Last news in Fakti

3 Май, 2017 23:56 31 131 47

"Воланът свърши, завоят не" - края на едно Subaru WRX STI

  • subaru-
  • wrx-
  • sti
"Воланът свърши, завоят не" - края на едно Subaru WRX STI - 1

Много хора са изпитвали усещането когато предните колела на автомобила не седят по посоката на движение, като това предимно се случва на настилки с ниски нива на сцепление с автомобили с предно или 4х4 задвижване. Терминът за това се нарича "недозавиване" и в повечето случаи е много неприятно, защото трудно може да се излезе от него. Модерните системи за сигурност го неутрализират в голяма степен, но когато скоростта надмине една граница и те вече нямат сила над него. В този клип ще видим точно такава ситуация, която за жалост приключва живота на това чисто ново Subaru WRX STI. В автомобилните среди има едно много точно и леко комично определение за тази ситуация - "Воланът свърши, завоят не". Тази случка ни напомня и на това, че не сме сами на пътя и не всеки път е рали отсечка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 xxx

    40 4 Отговор
    Общо взето нищо й няма щом мотора е здрав , в БГ майсторите правят чудеса за нула време ще стане нов внос карана от пенсионер до магазина и обратно :))
  • 2 бай Иван

    11 25 Отговор
    1- неотрализират?Нови думи ли измисляте?
    2- Може и на кола със задно да се случи но много,много рядко- заварен диференциал и кофти предни гуми.
    3- Взимайте си коли със задно за да нямате проблеми- просто шпер и хубави гуми за през зимата.
  • 3 гост от ринга

    47 2 Отговор
    Никакви шофьорски умения, до какво друго да доведат? Качил се за пръв път на 300 коня и дава газ само на правите. Даже и газ не дава. Няма състезателна линия, няма игра с масата на автомобила, и накрая - ми тя недозавива...
  • 4 Kuku

    16 15 Отговор
    Ако беше BMW, до сега поне 30 коментара щеше да има колко са калпави, явно наистина си е хейт...
  • 5 WRC

    32 4 Отговор
    В случая колата не е виновна, а ЗКУ-то ! Демек дърваря зад волана, тая работа не е за всеки ;)
  • 6 onq s konq

    26 3 Отговор
    Никога не карам толкова безразсъдно в такива тесни пътища щото разни тежки хипопотами имат навик да пресичат без да се оглеждат.
  • 7 ян попа

    22 2 Отговор
    Още в момента в който започна да натиска спирачките и да прави по голям завиване колата му тръгва на право,което значи само 1 няма опит. Хора с опит ще знаят,че тва нямаше да се случи ако не беше тръгвал да навива волана като някъв масур. и не беше тръгнал да набива спирачките като откачен.(ABS) системата на моменти блокира колелата. :)
  • 8 Mercedes-Benz

    28 11 Отговор
    Е тоя клип да го видят философите дето се плюнчиха тука преди седмица колко лошо било задното! Всеки курник на предно или 4х4 недозавива това е факт, който се знае от всеки шофьор с малко усет какво става с автомобила. А за самото недозавиване питайте собствениците на Ауди те имат много да разказват хахаха
  • 9 Ловеца на поршета

    13 19 Отговор
    Ми те собствениците на Субару и на Ауди нали са умни 🦃🦃🦃 пък и са 4×4 и като видят канавка и гледат право в нея да влязат. Той единия ми съсед след като си продаде Субаруто и си купи колело ми разправя че сега му било много по-добре и не закъсвал по баирите. Чакам сега и другия с Куатрото и той да си вземе колело че иначе не ме оставя на мира и всяка седмица трябва да ходя да го дърпам от някъде.

    Коментиран от #14

  • 10 ШАРАН БГ

    29 1 Отговор
    Задно, предно, 4х5 - от десет коментара, само един като мен, който нищо не разбира от автомобили, казва: на такива тесни пътища, с толкова завои никога не карам толкова БЪРЗО!!! Не казват кой и какъв е шофьора, но явно е българче юначно. Под 90 км/ч само за малко слезе, изпреварва смело и безотговорно и .... тенекията на хармоника. Във времената на славните "джигулита" мой познат все ме укоряваше: "Пенсионерско каране е твоето, аз под 100 не слизам" Първият път се шибна в една угар, която беше накипнала от дъждовете. Нищо им нямаше, и на него и на колата. Два текезарски трактора изтеглиха "бегачката" на пътя, поуми я нашия и ...газ. Вторият път: каруцата на Вторични, той - 2 метра надълбоко!!! Аз карам " пенсионерски ", ако ще и БМВ да е..... Не псувайте КАТ ! Германецът е казал: СКОРОСТТА УБИВА !!
  • 11 Makaveli

    12 9 Отговор
    Ако беше BMW щяхте да пишете,ако беше Subaru или Audi(или всяка друга марка различна от BMW) нямаше да стане така.Както каза колегата Kuku голяма омраза към Бавареца!
  • 12 некойси

    14 3 Отговор
    Ми да, ще я метнат до горубляне, ще я китнат, ще я пръснат и готово ... Уникат!
  • 13 Spec b

    15 0 Отговор
    Тотална липса на опит... Да субитата медозавиват при определени условия но по-малко от ауди:D шоферчето влезе с газ в остър завой... Не се кара така такъв автомобил... На слоу-мото се вижда, че пуска газта/спира (оборотомета) след като вече предните колела са тръгнали в гората... А и най вероятно е оставил настройките на диф-а на авто... За такъв път задълже макс пауър на задния мост иначе изправя завоите:(
  • 14 Кумшията

    16 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ловеца на поршета":

    Многу мъ кефи колелото - със задно предаване е !
  • 15 Гост

    13 4 Отговор
    Имам чувството, че никой от коментиращите не е гледал целия клип?!
    4х4 на Субару недозавивало??? Алоууууу, разбирачите, AWD на WRX STI е най-завиващата система правена някога! Да бяхте видели, че влезе с 100 км/ч в остър завой и колата се ОБЪРНА, а не недозави!!!
    А и автомобилът е ръчка и няма как сама да свали на по-ниска предавка. Пък този драйвер от Орегон така се ошашави, че чак включи чистачките и хич не му беше да сваля предавки :)))
    Тази кола е направена за рали и за можещи състезатели. И аз не бих се справил, но поне не се напъвам с ръчка и 300 к.с. по завоите!!!
  • 16 Никич

    4 3 Отговор
    Всъщност не знам коя е най-завиващата AWD система в света, но определено не е на Субару. На асфалт едно ЕВО недозавива по-малко от едно Субару. STI е много добър автомобил, но ако погледнем цена-качество има и по-добри предложения AWD.

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #16 от "Никич":

    Това някой гаражен майстор ли ти го каза или правиш заключения от NFS?
    Ето нещо, което напълно оборва глупостите, които си написал:
    https://www.youtube.com/watch?v=5Nd0ljCdpYY
    Ако за теб Субару недозавива, то явно нямаш дори книжка!

    Коментиран от #35, #36

  • 18 ник

    5 1 Отговор
    с тая скорост в завоя трябваше да натисне спирачка и в момента в който почне поднасяне газ докрая, куатрото те издърпва напук на логиката на обикновената кола
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Гост

    4 2 Отговор
    Жалко за хубавата колица...
  • 21 гост

    5 1 Отговор
    Никакви технически проблеми, никакво недозавиване! Винаовен си е водачът и нашите полицаи в случая биха били мнооого прави - "несъобразена скорост"!
  • 22 123

    5 2 Отговор
    хахаха в тоя случай нещото, което помага е левото краче да е на спирачката и да играе докато десното дава газ, ама то не става да си купиш кола 300 коня 4х4 и да си мислиш, че е залепена за асфалта, треа и малко да знаеш какво правиш

    Коментиран от #23

  • 23 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "123":

    Това не е автомат. Ако е ръчка и като влезеш на такъв остър завой с над 100 км/ч, с левия крак като натиснеш спирачката, как ще излезеш с 40 км/ч на 6-та???
  • 24 123

    3 1 Отговор
    къв автомат те гони бе колега? спирачката се натиска с левия крак, докато с десния си подал нормална газ, за да пренесеш теглото на колата напред и съответно да осигуриш сцепление на предните гуми

    Коментиран от #25

  • 25 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Ти прочете ли въпросът ми?

