14 39433

Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er

  • bmw-
  • 5er-
  • турбокомпресори-
  • m550d
Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er - 1

BMW представи най-новата си модификация от линията си M Performance, която засяга седан и комби версиите на новата пета серия. Иновацията е обозначена като M550d, а най-интересното в нея е, че се оборудва с дизелов двигател с четири турбокомпресора.

моторът на новото BMW M550d е шестцилиндров, а работният му обем е три литра. Благодарение на четирите турбини, мощността достига до впечатляващите 400 конски сили, а максималният въртящ момент е 760 Нм. Любопитно е още, че при 1000 об/мин. пиковият момент е 450 Нм.Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er

Максималната тяга е налична в диапазона от 2000 до 3000 оборота. От BMW заявяват, че това е най-мощният шестцилиндров дизел в цялата история на марката. Високотехнологичният агрегат е оборудван с две турбини с ниско налягане и с две - с високо.

Три от нагнетателите - два с ниско налягане и един с високо, работят постоянно. Четвъртият турбокомпресор се включва на 2500 об/мин. Ще припомним, че досегашният двигател на M550d беше снабден с три турбокомпресора. Новият мотор, който е с четири турбини, работи съвместно с модернизирана осемстепенна автоматична трансмисия.Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er

Така комплектован новият седан M550d ускорява от място до 100 км/ч. за 4.4 секунди, а комбито прави същото упражнение за 4.6 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Новото M550d може да се оборудва и с фирмената 4х4 система xDrive.

Още една от екстрите е системата за изменение на режимите на работа на двигателя. В допълнителното оборудване са налични още адаптивен круиз контрол, функция за дистанционно паркиране на автомобила, а така същ 19- или 20-цолови джанти. Както вече споменахме, M550d ще се продава във варианти седан и комби.Дизел с четири турбокомпресора за BMW 5er


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БМЗЛЕ

    13 29 Отговор
    Нафтата е най-доброто сичко останало е за непрофесионалисти и хора дет не могат да карат. Ас кво праа с моита 525тдска ви е бедна фантазиата

    Коментиран от #3, #20

  • 2 бай Иван

    22 11 Отговор
    Като им знам open-deck дизайна на двигателите, тоя изрод ще чупи блокове като пръчки.
  • 3 Баце

    32 6 Отговор

    До коментар #1 от "БМЗЛЕ":

    Нема по-спряло БМВ от 525тдс.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 вес

    17 10 Отговор
    И ко толкоз ся? И мойто голф е с четири цилиндъра
  • 6 бемве

    16 14 Отговор

    До коментар #4 от "БМЗЛЕ":

    нон-стоп у сервизо .... оххххболииии
  • 7 Рачко

    39 14 Отговор
    Голям седан да лепи стотака за 4.4 сек.
    Япончетата, дайте нещо от изток с такъв спринт??
    Колкото и да се чешате по оризовите кратуни, няма..

    Коментиран от #8, #18

  • 8 бай Иван

    9 19 Отговор

    До коментар #7 от "Рачко":

    Lexus GS F- 4.3s 0-100

    Коментиран от #11

  • 9 2.0gsi

    25 7 Отговор
    БМВ винаги са правили красиви коли, с изключение на някоя друга . Ако имах пари бих си купил, но нали сме българи по-добре да плюем бмв-то и да караме 20 годишните си бангии. П.с. да не се засягат маняците, за вас знаем , че колата е болест
  • 10 Kaloyan

    12 5 Отговор
    Vsichki tyka deto komentirate trqbva da vi vzemat na rabota v bmw, qvno razbirate baq poveche ot tehnite tam smeshni injeneri i mehanici ahhahaha... Kade ste tragnali :ddd
  • 11 Рачко

    11 12 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Пет литров бензин ли ви е най, най .. с 467 кс, сериозно??
    Ужаст
    Иновативност и напреднала инженерна мисъл може да намериш тук ->
    M5 4.0 v8 +600 кс спринт до 100 за 3,5 сек
    Лексуса може да го сравняваш с американските седани

    Коментиран от #26

  • 12 Б М

    10 4 Отговор
    4 турбокомпресора за 6 цилиндрова кола. Че то няма по 1 турбокомпресор на цилиндър! ;)

    Коментиран от #14

  • 13 ТурбоСервиз

    9 8 Отговор
    Добре,мн добре даже.
    Почвам да се оглеждам за нов имот,предния ми го изплатиха 320d и 530d и всички други тяхни алтернативи но това ще е още по-добре.
    Браво на BMW.Ако може догодина 5-6 да слагат най-добре.
  • 14 Чичу Ади

    30 5 Отговор

    До коментар #12 от "Б М":

    4 турбота са само някаква си цифра. На 6 цилиндъра могат и 12 турбота да монтират, стига да искат. Въпроса е, че при 1000 оборота имат 450 н/м въртящ момент. Нещо, което твоята кола няма при 5000 оборота. Т.е. на караш си на 8-ма с 1000 оборота на 100км/ч, подаваш малко газ и изпреварваш. Обяснено е, защо са 4 турбини, за да се получи плавна работа и да се елиминира турбо-дупката. Аз съм карал турбо дизел с една турбина, преди 2000 оборота беше мъртвец, а чак над 2500 оборота започваше играта. Да, сложен двигател. Да, повече турбини за ремонт и смяна. Но никой не те кара на сила да караш дизел с 4 турбини, когато има такъв с една. Ако и това не те устройва, вземи си някой по-старичък бензин, който няма турбина. Работата е там, че всички гледат желанието на своите клиенти, а в България такива няма. Живея в Англия и само в моя град за месец се продават повече нови БМВ-та от колкото в България за последните 4-5 години. Когато сме ниски и не се виждаме от тревата, то никой не е длъжен да се съобразява с нашето мнение.

