20 Януари, 2007 19:07 1 639 0

Tourist Trophy

  • audi-
  • audi tt-
  • audi tt v6 3.2 quattro

Историята на двете букви “Т” в моделното име на спортното купе на Audi датира отпреди повече от век. През 1905 година в Англия стартира първото рали Tourist Trophy и именно то служи за основа при избора на модел за инголщатския спортист. Сега буквите ТТ продължават да красят и второто поколение на автомобила, което вече се продава и у нас и се предлага в две версии, които могат да се охарактеризират като слаба и силна. Първата е оборудвана с двулитров мотор и не разполага със система за предаване на въртящия момент и на четирите колела. А какво е Audi без Quattro? За почитателите на марката даже звучи обидно. И понеже и ние смятаме така, а и на претенциите за расов спортист, на новото ТТ, много повече подхождат 250 к.с. ще акцентираме на мощния вариант V6 3.2 Quattro.

Екстериор

Вероятно всеки е чувал журналистическото клише “Новото поколение е по-голямо на габарити спрямо предшественика, но е и по-тежко”. При повечето нови автомобили тази максима е напълно валидна, но не и при второто ТТ. То е порастнало със 137 мм на дължина, със 78 мм на ширина и с 6 мм на височина, но въпреки това е със 100 килограма по-леко. На какво се дължи това? Отговорът е: На алуминия. 69% от външните панели са изработени именно от олекотената сплав, а останалите от стандартната ламарина. Може би си задавате и въпроса: Защо инженерите не са се отказали изцяло от стоманата? Отговорът е ясен - заради значителното оскъпяване на модела. Освен това металните детайли са средоточени отзад , като по този начин натоварването на преден и заден мост е доста изравнено.

Иначе купето изглежда по-модерно, като са запазени основни детайли от хитовия предшественик. Проблемът е, че много от другите елементи от екстериора са унифицирани с тези на останалите модели на марката. Фирмената идентичност не е лоша черта при повечето конвенционални автомобили, но що се отнася до подобен род “атлети”, собственият облик е най-важен. Въпреки тази критика от наша страна, новото ТТ изглежда по-мъжествено, което е резултат както на по-големите габарити, така и на увеличения размер на колелата. Освен това коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0.34, на 0.30.

Интериор

Характерен недостатък на първото поколение ТТ беше притеснителното поскърцване в детайли от арматурното табло - факт, който никак не се връзва с имиджа на марката като производител на едни от най-добрите салони в света. Сега тази “детска болест” е изчезнала, въпреки че немците продължават да използват детайли от модела Golf. Както и старото, така и новото ТТ продължава да се сглобява в Унгария, но въпреки това интериорната сглобка е със значително повишено качество. Салонът като цяло е станал далеч по-просторен, най-вече заради увеличената ширина в горната си част. Стилните кресла са доста твърди, както може да се очаква за автомобили от този клас. Отпред комфорт не липсва, но отзад добре се чувстват само пасажери от предучилищна възраст. Уредите са информативни, но за маниаците на тема расови автомобили недостатъкът е ясен. Километражът и оборотомерът са с еднакви размери, а всички почитатели на скоростните резачки искат централно разположен и възможно най-голям оборотомер. Като компенсация за това инженерите са използвали други приоми, подсилващи спортното усещане. Металните педали, скосеният в долната част волан а ла F1 и още куп дреболии карат водача да се чувства наистина добре. Багажникът за всеобщо учудване не е никак малък, а и имайки предвид симетрично делимата задна седалка, обемът му, що се касае до подобен род автомобили, е впечатляващ.

Двигател и ходови характеристики

Веднага след появата на първото ТТ дълга поредица от тежки инциденти разклати сериозно реномето на марката. Въпреки известното закъснение от Audi реагираха и от началото на 1999 година започнаха серийно монтиране на ESP и стационарно антикрило. Явно за да не се повтаря тази грешка, днес именно на този заден спойлер е обърнато сериозно внимание. Той вече е подвижен, като се отваря при скорост по-висока от 120 км/ч и се прибира при по-ниска от 80 км/ч. Сега обаче, макар и доста по-малко, недостатъци не липсват. Споменатият вече волан със скосена долна част е силен притегател заради аналогията му с този от билидите във Формула 1. Там обаче технологията е приета заради липсата на място и заради почти директното съотношение на въртене на волана спрямо колелата. При ТТ въртенето на волана и едновременно с това превключването на предавка може да ви изиграе лоша шега именно заради непривичната долна част.

Системата Quattro е заимствана от модела А3. При нея разпределението на въртящия момент зависи от многодискова муфа Haldex, разположена в задния редуктор. При стандартна пътна обстановка на задните колела е предава едва 15%, от момента, но при екстремни ситуации съотношението може да варира на 100%. Всъщност не само Quattro-то е заимствано. Задното окачване е много подобно на това при Passat, а задните спирачни супорти са стандартни за марката. Предните са усилени, но въпреки това спирането не е най-силната черта на новото ТТ. Комплексното решение четири движещи колела, електронно стабилизираща праграма и нисък център на тежестта прави поднасянето в завои с висока скорост почти невъзможно.

