Last news in Fakti

22 Август, 2017 11:00 17 094 49

Съветските коли в западните медии

  • ваз-
  • газ-
  • азлк-
  • заз-
  • lada-
  • москвич-
  • победа
Съветските коли в западните медии - 1

Произведените в СССР автомобили никога не са били еталон за качество, инженерно съвършенство и технологичен напредък. Добри или лоши обаче, тези возила вършеха работата, за която бяха проектирани и произведени, а на запад служеха за витрини на комунизма. Ето как капиталистическите издания описват постиженията на съветското автомобилостроене от времената на Студената война.

ГАЗ М-20 Победа

Съветските коли в западните медии


Като един от първите съветски модели, изнасяни официално на запад, Победа веднага привлича интереса на британските автомобилни журналисти. В книгата си Cars of the Soviet Union Анди Томпсън нарича ГАЗ М-20 "неунищожим", но критикува вялата динамика и лошата видимост от мястото на водача. На същото мнение са колегите му от сп. Motor, което хвали отличната проходимост и комфортната возия, но прекалено шумният и рахитичен двигател разваля положителното впечатление.

ЗАЗ-965 Запорожец

Съветските коли в западните медии


"Гърбавата" зазка е доста близка като инженерна и маркетингова формула до Костенурката на VW, с което напълно закономерно привлича вниманието на немските автомобилни журналисти. Материал от номер 30 на сп. Spiegel от 1960 г. констатира, че "съветските инженери са поработили усърдно по комфорта на колата", която "вози добре дори в лошо време", но V-образният двигател с въздушно охлаждане "убива всякакво желание за по-дълго пътуване". Германците оценяват положително разхода на гориво.

ГАЗ-21 Волга

Съветските коли в западните медии


През 60-те години на миналия век ГАЗ изнася доста "волги" на запад, но тестовете от онези времена бледнеят пред експертната оценка на доказан авторитет като Джей Лено, който разбира това-онова от коли и има 21-ица в колекцията си. В типичния си ироничен стил Лено нарочва модела за "една от причините за падането на комунизма", но признава, че колата е много проста, надеждна и не ръждясва.

Москвич 408

Съветските коли в западните медии


В статия за "осмака", озаглавена "Руският парадокс", американското сп. Motor Trend определя за най-тежък недостатък на модела катастрофалната динамика. За сметка на това "москвето" се представя достойно в останалите дисциплини. Янките хвалят приличната максимална скорост, просторния салон и отличната приспособеност за лоши пътища и атмосферни условия.

ВАЗ-2121 Нива

Съветските коли в западните медии


Версия на Нива с десен волан се появява чак пет години след старта на производството, но това не пречи на износа за Великобритания. Сп. Autocar публикува тест на съветската джипка в броя си от 27 януари 1979 г. В него тя е описана като евтина и флегматична, но напълно адекватна алтернатива на Range Rover (!), която изобщо не му отстъпва по проходимост. Сред недостатъците е изтъкната липсата на рама, което с времето започва да се отразява отрицателно на геометрията на каросерията, а сред плюсовете - удобният трансформируем салон и приспособеността за самостоятелен ремонт.

ВАЗ-2106

Съветските коли в западните медии


Немското сп. AutoBild нарича шестицата "оръжие за масово поразяване, призвано да срути капиталистическите режими в Щатите и Канада, за където моделът се изнася най-активно. Германците обаче отбелязват, че интериорът с подглавници на седалките и естествен фурнир на арматурното табло хич не е зле. За съжаление ходовите качества на ладата развалят иначе приятните впечатления.

ВАЗ-2105

Съветските коли в западните медии


В сравнителен тест срещу пет западни модела от 1985 г. британското сп. Motor определя Lada Riva за най-удачния семеен автомобил. Според англичаните петицата има голям багажник, удобен салон и прилични динамични показатели, но я препоръчват само на купувачи, които са готови на компромиси със спирачките, тежка физическа работа с волана и безобразно висок разход на гориво.

