В Завода на Citroen във френския град Рен беше направено последното комби С5 (производството на седана беше спряно по-рано). И решението на французите е напълно обяснимо - търсенето на С5 в последно време в Европа е толкова ниско, че не си заслужава усилията на марката.
Но най-обидното е друго. Заедно със Citroen C5 си отива и знаменитото хидропневматично окачване, което още през 50-те години на миналия век се превърна във визитната картичка на марката. Култовото окачване придоби популярност с модела DS, а днес то се монтираше единствено на C5.
Сега се оказва, че подобно окачване е твърде сложно и по-важното - прекалено скъпо. Иначе моделът C5 ще продължи да се прави в Китай, но само с пружинно окачване. Що се отнася до Европа, то най-вероятно Citroen ще се откаже от D-сегмента, но това не е официално потвърдено. Спекулира се с нов модел, който ще бъде обозначен с индекса C6.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kcaniba
Коментиран от #2, #4, #55, #57
11:58 05.06.2017
2 бухаххах
До коментар #1 от "Kcaniba":
buhahahhahhaaaa12:06 05.06.2017
3 Т.о.ш.и.б.и.я.н
13:37 05.06.2017
4 filo
До коментар #1 от "Kcaniba":
Сигурен съм, че се шегуваш.13:38 05.06.2017
5 filo
Коментиран от #6, #8, #53
13:50 05.06.2017
6 esen
До коментар #5 от "filo":
"... моделите с хидравлика са по-капризни откъм окачване и са направени да се карат по хубави пътища"Имах Ксантия 97' в периода 2006-2016г.
Минах към 180 хил.км.
В началото смених биалетки. Пълних си през няколко години сферите и ... това е.
А - и едно пластмасово "палче" веднъж подмених.
Сега карам Кордоба 05' - за година вече дадох повече, отколкото за Ситроена за десет ... то не бяха носачи, амортисьори, някакви щангички ...
Коментиран от #7, #9, #10
14:40 05.06.2017
7 filo
До коментар #6 от "esen":
Подкрепям те щом казваш. Не съм имал ситроен но карам пежо имал съм и рено и винаги съм бил доволен. Изобщо харесвам френските коли, които съчетават идеално съотношението цена/качество и заради това винаги си купувам френски автомобил.15:06 05.06.2017
8 Димича
До коментар #5 от "filo":
Точно за лошите пътища мисля, че е иделано това окачване-газът и хидравликата нито можеш да ги счупиш, нито да "омекнат" като пружините. През 1962 генерал Де Гол при опит да бъде убит бяга със своя DS по стълбищата и тесните улички на Парижко предградие със спукани гуми. Освен това дава несравним комфорт. Недостатъкът му е, че е скъпо и че може да се ремонтира, а така кой ще си купува кола на всеки 5 години ;)15:10 05.06.2017
9 gosh
До коментар #6 от "esen":
Като при много други неща е и до късмет.Опита ми е точно обратен на твоя (с други модели - с3,с5 леон и алтеа).
Много съм разочарован от ситроен!
15:16 05.06.2017
10 Гост
До коментар #6 от "esen":
Нормално, като си си взел кола на незнайни километри и всеки път правиш по едно железце. Окачването на тези коли се прави цялото и здраво и счупено, щото после такива като теб разправят как всяка седмица нещо изтропва. Ако се направи с оригинални части изкарва толкова на колкото километри си я взел, ако не, на 50-60 хил. с нашите кратери.15:32 05.06.2017
11 fwefwfss
от собствен опит
15:46 05.06.2017
12 Калинов
16:19 05.06.2017
13 СИТРОЕН
Коментиран от #17, #42, #51
17:01 05.06.2017
14 Stoich
17:27 05.06.2017
15 ФЕН
Винаги съм карал нови Ситроени ,но бях до тук.Франсетата си развалиха
качеството.
18:38 05.06.2017
16 Кабинчо
18:45 05.06.2017
17 Mercedes-Benz
До коментар #13 от "СИТРОЕН":
5 бона ти е главата "разбирачо" карай там френските нужници и си мисли, че караш кола! Аман от заблудени, чул недочул "една жена ми каза".Коментиран от #19, #23, #56
18:48 05.06.2017
18 Пръцко
19:15 05.06.2017
19 Random
До коментар #17 от "Mercedes-Benz":
К'во да кара?Пластмасов мерц сглобен от мустафа и хабиби?
Коментиран от #29, #32
19:25 05.06.2017
20 Shmeker
Колкото до Ксарите - колкото по-малка е една френска кола, толкова е по-добра. Сложните коли в горния клас не им се отдават последните 20 години.
19:49 05.06.2017
21 Fake
Коментиран от #22
19:53 05.06.2017
22 аааааааа
До коментар #21 от "Fake":
Затова ли нито една френска марка не можа да пробие в щатите?Коментиран от #43
20:01 05.06.2017
23 CITROEN
До коментар #17 от "Mercedes-Benz":
Чичко карал съм всякакви автомобили, предимно нови и едно ще ти кажа до 200 000км немските прехвалени боклуци дават такива проблеми че свят да ти се завие. Още повече че голяма част от тях дори не се покриват от гаранцията. Добре че колите бяха служебни и не се налагаше аз да плащам.Коментиран от #31
20:02 05.06.2017
24 Цитро
20:20 05.06.2017
25 Адвокатът
Цитрон претърпяха пълен провал в по-високия клас, а в най-високия дори никога не са имали представител.
Дааа господа, а там "немските боклуци" както вие злобно ги наричате - напълно властват! Факт! Това е положението!
"Возията била супер", Сигурно е така, не споря, ама една кола не е само возия господа. Тя е съвкупност от много, много други качества.
P.S. - Мерцедес винаги е бил еталон за "возия", а не цитрон! Факт!
Коментиран от #30, #39, #44
20:28 05.06.2017
26 бай Иван
20:29 05.06.2017
27 12 000 000 км
21:04 05.06.2017
28 onq s konq
21:17 05.06.2017
29 Дур сики чадър бабаит
До коментар #19 от "Random":
А във френските автомобилни заводи Мустафа и Фики Стругаро нЕма ли ги? Или там е само Милко Кавалджиев?По цяла Европа го направиха цирк с тези ислямисти!
21:46 05.06.2017
30 ние
До коментар #25 от "Адвокатът":
знаем,че мерцедес беше синоним на качество и издържливост.Сега най-надеждните са електрическите,но остава проблема зареждане /липса на достатъчно станции/.21:52 05.06.2017
31 Mercedes-Benz
До коментар #23 от "CITROEN":
Тука в тоя сайт има много дето са "карали" кой насън, кой "на живо" Бугатита, Ферарита, Мерцедеси и т.н. и все лоши бе, все евтиняците са чудо и приказ, било то френски дранголници, или азиатски оризарници. Знаеш ли я приказката за лисицата и гроздето? Ако френския кош беше нещо велико, то целия свят щеше да ги кара, ама пазара им нещо се смалява, що го спират това горе, да не би защото много се търси? Ами оня грозния кош C6 нали и там се репчеха как щели да ударят всички немски премиуми в земята, е така удариха, че едвам продадоха 24 хил. бройки.Коментиран от #36, #45
21:52 05.06.2017
32 Mercedes-Benz
До коментар #19 от "Random":
Във Франция ако видиш бял в големите градове вече трябва да черпиш, в заводите им са само Макамбе, Умбопо, Хюсеин от Нигер, Чад, Мали, Алжир и т.н. Но ти откъде да знаеш като не си си показвал нослето извън България и само пишеш заучени фразички!Коментиран от #35, #38, #46
22:00 05.06.2017
33 босе
Коментиран от #37
22:01 05.06.2017
34 RIP
1. Проспаха СУВовете(не ми говорете за недоразуменията които предлагат), където в момента пазара е най-динамичен и дори легендарни марки не си позволиха да ги подминат.
2.Ц3 ах Ц3, защо след тази прексна стара Ц3 която заедно с Микрата я караха половината от жените в България я окапазиха така и сега прилича на нищо.
3.Просто няма как да кажеш премиум Ситроен това е някаква пародия.
Така че Пежо са на прав път, но Ситроен се превръща в новата Ланча.
