Last news in Fakti

15 Ноември, 2008 14:52 20 508 0

Dodge Journey 2.0 CRD SXT

  • dodge-
  • dodge journey-
  • dodge journey 2.0 crd sxt

Напоследък се забелязва доста сериозна тенденция в т.нар. размиване на класовете в световното автомобилостроене. Един от ярките примери е новото предложение на Dodge, наречено Journey (от англ. - пътуване). Съдейки по дължината и междуосието на автомобила, както и по еднообемната му архитектура, този автомобил се числи към горния сегмент на минивановете. Високият клиренс и по-ниският таван обаче са фактори, приближаващи го както към комбитата, така и към автомобилите с повишена проходимост. Инженерите от Dodge са имали за задача именно това - да създадат многофункционален и практичен автомобил. Дали са успели ще покаже времето. Journey бе представен на миналогодишното изложение във Франкфурт, а вече се предлага и у нас. Тестваната от нас модификация беше оборудвана с двулитров дизелов агрегат и най-високо ниво на екипировка. Ето и нашите впечатления.

Екстериор

Journey е построен върху една от универсалните платформи на Chrysler. На същата база са изградени и моделите Avenger и Sebring. Всъщност миниванът на Dodge изглежда доста по-голям и солиден от споменатите “братовчеди”. Сравнен обаче с алтернативите, той е доста по-компактен. Това всъщност е само оптическа измама и се дължи най-вече на по-ниския таван. Иначе формите са стандартни за марката. Journey е силно унифициран с повечето модели на компанията и не притежава никакви по-специфични индивидуални черти. В екстериора липсва също и присъщият на франсетата авангардизъм.

Интериор

Отвори ли се вратата, нещата стават по-различни. Салонът на автомобила е доста различен както от този на конкурентите, така и от останалата продукция на марката. Що се отнася до френските аналози, те са далеч по-екстравагантни и просторни. При Journey няма ел. плъзгащи се врати или електронни циферблати. Всичко е опростено, но на място. Просторът е достатъчен, седалките - удобни, а равният под при сгънатото им положение прави автомобила изключително функционален. Дори третият ред кресла впечатлява с приличен комфорт, а зад него има и оптимално пространство за багаж. Единственият недостатък е свързан с централната конзола и по-точно разположението на цветния LCD дисплей. Той е позициониран по-ниско от нивото на очите и отвлича вниманието на водача от пътната обстановка. Още един минус се явява управлението на борд компютъра. Бутонът, с който се извършва тази дейност, е изключително малък и разположен между волана и арматурното табло. Интерес представлява и сгъването на седалките. Те правят пода равен, но това не е странното. Хубавото е, че и предната пасажерска седалка се сгъва по същия начин, което превръща автомобила в идеална кола за превоз на дълги товари. Още нещо похвално е значително подобреното качество на материалите и сглобката. В сравнение с предходни модели на марката то е направо отлично. Типичните поскърцвания ги няма, а материалите не изглеждат скъпи, но са качествени и добре напаснати.

Двигател и ходови характеристики

Малкият по обем двигател свива до голяма степен избора на аналогични модели. Толкова големи ванове с такива агрегати при конкуренцията има само концернът PSA. Въпреки това агрегатът, монтиран в Journey, е динамичен и мощността му не е ниска. Показателите ускорение, доускорение и максимална скорост са напълно допустими за този типичен семеен автомобил. Заради по-ниският таван е снижен и общия център на тежестта, което прави автомобила доста стабилен в завои. Това е факт въпреки по-високия клиренс, който пък от своя страна помага на Journey при движение по неравни терени. Минус се явява “по-острото” усещане от работата с волана, водещо до леки неточностти в управлението. Като цяло возията е на високо ниво или с други думи е намерено оптималното съотношение между твърдост и комфорт. При всичко описано дотук е странно защо отсъства фирмената система за електронно изменяне на предаването на въртящия момент към предния и към задния мост.

Цена

Като цяло Journey е оригинален модел, с комфортен салон и приемливи ходови характеристики. Благодарение на своята специфична концепция обединява качествата на миниван, комби и автомобил с повишена проходимост. Не е нито скъп, нито евтин, но е добро предложение за хора с предпочитания към дългите пътешествия.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА