

    7 1 Отговор
    Имах В3-ка, комби, карах я 14 години и минах с нея 6-700 000 километра, колко е извлачила, само тя си знае. Много я обичах, даже ся кат' пиша тия работи се просълзявам. Здрава, колко да е здрава, к'во значи здрава, тая работа зависи от две неща:
    1.Колко се кара;
    2.С какви парчоляци се поддържа.
    Така, че според мен, здрава кола няма - има такава, която не се кара и такава, която се поддържа. Поддръжката пък е условна работа, независимо откъде купиш частта (изключение правят моргите), независимо как я смениш - стваш неизбежно абонат на тая работа с период от 1-2 години.

    Аз за тия километри дет' ги навъртях с Б3-ката съм сменил 10 пъти всички гуми по окачването, един път целия заден мост със се сичко, три пъти амортесьорите, 3 пъти цилиндрите на задните спирачки, около 15-20 лагера за задни главини заминаха, накладките поне 10 пъти - всички, дискове около 3 пъти, ама айде т'ва са консумативи, гарнитури на глава 2 пъти, един път пълен ремонт на глава с клапани водачи и се сичкото, жила на ръчна и прочее абе целите механизми в задните барабани, радиатори на парното 3 пъти, воден радитор 1 път, смених целия двигател задно със скоростната кутия, повдигачи на предните стъкла по 2 пъти, тъпия механизъм на задната чистачка 3 пъти съм подменял, докато не му фанах цаката и не го разкапсуловах и започнах да си го поправям, контактите по лостчетата на мигачите минаваха профилактика на всеки 6 месеца, стартер профилактика преди всяка зима, тъпия тойник сменян ок
  • 34 Uka

    2 2 Отговор
    оло 6-7 пъти, разширително казанче сменяно - просто се разпадна, щуцера на отдясно на двигателя 2-3 пъти е сменян, помпи на съединителя, спирачна помпа, 2-3 пъти клапани на вакума и прочее - така и не започна да спира като хората тая кола, карета всички по няколко пъти (не помня вече), гърнета на 1.5 години всички, гарнитури на капака на клапаните 15 пъти и не спря да тече масло, дросел сменян един път и още много неща дет ся не се сещам. Е, здрава ли е, ами да, за някой, който прави по 8-10 000 годишно е железна, за мен не! Накрая се уморих от цялата тая работа и реших да я дам да ми я постегнат в сервиз - 1400 кинтака отшумяха като народна песен. След още две посещения в сервиза удари около 2000 кинта за една година и след 2-3 месеца я продадох за 1200 - сериозна цена. Дали харесвам В3-ката, не - обичам я!
  • 35 Гост

    0 0 Отговор
    Имам един въпрос нашия пассат б3 има люк ама не знам дали е фабричен колата е 1.8 112коня

    Коментиран от #36

  • 36 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Понеже тече в купето и ако не е фабричен няма отводнителни канали
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Бай Доньо

    2 1 Отговор
    1.8 ,90 кс-перфектен мотор
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Анонимен

    1 0 Отговор
    от 2005 имам В3 комби 1.9 чист дизел и не го сменям за нищо на света !