Last news in Fakti

26 Април, 2017 10:39 62 269 55

10 нови коли, от които искаш да се избавиш възможно най-бързо

  • автомобили-
  • продажба-
  • нови-
  • употребявани
10 нови коли, от които искаш да се избавиш възможно най-бързо - 1

Организацията iSeeCars, занимаваща се с изследване на автомобилните пазари, изкара един много любопитен списък, показващ кои са най-често препродаваните коли през първата година на експлоатация. Интересното е, че половината от изброените автомобили са от т.нар. премиум клас.

Експертите от iSeeCars анализират над 24 млн. причини за продажбата на автомобили, произведени през периода 2015 - 2017 година. С помощта на т.нар. VIN номер са определени автомобилите, които за период от четири месеца до една година след производството си са били обявени за продан на пазара за употребявани коли.

Освен всичко това от списъка са изключени автомобилите с голям пробег, както и тези, които се произвеждат в тираж от под 50 000 бройки. Така съставена, класацията се оглавява от BMW 3er, като в списъка попадат още три модела на баварската марка и два от прекия конкурент Mercedes-Benz. Ето и челната десетка.

1 BMW 3er
2 BMW 5er
3 Mercedes C-Klasse
4 Nissan Note
5 Dodge Dart
6 BMW X3
7 BMW 4er
8 Mercedes E-Klasse
9 Chrysler 200
10 Subaru WRX

Едно уточнение, което правят съставителите на този списък, показва, че една част от премиум автомобилите се купуват от дилърите като коли, които се отдават на клиентите като заместител на личните им автомобили, когато те са оставени за ремонт. След това тези автомобили се продават като употребявани.

Много често премиум автомобили като BMW 3er например, се препродават от разочаровани клиенти заради по-ниското си ниво на оборудване. Що се отнася до цената, на която се препродават тези автомобили, то най-много губят собствениците на японските наточени коли Subaru WRX.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Hondafan

    126 59 Отговор
    Нещо да кажат феновете на немския премиум?

    Коментиран от #49

  • 2 Мале

    147 31 Отговор
    24 милиона причини да си продадеш БЕЕНВЕТО БРАААТ. Това е жестоко 😂
  • 3 Пешо

    48 10 Отговор
    Отворете мобиле и вижте колко чисто нови коли се продават от дилъри. Купена, докарана тук и вече реално се препродава и попада в статистиката. Я има 500км пробег, я не.
  • 4 БМЗЛЕ

    20 125 Отговор
    Абе ква е тая Пакистанска организация...няма по истинска кола от БЕЕНВЕ, смехници

    Коментиран от #7

  • 5 Уееаоо

    43 9 Отговор
    Диларите на bmw основно продават тестови автомобили с пробег до 5000км. с около 20 -30% намаление на цената.Те са и най търсени от куповачите на премиум сегмента поради високата цена.А вече се явяват втори собственик.В Б.Г. е над 50%.
  • 6 Гост

    53 15 Отговор
    Ако четете малко по-подробно ще видите,че повечето от препродаването се случва заради ниско оборудване на автомобилите специално 3та серия БМВ така,че това незначи,че са лоши а ,че клиентите имат по-високи изисквания и БМВ трябва да коригират базовото оборудване на автомобилите си, както и останалите.

    Коментиран от #26

  • 7 Иво

    47 16 Отговор

    До коментар #4 от "БМЗЛЕ":

    Хората си го пишат. Разочаровани клиенти заради ниско ниво на оборудване. Факт. Базово има само колани педали и волан. Колкото до адвокатите на БМВ дето шишат тук-аре бе вие изкарахте че половината коли излезли от заводите БМВ са заместващи дилърски и т.н. Замислете се само колко глупаво звучи. Заместващи и т.н. коли я имат 1% от всички мв та я не което няма да промени статистиката.
  • 8 ддд

    19 27 Отговор
    за една година осъзнават грешката си
    има една японска за срам
    ма е с френски двигател:)))
  • 9 CL500

    20 10 Отговор
    Между другото наскоро гледах по тв-то едно интервю с представители на вносителите на коли и там се говореше за не малка практика чужденци да идват в БГ да си купят нова кола и да я препродадат в западна Европа на ... печалба?!? Тук заради неплатежоспособния пазар цените на новите коли били по-ниски, на промоция един вид :-)
    А иначе продаването на едногодишен автомобил може да има две страни. Заради проблеми (но пък има гаранция!!!, така че е малко вероятно това да е причината, ако е така по-скоро би било продажба след гаранцията, а и тогава спада на цената се позабавя, не както през 1-та година. Друга причина може да е нещо като при телефоните - всяка година с всеки нов модел - продажба на стария и купуване на най-новото на пазара. Имах познат, който всяка година си вземаше нова кола на лизинг, след една година я връща и взема новата. За кефа да кара всяка година нова кола си плащаше една сумичка на годишна база (поне нямаше сервизи и т.н., дори и каското се включваше...). Така че и това го има за хората с пари. А по-бедните или тези, на които не им пука много за колата, си вземат нещо и няма смяна, докато не остарее порядъчно.

    Коментиран от #11

  • 10 глупости на търкалета

    26 28 Отговор
    Тази статия не е за бедни хора, защото не могат да я разберат. Когато си купуваш бмв, може да го тестваш, също така при проблем или обслужване на колата на собствениците им се предоставя служебен автомобил и накрая тези автомобили се продават, като употребявани.
    Просто БМВ глези повече клиентите си и като се има предвид покупателната способност на американците, тестовите автомобили са доста. Такива автомобили са също служебните и на служителите на шоповете и ето го резултата.
    Класацията е ТЪПА и нереална. Най точни класации имат в Германия ADAC, там се гледат дефектите и оплакванията.

    Коментиран от #41, #42

  • 11 глупости на търкалета

    31 6 Отговор

    До коментар #9 от "CL500":

    Вярно е това за цената, но пък аз съм чувал, че тука продават автомобили с дефекти и второ качество, както с електроуредите и храните.
    Няма, как да паднат под себестойност!
    Най тъпото на новите коли в БГ са завишените цени за ОБЛСУЖВАНЕ, от там печелят повече отколкото от продажбата, за това не си и купувам нова кола.

    Коментиран от #17, #38

  • 12 Ловеца на поршета

    27 28 Отговор
    BMW не е кола за шофьори които са теглили потребителски кредит за автомобил и които си броят стотинките! Все пак това е премиум автомобил!

    Коментиран от #28

  • 13 Аз не знам

    38 8 Отговор
    То аз не съм щастлив от мойта Дачия...ама не знам, то това автомобил ли се води да знам дали да се оплача ?

    Коментиран от #20

  • 14 Ники

    21 6 Отговор
    Честно казано винаги се чудя кой ги прави тия класации и защо му е на някой да ги разпространява след това при положение че е толкова субективно утре ще прочета статия в която БМВ 3 та серия или мерцедес Е класа е кола на годината ... и е най желания автомобил ... тука само както викат лапетата да си чешат езиците ...
  • 15 BILL

    42 4 Отговор
    Има ли смисъл да спорите за автомобили, които повечето от нас не могат да си позволят?
  • 16 никога хонда повече

    16 31 Отговор
    на мсларчовчите да кажа едно!!!Имах две хонди...не стават!Това не е кола!ТОВА Е ЗА ДЕЦА !От бмв-е съм имал цялата гама от 1.6 до 3.0 само бензин!Към дизела нямам отношение и няма да изказвам мнение!Та за бензиновите агрегати на марката ,казвам само едно:РЕСПЕКТ ВАМ КОНСТРУКТОРИ!!!!

