Руски собственик на Ferrari FF е завел съдебен иск срещу италианския производител заради корозия по 6-годишната суперкола. Ищецът претендира за обезщетение в размер на 18 000 000 рубли (близо €290 000), съобщава Rambler.
Човекът купил автомобила с 12-цилиндров двигател с мощност 600 к.с. от официалното представителство на марката в тузарския район "Рубльовка" край Москва през 2011 г. Доставили му дългоочакваната придобивка няколко месеца по-късно, колкото отнела изработката на ексклузивното Ferrari в съответствие с желанията на купувача.
Руснакът си поръчал декорации от въглеродни нишки в салона и по каросерията, карбонов волан, светодиоден скоростомер, седалки в стил Daytona, 20-цолови ковани джанти и други екстри, с които цената набъбнала на 18 746 421 рубли (над €301 000).
Пет години по-късно обаче около стоповете започнала да избива ръжда. Собственикът недоумявал какво може да е предизвикало корозията, тъй като скъпоценният FF бил съхраняван постоянно в сух и топъл подземен гараж, карал го рядко и задължително го покривал с брезент, а километражът показвал едва 12 000 км.
Мъжът се обърнал към официалния дилър за отстраняване на ръждата, но в сервиза на Ferrari отказали да ремонтират колата безплатно с аргумента, че тригодишната гаранция била изтекла и проблемът не бил техен. На всичко отгоре документацията била оформена така, че представителството на Ferrari можело да откаже да отстранява дефекти практически в мига, в който колата напусне шоурума.
"Ако автомобилът се кара по мръсни и третирани със сол пътища, долната част на каросерията трябва да се почиства редовно и по-често. Нечистотиите трябва да се отстраняват напълно, тъй като могат да повредят лаковото покритие", гласят условията по гаранцията. В документа се отбелязва още, че "неспазването на тези клаузи и препоръките в ръководството за експлоатация дава основание за прекратяване на гаранционните задължения".
Собственикът на ръждивото Ferrari обаче няма никакво намерение да се предава и смята да настоява за независима експертиза, която да установи дали проблемът се дължи на заводски дефект, или на неправилна експлоатация. Познавачи на тамошния автомобилен пазар обаче коментират, че дори да реши да продаде суперколата, човекът ще понесе огромни загуби. В Русия липсата на пребоядисвани детайли се смята за едва ли не основен критерий при покупката на подобни автомобили въпреки нищожния пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #41, #55
11:14 11.05.2017
2 onq s konq
Коментиран от #5, #7, #9, #19, #29, #30
11:19 11.05.2017
3 Ха ха ха
11:21 11.05.2017
4 Е НЕ
11:26 11.05.2017
5 Филип
До коментар #2 от "onq s konq":
Onq s konq голяма си фантазия - "30 години", "оригиналните гуми" и "акумулатор", не сменям маслото... Избърши лигите и сополите и почни да мислиш като пораснеш какъв ще станеш - съдейки по малоумния ти коментар все още има шанс да стане човек от теб ако сега си на 13!Коментиран от #10, #38
11:30 11.05.2017
6 Сергей от Москва
11:31 11.05.2017
7 БъркаВодаиМасло
До коментар #2 от "onq s konq":
Това бмв да не би да е играчка Дейба?11:31 11.05.2017
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 onq s konq
До коментар #5 от "Филип":
Не си и чувал за беенве петстиндваисчетри турбодизел и коментираш ?Това е най-зравата и надежна кола която е създадена някога!Коментиран от #12, #46
11:40 11.05.2017
11 Ловеца на поршета
Коментиран от #20
11:42 11.05.2017
12 Неграмотен си
До коментар #10 от "onq s konq":
За разлика от нашата образователна система ...Пише се Бе Ем Ве ... Нататък няма да коментирам.
