Председателят на директорския борд на Volkswagen Херберт Дис призна, че се отнася изключително сериозно към възхода на Tesla Motors. На въпрос на фирмено издание кой е основният конкурент на немската компания мениджърът отговаря "В миналото бяха Toyota, Hyundai и френските производители, а днес - Tesla".
Изказването на Дис изненадва с откровеността си, тъй като ръководителите на големите концерни обикновено са крайно предпазливи в оценките си за прогреса на Tesla. Съществените диспропорции в производствените обеми все още дават самочувствие на автомобилните босове да се отнасят с известно пренебрежение към електромобилите на Илон Мъск.
Миналата година Volkswagen е продал почти 6 млн. леки коли, а Tesla - едва 84 000. Херберт Дис обаче смята калифорнийския производител за потенциален източник на големи неприятности за немския гигант.
"В Tesla разполагат с възможности, до каквито в момента ние нямаме достъп", пояснява мениджърът, визирайки големия брой софтуерни инженери, отличните електромотори и безпрецедентната по мащабите си мрежа от зарядни станции.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тойо ман
11:59 07.08.2017
2 Пеньо
12:01 07.08.2017
3 ААА 8
12:05 07.08.2017
4 Киро
С лъжи и измами до никъде не се стига.
12:08 07.08.2017
5 Lexus
12:09 07.08.2017
6 Чавдар войвода
12:12 07.08.2017
7 Гост
Коментиран от #10, #21
12:45 07.08.2017
8 ПроЗ Германец
13:02 07.08.2017
9 ПроЗ Германец
Добре ,че си го признавате шваби.Вие какво искате да ви се обадят от Тесла и да ви изпратят по DHL един храд диск 1тб с цялата информация кутия шоколадови бонбони с бутилка Джак.Ако съм на вас поне ще им се премоля да ми напишат нов Софтуер за пушилките с които на лъгахте хората.
13:23 07.08.2017
10 гост
До коментар #7 от "Гост":
По спокойно , не подскачай , ще вземеш да спукаш някой съд , как ще се лишим от уникалните ти глупости ! Айде още малко да те зарадвам , според последния отчет за полугодието до юни , Тесла е увеличила приходите от продажби почти два ПЪТИ спрямо 2016 , а от официалното представяне на Модел 3 получава по 1800 нови поръчки на ДЕН ! НОВИ , извън ония 500 000 от миналата година ! Това прави има няма още 50 000 МЕСЕЧНО , а на всичкото отгоре ЕС готви задължителни квоти за електромобили като китайските , дето влизат от догодина ! Тесла не е заплаха , Тесла е УНИЩОЖИТЕЛЯ на ВАГ и подобните !Коментиран от #11, #15
14:26 07.08.2017
11 123
До коментар #10 от "гост":
Леко ти да не спукаш нещо от напъните. 1800 на ден - леле... а горките германци имат по около 17 000 поръчки на ден, включително и в почивните дни.А и приказката за Тесла ще почне полека да се разпада, след като минат 10 години от производството на първата батерия. Платил си 100 000 $ за теслата, караш 10 години, икономисал си има няма 10 000$ от гориво, изтича ти гаранцията на батерията, която е програмирана да се скапе на следващия ден. Рециклиращите компании много ще ти се зарадват - не искам да гадая, колко ще ти вземат за рециклиране. Едва ли някой ще иска второупотребна тесла без батерия (45 000 нова), тоест си остава вечно твой паметника. Няма много бълъци, които ще си купят тесла втори път.
Коментиран от #14
15:41 07.08.2017
12 Бай Онзи
"така например можете да карате една Е-класа на "Мерцедес" цели 8 години, преди да достигнете нивата на замърсяване на околната среда както при една електрическа "Тесла. Ако един конвенционален двигател с вътрешно горене изразходва под 6 литра бензин, според днешните стандарти той не замърсява околната среда повече, отколкото една малка градска кола "Тесла". Една от причините за това е тежащата около един тон батерия на електроавтомобилите."
Коментиран от #13
16:29 07.08.2017
13 123
До коментар #12 от "Бай Онзи":
Приятелю,само производството на батерията отделя СО2, колкото Е-класата отделя за 10 години употреба. Производството на тока изобщо не го смятаме.
Екологичността на ел. автомобилите е един голям балон. Просто при Тесла се ползва модела на Айфон. Превръщат я в имиджова марка. Стоката е съвсем обикновена, но правилната рекламна стратегия я превръща в имиджова - балъците са склонни да платят 3 пъти по-високата цена за същото качество. Проблемът за Тесла тук е, че един телефон струва 1000 $ и доста балъци могат да си го позволят, а една Тесла е 100 хил. и пазара е ограничен. Но за всеки влак си има пътници - в БГ има продадени 14 Тесли миналата година. В други държави малко повече, но Тесла трудно може да бъде конкурент на големите марки....