    Публикувано във факти.бг: Ако е ръчка и като влезеш на такъв остър завой с над 100 км/ч, с левия крак като натиснеш спирачката, как ще излезеш с 40 км/ч на 6-та???

    Какви пренасяния на тегло и какво сцепление - ако си на 6-та, колата ще загасне като намали до 40 км/ч???
  • 26 123

    4 1 Отговор
    ахаха първо защо по дяволите треа да излезе с 40 от завоя??? второ като гледам оборотите преди завоя са около 5-6к в никакъв случай не може да е на 6та и 3то само факта, че ми говориш за автомат и до колкото ти разбирам логиката ми казваш, че ако колата е автомат има по-голям шанс да я хване, ме кара да спра да пиша тъй като никога нема да разбереш какво имам предвид, автомата си прави каквото си иска и изобщо не можеш да усетиш колата както с ръчката

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "123":

    Те за това вече в никое състезание не ползват ръчки, защото са глупави и не усещат колите, нали?
    Времената са други и автоматите и типтрониците са на светлинни години пред ръчните скорости. Клипа затвърждава напълно това мое мнение.
    Пък ти пред компа може да си голям шофер-шампион, но дори когато тези WRX и Evo-та бяха хегемони, имаха нужда от навигатори, за да знаят колко остър е завоя. Този хамериканец нямаше идея колко остър е завоя и за това влезе с над 100 км/ч.
    Така, че ти си карай ръчката и ни остави нас балъците да караме автомати, но се надявам да не срещам такива "майстори" като теб, защото резултатът се вижда в клипа!
  • 28 123

    10 2 Отговор
    ахахх доста си заблуден ама нема как и такива хора има, аз по принцип не гледам планински ралита, но последното което гледах беха само ръчки пък не знам къде ги виде тия автомати ти. И приателю аз не ти говора за стабилно спиране с левия крак, а за 2-3 цъквания в правилния момент, но ти явно не си запознат с техниката left foot braking и просто нема как да ме разбереш. Жив и здрав, образовай се малко и тогава навлизай в спорове, че иначе изказванията ти са доста пошли...

    Коментиран от #29

  • 29 Гост

    2 5 Отговор

    До коментар #28 от "123":

    Да, аз съм заблуден, защото смятам световния рали шампионат за по-реномиран от селското планинско рали, което ти си гледал някъде! Та там може да видиш, че няма ръчни скорости.

    Разбрах какво имаш предвид, защото доста време съм карал ръчка, но хванах артрит от натискания на съединителя по задръстванията в София.
  • 30 Никич

    2 0 Отговор
    До коментар #17 от "Гост":

    Приятел, никъде не съм написал, че Субару недозавива. Не четеш внимателно. Разбира се, че идва и момент, в който недозавива. Все пак е AWD. Това видео дето си сложил не показва нищо освен каране на 2 коли. Мога да постна още 5 в обратна посока от други шоута за коли, но това е ирелевантно. Практиката показва достатъчно.
  • 31 бай брадър

    5 0 Отговор
    Надценени възможности и малък опит - даже леко се размина, можеше да се пречука на някой от завоите. А представете си да имаше друг автомобил отсреща?
  • 32 DARK

    1 1 Отговор
    4х4 всъщност е най трудното за каране на предела.Трябва първо да знаеш какво се случва с коли с предно и със задно за да можеш да имаш представа как да караш адекватно 4х4.Ако 4х4 е с 50/50 (такива продъктън почти няма ) разпределение си е чиста тухла в завоя по зле и от предно и от задно и изсква изнасяне на масата към външната част на завоя преди самият завой да е започнал.Но си трябва трениране иначе туй е резултата.Пича най малкото явно не познаваше пътя добре което го прави още по голям селянин.
  • 33 Субару Импреза

    1 0 Отговор
    Влезна със 150 км/ч и се хлъзна , прекарал съм същата катастрофа с 100 км/ч при наличие на пясък на асфалта. И същото хлъзване на завой , след като влезнах с 50км при мокра настилка.
  • 34 Racer

    0 1 Отговор
    Тесен път, дървета, слънце-сянка ти мига в очите - опасно е да дупиш. Дори и да си ралиджия, оня в насрещното не е.

