ТЕМА: Тест драйв

Какво ново в новия Golf

Тест на обновения бестселър на Volkswagen

Публикувана: 4 Май, 2017 09:50
40 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16987

В края на миналата година Volkswagen показа обновената версия на своя бестселър Golf. Сега, този фейслифт на седмата генерация на модела е вече у нас и екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с него. На разположение за обстоен тест ни бяха предоставени, както стандартната версия, така и електрифицираните e-Golf и Golf GTE. Ето и впечатленията ни.

Golf си е Golf

На пръв поглед измененията по екстериора са малко. Промените са козметични, но са точно на място и отново превръщат автомобила във съвременен еталон в субкомпактния клас. Промените засягат броните, които са нови, различните фарове, както и новите окраски на каросерията. Стандартният Golf се лансира с един доста интересен цвят, наречен "куркума", а нощно време колата впечатлява с изцяло новите си LED светлини. Рестайлинг версията се разпознава основно по новите дневни светлини и диодните стопове.

Що се отнася до моторизацията, то интересен е новият двигател 1.5 TSI Evo, който на малко по-късен етап ще замени досегашния 1.4-литров бензинов мотор. Новият агрегат е с мощност 150 конски сили и с максимален въртящ момент 250 Нм. Той е по-икономичен и по-динамичен от предшественика си.

Още една от новостите е, че всички DSG скоростни кутии вече са със седем предавки. В обновената версия е включен и своеобразен автопилот, система за разпознаване на пешеходци, както и асистент за маневриране с ремарке. Последното е много удачна екстра, но едва ли ще е от полза на българските водачи на VW Golf.
В интериора също има изменения - по-качествени материали и още по-добро качество на сглобката. Приборният панел също е нов - по-информативен е, а мултимедията впечатлява с възможността за управление с жестове. Последното е уникално решение в този клас, което за момента е без аналог на нашия пазар. И накрая, диагоналът на екрана на мултимедията е пораснал от 6.2 до 9.2 инча - решение, което изглежда доста впечатляващо в цялостния интериор.

Що се отнася до возията, тя не е променена, но и няма причина това да бъде правено. Автомобилът е изключително стабилен в завои, воланът е информативен, а благодарение на перфектната шумоизолация, скоростта не се усеща. Возията може да си определи по-скоро като твърда, но това в никакъв случай не е причина за дискомфорт, дори и при по-дълги пътувания. В заключение можем да кажем, че корекциите са минимални, но точно на място.

e-Golf и Golf GTE

e-Golf

Тук ще започнем с разликата в управлението между електрическата (e-Golf) и хибридната (Golf GTE) версии. При хибрида, заради изместената назад батерия и резервоара за бензин, задната ос се усеща доста натоварена, докато при изцяло електрическият вариант, тежестта пада на предната ос. Интересното е, че и двата варианта са с абсолютно еднаква маса - 1 615 килограма.
Какво е новото? e-Golf е получил най-много иновации и поради тази причина даже може да се каже, че това е второ поколение електромобил Golf. Капацитетът на батериите е увеличен от 24.2 до 35.8 киловат часа, което прав автономния пробег доста по-голям. На теория един заряд е достатъчен за изминаването до 300 километра, но по-интересното е, че на практика, тоест в реални условия, капацитетът на батериите се оказа доста сходен със заводските данни. С e-Golf изминахме само 99 километра, а борд компютърът показваше запас от още 161 километра.

Освен това новият e-Golf е по-мощен, като конските сили са увеличени от 115 на 136. Това се дължи на новия електромотор, който освен всичко останало разполага и с по-голям въртящ момент - 290 Нм вместо досегашните 270. Това определено се усеща, както при ускорение, така и при достигане на максималната скорост, която вече е 150 км/ч.

Golf GTE

При хибридната версия новостите не са чак толкова много. Силовият тракт не е променен. Системната му мощност е 204 коня, а батерията разполага с капацитет 8.8 киловат часа. Хибридът е изключително динамичен, а заради ниския си център на тежестта е относително стабилен в завои. За зареждане от стандартната битова мрежа са необходими само 3.5 часа, докато за изцяло електрическата версия времето за заряд е 13 часа. На трифазните станции обаче заряд до 80% става за по-малко от половин час.
Разпознаването на версиите с електричество става по сините екстериорни щрихи, а разликата между двете ел. версии се открива най-лесно в значително по-агресивната предна броня на хибрида. Най-интересна е система за рекупериране на енергия, която може да бъде настроена в няколко различни режима. Максималната рекуперация става в режим В, при който, при нормално движение извън града, спирачка може да не се използва.

Всяко отпускане на педала на газта води до интензивно спиране. С този режим се свиква бързо, като при него спокойно могат да бъдат достигнати максималните 300 километра пробег. Като цяло обновлението на седмата генерация на Golf е консервативно външно, като типично по немски е обърнато особено внимание на технологиите, а и на детайлите.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов подканва археолозите да не спират работа през зимата, за да продължи строителството на автомагистрала "Струма":
Облечете ватенки, ще сложите калорифери! Има сняг три дни. Ние ще върнем накрая парите на Брюксел заради това, че - хладно ви било. Ако трябва Лиляна Павлова ще идва и ще държи чадър!"

Още бисери