    Коментиран от #24

  • 17 CL500

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "глупости на търкалета":

    Е, никой не говори за под себестойност разбира се. А по-скоро за по-малък марж на печалба. Наскоро тук имаше статия коя компания по колко печели от един автомобил. Не мога да си и представя някой да иска да дъмпингова пазара на автомобили под себестойност :-)
  • 18 ЯК КАРАЧ

    25 2 Отговор
    Аз не мога да разбера едно нещо- толкова ли е трудно преди да купиш каквато и да е кола, да идеш ако трябва 10 пъти на тест драйв, да се убедиш, или съответно разочароваш, от качествата или липсата и на такива, и чак тогава да вземеш решение- да я купиш или не..... Това са разни малоумни клиенти, които не знаят какво искат, още по-малко как да го постигнат, а и не знаят как да избират кола..... Гледат едни рекламни картинки и брошури, гледат сайтове и конфигуратори и си избират кола без дори да са седнали първо в нея..... Тогава да си търпят последствията- продажба с огромна загуба...
  • 19 Църо

    10 9 Отговор
    Доста тъпо сравнение при положение, че 3-та серия е един от най-продаваните автомобили и е пропорционално нелепо, да не говорим, че се използва и за служебен автомобил в огромни количества, а там смяната става бързо...
  • 20 123

    11 13 Отговор

    До коментар #13 от "Аз не знам":

    Има известна разлика между БМВ и твойта Дачия.
    Твойта Дачия си я взел на изплащане за 5 години поради финансови възможности си се примирил да караш такъв автомобил. Ако я върнеш първата година - обезценката е толкова голяма, че ще трябва да доплащаш за да ти я вземат.
    Този който е дал 100 000 за да си начеше егото за надценено БМВ. Като осъзнае, че не му харесва шева на кожения волан, го сменя и не го интересува загубата.
  • 21 Марко

    17 16 Отговор
    Аз съм имал само нови коли всички са един дол дренки . Мине ли харанцията и се почват шибани проблеми. 1 .Мерцедес мл 2 .БМВ х5 3. Мерцедес гл 4 Ауди ку7 и накрая смених всичките прехвалени немски марки всички бяха топ премиум .с американска . Кадилак ескалейд Ами да ви кажа много бях скептичен към нея обаче е карам 2 години разберете никакви проблеми с нищо само обслужване и нищо друго взех я от Америка директно допълнително и купих тунинг стопове заради светлините и колата си е Ок. Гори 14-15 бензин и много стабилна на всякакви терени. За сега оставам на американските коли. Иначе съм фен на немските помий но се ебават със скъпите части . Неграмотни сервизи .
  • 22 acsel

    9 11 Отговор
    Пълни глупости ХАМЕРИКАНСКИ
    Нема по големи трапове от техните
    А въпросните коли се продават защото се купуват
  • 23 ceco

    22 4 Отговор
    Чудя се, къде още се крие оня с магаренцето???
  • 24 мдам

    18 5 Отговор

    До коментар #16 от "никога хонда повече":

    Колега, само не знам къде го слагаш бмв-то като всичките харчат масло като загубине. като започнеш от N46, n42, m54, m52. Някои дизелите са с фабрични дефекти на колянов вал и кво ли не. Няма ги старите читави коли. Каквото и да си вземеш всичко е леща... Трябва да се продава новото,а то ако е здраво по трудно ще се откажеш от него.

    Коментиран от #27, #55

  • 25 Телефона

    10 6 Отговор
    Тва кой карач на голф го е писал ?
  • 26 гост

    25 6 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    като я продаваш на една година
    как да кажеш че е калпава?
    и си съчиняваш нещо от рода на
    ниско оборудване вратата тясна
    радиото не хваща веселина
    но иначе е чудесна
  • 27 onq s konq

    13 26 Отговор

    До коментар #24 от "мдам":

    Не можеш ти да ми пишеш БМВ с малки букви,да цитираш някакви модели двигатели като "N 46" ,което по презумпция е "Е 46",а наименования като "N 42","m 52" и "m 54" изобщо не съществуват и да си даваш "компетентното мнение"!Не можеш да пишеш че БМВ ПОГОЛОВНО ХАРЧАТ МАСЛО,след като разлика от тебе АЗ ГО ПРИТЕЖАВАМ -при това 6 цилиндъра и 204 коня/дизел/ и ми харчи 800 ГРАМА НА 10000КМ!!!Оказва се обаче че можеш...защото не само че спирачната система на мозъчната ти дейност не само че е с фатално износени дискове и накладки,нещо повече-ТИ НЯМАШ ДОРИ РЪЧНА СПИРАЧКА!

