Last news in Fakti

5 Юни, 2017 11:47 27 698 57

Легендарната возия на Citroen остава в историята

  • citroen-
  • въздушно окачване
Легендарната возия на Citroen остава в историята - 1
В Завода на Citroen във френския град Рен беше направено последното комби С5 (производството на седана беше спряно по-рано). И решението на французите е напълно обяснимо - търсенето на С5 в последно време в Европа е толкова ниско, че не си заслужава усилията на марката.Легендарната возия на Citroen остава в историята
Но най-обидното е друго. Заедно със Citroen C5 си отива и знаменитото хидропневматично окачване, което още през 50-те години на миналия век се превърна във визитната картичка на марката. Култовото окачване придоби популярност с модела DS, а днес то се монтираше единствено на C5.Легендарната возия на Citroen остава в историята

Сега се оказва, че подобно окачване е твърде сложно и по-важното - прекалено скъпо. Иначе моделът C5 ще продължи да се прави в Китай, но само с пружинно окачване. Що се отнася до Европа, то най-вероятно Citroen ще се откаже от D-сегмента, но това не е официално потвърдено. Спекулира се с нов модел, който ще бъде обозначен с индекса C6.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kcaniba

    59 72 Отговор
    Няма по–добри от руските коли!Няма

    Коментиран от #2, #4, #55, #57

  • 2 бухаххах

    41 47 Отговор

    До коментар #1 от "Kcaniba":

    buhahahhahhaaaa
  • 3 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    16 63 Отговор
    Нема да липсва тоз дарак неземен
  • 4 filo

    35 33 Отговор

    До коментар #1 от "Kcaniba":

    Сигурен съм, че се шегуваш.
  • 5 filo

    85 9 Отговор
    Ситроен не е лоша кола, но моделите с хидравлика са по-капризни откъм окачване и са направени да се карат по хубави пътища. Иначе Ц5 е луксозна, комфортна, високопроходима, икономична кола и не е толкова лоша, колкото много хора си мислят.

    Коментиран от #6, #8, #53

  • 6 esen

    55 3 Отговор

    До коментар #5 от "filo":

    "... моделите с хидравлика са по-капризни откъм окачване и са направени да се карат по хубави пътища"
    Имах Ксантия 97' в периода 2006-2016г.
    Минах към 180 хил.км.
    В началото смених биалетки. Пълних си през няколко години сферите и ... това е.
    А - и едно пластмасово "палче" веднъж подмених.

    Сега карам Кордоба 05' - за година вече дадох повече, отколкото за Ситроена за десет ... то не бяха носачи, амортисьори, някакви щангички ...

    Коментиран от #7, #9, #10

  • 7 filo

    33 6 Отговор

    До коментар #6 от "esen":

    Подкрепям те щом казваш. Не съм имал ситроен но карам пежо имал съм и рено и винаги съм бил доволен. Изобщо харесвам френските коли, които съчетават идеално съотношението цена/качество и заради това винаги си купувам френски автомобил.
  • 8 Димича

    27 1 Отговор

    До коментар #5 от "filo":

    Точно за лошите пътища мисля, че е иделано това окачване-газът и хидравликата нито можеш да ги счупиш, нито да "омекнат" като пружините. През 1962 генерал Де Гол при опит да бъде убит бяга със своя DS по стълбищата и тесните улички на Парижко предградие със спукани гуми. Освен това дава несравним комфорт. Недостатъкът му е, че е скъпо и че може да се ремонтира, а така кой ще си купува кола на всеки 5 години ;)
  • 9 gosh

    10 11 Отговор

    До коментар #6 от "esen":

    Като при много други неща е и до късмет.
    Опита ми е точно обратен на твоя (с други модели - с3,с5 леон и алтеа).
    Много съм разочарован от ситроен!
  • 10 Гост

    9 5 Отговор

    До коментар #6 от "esen":

    Нормално, като си си взел кола на незнайни километри и всеки път правиш по едно железце. Окачването на тези коли се прави цялото и здраво и счупено, щото после такива като теб разправят как всяка седмица нещо изтропва. Ако се направи с оригинални части изкарва толкова на колкото километри си я взел, ако не, на 50-60 хил. с нашите кратери.
  • 11 fwefwfss

    16 35 Отговор
    веднъж ситроен -никога повече ситроен
    от собствен опит
  • 12 Калинов

    33 6 Отговор
    Имах Ксара и смея да твърдя,че колата не е никак лоша.Преди нея имах БМВ Е34,което за две години ми струваше повече от Ксара-та за 10!
  • 13 СИТРОЕН

    32 6 Отговор
    Карам ситроени от 5 години (ванове). Смених две ц4 пикасо - на едното минах 250хил. и смених една биалетка и съединител. Ненормално здрава и безкапризна кола. Сега карам пак ц4 пикасо - по ново с хидравлика - няма такава возия. Сферите струват по 87лв. в ситроен. Едно АБЦ окачване на мерцедес е около 5 бона на гума общо около 20 хилки. Изобщо не ми говорете за немски коли с тия цени. Сигурно возят добре но тия цени ме убиват. Че аз всеки месец ще си сменям сферите докато стигна 20 бона колата ще ми омръзне.

    Коментиран от #17, #42, #51

  • 14 Stoich

    35 5 Отговор
    На Лос-теста все още няма кой да бие дъртата Ксантия. Уникално окачване. Карам 22 годишен ХМ и нямам никакви проблеми. Не бих го сменил за немска талига.
  • 15 ФЕН

    10 8 Отговор
    Другари тая марка умре и още повече с тукашните представители.
    Винаги съм карал нови Ситроени ,но бях до тук.Франсетата си развалиха
    качеството.
  • 16 Кабинчо

    21 3 Отговор
    До всички коментари. Коментара е излишен! Пример как се проваля нещо красиво и високо технологично като старата легенда DS.
  • 17 Mercedes-Benz

    7 36 Отговор

    До коментар #13 от "СИТРОЕН":

    5 бона ти е главата "разбирачо" карай там френските нужници и си мисли, че караш кола! Аман от заблудени, чул недочул "една жена ми каза".

    Коментиран от #19, #23, #56

  • 18 Пръцко

    15 2 Отговор
    Жалко, това им беше единственото останало предимство пред масовата конфекция, а сега вече и китайчетата ще са за предпочитане - Ситроен вече е само история...
  • 19 Random

    36 5 Отговор

    До коментар #17 от "Mercedes-Benz":

    К'во да кара?
    Пластмасов мерц сглобен от мустафа и хабиби?

    Коментиран от #29, #32

  • 20 Shmeker

    9 19 Отговор
    Плодовете на безхаберния и грозен дизайн, съчетан с лошия имидж на марката заради незадоволитлното качество и ето пазарът си казва думата.
    Колкото до Ксарите - колкото по-малка е една френска кола, толкова е по-добра. Сложните коли в горния клас не им се отдават последните 20 години.
  • 21 Fake

    36 4 Отговор
    Само който се е возил на C5 знае за какво си говорим . Имал съм удоволствието не , Привилегията да се возя на всички модели C5 с изключение на C5 Aircross и возията е ТОП . Тук палячовците могат да си плямпат на воля , но истината е че Ситроен са бранд известен в цял свят с невероятната си возия .

    Коментиран от #22

  • 22 аааааааа

    8 17 Отговор

    До коментар #21 от "Fake":

    Затова ли нито една френска марка не можа да пробие в щатите?

    Коментиран от #43

  • 23 CITROEN

    27 2 Отговор

    До коментар #17 от "Mercedes-Benz":

    Чичко карал съм всякакви автомобили, предимно нови и едно ще ти кажа до 200 000км немските прехвалени боклуци дават такива проблеми че свят да ти се завие. Още повече че голяма част от тях дори не се покриват от гаранцията. Добре че колите бяха служебни и не се налагаше аз да плащам.

    Коментиран от #31

  • 24 Цитро

    22 6 Отговор
    Карам Xantia от 2 години и половина и съм минал около 40 000км без проблеми с една смяна на хидравличната течност и купени 2 сфери по 50 лева броя чисто нови, Пали върви карам на бензин поддържа си 150-160 без проблеми.. през легнал полицай минавам с 50-60км/ч не се усеща може и с повече, карам и служебно берлинго няма умиране тва нещо...
  • 25 Адвокатът

    8 27 Отговор
    Много "АДВОКАТИ" на цитрона, много нещо! Ама фактите са си факти и пазарът си е пазар!
    Цитрон претърпяха пълен провал в по-високия клас, а в най-високия дори никога не са имали представител.
    Дааа господа, а там "немските боклуци" както вие злобно ги наричате - напълно властват! Факт! Това е положението!
    "Возията била супер", Сигурно е така, не споря, ама една кола не е само возия господа. Тя е съвкупност от много, много други качества.
    P.S. - Мерцедес винаги е бил еталон за "возия", а не цитрон! Факт!

    Коментиран от #30, #39, #44

  • 26 бай Иван

    7 8 Отговор
    Карма задето пробутахте предното на хората.
  • 27 12 000 000 км

    18 6 Отговор
    Карал съм BMW,Volvo, Mercedes, Fiat, Opel, Peugeot.от 94 досега. В края на 2016 тествах Grand Picasso. И си го купих.
  • 28 onq s konq

    10 8 Отговор
    Не мога да разбера това на първата снимка с тея топки как върви!!!От 15 минути се взирам и чудя и не мога да проумея!!!
  • 29 Дур сики чадър бабаит

    12 5 Отговор

    До коментар #19 от "Random":

    А във френските автомобилни заводи Мустафа и Фики Стругаро нЕма ли ги? Или там е само Милко Кавалджиев?

