ФАКТИ.БГ

Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er

Публикувана: 26 Април, 2017 11:28
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13458
Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

BMW представи най-новата си модификация от линията си M Performance, която засяга седан и комби версиите на новата пета серия. Иновацията е обозначена като M550d, а най-интересното в нея е, че се оборудва с дизелов двигател с четири турбокомпресора.

моторът на новото BMW M550d е шестцилиндров, а работният му обем е три литра. Благодарение на четирите турбини, мощността достига до впечатляващите 400 конски сили, а максималният въртящ момент е 760 Нм. Любопитно е още, че при 1000 об/мин. пиковият момент е 450 Нм.Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er

Максималната тяга е налична в диапазона от 2000 до 3000 оборота. От BMW заявяват, че това е най-мощният шестцилиндров дизел в цялата история на марката. Високотехнологичният агрегат е оборудван с две турбини с ниско налягане и с две - с високо.

Три от нагнетателите - два с ниско налягане и един с високо, работят постоянно. Четвъртият турбокомпресор се включва на 2500 об/мин. Ще припомним, че досегашният двигател на M550d беше снабден с три турбокомпресора. Новият мотор, който е с четири турбини, работи съвместно с модернизирана осемстепенна автоматична трансмисия.Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er

Така комплектован новият седан M550d ускорява от място до 100 км/ч. за 4.4 секунди, а комбито прави същото упражнение за 4.6 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Новото M550d може да се оборудва и с фирмената 4х4 система xDrive.

Още една от екстрите е системата за изменение на режимите на работа на двигателя. В допълнителното оборудване са налични още адаптивен круиз контрол, функция за дистанционно паркиране на автомобила, а така същ 19- или 20-цолови джанти. Както вече споменахме, M550d ще се продава във варианти седан и комби.Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БМЗЛЕ
1 Отговор
Нафтата е най-доброто сичко останало е за непрофесионалисти и хора дет не могат да карат. Ас кво праа с моита 525тдска ви е бедна фантазиата

Коментиран от #3, #20


Оценка:
-29 +13

бай Иван
2 Отговор
Като им знам open-deck дизайна на двигателите, тоя изрод ще чупи блокове като пръчки.

Оценка:
-11 +22

Баце
3 Отговор

До коментар #1 от "БМЗЛЕ":


Нема по-спряло БМВ от 525тдс.

Оценка:
-6 +32

4
Този коментар е премахнат от модератор
вес
5 Отговор
И ко толкоз ся? И мойто голф е с четири цилиндъра

Оценка:
-10 +17

бемве
6 Отговор

До коментар #4 от "БМЗЛЕ":


нон-стоп у сервизо .... оххххболииии

Оценка:
-14 +16

Рачко
7 Отговор
Голям седан да лепи стотака за 4.4 сек.
Япончетата, дайте нещо от изток с такъв спринт??
Колкото и да се чешате по оризовите кратуни, няма..

Коментиран от #8, #18


Оценка:
-14 +39

бай Иван
8 Отговор

До коментар #7 от "Рачко":


Lexus GS F- 4.3s 0-100

Коментиран от #11


Оценка:
-19 +9

2.0gsi
9 Отговор
БМВ винаги са правили красиви коли, с изключение на някоя друга . Ако имах пари бих си купил, но нали сме българи по-добре да плюем бмв-то и да караме 20 годишните си бангии. П.с. да не се засягат маняците, за вас знаем , че колата е болест

Оценка:
-7 +25

Kaloyan
10 Отговор
Vsichki tyka deto komentirate trqbva da vi vzemat na rabota v bmw, qvno razbirate baq poveche ot tehnite tam smeshni injeneri i mehanici ahhahaha... Kade ste tragnali :ddd

Оценка:
-5 +12

Рачко
11 Отговор

До коментар #8 от "бай Иван":


Пет литров бензин ли ви е най, най .. с 467 кс, сериозно??
Ужаст
Иновативност и напреднала инженерна мисъл може да намериш тук ->
M5 4.0 v8 +600 кс спринт до 100 за 3,5 сек
Лексуса може да го сравняваш с американските седани

Коментиран от #26


Оценка:
-12 +11

Б М
12 Отговор
4 турбокомпресора за 6 цилиндрова кола. Че то няма по 1 турбокомпресор на цилиндър! ;)

Коментиран от #14


Оценка:
-4 +10

ТурбоСервиз
13 Отговор
Добре,мн добре даже.
Почвам да се оглеждам за нов имот,предния ми го изплатиха 320d и 530d и всички други тяхни алтернативи но това ще е още по-добре.
Браво на BMW.Ако може догодина 5-6 да слагат най-добре.

Оценка:
-8 +9

Чичу Ади
14 Отговор

До коментар #12 от "Б М":


4 турбота са само някаква си цифра. На 6 цилиндъра могат и 12 турбота да монтират, стига да искат. Въпроса е, че при 1000 оборота имат 450 н/м въртящ момент. Нещо, което твоята кола няма при 5000 оборота. Т.е. на караш си на 8-ма с 1000 оборота на 100км/ч, подаваш малко газ и изпреварваш. Обяснено е, защо са 4 турбини, за да се получи плавна работа и да се елиминира турбо-дупката. Аз съм карал турбо дизел с една турбина, преди 2000 оборота беше мъртвец, а чак над 2500 оборота започваше играта. Да, сложен двигател. Да, повече турбини за ремонт и смяна. Но никой не те кара на сила да караш дизел с 4 турбини, когато има такъв с една. Ако и това не те устройва, вземи си някой по-старичък бензин, който няма турбина. Работата е там, че всички гледат желанието на своите клиенти, а в България такива няма. Живея в Англия и само в моя град за месец се продават повече нови БМВ-та от колкото в България за последните 4-5 години. Когато сме ниски и не се виждаме от тревата, то никой не е длъжен да се съобразява с нашето мнение.