Коментиран от #15
11:45 11.05.2017
13 зелено човече
11:46 11.05.2017
14 Емил
11:52 11.05.2017
15 гост
До коментар #12 от "Неграмотен си":
явно за пръв път попадаш на коня и клонингите му:)11:57 11.05.2017
16 Mukovski
До коментар #9 от "LaFerrari":
А бе onq s konq се бъзика и вие му отговаряте и се втелясвате.12:29 11.05.2017
17 Корковата тапа
Ако си беше купил лада нямаше да има такива проблеми.
хихихихихихихи!
12:35 11.05.2017
18 Jack Bauer
Коментиран от #21
12:43 11.05.2017
19 Бай Тошо
До коментар #2 от "onq s konq":
Добре се гъбаркаш, ама и ти се хващат повечето :)13:02 11.05.2017
20 бай Иван
До коментар #11 от "Ловеца на поршета":
https://www.google.bg/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://retrorides.proboards.com/thread/131089/1986-rover-sd1-3500se-police%3Fpage%3D8&ved=0ahUKEwizmo-ozufTAhXrFZoKHfLcBCMQFghDMAo&usg=AFQjCNFYAjW0bYsMrGTyHupCSqus2o9f_Q&sig2=ZRAvTnlAJApPddaOelE_eA.
.
.
.
.
Та какво викаш?
Коментиран от #25
13:18 11.05.2017
21 гост
До коментар #18 от "Jack Bauer":
"Оттърваването" независимо от пробега ще им струва поне 50% от цената , а твърде вероятно и повече , а огромната част такива коли се купуват с "инвестиционна" цел . Обаче с политиката на Маркионе за вдигане на продажбите Ферари вече надхвърлиха 7000 бр. годишно , а той си мечтае за удвояване до 2-3 години , така че скоро Ферари и ексклузивно ще станат несъвместими понятия , може даже да се изравни с Порше примерно , което означава и по цени съответно13:22 11.05.2017
22 ЛЕСЛИКАРУЧКА
13:32 11.05.2017
23 Driver
Коментиран от #27, #43
13:39 11.05.2017
24 легенда
Нов ролс ройс на бизнесмен се чупи някъде на пътя.Колата не стартира, шофьора не знае какво да прави. Бизнесмена се обажда на ролс ройс, оттам му отвръщат,че му пращат хора по-най бързия начин,след час време пристига механиците, извиняват се и се захващат на работа. След час време колата е готова. Бизнесмена казва на механика - пратете ми фактурата за ремонта на счетоводителя моля, техника казва - каква фактура? човека пояснява - ами за повредата на колата, техника - няма повреда господине, Ролс ройс не се чупи.
13:44 11.05.2017
25 Ловеца на поршета
До коментар #20 от "бай Иван":
Леш отвсякъде!14:56 11.05.2017
26 Гост
15:00 11.05.2017
27 al bundi
До коментар #23 от "Driver":
Купето е от алуминий и не е изгнило просто боята и химикалите с които се обработва купето са калпави (а защо ли) това е при всички модели Ferrari.Коментиран от #28
15:41 11.05.2017
28 Разбирач
До коментар #27 от "al bundi":
Е бре,колега.. колко ферарита си сменил досега,че да казваш,че боята на всички ферарита са калпава? Такава глупост отдавна не бях чувал,честно ти казвам....Коментиран от #40
15:53 11.05.2017
29 Гост
До коментар #2 от "onq s konq":
Човече, фен съм ти от доста време, днес почти на глас се засмях като го прочетох това. Евала! :)Коментиран от #32, #33
15:53 11.05.2017
30
До коментар #2 от "onq s konq":
Като им светнеш с циркаджийските ейнджъл айс и изтръпват водачите на Ферари....16:43 11.05.2017
31 qwert
16:45 11.05.2017
32 незнайко
До коментар #29 от "Гост":