Коментиран от #17
16:39 07.08.2017
14 гост
До коментар #11 от "123":
Оууу , ти да видиш , "включително и в почивните дни" ! Ама има едно проблемче ( не за почивните дни , нищо че тогава не работят , а по интернет не приемат) , толкова са били и миналата година и по-миналата , а следващата и по-следващата в най-добрия случай ще са същите , а по-вероятно ще почнат да намаляват , щото растеж има само в Китай и Индия , където с новите "правила" им предстои едно бая силно падане по гъз , а пък за растежи по 100% годишно никога не са и мечтали , ама силно се надявам да се успокояват като теб , това само ще улесни още повече Тесла . А за глупостите за батериите даже няма да си правя труда , то щото са толкова лоши само последните месеци се обявиха 4-5 завода за десетки милиарди , включително и от "стогодишните" дето уж "изчакват"16:58 07.08.2017
15 Гост
До коментар #10 от "гост":
Пич, не подскачай. Това, че някой пише с ник като моя и плюе по Тесла, не значи, че съм аз.Малко ти се изтъркват лафовете вече.
16:58 07.08.2017
16 ДДД
20:20 07.08.2017
17 Никой
До коментар #13 от "123":
Е какво е класата феята с пръчица я е направила от нощито такали. Казваш за наоравата и грам енергия не е изпилзванаКоментиран от #18
09:55 08.08.2017
18 123
До коментар #17 от "Никой":
Казвам, че едно от най-мръсните производства е това на батерии. Още по-замърсяващо е последващо им рециклиране, доколкото това изобщо е възможно.Коментиран от #19
14:30 08.08.2017
19 гост
До коментар #18 от "123":
Аз пък казвам , че лъжеш като дърт циганин и то с умисъл ! Въпросното измислено проучване ( което аз сам ти показах) се казва единствено , че за производството на една батерия на Тесла се отделят 17,5 тона СО2 , АКО ЕНЕРГИЯТА ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО И Е ОТ ИЗКОПАЕМИ ГОРИВА !!!!! Дори ако това е така , любимата ти Е-класа отделя по толкова на ВСЕКИ 100 000 км , без да броим емисиите нужни за ПРОИЗВОДСТВОТО на горивото което използва ! Тоест за живота на една батерия , ще отдели поне пет пъти повече емисии и батерията се използва повторно и се рециклира 100% !!! И Тесла НЕ ИЗПОЛЗВА изкопаеми горива в Гигафабриката за твое голямо съжаление !Коментиран от #20
15:42 08.08.2017
20 Язе
До коментар #19 от "гост":
Я като е толкова еко тази гигамигафабрика защо не я направиха в някой град където има инграструктура ами я забиха на кучето в г.а?С какво си превозват части за производството?С тесли?С какво си превозват стоката?Всяка една по поотделно ли я карат?Бегай с тая измишльотина.Кажи поне какво караш като си толкова зомбиран от тесла?Коментиран от #23
23:46 08.08.2017
21 EL Macho Grande
До коментар #7 от "Гост":
Спри с тия речи,легни по-удобно!
На мен от теории ми е писнало.
Всички жени вече дишат(е) свободно -
едни с пълни гърди, други с провиснали!
02:13 09.08.2017
22 Nicola
Едно е ясно - бъдещето е неизбежно. И то винаги съдържа радикални промени. Винаги. Който не вярва, да чете история.
Ама не! Вие от припяване и първолашко рецитиране на дочути откровени глупости (нямало литий, батериите били мръсни и не се рециклирали бла бла) нямате време (нито желание) да четете.
02:20 09.08.2017
23 гост
До коментар #20 от "Язе":
Явно ти си бил "на кучето в ...." , та знаеш къде е , но относно Гигафабриката малко си се объркал , тя се намира във 250 000 хиляден град и има адрес със улица и номер , а транспорта на материали и продукция се извършва с влакове , електрически естествено , ама какво ли да обяснявам на някой дето си мисли , че "дизелов камион" е върха на транспорта !1, Electric Ave, Sparks, NV 89434, Съединени щати
https://www.google.bg/maps/place/Tesla+Gigafactory/@39.5182248,-119.638661,27173m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x80991fc240ba30b9:0x7e66b0fa4fe55cd8!8m2!3d39.5380042!4d-119.43904?hl=bg&authuser=0
Коментиран от #24
13:26 09.08.2017
24 Иван
До коментар #23 от "гост":
Завода там е изоставен от Дж. Мотос и те го взимат и го преобразяват напълно. Илън Мъск е истинскя чвоек променящ света, а не несретника Стивън Джобс лека му памет. Чомека от Фолскваген много малко му пука за всички нескопосани коментари тук. Нещата ще се движат към хибриди и след това пълни електрички след около 10-15 години най-рано като шир продажба когато има три критерия които да са изпълнеени-първо зарядна мрежа, второ издръжливост на батерията и в студ на приемлива цена и трето време за зареждане. Така, че браво на Тесла дотук, но не подценявайте хората на мениджърски позиции в такива гиганти.Коментиран от #25
19:08 09.08.2017
25 гост
До коментар #24 от "Иван":
Завода " изоставен от Дж. Мотос" се намира във Фримонт , Калифорния и там се сглобяват Модел С и Х , а този е в Рино , Невада , не бъркай нещата , а останалото са пълни глупости естествено , само да ти припомня , че последните две години "шефовете" на ВАГ се смениха три-четири пъти , а за "хибриди" дори Тойота вече не говори за в бъдеще20:57 09.08.2017
26 гост
19:11 10.08.2017