Двигателят е доста мощен, а звукът му е като на истински расов автомобил. Въпреки това отстъпва по отношение на динамика на аналози като Nissan 350Z и BMW Z4.

Цена

Както е видно от таблицата “Алтернативи” има и по-евтини и по-скъпи варианти. Преимуществата на ТТ се крият в значително подобрено качество на изработка, наличието на четири места по системата 2+2 и на значително по-конвенционалното цялостно водене на автомобила. И ако в спортните номинации ТТ отстъпва на алтернативите, в състезанието по автотуризъм, включващо возила от типа купе със интегрирани съвременни технологии, комфорт в салона и лекота на управлението, то новото Audi TT е на първа позиция.

Audi TT V6 3.2 Quattro
Плюсове
1. Управлението е значително по-леко от това на алтернативите.
2. В сравнение с предшественика интериорната сглобка е подобрена.
3. За подобни коли багажникът е нетрадиционно функционален.
4. Просторът в купето е осезаем.
Минуси
1. От спирачките има още какво да се желае.
2. Що се отнася до динамика ТТ отстъпва на алтернативите.

 

Audi TT V6 3.2 Quattro
Технически характеристики
Двигател
V-образен шестцилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 3 189 куб. см.
Максимална мощност
184 Kw/250 к.с. при 6 300 об./мин.
Максимален въртящ момент
320 Нм при 2 500 - 3 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична шестстепенна
Степен на сгъстяване
11.3:1
Маса на единица мощност
6.2 кг/к.с. (8.2 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 178
1 842
1 352
Междуосие
2 468
Маса, кг

1 505

Обем на багажника,л.
290 - 700
Вместимост на резервоара, л
60

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

14.7 л/100км
7.8 л/100км
10.3 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
5.9
Максимална скорост
250 км/ч.
Гуми
245/45R17
Спирачки:
отпред/ отзад

дискови, вентилирани / дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 90 026

 

Базово оборудване
Въздушни възглавници за водача и пътника до него с двустепенна логика, Странични въздушни възглавници отпред, интегрирани в облегалките, ABS с електронно разпределение на спирачното усилие EBV, сервоуправление в зависимост от скоростта, Спортен кожен волан с три лъча, равен в долната си част, Спойлер с автоматично повдигане при скорост над 120 км/ч и прибиране при движение под 80 км/ч и с възможност за активиране чрез бутон, CD-Player с динамично регулиране на силата на звука според скоростта на автомобила, TT-надпис на задния капак и на оборотомера, Централно заключване с дистанционно управление, Ауспух с два овални накрайника, единият в лявата, другият в дясната част на автомобила, Алуминиеви елементи в купето, Лети джанти, Външни огледала с електрическо регулиране и отопление, ляво асферично, Електронна стабилизираща програма ESP, Електронно заключване на диференциала EDS, Елипсовидни фарове Xenon plus, Система за почистване на фаровете, Динамично регулиране дължината на светлините, Информационна система за водача, Каросерия по технологията Audi Space Frame комбинация от Алуминий и стомана, Контрол на сцеплението ASR, Климатроник с отделно регулиране на лява и дясна зона, Конзола на волана със защита при удар, която допълва зашитния потенциал на предпазния волан и въздушните възглавници, Перманентно задвижване на четирите колела с повишено сцепление и сигурност на пътя, оборотомер, борд компютър и др.
Гаранция
Обща - 2 години без ограничение на пробег
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС

 

Audi TT V6 3.2 Quattro
АЛТЕРНАТИВАТА
BMW Z4
Работен обем
2 996 см3
Мощност

195 кВт/265 к.с.
при об/мин 6 500

Максимален въртящ момент
315 Нм
при об/мин 2 750
Габарити, мм
4091/1781/1268
Ускорение
5.7 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

13.0 л/100 км
6.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
91 900 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
NISSAN Z350
Работен обем
3 498 см3
Мощност

230 кВт/313 к.с.
при об/мин 6 800

Максимален въртящ момент
250358 Нм
при об/мин 4 800
Габарити, мм
4310/1815/1325
Ускорение
5.7 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

16.8 л/100 км
8.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
96 813 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
MAZDA RX-8
Работен обем \\екв.\\
2 616 см3
Мощност

170 кВт/231 к.с.
при об/мин 8 200

Максимален въртящ момент
211 Нм
при об/мин 5 000
Габарити, мм
4430/1770/1340
Ускорение
6.4 сек
Максимална скорост
235 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

15.8 л/100 км
8.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
84 400лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА