В края на миналата година Volkswagen показа обновената версия на своя бестселър Golf. Сега, този фейслифт на седмата генерация на модела е вече у нас и екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с него. На разположение за обстоен тест ни бяха предоставени, както стандартната версия, така и електрифицираните e-Golf и Golf GTE. Ето и впечатленията ни.
Golf си е Golf
На пръв поглед измененията по екстериора са малко. Промените са козметични, но са точно на място и отново превръщат автомобила във съвременен еталон в субкомпактния клас. Промените засягат броните, които са нови, различните фарове, както и новите окраски на каросерията. Стандартният Golf се лансира с един доста интересен цвят, наречен "куркума", а нощно време колата впечатлява с изцяло новите си LED светлини. Рестайлинг версията се разпознава основно по новите дневни светлини и диодните стопове.
Що се отнася до моторизацията, то интересен е новият двигател 1.5 TSI Evo, който на малко по-късен етап ще замени досегашния 1.4-литров бензинов мотор. Новият агрегат е с мощност 150 конски сили и с максимален въртящ момент 250 Нм. Той е по-икономичен и по-динамичен от предшественика си.
Още една от новостите е, че всички DSG скоростни кутии вече са със седем предавки. В обновената версия е включен и своеобразен автопилот, система за разпознаване на пешеходци, както и асистент за маневриране с ремарке. Последното е много удачна екстра, но едва ли ще е от полза на българските водачи на VW Golf.
В интериора също има изменения - по-качествени материали и още по-добро качество на сглобката. Приборният панел също е нов - по-информативен е, а мултимедията впечатлява с възможността за управление с жестове. Последното е уникално решение в този клас, което за момента е без аналог на нашия пазар. И накрая, диагоналът на екрана на мултимедията е пораснал от 6.2 до 9.2 инча - решение, което изглежда доста впечатляващо в цялостния интериор.
Що се отнася до возията, тя не е променена, но и няма причина това да бъде правено. Автомобилът е изключително стабилен в завои, воланът е информативен, а благодарение на перфектната шумоизолация, скоростта не се усеща. Возията може да си определи по-скоро като твърда, но това в никакъв случай не е причина за дискомфорт, дори и при по-дълги пътувания. В заключение можем да кажем, че корекциите са минимални, но точно на място.
e-Golf и Golf GTE
Тук ще започнем с разликата в управлението между електрическата (e-Golf) и хибридната (Golf GTE) версии. При хибрида, заради изместената назад батерия и резервоара за бензин, задната ос се усеща доста натоварена, докато при изцяло електрическият вариант, тежестта пада на предната ос. Интересното е, че и двата варианта са с абсолютно еднаква маса - 1 615 килограма.
e-Golf
Какво е новото? e-Golf е получил най-много иновации и поради тази причина даже може да се каже, че това е второ поколение електромобил Golf. Капацитетът на батериите е увеличен от 24.2 до 35.8 киловат часа, което прав автономния пробег доста по-голям. На теория един заряд е достатъчен за изминаването до 300 километра, но по-интересното е, че на практика, тоест в реални условия, капацитетът на батериите се оказа доста сходен със заводските данни. С e-Golf изминахме само 99 километра, а борд компютърът показваше запас от още 161 километра.
Освен това новият e-Golf е по-мощен, като конските сили са увеличени от 115 на 136. Това се дължи на новия електромотор, който освен всичко останало разполага и с по-голям въртящ момент - 290 Нм вместо досегашните 270. Това определено се усеща, както при ускорение, така и при достигане на максималната скорост, която вече е 150 км/ч.
При хибридната версия новостите не са чак толкова много. Силовият тракт не е променен. Системната му мощност е 204 коня, а батерията разполага с капацитет 8.8 киловат часа. Хибридът е изключително динамичен, а заради ниския си център на тежестта е относително стабилен в завои. За зареждане от стандартната битова мрежа са необходими само 3.5 часа, докато за изцяло електрическата версия времето за заряд е 13 часа. На трифазните станции обаче заряд до 80% става за по-малко от половин час.
Golf GTE
Разпознаването на версиите с електричество става по сините екстериорни щрихи, а разликата между двете ел. версии се открива най-лесно в значително по-агресивната предна броня на хибрида. Най-интересна е система за рекупериране на енергия, която може да бъде настроена в няколко различни режима. Максималната рекуперация става в режим В, при който, при нормално движение извън града, спирачка може да не се използва.
Всяко отпускане на педала на газта води до интензивно спиране. С този режим се свиква бързо, като при него спокойно могат да бъдат достигнати максималните 300 километра пробег. Като цяло обновлението на седмата генерация на Golf е консервативно външно, като типично по немски е обърнато особено внимание на технологиите, а и на детайлите.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #9
10:02 04.05.2017
2 Михаил
10:03 04.05.2017
3 МаКаТа
10:04 04.05.2017
4 German cars
Коментиран от #8
10:06 04.05.2017
5 Ауу
10:16 04.05.2017
6 30000 км
10:33 04.05.2017
7 Георги
10:37 04.05.2017
8 Петко
До коментар #4 от "German cars":
Льольо, като си толкова тарикат и умник, дай пример за по-добра кола от Голфа в нейния клас??Японските квадратни консерви не ми ги споменавай, други??