ВАЗ-2108

Съветските коли в западните медии


През октомври 1994 г. британското сп. Car публикува сравнителен тест на Rover Mini, Fiat Cinquecento, Skoda Favorit и... Lada Samara. Съветският хечбек предлага най-много за цената си, но въпреки това се класира на последно място. Сред плюсовете на модела са изтъкнати ниската цена и приличната динамика. Качеството на изработката, посредственият комфорт, настройките на двигателя, скоростната кутия и шасито са подложени на безпощадна, но напълно справедлива критика.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вярващ Путинист

    27 52 Отговор
    Публикувано във факти.бг: ура другари
    Слава на Путин
    Слава на КПСС
    Слава на Урал
    Да смажем прогнилия империалистически запад със Волга над техните триколки Смарт
    Ура ура

    Коментиран от #3

  • 2 ЖЕСТОКО

    54 17 Отговор
    СЛАГАМ СИ КАФЕТО НА ТАБЛОТО НА ВОЛГАТА ИЛИ ВАЗ 2101 ПУСКАМ СЕ В БГ ЯМИТЕ А ТО НЕ ИСКА ДА СА РАЗСИПЕ ЩОТ ПРЕДНИЦИТЕ СА УНИКАЛНИ ШЕСТТОЧКОВИ . ТАКОВА ОКАЧВАНЕ ИМАТ САМО ЛИНКЪЛН КАДИЛАК БЕНТЛИ И ПОДОБНИ СКЪПИ МАРКИ.

    Коментиран от #4

  • 3 Трол

    35 12 Отговор

    До коментар #1 от "Вярващ Путинист":

    Козяшкия колега в ролята на изтрещял путинист.
  • 4 BILL

    37 43 Отговор

    До коментар #2 от "ЖЕСТОКО":

    То кафето не иска да се разсипе, щото горивото е свършило и колата не тръгва...
  • 5 Герберасите на власта

    75 10 Отговор
    За времето си колите бяха идеални като се има в предвид здравата ходова част и ниската цена ,тогава нямаше толкова магистрали и колите обикновенно шареха по черните пътища пълни с строителни материали за виличката ,а на връщане с багажника на тавана до горе с касетки и зарзават,бяха опростени и здрави не са ни оставяли на пътя с минимални умения се отстраняваха проблеми при който с сегашна кола може и да си викнете пътна помощ, да сега са морално остарели но повечето ги помним и свързва ме с щастливото детство.
  • 6 Random

    43 15 Отговор
    Къде са соросоидчетата които ще кажат че са изкопирали западни коли?

    Коментиран от #9, #12

  • 7 Niko

    29 47 Отговор
    Руснаците коли и до днес не могат да правят. Доказателство за това е съотношението на руски и западни коли не само по пътищата на България, а и в световен мащаб. 90% от тези които са имали руски коли някога сега карат западни - включително и тези които ще плюят по този пост !!!!

    Коментиран от #8

  • 8 бай Иван

    38 14 Отговор

    До коментар #7 от "Niko":

    Комфортни коли може и да не могат да правят, но пък са здрави(при правилна поддръжка, не като се развали нещо и да търсиш нещо в кухнята с което да го оправиш).

    Дори в уикипедия си пише:too many owners were considering inexpensive cars as "disposable", and were failing to perform basic maintenance such as oil changes.
    А пък някои дори не са знаели че маслото и филтрите се сменят, щото им е била първата кола и са нямали никаква идея че изисква грижи.

    Повечето руски коли са със double wishbone окачване, което превъзхожда евтиния смотан макферсон по всички показатели.
    А и със задно - не случайно Лада и до днес се използва в ралита.
    Единственото предимство на предното е че всичко се сглобява наведнъж и на производителя му е по-евтино.

    Коментиран от #11, #17

  • 9 Random

    38 7 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    Нямам време да ги чакам.
    Така че:

    1) Комунистите са спъвали собствената си автомобилна индустрия като са заповядвали на инженерите да изкопирват ВИЗИЯТА на западните автомобили.
    Пример: Москвич С-серия.
    "в отраслевом министерстве в середине 1970-х годов было принято решение о том, что новое поколение советских автомобилей должно быть переднеприводным."

    На АЗЛК были отправлены указания начать разработку переднеприводного автомобиля на основе иностранного аналога, в качестве которого настоятельно рекомендовали новейший французский хэтчбэк SIMCA-1308

    Тоест не че не могат, не са искали един вид.

    2)УЗАМ-412 не е копиран.
    Справка:
    №1-https://www.drive2.ru/b/654430/
    №2-http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3845872&sid=0d1b6b4956b28a8b44faa4f346bc1ea7
    Забележете че дори в нашия бмв форум си пише истината.

