ТЕМА: Тест драйв

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

Публикувана: 1 Август, 2017 21:22
48 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9162

Ако Америка има своята Tesla, то в Европа това е малкия хечбек на Renault - ZOE. Първата версия на автомобила излезе преди пет години - през 2012-та и някак си остана приглушена, но сега с новия пробег автомобилът определено може да се нарече добър за ежедневна употреба и причината идва от новата двойно по-голяма батерия. И като казваме приглушена, това не означава, че е неуспешна - най-продавания електромобил в родната му Франция, както и в Европа - до средата на 2016-та са продадени цели 50 хиляди автомобила. Това поставя и производителя на върха при електрическите машини в Европа.

Освен батерията, автомобилът е получил леко външно обновление, но основната части идва от по-високото ниво на оборудване наречено INTENS, който включва електрически огледала, да модела 16-цолови джанти, нови и по-качествени материали за салона, както и нов син цвят за декоративните детайли. Най-отличителния детайл остава централния мултимедиен дисплей, с който се работи много лесно и внася малко по-премиум визия. Прибавени са и два нови цвята за външността на ZOE - Intense Red и Titanium Grey.

В Z.E. 40 обаче, основното е батерията със своите 41 киловатчаса, която наистина преминава този тежък за електромобилите психологически праг. Според цикъла на NEDC, той достига до повече от достатъчните 400 км, в реални пътни условия той е оценен на 300 километра при смесен градски и извънградски режим. При по-малката батерия - 22 киловатчаса, той достига съответно 240 и 170 километра. В теста спокойно изминахме разстоянието от около 110 километра и по бордовия компютър ни оставаха около 270, но обсега постоянно се променя според условията.

За разлика от другите електромобили, тук новата по-голяма литиево-йонна батерия разработена заедно с LG не е нараснала на размери, а само на килограми и то със скромните 25 кг. Нововъведение към системата на батерията е рециркулацията на въздуха, която поддържа оптимална работна температура в пикови моменти и така също увеличава капацитета и пробега съответно. Всички знаем, че батериите са много чувствителни към температурите. Интересен факт е, че автомобилът се произвежда изцяло в заводи на Renault - електромоторът идва от Клеон, Нормандия, а всичко се сглобява в град Флен, който е в близост до столицата.

Мощността на електродвигателя R75/90 е 90 конски сили, които са напълно достатъчни за такъв малък хечбек, въпреки теглото от малко под 1500 килограма и задминаването по междуградски път не става притеснително бавно, а напълно нормално. Тук "драйвърско" усещане няма, а не е и нужно, защото основната идея на автомобила е съвсем друга.

Зареждането - съществената част от електромобилите става с функцията Quick Charge на всякакъв тип ток, като функцията гледа да извлече максимума. ZOE има най-различни накрайници, но най препоръчително е това да се извършва на зарядни станции или с помощта на стенната батерия, която струва 1500 лева и може да бъде инсталирана във всеки един гараж. За около 30 минути на зарядна станция автомобилът възвръща пробег от около 80 километра, а пълното зареждане отнема около четири часа. Той може да се зарежда и в нормален 220-волтов ток, но за 12 часа е възможно да не се зареди цялата батерия, защото знаем какви разлики на напрежението има на всяко едно място.

Автомобилът наистина успява да се държи като събратята си с двигатели с вътрешно горене и не ви кара да се чудите постоянно, дали ще стигнете до плануваната точка. Въртящия момент, който е наличен от 0 оборота естествено е нещо много приятно. Впечатление ни направи и фактът, че "предавките" се сменят от нормален скоростен лост с нормалните режими като при всеки един автомобил с автоматични скорости - P, R, N и D. Огромен позитив е, че паркирането в центъра на градовете е напълно безплатно заради електрическия си статут, но не ви пречи и да го използвате извън града както направихме ние.

Цената на ZOE започва от 57 990 лв. за ниво Life R90 Normal Range с малката 22 kWh батерия, 63 990 лв. за ниво Life и голямата 41 kWh батерия, 60 990 лв. за ниво Intens с малката 22 kWh батерия и 66 990 лв. за топ версията Intens с голямата 41 kWh батерия. Автомобилът е значително по-скъп от нормалните си еквиваленти, но стойността му ще бъде възвърната с много бързи темпове от разликата в цената на горивата.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Красимир Каракачанов
Военният министър и лидер на ВМРО Красимир Каракачанов с коментар за инвалидните пенсии
Цели села, с бебетата в тях, имат ТЕЛК"

Още бисери