  • 15 Qqqqqqqq

    7 4 Отговор
    Verigi, turbini kam 5bonbona v serviza na vlizane! Bez rezbite po al. blokove. Hahahahah
  • 16 Никой

    12 6 Отговор
    Главната причина за масовия хейт е че повечето многознайковци тук са имали допир само до дизели от миналия век. Бих казал, че това ще е много по-бърза и по-използваема кола в реалния свят от всяко М5, например. Бг инженерите гледат само конете и нютоните и се впечатляват, но другото по-важно нещо е в кой диапазон са достижими тези цифри. Реално дизела има много по-използваема мощност и въртящ момент от доста по-мощна бензинова кола. И докато трябва да режеш бенза до 6-7к оборота, ще получаваш същия вървеж с тази на по-ниски обороти. И при по-нисък разход. Естествено няма да е евтина за поддръжка, но както се изрази колегата, никой не ви кара да си го купувате. Хората са си преценили, че има пазар.

    Коментиран от #17

  • 17 Рачко

    13 2 Отговор

    До коментар #16 от "Никой":

    Много ясно, всичко си има цена и пазар. Който иска надеждност да си вземе 320 бензин с ръчни скорости, а ако иска мощен дизел автомат да си носи рисковете. Не е нужно мрънкане по темата..

    Коментиран от #19

  • 18 ддд

    4 9 Отговор

    До коментар #7 от "Рачко":

    как?
    няма да дадът имат мозък
    това е комби не спортна кола
    кому е нужен
    циментовоз да вдига 100 за 4 сек?
    или пикап или автобус
  • 19 дддддд

    6 6 Отговор

    До коментар #17 от "Рачко":

    Той и бензина им не е от най надежните на бмв. Кола която да се кара 150-200к км и после за нов двигател.

    Коментиран от #30

  • 20 гост

    14 5 Отговор

    До коментар #1 от "БМЗЛЕ":

    добре че ролс ферари ламбуджини
    не знаят за нафтата
  • 21 Креолиян

    9 8 Отговор
    Кога излаза дарака с 7 турбини щото 4 вече ше са малко
  • 22 Shmeker

    9 2 Отговор
    Тия турбини колкото дюзите на мойто Ауди като бройка. Скоро ще има не помпа-дюза ами турбина-дюза
  • 23 ba4kator

    7 7 Отговор
    При редовна смяна на масло и филтри и проверка на турбо пътищата и въздуховодите турбото е безсмъртно.
  • 24 ba4kator

    8 0 Отговор
    А да забравих и за клапана за разтоварване/променливата геометрия(зависи какво е турбото). И не говоря само за БМВ а като цяло...

  • 25 Бето

    5 1 Отговор
    Какви тунинги, какви компресори, какви олелии, направо да слагат един реактивен двигател и да ги правят драгстери :-)
  • 26 бай Иван

    4 6 Отговор

    До коментар #11 от "Рачко":

    Къде си тръгнал да сравняваш twin-turbo с N/A ?
    Хубавото на японските двигатели е че държат на модифициране. Така че с две турбини = 700коня.
  • 27 Абв

    9 3 Отговор
    Тоз рсзбирател където разправя че дизела имал повече потенцял и на бензина му трябвали повече обороти що сравнява някъв дизел с турбини и обикновен бензин?? Сравнявай еднаква кубатура но и двата мотора да са с турбо нещо като лек пример ауди S3 1.8 t 225hp с кой дизел 1.8 или тая новата honda civic type R 2.0 v tec turbo 2.0 320 hp дай ги тия потенциално силни дизели 2.0 дето са по силни!!

    Коментиран от #29

  • 28 Хаха

    8 0 Отговор
    Колата като цяло е хубава! Но след някоя друга година като поевтинее и навлезе по- масово в България на "скромните" 120000 км. и задължително карана от пенсионер, с тия четири турбокомпресора и електроники, с нафтата която се предлага на пазара и за капак нашите майстори. Бъдещия собственик ще може да се хвърли от някой мост няй- спокойно, ще му олекне!
  • 29 Wishmaster

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "Абв":

    Той и да ти обеснява, ти като не правиш разлика между въртящ момент и мощност няма никаква полза.
    Хората са ти написали при 2000 оборота максимална мощност, а твоят бензин на празен ход е хиляда и нещо.
    Дизела има много предимства пред бензина и само два недостатъка като вторият ще му изяде главата:

    1.Не понася високи обороти затова не се предпочита от спортистите.
    2.Отделя повече NOx.
  • 30 бай Киро

    3 6 Отговор

    До коментар #19 от "дддддд":

    Пасат 6 140 коня дизел с BMP мотора.
  • 31 гост

    1 8 Отговор
    Арно е БМВто но Порше панамера 4s си остава най-бързата серийна дизелова кола. Баварците имат какво да учат още от VAG за дизелите ... ;)
  • 32 аоаоао

    0 4 Отговор
    ако ще и с 20 компресора пак си е печка и чука и пушляви само за село става
  • 33 Bat Sande

    1 0 Отговор
    Догодина очаквайте от BMW да монтират и двигател на новите турбини ;-)