22:09 05.06.2017
35 КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР
До коментар #32 от "Mercedes-Benz":
ТЪЙ ТЪЙ И В ГЕРМАНИЯ ПРИ ОПЕЛ И ФОРД СЪЩАТА РАБОТА САМО ЧАЛМИ В ЗАВОДИТЕ ПРИ БЕНЦА И ВАГОВЕТЕ СЪЩАТА РАБОТА САМО ЧЕ ПРИ ТЯХ ИМА НАЗНАЧЕНИ БЕЛИ ГРУПОВИ ОТГОВОРНИЦИ ПО КАЧЕСТВОТО А ПРИ ПО ГОРНИТЕ КЛАСОВЕ ЛИМУЗИНИ СА САМО МЕСТНИ ШВАБИ КАТО ТАМ НА ТРИМА АСАМБЛИРАЩИ ШВАБИ ИМА ЕДИН БАШ МАЙСТОР.22:32 05.06.2017
36 Fake
До коментар #31 от "Mercedes-Benz":
От бране в памуковата плантация си слънчасал май . Нареждаш ми Ферари до Мерцедес ?? Това е като да наредиш Гъши дроб до котешки пастет . Пич не те знам от кое родопско село си , но мияча на прозорци под нас кара AMG . Тея за немските курници можеш да ги разправяш на родителите си , те са се возили само на каруца .22:33 05.06.2017
37 Shmeker
До коментар #33 от "босе":
E да, по-бедните наистина карат японски коли.22:36 05.06.2017
38 Random
До коментар #32 от "Mercedes-Benz":
Ходил съм в половин европа и навсякъде по на запад е пълно с ч..нилки.Не съм казал че във Франция няма.
22:46 05.06.2017
39 ?!??????
До коментар #25 от "Адвокатът":
Земи се гръмни интересно ми е нещо за интериора на доичовците да кажеш вероятно и там бенца е еталон смешки.23:10 05.06.2017
40 Muchacho
Коментиран от #47
23:26 05.06.2017
41 непознат
23:39 05.06.2017
42 DGI
До коментар #13 от "СИТРОЕН":
Тц, немските с техните 4-5 бона на възглавница НЕ ВОЗЯТ по-добре от хидропневматичното на Ситроен. Возил съм се на S-ка на възглавници, ми не е кой знае колко "меко", возил съм се в Ксантия, та тя беше 3-пъти по-мека за возене.23:42 05.06.2017
43 Stoich
До коментар #22 от "аааааааа":
Ако си имал истинска френска кола /преди 2005 г./, би трябвало да си прочел на занитената табела с данните, защо не дават гаранция в Щатите и Канада. Ако те интересува ще разбереш. И проблема не е там, където предполагаш.14:47 06.06.2017
44 Язе
До коментар #25 от "Адвокатът":
Много ги разбираш нещта но-карам хидравличен ситроен и най ми харесва как пред мен пърди немски кошляк и ще им се счупят вратовете,а при мен децата и жената....спят.Смях,смях.18:30 06.06.2017
45 Язе
До коментар #31 от "Mercedes-Benz":
С возия ги удариха без проблем.Няма мерц да вози като ХМ.18:33 06.06.2017
46 Mitsubishi Lancer Evolution 10 X
До коментар #32 от "Mercedes-Benz":
Независимо каква марка е колата , моделът или година на производство , всички сме участници в движението ! Нека се отнасяме със уважение един към друг . Казва ти го 21 годишно момче , карайки Лансер Ево с двигател 5 пъти по-мощен от твоя премиум Мерцедес Апаламанде Шокар . Направи си изводите с това мое мислене , как и шофирам !19:08 06.06.2017
47 Ситроен best
До коментар #40 от "Muchacho":
Карал съм много Ситроени ХМ, БХ, КСАНТИЯ, Ц5 и твърдя и потвърждавам това е страхотна кола, много познати карат немски талиги и често се питам ЗАЩО, ТИ СЕРИОЗНО ЛИ? Нито като возия, нито като качество (по конкретно-ходова част, и безброй дребни болежки). А хейтърите да си заврат мнението там дето слънце неогрява... С едно съм съгласен това е голяма грешка от страна Ситроен да спрат легендарното си хидравлично окачване. И да вози по добре от немските и японските изпробвано!!!!!!!!!19:59 06.06.2017
48 Госпожицата.
И до коментари 40 нека да покарам Мицубиши поне четири сезона,и смятам че ще си промени мнението за Мицубиши.
Коментиран от #49
23:18 06.06.2017
49 Сеат Ибиза Купра 1.9 TDI 160 HP
До коментар #48 от "Госпожицата.":
Сладурана . Слънце , пожиткай още малко Митси и ще видиш и нейните болежки . Няма нищо вечно и перфектно .20:27 07.06.2017
50 Германеца
21:26 07.06.2017
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Dan
До коментар #5 от "filo":
Който не е карал ситроен - нищо не знае...!20:30 27.02.2018
54 dijjoli
18:15 31.03.2018
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 СТАРОТО
До коментар #17 от "Mercedes-Benz":
аз пък предпочитам немските нужници23:59 06.01.2019
57 СТАРОТО
До коментар #1 от "Kcaniba":
kcaniba, ти майтапиш,ли се бре ??? хахахахах00:02 07.01.2019