Корейците от Hyundai представиха един нов кросоувър, който се задвижва от водород. Премиерата на автомобила, названието на който все още не се съобщава, се състоя в Корея, а световната премиера, е насрочена за изложението CES 2018, което се провежда в Лас Вегас.
Съдейки от снимките, в основата на новия модел е залегнал дизайнът от концепцията Hyundai FE Fuel Cell, представена през март тази година. Ще припомним, че в моделната гама на корейците вече присъства автомобил на водород. Това е кросоувърът ix35 Fuel Cell.
Най-вероятно иновацията ще се яви като наследник на ix35 Fuel Cell. В отличие от него, тя ще е с 20% по-лека и с 10% по-ефективна. Известно е, че новият автомобил разполага със силов тракт с мощност 163 к.с., а с едно зареждане с водород може да изминава разстояние от 580 километра.
Очакванията са, че в продажба новия кросоувър на Hyundai ще постъпи още през следващата година. Първоначално иновацията ще се предлага само в Южна Корея, а по-късно моделът ще достигне до пазарите в САЩ и Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 джими
Коментиран от #5
11:51 17.08.2017
2 Еколог
Коментиран от #16
11:56 17.08.2017
3 хммм
Къде се зарежда водород ?
Коментиран от #4, #6, #7, #10
11:57 17.08.2017
4 Ник
До коментар #3 от "хммм":
Така е с азиатските коли! - Трябва да приличат на Покемони12:02 17.08.2017
5 гост
До коментар #1 от "джими":
Защото горивната клетка е скъпа и все още няма подходящи заместители на редките метали, които се използват в нея. След това производството на водород е енергоемко, компресирането до ниво за зареждане и съхранение в кола също, а инфраструктурата е оскъдна. И накрая се получава, че тези коли са тясно фокусирани в региони с налични зарядни станции, като колите са сравнително скъпи и вече тяхното предимство спрямо електрическите е нищожно. Днес една Тесла може да мине разстояне от 400-600км, преди 10г. не беше така и тогава водорода изглеждаше добро решение, сега вече не. Зарядни станции за електрички има под път и над път.Коментиран от #11
12:32 17.08.2017
6 Лексус
До коментар #3 от "хммм":
Грозен е човека в огледалото като го погледнеш. Не са грозни колите. Просто мозъка ти е подвластен на немската мода, която в България беше и все още взаимствана от мутрите.13:57 17.08.2017
7 гост
До коментар #3 от "хммм":
Технологията позволява един единствен плюс спрямо чистите електромобили. Това, че зареждането става за толкова време колкото да сипеш бензин. Но и това не е чак такъв плюс, защото такова зареждане при електромобилите се налага само при дълги пътувания и зарядните стават все по-мощни, а водородна станция нямаш в гаража.14:27 17.08.2017
8 Random
14:31 17.08.2017
9 Кожо
15:40 17.08.2017
10 Марио
До коментар #3 от "хммм":
На мен дизайнът на Хюндай ми харесва изключително много.Супер здрави автомобили са и с добри екстри.17:23 17.08.2017
11 джими
До коментар #5 от "гост":
ти сам го каза - преди 10 години никъде нямаше ел.зарядни станции а сега е пълно. Това ми беше мисълта 100% съм сигурен, че ако се работеше за преодоляването на проблемите, за които спомена, технологията до сега да се е развила много и повечето от тях да не съществуват вече. Преди 10 години най-добрите електрички минаваха по 300 км. мах, батериите бяха много скъпи за производство и не достатъчно надеждни...сега вече е различноКоментиран от #14, #15
17:44 17.08.2017
12 гощо
Коментиран от #13
07:25 18.08.2017
13 гост
До коментар #12 от "гощо":
То за производството на водород трябва още повече ток. Ефективността е ужасна!13:15 18.08.2017
14 гост
До коментар #11 от "джими":
Да бе , само дето една ел.станция струва от 1000 долара за домашна до 10-15 000 за обществена , а водородните почват от 15 000 за домашните до няколко МИЛИОНА за обществена , да не говорим , че потребяват 5-10 пъти повече ток за едно и също разстояние , а за безсмислено сложната и ненадеждна конструкция на колите можем да си пишем тука до утре14:54 18.08.2017
15 гост
До коментар #11 от "джими":
А преди 10 години електричките минаваха не по 300 а само 100-120 км и се зареждаха по 7-8 часа минимум и въпреки това се продаваха , а сега с нормално каране минават 350-400 и се зареждат за 30-40 минути , представи си след още 10 г колко ще минават и за колко ще се зареждат , къв водород , кви пет лева сънувате ?14:59 18.08.2017
16 Опа
До коментар #2 от "Еколог":
Двигател на вода все още няма.Не бъркайте вода с водород!!!
За да не се връщаме обратно в часовете 6-ти клас химия и физика само ще отбележа че за да се извлече водорода от водата , сиреч да се премахне кислорода от нея е нужно изключително много енергия... Затова е нормално тази технология да не се развива. Ти си беше мъртвородена от самото начало .
09:42 20.08.2017