Оценка:
-5 +30

Qqqqqqqq
15 Отговор
Verigi, turbini kam 5bonbona v serviza na vlizane! Bez rezbite po al. blokove. Hahahahah

Оценка:
-4 +7

Никой
16 Отговор
Главната причина за масовия хейт е че повечето многознайковци тук са имали допир само до дизели от миналия век. Бих казал, че това ще е много по-бърза и по-използваема кола в реалния свят от всяко М5, например. Бг инженерите гледат само конете и нютоните и се впечатляват, но другото по-важно нещо е в кой диапазон са достижими тези цифри. Реално дизела има много по-използваема мощност и въртящ момент от доста по-мощна бензинова кола. И докато трябва да режеш бенза до 6-7к оборота, ще получаваш същия вървеж с тази на по-ниски обороти. И при по-нисък разход. Естествено няма да е евтина за поддръжка, но както се изрази колегата, никой не ви кара да си го купувате. Хората са си преценили, че има пазар.

Коментиран от #17


Оценка:
-6 +12

Рачко
17 Отговор

До коментар #16 от "Никой":


Много ясно, всичко си има цена и пазар. Който иска надеждност да си вземе 320 бензин с ръчни скорости, а ако иска мощен дизел автомат да си носи рисковете. Не е нужно мрънкане по темата..

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +13

ддд
18 Отговор

До коментар #7 от "Рачко":


как?
няма да дадът имат мозък
това е комби не спортна кола
кому е нужен
циментовоз да вдига 100 за 4 сек?
или пикап или автобус

Оценка:
-9 +4

дддддд
19 Отговор

До коментар #17 от "Рачко":


Той и бензина им не е от най надежните на бмв. Кола която да се кара 150-200к км и после за нов двигател.

Коментиран от #30


Оценка:
-6 +6

гост
20 Отговор

До коментар #1 от "БМЗЛЕ":


добре че ролс ферари ламбуджини
не знаят за нафтата

Оценка:
-5 +14

Креолиян
21 Отговор
Кога излаза дарака с 7 турбини щото 4 вече ше са малко

Оценка:
-8 +9

Shmeker
22 Отговор
Тия турбини колкото дюзите на мойто Ауди като бройка. Скоро ще има не помпа-дюза ами турбина-дюза

Оценка:
-2 +9

ba4kator
23 Отговор
При редовна смяна на масло и филтри и проверка на турбо пътищата и въздуховодите турбото е безсмъртно.

Оценка:
-7 +7

ba4kator
24 Отговор
А да забравих и за клапана за разтоварване/променливата геометрия(зависи какво е турбото). И не говоря само за БМВ а като цяло...

Оценка:
-0 +8

Бето
25 Отговор
Какви тунинги, какви компресори, какви олелии, направо да слагат един реактивен двигател и да ги правят драгстери :-)

Оценка:
-1 +5

бай Иван
26 Отговор

До коментар #11 от "Рачко":


Къде си тръгнал да сравняваш twin-turbo с N/A ?
Хубавото на японските двигатели е че държат на модифициране. Така че с две турбини = 700коня.

Оценка:
-6 +4

Абв
27 Отговор
Тоз рсзбирател където разправя че дизела имал повече потенцял и на бензина му трябвали повече обороти що сравнява някъв дизел с турбини и обикновен бензин?? Сравнявай еднаква кубатура но и двата мотора да са с турбо нещо като лек пример ауди S3 1.8 t 225hp с кой дизел 1.8 или тая новата honda civic type R 2.0 v tec turbo 2.0 320 hp дай ги тия потенциално силни дизели 2.0 дето са по силни!!

Коментиран от #29


Оценка:
-3 +9

Хаха
28 Отговор
Колата като цяло е хубава! Но след някоя друга година като поевтинее и навлезе по- масово в България на "скромните" 120000 км. и задължително карана от пенсионер, с тия четири турбокомпресора и електроники, с нафтата която се предлага на пазара и за капак нашите майстори. Бъдещия собственик ще може да се хвърли от някой мост няй- спокойно, ще му олекне!

Оценка:
-0 +8

Wishmaster
29 Отговор

До коментар #27 от "Абв":


Той и да ти обеснява, ти като не правиш разлика между въртящ момент и мощност няма никаква полза.
Хората са ти написали при 2000 оборота максимална мощност, а твоят бензин на празен ход е хиляда и нещо.
Дизела има много предимства пред бензина и само два недостатъка като вторият ще му изяде главата:

1.Не понася високи обороти затова не се предпочита от спортистите.
2.Отделя повече NOx.

Оценка:
-2 +4

бай Киро
30 Отговор

До коментар #19 от "дддддд":


Пасат 6 140 коня дизел с BMP мотора.

Оценка:
-6 +3

гост
31 Отговор
Арно е БМВто но Порше панамера 4s си остава най-бързата серийна дизелова кола. Баварците имат какво да учат още от VAG за дизелите ... ;)

Оценка:
-8 +1

аоаоао
32 Отговор
ако ще и с 20 компресора пак си е печка и чука и пушляви само за село става

Оценка:
-4 +0

Bat Sande
33 Отговор
Догодина очаквайте от BMW да монтират и двигател на новите турбини ;-)

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Лидерът на ГЕРБ отговаря на въпрос на в. „Труд“ дали председателят на Реформаторския блок Меглена Кунева е била в дома му, за да договаря коалиция
Заклевам се, да почина, ако Кунева е била у дома"

Още бисери