ТЕМА: Тест драйв

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

Публикувана: 1 Август, 2017 21:22
48 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9811
  • Новото ZOE вече с пробег от 400 км - 1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ

    Ако Америка има своята Tesla, то в Европа това е малкия хечбек на Renault - ZOE. Първата версия на автомобила излезе преди пет години - през 2012-та и някак си остана приглушена, но сега с новия пробег автомобилът определено може да се нарече добър за ежедневна употреба и причината идва от новата двойно по-голяма батерия. И като казваме приглушена, това не означава, че е неуспешна - най-продавания електромобил в родната му Франция, както и в Европа - до средата на 2016-та са продадени цели 50 хиляди автомобила. Това поставя и производителя на върха при електрическите машини в Европа.

    Освен батерията, автомобилът е получил леко външно обновление, но основната части идва от по-високото ниво на оборудване наречено INTENS, който включва електрически огледала, да модела 16-цолови джанти, нови и по-качествени материали за салона, както и нов син цвят за декоративните детайли. Най-отличителния детайл остава централния мултимедиен дисплей, с който се работи много лесно и внася малко по-премиум визия. Прибавени са и два нови цвята за външността на ZOE - Intense Red и Titanium Grey.

    В Z.E. 40 обаче, основното е батерията със своите 41 киловатчаса, която наистина преминава този тежък за електромобилите психологически праг. Според цикъла на NEDC, той достига до повече от достатъчните 400 км, в реални пътни условия той е оценен на 300 километра при смесен градски и извънградски режим. При по-малката батерия - 22 киловатчаса, той достига съответно 240 и 170 километра. В теста спокойно изминахме разстоянието от около 110 километра и по бордовия компютър ни оставаха около 270, но обсега постоянно се променя според условията.

    За разлика от другите електромобили, тук новата по-голяма литиево-йонна батерия разработена заедно с LG не е нараснала на размери, а само на килограми и то със скромните 25 кг. Нововъведение към системата на батерията е рециркулацията на въздуха, която поддържа оптимална работна температура в пикови моменти и така също увеличава капацитета и пробега съответно. Всички знаем, че батериите са много чувствителни към температурите. Интересен факт е, че автомобилът се произвежда изцяло в заводи на Renault - електромоторът идва от Клеон, Нормандия, а всичко се сглобява в град Флен, който е в близост до столицата.

    Мощността на електродвигателя R75/90 е 90 конски сили, които са напълно достатъчни за такъв малък хечбек, въпреки теглото от малко под 1500 килограма и задминаването по междуградски път не става притеснително бавно, а напълно нормално. Тук "драйвърско" усещане няма, а не е и нужно, защото основната идея на автомобила е съвсем друга.

    Зареждането - съществената част от електромобилите става с функцията Quick Charge на всякакъв тип ток, като функцията гледа да извлече максимума. ZOE има най-различни накрайници, но най препоръчително е това да се извършва на зарядни станции или с помощта на стенната батерия, която струва 1500 лева и може да бъде инсталирана във всеки един гараж. За около 30 минути на зарядна станция автомобилът възвръща пробег от около 80 километра, а пълното зареждане отнема около четири часа. Той може да се зарежда и в нормален 220-волтов ток, но за 12 часа е възможно да не се зареди цялата батерия, защото знаем какви разлики на напрежението има на всяко едно място.

    Автомобилът наистина успява да се държи като събратята си с двигатели с вътрешно горене и не ви кара да се чудите постоянно, дали ще стигнете до плануваната точка. Въртящия момент, който е наличен от 0 оборота естествено е нещо много приятно. Впечатление ни направи и фактът, че "предавките" се сменят от нормален скоростен лост с нормалните режими като при всеки един автомобил с автоматични скорости - P, R, N и D. Огромен позитив е, че паркирането в центъра на градовете е напълно безплатно заради електрическия си статут, но не ви пречи и да го използвате извън града както направихме ние.

    Цената на ZOE започва от 57 990 лв. за ниво Life R90 Normal Range с малката 22 kWh батерия, 63 990 лв. за ниво Life и голямата 41 kWh батерия, 60 990 лв. за ниво Intens с малката 22 kWh батерия и 66 990 лв. за топ версията Intens с голямата 41 kWh батерия. Автомобилът е значително по-скъп от нормалните си еквиваленти, но стойността му ще бъде възвърната с много бързи темпове от разликата в цената на горивата.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Доналд Тръмп
    Кандидатът за президентската номинация на Републиканската партия Доналд Тръмп атакува политиката на бившия президент Джордж Буш, чийто брат Джеб е негов основен конкурент.
    Джеб, защо брат ти дестабилизира Близкия изток, като атакува Ирак, след като се оказа, че там няма оръжия за масово унищожение? Лоша информация?"

    Още бисери