Организацията iSeeCars, занимаваща се с изследване на автомобилните пазари, изкара един много любопитен списък, показващ кои са най-често препродаваните коли през първата година на експлоатация. Интересното е, че половината от изброените автомобили са от т.нар. премиум клас.
Експертите от iSeeCars анализират над 24 млн. причини за продажбата на автомобили, произведени през периода 2015 - 2017 година. С помощта на т.нар. VIN номер са определени автомобилите, които за период от четири месеца до една година след производството си са били обявени за продан на пазара за употребявани коли.
Освен всичко това от списъка са изключени автомобилите с голям пробег, както и тези, които се произвеждат в тираж от под 50 000 бройки. Така съставена, класацията се оглавява от BMW 3er, като в списъка попадат още три модела на баварската марка и два от прекия конкурент Mercedes-Benz. Ето и челната десетка.
1 BMW 3er
2 BMW 5er
3 Mercedes C-Klasse
4 Nissan Note
5 Dodge Dart
6 BMW X3
7 BMW 4er
8 Mercedes E-Klasse
9 Chrysler 200
10 Subaru WRX
Едно уточнение, което правят съставителите на този списък, показва, че една част от премиум автомобилите се купуват от дилърите като коли, които се отдават на клиентите като заместител на личните им автомобили, когато те са оставени за ремонт. След това тези автомобили се продават като употребявани.
Много често премиум автомобили като BMW 3er например, се препродават от разочаровани клиенти заради по-ниското си ниво на оборудване. Що се отнася до цената, на която се препродават тези автомобили, то най-много губят собствениците на японските наточени коли Subaru WRX.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Hondafan
Коментиран от #49
10:46 26.04.2017
2 Мале
10:48 26.04.2017
3 Пешо
10:52 26.04.2017
4 БМЗЛЕ
Коментиран от #7
10:52 26.04.2017
5 Уееаоо
11:00 26.04.2017
6 Гост
Коментиран от #26
11:02 26.04.2017
7 Иво
До коментар #4 от "БМЗЛЕ":
Хората си го пишат. Разочаровани клиенти заради ниско ниво на оборудване. Факт. Базово има само колани педали и волан. Колкото до адвокатите на БМВ дето шишат тук-аре бе вие изкарахте че половината коли излезли от заводите БМВ са заместващи дилърски и т.н. Замислете се само колко глупаво звучи. Заместващи и т.н. коли я имат 1% от всички мв та я не което няма да промени статистиката.11:15 26.04.2017
8 ддд
има една японска за срам
ма е с френски двигател:)))
11:17 26.04.2017
9 CL500
А иначе продаването на едногодишен автомобил може да има две страни. Заради проблеми (но пък има гаранция!!!, така че е малко вероятно това да е причината, ако е така по-скоро би било продажба след гаранцията, а и тогава спада на цената се позабавя, не както през 1-та година. Друга причина може да е нещо като при телефоните - всяка година с всеки нов модел - продажба на стария и купуване на най-новото на пазара. Имах познат, който всяка година си вземаше нова кола на лизинг, след една година я връща и взема новата. За кефа да кара всяка година нова кола си плащаше една сумичка на годишна база (поне нямаше сервизи и т.н., дори и каското се включваше...). Така че и това го има за хората с пари. А по-бедните или тези, на които не им пука много за колата, си вземат нещо и няма смяна, докато не остарее порядъчно.
Коментиран от #11
11:36 26.04.2017
10 глупости на търкалета
Просто БМВ глези повече клиентите си и като се има предвид покупателната способност на американците, тестовите автомобили са доста. Такива автомобили са също служебните и на служителите на шоповете и ето го резултата.
Класацията е ТЪПА и нереална. Най точни класации имат в Германия ADAC, там се гледат дефектите и оплакванията.
Коментиран от #41, #42
11:37 26.04.2017
11 глупости на търкалета
До коментар #9 от "CL500":
Вярно е това за цената, но пък аз съм чувал, че тука продават автомобили с дефекти и второ качество, както с електроуредите и храните.Няма, как да паднат под себестойност!
Най тъпото на новите коли в БГ са завишените цени за ОБЛСУЖВАНЕ, от там печелят повече отколкото от продажбата, за това не си и купувам нова кола.
Коментиран от #17, #38
11:40 26.04.2017
12 Ловеца на поршета
Коментиран от #28
11:48 26.04.2017
13 Аз не знам
Коментиран от #20
11:53 26.04.2017
14 Ники
11:58 26.04.2017
15 BILL
11:59 26.04.2017
16 никога хонда повече
Коментиран от #24
12:15 26.04.2017
17 CL500
До коментар #11 от "глупости на търкалета":
Е, никой не говори за под себестойност разбира се. А по-скоро за по-малък марж на печалба. Наскоро тук имаше статия коя компания по колко печели от един автомобил. Не мога да си и представя някой да иска да дъмпингова пазара на автомобили под себестойност :-)12:17 26.04.2017
18 ЯК КАРАЧ
12:35 26.04.2017
19 Църо
12:46 26.04.2017
20 123
До коментар #13 от "Аз не знам":
Има известна разлика между БМВ и твойта Дачия.Твойта Дачия си я взел на изплащане за 5 години поради финансови възможности си се примирил да караш такъв автомобил. Ако я върнеш първата година - обезценката е толкова голяма, че ще трябва да доплащаш за да ти я вземат.
Този който е дал 100 000 за да си начеше егото за надценено БМВ. Като осъзнае, че не му харесва шева на кожения волан, го сменя и не го интересува загубата.
13:27 26.04.2017
21 Марко
13:31 26.04.2017
22 acsel
Нема по големи трапове от техните
А въпросните коли се продават защото се купуват
13:33 26.04.2017
23 ceco
14:06 26.04.2017
24 мдам
До коментар #16 от "никога хонда повече":
Колега, само не знам къде го слагаш бмв-то като всичките харчат масло като загубине. като започнеш от N46, n42, m54, m52. Някои дизелите са с фабрични дефекти на колянов вал и кво ли не. Няма ги старите читави коли. Каквото и да си вземеш всичко е леща... Трябва да се продава новото,а то ако е здраво по трудно ще се откажеш от него.Коментиран от #27, #55
14:16 26.04.2017
25 Телефона
14:23 26.04.2017
26 гост
До коментар #6 от "Гост":
като я продаваш на една годинакак да кажеш че е калпава?
и си съчиняваш нещо от рода на
ниско оборудване вратата тясна
радиото не хваща веселина
но иначе е чудесна
15:17 26.04.2017
27 onq s konq
До коментар #24 от "мдам":
Не можеш ти да ми пишеш БМВ с малки букви,да цитираш някакви модели двигатели като "N 46" ,което по презумпция е "Е 46",а наименования като "N 42","m 52" и "m 54" изобщо не съществуват и да си даваш "компетентното мнение"!Не можеш да пишеш че БМВ ПОГОЛОВНО ХАРЧАТ МАСЛО,след като разлика от тебе АЗ ГО ПРИТЕЖАВАМ -при това 6 цилиндъра и 204 коня/дизел/ и ми харчи 800 ГРАМА НА 10000КМ!!!Оказва се обаче че можеш...защото не само че спирачната система на мозъчната ти дейност не само че е с фатално износени дискове и накладки,нещо повече-ТИ НЯМАШ ДОРИ РЪЧНА СПИРАЧКА!Коментиран от #30
15:22 26.04.2017
28 Ламбо
До коментар #12 от "Ловеца на поршета":
За съжаление това важи за България с пълна сила. В западна Европа всеки средно статистически работник може да си купи на изплащане. Въпросът е , че там хората предпочитат да изплащат жилище вместо куп ламарини. Когато го изплатят след 20 год. тогава си купуват и БМВ. Тука ги гледаш на по 24 години с лъскава кола на кредит и без професия или с пет лева в джоба.15:22 26.04.2017
29 Гост
15:51 26.04.2017
30 мдам
До коментар #27 от "onq s konq":
Специалиста по бмв явно не правиш разлика между тези букви и цифри, които пиша. И явно мога щом в интернет е пълно с информация за тези мотори и как хората се чудят как да ги накарат да спрат да горят масло. Както и за прословутият 320Д, който къса верига даже без да показва симптоми затова.16:01 26.04.2017
31 мдам
16:42 26.04.2017
32 Кибик
18:35 26.04.2017
33 Shmeker
19:18 26.04.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 гост
20:06 26.04.2017
36 босе
20:16 26.04.2017
37 Бай Иван
- Бензин
- Масло
- Вода
...Иначе са бегачки, като видиш БМВ по улиците: или отива на сервиз или се връща от него ...😁😁😁
20:22 26.04.2017
38 Italiano
До коментар #11 от "глупости на търкалета":
Всъщност и представа си нямаш каква е себестойността на един автомобил, нали?Не знам дали ще се изненадаш, но няма и 30% от крайната ѝ цена.
20:58 26.04.2017
39 Знаещ
22:26 26.04.2017
40 До Знаещ
23:34 26.04.2017
41 HmММММММ
До коментар #10 от "глупости на търкалета":
Карах чисто ново BMW купено за над 70 000 лв. Не съм си представял, че кола за толкова пари от такава марка може да има такива проблеми. Постоянно нещо се разваляше! Като му изтече гаранцията се повреди и скоростната кутия, платих 5500 лева за нова! Радвам се, че се отървах ! Сега от 8 месеца съм с нов Мерцедес, дано с него да имам повече късмет.23:58 26.04.2017
42 HmММММММ
До коментар #10 от "глупости на търкалета":
Карах чисто ново BMW купено за над 70 000 лв. Не съм си представял, че кола за толкова пари от такава марка може да има такива проблеми. Постоянно нещо се разваляше! Като му изтече гаранцията се повреди и скоростната кутия, платих 5500 лева за нова! Радвам се, че се отървах ! Сега от 8 месеца съм с нов Мерцедес, дано с него да имам повече късмет.23:59 26.04.2017
43 БМВ
тази кола не съм правил друго освен да сипвам нафта и да сменя маслото на 10000км но с масло за този автомобил,а не с масло за 5лв.
В БГ.е модерно да си купиш кола за 20000лв.и да имаш 2 ли. в джоба и като се повреди нещо да си купиш АТН ОТ ЕВРОТО ,че е наи евтино
и после да плюваш колко е зле.
НИЩО ЛИЧНО.
01:10 27.04.2017
44 БМВ
Относно цените на нови коли в БГ и западна европа, не си мислете че качеството е еднакво.МБ за Германия се прави с немски части а за БГ. с Полски и Чешки, затова и цената е дрига.
01:24 27.04.2017
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 гощо
06:57 27.04.2017
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 немски премиум
До коментар #1 от "Hondafan":
Не. Мълчим и си караме :).08:43 27.04.2017
50 МОЛЯЯЯ
10:50 27.04.2017
51 ГАНчо
17:39 27.04.2017
52 Bmw
16:13 29.04.2017
53 Nissan
16:28 29.04.2017
54 Шофьор
15:50 12.07.2018
55 АЛФА Q4
До коментар #24 от "мдам":
ПИЧ СТРАШНО СИ ПРАВ.ДО 1995 BMW.БЕШЕ ИСТИНАТА ПРИ КОЛИТЕ..КАРАХ ОБЩО 6 БАВАРКИ ДО 1997 ОТ.ТАЧ НАГОРЕЕЕЕЕ. НЕ Е ТОВА НЕЕЕЕ.СЕГА САМО.СОКАЛЧЕТАТА РЕВАТ ЩОТО НЕЗНАЯТ КАКВО Е BMW.ТОВА В МОМЕНТА СА АБСОЛЮТНИ ИЗДЪНКИ..14:12 26.07.2018