    Коментиран от #30

  • 28 Ламбо

    17 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ловеца на поршета":

    За съжаление това важи за България с пълна сила. В западна Европа всеки средно статистически работник може да си купи на изплащане. Въпросът е , че там хората предпочитат да изплащат жилище вместо куп ламарини. Когато го изплатят след 20 год. тогава си купуват и БМВ. Тука ги гледаш на по 24 години с лъскава кола на кредит и без професия или с пет лева в джоба.
  • 29 Гост

    19 7 Отговор
    Немски премиум.....Това означава светъл таван от плат и същия цвят пластмасови кори отстрани..... Светъл салон,който след втората година е за претапициране и разбира се волан,който си е за ремонт по презумция.....Мисля че всичко с думата "премиум" свършва от тези факти! Ако искате алкантара и по-различен салон...цената на този "премиум" става като на истински елитни коли като Бентли,Астон Мартин,Мазерати и т.н Как да държат цени подобни боклуци!?
  • 30 мдам

    17 4 Отговор

    До коментар #27 от "onq s konq":

    Специалиста по бмв явно не правиш разлика между тези букви и цифри, които пиша. И явно мога щом в интернет е пълно с информация за тези мотори и как хората се чудят как да ги накарат да спрат да горят масло. Както и за прословутият 320Д, който къса верига даже без да показва симптоми затова.
  • 31 мдам

    5 10 Отговор
    Класацията е невярна. Наистина напоследък фирмите правят големи боклуци, но причината тук е друга. Когато излезе нов модел на известна марка, спекулантите купуват десетки и стотици бройки, с цел препродажба. Това е и причината първо, в първите месеци да се чака за нов модел и второ, по автокъщите да се появяват нови машини със завишена цена.
  • 32 Кибик

    16 0 Отговор
    По-меродавно е кой модел колко пъти се чупи и колко се обезценява през първата година. Всички имат гаранция, но ако трябва всеки месец да ходя в сервиза за гаранционни ремонти и да си губя времето, удоволствието да карам нова кола се изпарява. Един до два гаранционни ремонта са ОК, на третия я махам и никога повече не купувам от тази марка.
  • 33 Shmeker

    12 8 Отговор
    Нито едно Ауди? Или Порше? Що така? Нали боклуци бяха?
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 гост

    15 13 Отговор
    това всички хора по света го знаят ,че на немските боклуци им пада цената най-бързо дори и собственици на немските таралясници го знаят но никой не си признава ,какво толкова го умувате няма да откриете топлата вода,вече е открита от японците както и всичко останало ,радвайте се за тия хорица ,че благодарение на тях съществуваме такива малоумници като в бг така и по целия свят,ако не са ТЕ сме умрели отдавна
  • 36 босе

    10 11 Отговор
    Карам Е-класа произведена 1994 година ,оборудвана с шестцилиндров редови бензинов мотор.....първия и собственик се "избави" от нея миналата година...след 22 години,живот и здраве се надявам поне още 10 години да и се наслаждавам и карам :)
  • 37 Бай Иван

    38 7 Отговор
    БМВ харчи много:
    - Бензин
    - Масло
    - Вода
    ...Иначе са бегачки, като видиш БМВ по улиците: или отива на сервиз или се връща от него ...😁😁😁
  • 38 Italiano

    7 4 Отговор

    До коментар #11 от "глупости на търкалета":

    Всъщност и представа си нямаш каква е себестойността на един автомобил, нали?
    Не знам дали ще се изненадаш, но няма и 30% от крайната ѝ цена.
  • 39 Знаещ

    4 20 Отговор
    Ами нищо чудно че японските се обезценяват най бързо. Това е факт с който в тази статия не откриват топлата вода. Купуваш японско и си на загуба повече от покупка на зеленчуци.
  • 40 До Знаещ

    6 2 Отговор
    Или си тъп, или нищо не разбираш от коли...
  • 41 HmММММММ

    11 1 Отговор

    До коментар #10 от "глупости на търкалета":

    Карах чисто ново BMW купено за над 70 000 лв. Не съм си представял, че кола за толкова пари от такава марка може да има такива проблеми. Постоянно нещо се разваляше! Като му изтече гаранцията се повреди и скоростната кутия, платих 5500 лева за нова! Радвам се, че се отървах ! Сега от 8 месеца съм с нов Мерцедес, дано с него да имам повече късмет.
  • 42 HmММММММ

    18 2 Отговор

    До коментар #10 от "глупости на търкалета":

    Карах чисто ново BMW купено за над 70 000 лв. Не съм си представял, че кола за толкова пари от такава марка може да има такива проблеми. Постоянно нещо се разваляше! Като му изтече гаранцията се повреди и скоростната кутия, платих 5500 лева за нова! Радвам се, че се отървах ! Сега от 8 месеца съм с нов Мерцедес, дано с него да имам повече късмет.
  • 43 БМВ

    9 10 Отговор
    КАРАМ Х5 Е53 ФЕЙС ОТ 2 ГОДИНИ И СЪМ МИНАЛ НАД 100000км.Вече е на 405000
    тази кола не съм правил друго освен да сипвам нафта и да сменя маслото на 10000км но с масло за този автомобил,а не с масло за 5лв.
    В БГ.е модерно да си купиш кола за 20000лв.и да имаш 2 ли. в джоба и като се повреди нещо да си купиш АТН ОТ ЕВРОТО ,че е наи евтино
    и после да плюваш колко е зле.
    НИЩО ЛИЧНО.
  • 44 БМВ

    8 4 Отговор
    За МБ.мога да кажа от собствен опит че Ц220цди W204 е мн.трошлив мотор,също и S320CDI 4matic W221 пълен боклук, от нова не е излизала от сервиз
    Относно цените на нови коли в БГ и западна европа, не си мислете че качеството е еднакво.МБ за Германия се прави с немски части а за БГ. с Полски и Чешки, затова и цената е дрига.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 гощо

    11 3 Отговор
    Е така е! Аз карах едната от посочените немски,карах и другата посочена немска марка,на края си купих третата НЕ посочена немска марка и разбрах какви грешки съм допускал до този момент!!!
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 немски премиум

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Hondafan":

    Не. Мълчим и си караме :).
  • 50 МОЛЯЯЯ

    3 5 Отговор
    Който иска да се избави от тях да пише, ще дам координати. Приемам неограничен брой.
  • 51 ГАНчо

    2 2 Отговор
    Това такива като СофАвто и други ги купуват и ги препродават... Какво има толкова да се чудим? Те няма да изкарат сериозна сума от някоя японска консерва, а от премиум автомобили...
  • 52 Bmw

    3 1 Отговор
    Kak iskam i az da se oturva ot moeto bmw x5.Tazi kola ne q preporuchvam na nikoi.Postoqno se razvalq neshto.Nikoga ne bih trugnal s neq n dulug put.Shte se schupi nESHTO i shte izgori mn gorivo a sig i maslo.Vie se smeete kato sravnqvame dacia s bmw .AMA VEDNAGA BIH NAPRAVIL BARTER PRIMERNO ZA DUTER.ili kakwoto i da e.BMW NIKOGA POWECHE!
  • 53 Nissan

    4 0 Отговор
    Edna kupchina rujdivi tenkii.Pone dvigatel da imaha.Predpochitam hubavo kolelo pred bmw.
  • 54 Шофьор

    2 0 Отговор
    Аз карам Дачия от нова.Много съм доволен и нямам намерение скоро да я продавам.
  • 55 АЛФА Q4

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "мдам":

    ПИЧ СТРАШНО СИ ПРАВ.ДО 1995 BMW.БЕШЕ ИСТИНАТА ПРИ КОЛИТЕ..КАРАХ ОБЩО 6 БАВАРКИ ДО 1997 ОТ.ТАЧ НАГОРЕЕЕЕЕ. НЕ Е ТОВА НЕЕЕЕ.СЕГА САМО.СОКАЛЧЕТАТА РЕВАТ ЩОТО НЕЗНАЯТ КАКВО Е BMW.ТОВА В МОМЕНТА СА АБСОЛЮТНИ ИЗДЪНКИ..