В САЩ компанията Volkswagen разпространи една интересна информация, показваща ни как се изменя цената на модела Passat през последните 43 години - от създаването на първото поколение до днес.
В САЩ, в началото на 70-те години на миналия век, продажбите на Volkswagen Beetle започват да спадат заради значително по-евтините предложения на Honda и Datsun. Отговорът на Volkswagen е модел, наречен Dasher.
С това име Passat се продава зад Океана до 1982 година. Първата партида е доставена на дилърите през 1974 година. Цената е около $4 000, което е повече от стойността на Honda Civic или Datsun 610.
Автомобилът обаче предлага далеч по-солиден интериор, а екстрите са много повече. В рекламите Passat (Dasher) е представян като "луксозен, но достъпен автомобил". Какво се случва обаче ако сравним цените от онова време с настоящите.
Оказва се, че Passat е поскъпнал... пет пъти! Отчитайки инфлацията през годините обаче излиза, че ако днес на пазара се продаваше първото поколение на Passat, то би струвало $20 245. Култовото трето поколение (В3) пък би струвало $27 442.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Селянин
Коментиран от #38
11:38 25.04.2017
2 smolata
11:43 25.04.2017
3 1234
11:50 25.04.2017
4 Бай Тошо
12:39 25.04.2017
5 ГОШО
.А не като повечето неграмотници които на В3 казват двойка....
Коментиран от #14
13:38 25.04.2017
6 Гената
Коментиран от #37
14:12 25.04.2017
7 И аз имах
Коментиран от #9
16:09 25.04.2017
8 МОНДО
16:22 25.04.2017
9 брей,брей
До коментар #7 от "И аз имах":
Верно е мамка му...Най-широката кола която съм карал...1.8 моно с газ...Без пари обикалях къде ли не.Никога не ме предаде,било по пътя,по планина или на реката.Товарно добиче на което като пусна задните седалки и ставаше фургон.Вътре съм спал по реки и язовири,матрака влизаше точно :) Човека на който го продадох още си го кара и където ме види кафе черпава...16:32 25.04.2017
10 гост
Отчитайки инфлацията трябва да се отчете и ръста на нивото на заплащането, заедно с една камара допълнително ценообразуване, със съответстващото повишаване. Възможно е да се направи такова сравнение и наистина ще бъде интересно в пъти повече отколкото сухото прилагане на годишният инфлационен индекс върху първоначалната цена. Това прилагане не разпределя коректно тежестта на критериите за отчитането на инфлацията спрямо важността им за субекта, в случая домакинство с нужда от нов автомобил.
17:12 25.04.2017
11 весо
17:26 25.04.2017
12 МОНДО
17:37 25.04.2017
13 Б3 дъ бест
17:50 25.04.2017
14 бай Иван
До коментар #5 от "ГОШО":
Аз понякога като ми е скучно влизам в OLX-a да ги поправям тея неграмотници.Някои дори се имат за прави...
18:18 25.04.2017
15 Пасат
18:18 25.04.2017
16 Гад
Коментиран от #18
20:23 25.04.2017
17 ЙХБЙ
отделно и шофьорчетата ако са мундари-гейчета и това обеснява всичко
Коментиран от #19
21:05 25.04.2017
18 Shmeker
До коментар #16 от "Гад":
Ми трябвало да смените майстора. Тия коли за 200-300 лв. се правят нови.21:10 25.04.2017
19 Гад
До коментар #17 от "ЙХБЙ":
Ти може и така да си ги представяш нещата, но истината е тази кола е пълен курник-и тогава и сега.Коментиран от #20, #23, #24
21:14 25.04.2017
20 пурко
До коментар #19 от "Гад":
Аве умници ми що сме толкова бедни21:29 25.04.2017
21 honda
21:52 25.04.2017
22 honda
21:53 25.04.2017
23 Shmeker
До коментар #19 от "Гад":
Такъв пасат имах служебен. Беше на 10 години служебна кола и се караше от всеки. И така докато навърши 20. 1.6ТДИ, на около 1.5 милона км. я бракуваха. Вървеше си до последно, гореше около 5 на 100 средно, превозваше 5 човека супер удобно и имаше добро поведение.Аз също мислех за този модел, но си взех Ауди Б4 комби. Също широко, но не чак толоз.
22:15 25.04.2017
24 Shmeker
До коментар #19 от "Гад":
Такъв пасат имах служебен. Беше на 10 години служебна кола и се караше от всеки. И така докато навърши 20. 1.6ТДИ, на около 1.5 милона км. я бракуваха. Вървеше си до последно, гореше около 5 на 100 средно, превозваше 5 човека супер удобно и имаше добро поведение.Аз също мислех за този модел, но си взех Ауди Б4 комби. Също широко, но не чак толоз.
22:15 25.04.2017
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Фен
22:57 25.04.2017
28 Фен
22:58 25.04.2017
29 124
00:16 26.04.2017
30 ИШИ
неразрушима , широка, удобна, икономична, супер евтина за поддръжка !
Das Auto !
15:42 26.04.2017
31 Бай Митър Итър
19:22 26.04.2017
32 автофен
13:54 02.05.2017
33 Uka
1.Колко се кара;
2.С какви парчоляци се поддържа.
Така, че според мен, здрава кола няма - има такава, която не се кара и такава, която се поддържа. Поддръжката пък е условна работа, независимо откъде купиш частта (изключение правят моргите), независимо как я смениш - стваш неизбежно абонат на тая работа с период от 1-2 години.
Аз за тия километри дет' ги навъртях с Б3-ката съм сменил 10 пъти всички гуми по окачването, един път целия заден мост със се сичко, три пъти амортесьорите, 3 пъти цилиндрите на задните спирачки, около 15-20 лагера за задни главини заминаха, накладките поне 10 пъти - всички, дискове около 3 пъти, ама айде т'ва са консумативи, гарнитури на глава 2 пъти, един път пълен ремонт на глава с клапани водачи и се сичкото, жила на ръчна и прочее абе целите механизми в задните барабани, радиатори на парното 3 пъти, воден радитор 1 път, смених целия двигател задно със скоростната кутия, повдигачи на предните стъкла по 2 пъти, тъпия механизъм на задната чистачка 3 пъти съм подменял, докато не му фанах цаката и не го разкапсуловах и започнах да си го поправям, контактите по лостчетата на мигачите минаваха профилактика на всеки 6 месеца, стартер профилактика преди всяка зима, тъпия тойник сменян ок
10:38 19.07.2017
34 Uka
10:39 19.07.2017
35 Гост
Коментиран от #36
00:30 09.01.2018
36 Гост
До коментар #35 от "Гост":
Понеже тече в купето и ако не е фабричен няма отводнителни канали00:32 09.01.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Бай Доньо
21:27 26.01.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Анонимен
00:05 28.06.2022