Много хора са изпитвали усещането когато предните колела на автомобила не седят по посоката на движение, като това предимно се случва на настилки с ниски нива на сцепление с автомобили с предно или 4х4 задвижване. Терминът за това се нарича "недозавиване" и в повечето случаи е много неприятно, защото трудно може да се излезе от него. Модерните системи за сигурност го неутрализират в голяма степен, но когато скоростта надмине една граница и те вече нямат сила над него. В този клип ще видим точно такава ситуация, която за жалост приключва живота на това чисто ново Subaru WRX STI. В автомобилните среди има едно много точно и леко комично определение за тази ситуация - "Воланът свърши, завоят не". Тази случка ни напомня и на това, че не сме сами на пътя и не всеки път е рали отсечка.
3 Май, 2017 23:56 31 131 47
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 xxx
00:20 04.05.2017
2 бай Иван
2- Може и на кола със задно да се случи но много,много рядко- заварен диференциал и кофти предни гуми.
3- Взимайте си коли със задно за да нямате проблеми- просто шпер и хубави гуми за през зимата.
00:27 04.05.2017
3 гост от ринга
00:39 04.05.2017
4 Kuku
00:47 04.05.2017
5 WRC
01:01 04.05.2017
6 onq s konq
01:04 04.05.2017
7 ян попа
01:08 04.05.2017
8 Mercedes-Benz
01:51 04.05.2017
9 Ловеца на поршета
Коментиран от #14
03:23 04.05.2017
10 ШАРАН БГ
07:17 04.05.2017
11 Makaveli
07:20 04.05.2017
12 некойси
08:45 04.05.2017
13 Spec b
09:04 04.05.2017
14 Кумшията
До коментар #9 от "Ловеца на поршета":
Многу мъ кефи колелото - със задно предаване е !09:29 04.05.2017
15 Гост
4х4 на Субару недозавивало??? Алоууууу, разбирачите, AWD на WRX STI е най-завиващата система правена някога! Да бяхте видели, че влезе с 100 км/ч в остър завой и колата се ОБЪРНА, а не недозави!!!
А и автомобилът е ръчка и няма как сама да свали на по-ниска предавка. Пък този драйвер от Орегон така се ошашави, че чак включи чистачките и хич не му беше да сваля предавки :)))
Тази кола е направена за рали и за можещи състезатели. И аз не бих се справил, но поне не се напъвам с ръчка и 300 к.с. по завоите!!!
09:35 04.05.2017
16 Никич
Коментиран от #17
09:59 04.05.2017
17 Гост
До коментар #16 от "Никич":
Това някой гаражен майстор ли ти го каза или правиш заключения от NFS?Ето нещо, което напълно оборва глупостите, които си написал:
https://www.youtube.com/watch?v=5Nd0ljCdpYY
Ако за теб Субару недозавива, то явно нямаш дори книжка!
Коментиран от #35, #36
10:28 04.05.2017
18 ник
10:49 04.05.2017
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Гост
11:39 04.05.2017
21 гост
11:59 04.05.2017
22 123
Коментиран от #23
12:37 04.05.2017
23 Гост
До коментар #22 от "123":
Това не е автомат. Ако е ръчка и като влезеш на такъв остър завой с над 100 км/ч, с левия крак като натиснеш спирачката, как ще излезеш с 40 км/ч на 6-та???12:42 04.05.2017
24 123
Коментиран от #25
12:46 04.05.2017
25 Гост
До коментар #24 от "123":
Ти прочете ли въпросът ми?Публикувано във факти.бг: Ако е ръчка и като влезеш на такъв остър завой с над 100 км/ч, с левия крак като натиснеш спирачката, как ще излезеш с 40 км/ч на 6-та???
Какви пренасяния на тегло и какво сцепление - ако си на 6-та, колата ще загасне като намали до 40 км/ч???
12:51 04.05.2017
26 123
Коментиран от #27
13:00 04.05.2017
27 Гост
До коментар #26 от "123":
Те за това вече в никое състезание не ползват ръчки, защото са глупави и не усещат колите, нали?Времената са други и автоматите и типтрониците са на светлинни години пред ръчните скорости. Клипа затвърждава напълно това мое мнение.
Пък ти пред компа може да си голям шофер-шампион, но дори когато тези WRX и Evo-та бяха хегемони, имаха нужда от навигатори, за да знаят колко остър е завоя. Този хамериканец нямаше идея колко остър е завоя и за това влезе с над 100 км/ч.
Така, че ти си карай ръчката и ни остави нас балъците да караме автомати, но се надявам да не срещам такива "майстори" като теб, защото резултатът се вижда в клипа!
13:09 04.05.2017
28 123
Коментиран от #29
13:21 04.05.2017
29 Гост
До коментар #28 от "123":
Да, аз съм заблуден, защото смятам световния рали шампионат за по-реномиран от селското планинско рали, което ти си гледал някъде! Та там може да видиш, че няма ръчни скорости.Разбрах какво имаш предвид, защото доста време съм карал ръчка, но хванах артрит от натискания на съединителя по задръстванията в София.
13:32 04.05.2017
30 Никич
Приятел, никъде не съм написал, че Субару недозавива. Не четеш внимателно. Разбира се, че идва и момент, в който недозавива. Все пак е AWD. Това видео дето си сложил не показва нищо освен каране на 2 коли. Мога да постна още 5 в обратна посока от други шоута за коли, но това е ирелевантно. Практиката показва достатъчно.
13:41 04.05.2017
31 бай брадър
18:09 04.05.2017
32 DARK
18:44 04.05.2017
33 Субару Импреза
20:52 04.05.2017
34 Racer
Е затова една навигация - не щото не знаеш накъде, а щото един поглед за част от секундата и си наясно остър завой ли идва, що ли.
00:06 05.05.2017
35 Petter
До коментар #17 от "Гост":
Грешните клипове даваш, брат. Сравняваш ми автоматик с ръчка.Top Gear показаха, че предишното Суби не става за чеп за зеле пред Evo-то. И по-предишното не ставаше - имаше филм за Петер Солберг и WRC сезона (2004 ли, 2006-та ли, не помня) в което тая кола толкова пъти се счупи, че накрая провали сезона и Petter каза: изпращаме я в Япония да я обследват, има нещо много сбъркано в тая кола! Сбъркано е в самото проектиране на модела!
Така че Impreza мноого отдавна не е това, което беше, уви!
Коментиран от #38
00:44 05.05.2017
36 Petter
До коментар #17 от "Гост":
https://www.youtube.com/watch?v=S4CfWdoSOTk00:45 05.05.2017
37 Alex
Така може да се кара на такъв път, само е ако е обезопасен за рали. Подобно шофиране може да утрепе някой невинен я с кола, я турист, я велосипедист. Абсолютна кретения.
07:02 05.05.2017
38 Гост
До коментар #35 от "Petter":
Изобщо не са грешни клиповете. Нали говорим за недозавиване. Къде в твоя чисто субективен клип, се казва, че Субару недозавива???И защо изместихме въпроса от уж недозавиването, до сравнение между две рали икони, които са мъртви от почти десетилетие?
А Evo официално вече не се произвежда.
Така, че спорът колко е смотана WRX и колко велико е Evo, изобщо не е актуален! В този случай от клипа и Evo X щеше да последва съдбата на WRX STI - странично преобръщане по таван!!!
08:39 05.05.2017
39 Госпожицата.
13:21 05.05.2017
40 Гост
Evo е по-слабия автомобил от WRX STI.
Край на пуберското величаене на Evo, ето данните за обиколките на Нюрборгринг:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
Субаруто е по-бързо с цели 5 секунди.
Иначе Evo-то е по-красивия автомобил, но когато фактите говорят, плейстейшъните трябва да мълчат!
Коментиран от #41
14:16 05.05.2017
41 Друг ник
До коментар #40 от "Гост":
Best Motoring направиха 2 филма по 40мин за сравнения между Лансер Ево и Субару импреза, сравнявайки генерация със генерация и Субаруто беше по-доброто.Тук в тоя клип обаче колата няма никакво значение. Това си е чиста шофьорска грешка и ако ще и с Ферари да беше, резултата щеше да е същия.
А до DARK. Мнението на много професионални пилоти е че не AWD, а предното предаване се кара най-трудно на предела, защото борбата с недозавиването е много по-трудна и за да караш бързо предно предаване се иска много опит, за да успяваш да уцелиш максималната скорост, с която можеш да вземеш завоя. С две думи грешките по-трудно се коригират.
14:37 05.05.2017
42 spec b
19:27 05.05.2017
43 СТМ
22:41 05.05.2017
44 Shmeker
21:25 07.05.2017
45 Георги
22:12 07.05.2017
46 Гост читател
23:45 07.05.2017
47 Мечтателят WRC
02:37 22.08.2018