    По цяла Европа го направиха цирк с тези ислямисти!
  • 30 ние

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "Адвокатът":

    знаем,че мерцедес беше синоним на качество и издържливост.Сега най-надеждните са електрическите,но остава проблема зареждане /липса на достатъчно станции/.
  • 31 Mercedes-Benz

    10 11 Отговор

    До коментар #23 от "CITROEN":

    Тука в тоя сайт има много дето са "карали" кой насън, кой "на живо" Бугатита, Ферарита, Мерцедеси и т.н. и все лоши бе, все евтиняците са чудо и приказ, било то френски дранголници, или азиатски оризарници. Знаеш ли я приказката за лисицата и гроздето? Ако френския кош беше нещо велико, то целия свят щеше да ги кара, ама пазара им нещо се смалява, що го спират това горе, да не би защото много се търси? Ами оня грозния кош C6 нали и там се репчеха как щели да ударят всички немски премиуми в земята, е така удариха, че едвам продадоха 24 хил. бройки.

    Коментиран от #36, #45

  • 32 Mercedes-Benz

    11 8 Отговор

    До коментар #19 от "Random":

    Във Франция ако видиш бял в големите градове вече трябва да черпиш, в заводите им са само Макамбе, Умбопо, Хюсеин от Нигер, Чад, Мали, Алжир и т.н. Но ти откъде да знаеш като не си си показвал нослето извън България и само пишеш заучени фразички!

    Коментиран от #35, #38, #46

  • 33 босе

    11 5 Отговор
    Добра кола като возия,евтини пластмаси в интериора,скъпа поддръжка....кола за 4-5 години след покупка като нова-след това,друг да и се "радва".На вторичния пазар за коли не се радва на добро реноме и цена.Тука всички са разбирачи и препоръчват немски и японски коли...което донякъде е логично,но да не забравяме някои френски,корейски и италиански автомобили.И една лека закачка...в Канада никой не е чувал за френските марки....във френска Канада!! Не че нещо,карат си японски предимно и частично немски ,американски и малко корейски!

    Коментиран от #37

  • 34 RIP

    6 6 Отговор
    Може и да не съм прав но си мисля че Ситроен загива защото:

    1. Проспаха СУВовете(не ми говорете за недоразуменията които предлагат), където в момента пазара е най-динамичен и дори легендарни марки не си позволиха да ги подминат.
    2.Ц3 ах Ц3, защо след тази прексна стара Ц3 която заедно с Микрата я караха половината от жените в България я окапазиха така и сега прилича на нищо.
    3.Просто няма как да кажеш премиум Ситроен това е някаква пародия.

    Така че Пежо са на прав път, но Ситроен се превръща в новата Ланча.
  • 35 КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР

    2 7 Отговор

    До коментар #32 от "Mercedes-Benz":

    ТЪЙ ТЪЙ И В ГЕРМАНИЯ ПРИ ОПЕЛ И ФОРД СЪЩАТА РАБОТА САМО ЧАЛМИ В ЗАВОДИТЕ ПРИ БЕНЦА И ВАГОВЕТЕ СЪЩАТА РАБОТА САМО ЧЕ ПРИ ТЯХ ИМА НАЗНАЧЕНИ БЕЛИ ГРУПОВИ ОТГОВОРНИЦИ ПО КАЧЕСТВОТО А ПРИ ПО ГОРНИТЕ КЛАСОВЕ ЛИМУЗИНИ СА САМО МЕСТНИ ШВАБИ КАТО ТАМ НА ТРИМА АСАМБЛИРАЩИ ШВАБИ ИМА ЕДИН БАШ МАЙСТОР.
  • 36 Fake

    11 7 Отговор

    До коментар #31 от "Mercedes-Benz":

    От бране в памуковата плантация си слънчасал май . Нареждаш ми Ферари до Мерцедес ?? Това е като да наредиш Гъши дроб до котешки пастет . Пич не те знам от кое родопско село си , но мияча на прозорци под нас кара AMG . Тея за немските курници можеш да ги разправяш на родителите си , те са се возили само на каруца .
  • 37 Shmeker

    3 8 Отговор

    До коментар #33 от "босе":

    E да, по-бедните наистина карат японски коли.
  • 38 Random

    1 7 Отговор

    До коментар #32 от "Mercedes-Benz":

    Ходил съм в половин европа и навсякъде по на запад е пълно с ч..нилки.
    Не съм казал че във Франция няма.
  • 39 ?!??????