Още нещо, мощните дизели ще те направят смешен, като се има в предвид, че караш изгнил японски варел по начина на писане!!!
Коментиран от #20, #30
10:43 04.05.2017
9 гост
До коментар #1 от "Гост":
Друго си е викаш да караш мъжкарския Москвич ... :)10:57 04.05.2017
10 Георги
Коментиран от #14
10:59 04.05.2017
11 Хикса
11:09 04.05.2017
12 Кобрата
11:25 04.05.2017
13 бай Иван
11:27 04.05.2017
14 Кобрата
До коментар #10 от "Георги":
Колега, ако имаш възможност някой ден, вземи си някоя запазена 5-ца1.6i 115 коня или пък 1.9 дизел 105 коня, това са им едни от най-здравите мотори, а също така са и икономични и няма да ти бъркат много в джоба, в същото време са със 6 скорости...предпочитам ги ръчни обаче. Колата ще те изкефи, сигурен съм, защото е с многоточковото окачване и возията е доста по-добра от на по-старите модели!
11:31 04.05.2017
15 Ицо
Коментиран от #18
11:46 04.05.2017
16 ГОЛФ 2
11:57 04.05.2017
17 Абе ДА
11:59 04.05.2017
18 Петко
До коментар #15 от "Ицо":
Тоя па сравнява сивик с Голф, боже опази. На японския курник още монтират в купето пластмаси от рециклирани хладилници и мотори на косачки, така че по-полека със сравненията. Относно модификации и двигатели оризарника има два-три двигателя като избор, а при голфа с в пъти повече!И не на последно място, такова нещо като 2.0 Турбо 310 кс 4х4 предлагано при Голф при японски кашон не може да се види!!
12:18 04.05.2017
19 111
12:54 04.05.2017
20 Jack Bauer
До коментар #8 от "Петко":
Пежото е в пъти по-добро от Голфа. И не ми сравнявай немската кошница с френския лукс и качество. Новото 308 е в класа над този Голф.Коментиран от #23
13:06 04.05.2017
21 Дааа
13:17 04.05.2017
22 Алфа Ромео
Коментиран от #24
13:32 04.05.2017
23 Петко
До коментар #20 от "Jack Bauer":
Кое бе Джеки, дай пример кое в 308 е по-добро от Голфа?Двигатели? Отговор Забрави, помисли за друго.
Ходова част, баланс на купето? Хаха, когато влезеш в остър завой по-бързо ще разбереш.
Динамика? Няма смисъл, не ставай смешен.
14:09 04.05.2017
24 Стан
До коментар #22 от "Алфа Ромео":
Тук не съм съгласен.Въпреки, че съм върл противник на ВАГ групата, и плюя по тях, където сваря, не мога да кажа на черното - бяло.
Мой приятел имаше УЧЕБЕН Голф 3 1.4 бензин, който е дрънкан много години из София. Нямаше нито един шум от интериора, ама нито един.
Независимо по колко разбити пътища се кара, паважи, прелези, интериора не казваше ГЪК. Буквално нито един шум.
Гоуфа не скърца!
14:30 04.05.2017
25 Хонда
15:36 04.05.2017
26 Стършел
15:40 04.05.2017
27 Корковата тапа
А с това зебло на седалката направо удря в земята дори и москвичите!!!
16:03 04.05.2017
28 Леле мале
16:15 04.05.2017
29 КИРИЛИЦА
16:20 04.05.2017
30 German cars
До коментар #8 от "Петко":
Ей, май те засегнах? Извинявай, голф клозета е най-добрата кола ! Айде сега можеш да си му долееш масълце, да му откачиш клемите, за да ти угаснат грешките по компютъра и да се молиш да избуташ 50-60 км. без да се разпадне.16:38 04.05.2017
31 нооб
18:17 04.05.2017
32 Божидар
Като заключение мога да кажа че от WV все повече подобряват качеството си с всяка година ...
Пожелавам на все повече хора да могат да си позволят по едно WV и да имат много базаварйно преминати км.
Коментиран от #34
20:32 04.05.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 кйнкнбкк
форд диеста го изпреварва с 500бройки за първото тримесечие на 2017 но както се казва пилците се броят на есен,т.е. накрая на годината пак голфа ще е номер едно по продажби
незнам защо коментиращите тук си мислят че разбират повече от тези дето си купуват нови коли
22:26 04.05.2017
36 църкайте мишоци
22:31 04.05.2017
37 ГОГО
23:00 04.05.2017
38 Ввв
00:01 05.05.2017
39 куку
18:09 06.05.2017
40 китайска тойота
Гледам ,че някакви "разбирачи"ми говорят за Тойота и качество ..... то все едно лай.о и витамини .Качество може да има в другите японски марки но не и в масовата китайка Тойота .
21:25 06.05.2017