Солта разяжда алуминия повече отколкото си мислите. С тези "препарати" за миене още повече. Така че железните ламарини са по добри в това отношение и подлежат на лесна смяна. Извода е, не си купувайте кола с алуминиево купе.16:52 11.05.2017
33 незнайко
До коментар #29 от "Гост":
Извинявам се, погрешно съм направил реплика към вашият коментар. Коментара ми е по принципни розсъждения.17:00 11.05.2017
34 Мерц
17:30 11.05.2017
35 Ловеца на поршета
Коментиран от #45
18:03 11.05.2017
36 НикиД
Коментиран от #37
19:08 11.05.2017
37 Jejsjkss
До коментар #36 от "НикиД":
Haha zavista e golqmo neshto19:36 11.05.2017
38 Офф
До коментар #5 от "Филип":
Само дето ти, мъдрия зрял човек нямаш грам чуство за хумор.. спести другият път мъдростта за себе си. Не е тук мястото ;)19:59 11.05.2017
39 Вектра А
Коментиран от #42
20:50 11.05.2017
40 al bundi
До коментар #28 от "Разбирач":
Ебре Разбирач ограмоти се малко по тез въпроси и тогава раздавай заключения.21:39 11.05.2017
41 Shmeker
До коментар #1 от "Гост":
Audi никога няма да ръждяса, поне не и на тия минимални години възраст.21:39 11.05.2017
42 Shmeker
До коментар #39 от "Вектра А":
Ами карай си го. Едно време беше на цената на Ауди Б4 като кола на старо. Можело да си вземеш Ауди и до момента нямаше да се занимаваш дори и с ръжди. При това е доста по-комфортна кола.21:42 11.05.2017
43 Боби
До коментар #23 от "Driver":
Да бе спор няма на 100% си в грешка ! То според теб сигурно е инсценировка и ферари-то което преди години Слави Трифонов подари ЧИСТО НОВО и то за капак не успя да запали. Като подкараш ферари давай тези гаранции.Карал съм 2 не пиша просто да си чешам езика.22:18 11.05.2017
44 ЯК КАРАЧ
22:35 11.05.2017
45
До коментар #35 от "Ловеца на поршета":
Ами и ние се гъбаркаме бе, кой се впряга....23:21 11.05.2017
46 Мафани Закура
До коментар #10 от "onq s konq":
В една дума ,,петстиндваисчетри,, си направил три грешки.Като стигнеш до дума написана с четири грешни букви,каквато е например ,,уфсъ,,/разбирай овца/ ще си направо ОТЛИЧНИК.Успех коньо.04:40 12.05.2017
47 Кирил
09:39 12.05.2017
48 Оня
10:28 12.05.2017
49 Тони
Коментиран от #50
17:02 12.05.2017
50 Дилър
До коментар #49 от "Тони":
Само че 12 годишната гаранция за корозия при колите се отнася само за пробив (!) на купето от ръжда и то ако не се лъжа отвътре навън - т.е. "дръж ми шапката" със ситен шрифт у книжката на колата! Един от многото авто-цинизми.Най-добре е кола с истинско шаси, тръбна клетка и неръждаеми композитни панели (Корвет, BMW i3 и др.)
Иначе и аз карам Лада Калина, а жената Фиат Уно - никога не бих ги заменил за Ферари! А за Порше пък още по-малко!
https://fakti.bg/avto/220705-slaboto-masto-na-porsche
23:24 12.05.2017
51 R3DPGT
http://www.moibbk.com/images/ford-probe-red-6.jpg
А италианеца...
23:35 12.05.2017
52 ДО СЕЛЯНИНА С КОНЯ
00:20 14.05.2017
53 Пютан
03:02 14.05.2017
54 от народа
10:45 14.05.2017
55 ghost
До коментар #1 от "Гост":
Съгласен съм с теб за съвременните автмобили , никакви качествени материали не се влагат , в моменнта съм със 20 годишен автомобил който се кара ежедневно по пътищата на влажната Исландия където живея , и имам ръжда колкото това Ферари ... поздрави и безаварийни :)08:39 15.05.2017