    4 6 Отговор

    До коментар #25 от "Адвокатът":

    Земи се гръмни интересно ми е нещо за интериора на доичовците да кажеш вероятно и там бенца е еталон смешки.
  • 40 Muchacho

    3 15 Отговор
    От френските коли най хубавата кола е Пежо, от немските - Ауди, от италианските е Алфа, от американските е Додж, а от японските - всички без Митсубиши

    Коментиран от #47

  • 41 непознат

    4 1 Отговор
    Вижте колеги,имах ситроен ц52009год,2.0-16v-140к.с,бензин наистина комфортна кола,само че компа дава постоянни грешки,и трябва да тичаш в сервиз постоянно,но на повечето коли също е така,невероятна возия,удобна,не че защитавам нещо но, наистина е подценена кола,иначе за мен най-хубавата кола е новата без значение за марката.
  • 42 DGI

    8 3 Отговор

    До коментар #13 от "СИТРОЕН":

    Тц, немските с техните 4-5 бона на възглавница НЕ ВОЗЯТ по-добре от хидропневматичното на Ситроен. Возил съм се на S-ка на възглавници, ми не е кой знае колко "меко", возил съм се в Ксантия, та тя беше 3-пъти по-мека за возене.
  • 43 Stoich

    1 2 Отговор

    До коментар #22 от "аааааааа":

    Ако си имал истинска френска кола /преди 2005 г./, би трябвало да си прочел на занитената табела с данните, защо не дават гаранция в Щатите и Канада. Ако те интересува ще разбереш. И проблема не е там, където предполагаш.
  • 44 Язе

    7 3 Отговор

    До коментар #25 от "Адвокатът":

    Много ги разбираш нещта но-карам хидравличен ситроен и най ми харесва как пред мен пърди немски кошляк и ще им се счупят вратовете,а при мен децата и жената....спят.Смях,смях.
  • 45 Язе

    9 2 Отговор

    До коментар #31 от "Mercedes-Benz":

    С возия ги удариха без проблем.Няма мерц да вози като ХМ.
  • 46 Mitsubishi Lancer Evolution 10 X

    8 0 Отговор

    До коментар #32 от "Mercedes-Benz":

    Независимо каква марка е колата , моделът или година на производство , всички сме участници в движението ! Нека се отнасяме със уважение един към друг . Казва ти го 21 годишно момче , карайки Лансер Ево с двигател 5 пъти по-мощен от твоя премиум Мерцедес Апаламанде Шокар . Направи си изводите с това мое мислене , как и шофирам !
  • 47 Ситроен best

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Muchacho":

    Карал съм много Ситроени ХМ, БХ, КСАНТИЯ, Ц5 и твърдя и потвърждавам това е страхотна кола, много познати карат немски талиги и често се питам ЗАЩО, ТИ СЕРИОЗНО ЛИ? Нито като возия, нито като качество (по конкретно-ходова част, и безброй дребни болежки). А хейтърите да си заврат мнението там дето слънце неогрява... С едно съм съгласен това е голяма грешка от страна Ситроен да спрат легендарното си хидравлично окачване. И да вози по добре от немските и японските изпробвано!!!!!!!!!
  • 48 Госпожицата​.

    4 0 Отговор
    Първата ми кола бе Пежо,немога да кажа лошо за нея,но втората е Мицубиши,е просто се качих на кола в пъти по добра.
    И до коментари 40 нека да покарам Мицубиши поне четири сезона,и смятам че ще си промени мнението за Мицубиши.

    Коментиран от #49

  • 49 Сеат Ибиза Купра 1.9 TDI 160 HP

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Госпожицата​.":

    Сладурана . Слънце , пожиткай още малко Митси и ще видиш и нейните болежки . Няма нищо вечно и перфектно .
  • 50 Германеца

    3 4 Отговор
    Който има ситроен - да го продава веднага!!! Ще сте ми благодарни някога.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Dan

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "filo":

    Който не е карал ситроен - нищо не знае...!
  • 54 dijjoli

    3 0 Отговор
    Карам ситроен с5 произведен 2004.Двигателя е 1,8 фабричен газ,бензин. На 270000х.без забележки.Перфектна работа.Хидравлика без проблем за годините си. Забележителна возия. Регулиране на височината на 4-ри степени, измъквате от гадни зимни обстановки където другите коли само мечтаят.Много проходима кола. С компа проблеми не съм имал. Но все пак Всичко е въпрос на личен вкус и предпочитания. Две еднакви коли на едни и същи километри и години няма. Едни ги карат без проблеми А други седят по сервизите, просто късмет
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 СТАРОТО

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Mercedes-Benz":

    аз пък предпочитам немските нужници
  • 57 СТАРОТО

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Kcaniba":

    kcaniba, ти майтапиш,ли се бре ??? хахахахах