    Е затова една навигация - не щото не знаеш накъде, а щото един поглед за част от секундата и си наясно остър завой ли идва, що ли.
  • 35 Petter

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Грешните клипове даваш, брат. Сравняваш ми автоматик с ръчка.
    Top Gear показаха, че предишното Суби не става за чеп за зеле пред Evo-то. И по-предишното не ставаше - имаше филм за Петер Солберг и WRC сезона (2004 ли, 2006-та ли, не помня) в което тая кола толкова пъти се счупи, че накрая провали сезона и Petter каза: изпращаме я в Япония да я обследват, има нещо много сбъркано в тая кола! Сбъркано е в самото проектиране на модела!

    Така че Impreza мноого отдавна не е това, което беше, уви!

    Коментиран от #38

  • 36 Petter

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    https://www.youtube.com/watch?v=S4CfWdoSOTk
  • 37 Alex

    5 1 Отговор
    Тука нямаше завой, който да изчерпи волана. Изцяло факторите са скорост, настилка, гуми и шоферски умения.
    Така може да се кара на такъв път, само е ако е обезопасен за рали. Подобно шофиране може да утрепе някой невинен я с кола, я турист, я велосипедист. Абсолютна кретения.
  • 38 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Petter":

    Изобщо не са грешни клиповете. Нали говорим за недозавиване. Къде в твоя чисто субективен клип, се казва, че Субару недозавива???
    И защо изместихме въпроса от уж недозавиването, до сравнение между две рали икони, които са мъртви от почти десетилетие?
    А Evo официално вече не се произвежда.
    Така, че спорът колко е смотана WRX и колко велико е Evo, изобщо не е актуален! В този случай от клипа и Evo X щеше да последва съдбата на WRX STI - странично преобръщане по таван!!!
  • 39 Госпожицата​.

    2 4 Отговор
    Не че нещо ама Мицубиши Лансер би стоял по добре на пътя.
  • 40 Гост

    4 1 Отговор
    Не мога да разбера само някакви фенове на компютърните игри ли пишат тук?
    Evo е по-слабия автомобил от WRX STI.
    Край на пуберското величаене на Evo, ето данните за обиколките на Нюрборгринг:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
    Субаруто е по-бързо с цели 5 секунди.
    Иначе Evo-то е по-красивия автомобил, но когато фактите говорят, плейстейшъните трябва да мълчат!

    Коментиран от #41

  • 41 Друг ник

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Best Motoring направиха 2 филма по 40мин за сравнения между Лансер Ево и Субару импреза, сравнявайки генерация със генерация и Субаруто беше по-доброто.
    Тук в тоя клип обаче колата няма никакво значение. Това си е чиста шофьорска грешка и ако ще и с Ферари да беше, резултата щеше да е същия.
    А до DARK. Мнението на много професионални пилоти е че не AWD, а предното предаване се кара най-трудно на предела, защото борбата с недозавиването е много по-трудна и за да караш бързо предно предаване се иска много опит, за да успяваш да уцелиш максималната скорост, с която можеш да вземеш завоя. С две думи грешките по-трудно се коригират.
  • 42 spec b

    0 0 Отговор
    https://www.facebook.com/FiaEuropeanRallyChampionship/videos/1221925964600657/ Подобна ситуация:) И протата не са застраховани:)
  • 43 СТМ

    3 0 Отговор
    А пича с червения джип/ван дали му се е смял като е минал след 20 сек покрай него!?
  • 44 Shmeker

    0 1 Отговор
    Поне гумите да й бяха немски, нямаше да изтърве завоя.
  • 45 Георги

    0 0 Отговор
    Какво недозавиване бе хора ? Според мен просто предницата си му поднесе, в присъствието на пръст/листа/пясък на пътя или лоши гуми става така ...
  • 46 Гост читател

    2 0 Отговор
    На рали се кара с навигатор . Тоя човек влезе с голяма скорост в остър завой. Ако ще и само на задно да беше ,пак щеше да го изправи,щото немаше представа ,колко остър е завоя. Кво философствате тук, все едно някой от вас се е състезавал някога с истинска състезателна кола. То като четеш коментарите -тук пишат 7-8 пилота от ВРЦ.
  • 47 Мечтателят WRC

    1 0 Отговор
    Кратко и ясно. Лявата стрелка на арматурното табло показва ! Воланът не се стиска така.