    3) Не са копирани шасита, двигатели и др. Само външен вид.
    По-скоро са следвали тенденциите в света на автомобилостроенето по онова време.
    Моделите за които си мислите че са изкопирани всъщност са с различни размери, междуосия и двигатели.

    4)Жигули(ВАЗ 2101) не е 100% Фиат 124.
    Имат над 800 разлики:
    -Двигателите: Фиат-разпределителен вал в блока(OHV), Лада-разпределителен вал в главата(OHC).
    Карбураторите са различни, Фиата е със Solex, Ладата е с подобие на Weber.
    -Фиата е с динамо, Ладата е с алтернатор.
    -Съединител: Фиат-жило, Лада-хидравлика
    -Окачване: подсилено и повдигнато на Жигулата

    Коментиран от #10

  • 10 Random

    27 6 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Продължение:
    -Жигулата е направена от по-дебела стомана.
    -Жигулата е барабани отзад. По онова време дисковете не са били това което са днес и не е било оправдано от гледна точка на цената.
    Въпреки това, в това ревю казват че спирачките са по-добри от на фиата:http://totalcarmagazine.com/classicandbeloved/2014/04/29/fiat_124_vs_lada_shiguli_1200/
  • 11 Емол

    15 4 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Колите здрави, но шофьорите болни
  • 12 Нафарфорий

    18 30 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    Аз мразя Сорос и всички левичарски отрепки, но патентитите за тия коли са откраднати от западните с изключение на Ладите, чиито патенти са поръчани на Фиат. Дори и руското чудо чудо ак 47 е направено от немец
    ак 47 =sturmgewehr 44
    ей ви линкове
    http://div.bg/%D0%9E%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%B0-%D0%B8%D0%B7%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-_l.a_i.453358.html

    http://www.extremecentrepoint.com/archives/5312

    Коментиран от #13, #14, #15

  • 13 ПРОСТА РАБОТА АМА НЕ Е ЗА ПРОСТИ ХОРА

    39 14 Отговор

    До коментар #12 от "Нафарфорий":

    МАЙСТОРЛЪКА Е ДА ВЗЕМЕШ ЕДНО ДЪРВО КВОТО Е НЕМСКИЯ АК И ДА НАПРАВИШ ЛЕГЕНДА АК 47 . НЕМСКИЯ БОКЛУК Е ИЗЧЕЗНАЛ В НЕБИТИЕТО А РУСКОТО ОРЪЖИЕ КОВЕ БЪДЕЩЕТО.

    Коментиран от #16

  • 14 Random

    24 5 Отговор

    До коментар #12 от "Нафарфорий":

    Я не поствай фалшиви новини.
    Ето ти и на английски:
    https://www.forgottenweapons.com/ak-and-stg-kissing-cousins/
    И уикипедия:
    The AK-47 used a similar-sized intermediate round and followed the design concept, but was mechanically very different.
  • 15 Random

    32 7 Отговор

    До коментар #12 от "Нафарфорий":

    Какви патенти са били откраднати бе?
    Я дай доказателства в писмен вид.
    Или като сложиш калник от форд на волга без да режеш ми се обади.
    Аман от идиоти.
  • 16 Нафарфорий

    10 18 Отговор

    До коментар #13 от "ПРОСТА РАБОТА АМА НЕ Е ЗА ПРОСТИ ХОРА":

    А ЕТО ВИ УИКИПЕДИЯ И НА ВАС ВИЖТЕ ГОЛКО Е ИЗЧЕЗНАЛ ЩУРМГЕВЕР
    https://en.wikipedia.org/wiki/StG_44

    Коментиран от #20, #22

  • 17 Гост

    13 22 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Ей добре че беше ти да ни обясниш колко велико е окачването на Ладата,и не само окачването а и цялата Лада че останалите Руски бараки покрай нея.че и страшна рали бегачка била ??? Сега и WRC версия ще и правят.

    Коментиран от #18

  • 18 бай Иван

    24 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    VIHUR
    VFTS
    Каквото щеш говори, фактите са си факти.
    И те казват че макферсона е боклук който се ползва за да се спести място за напречно разположен двигател.
    А предното е още по-голям боклук.
    Ако ще е автомобил-задно или 4х4(ама истинско, не предно със закачен диференциал)
    Само каруците ги тегли коня.

    Коментиран от #19

  • 19 бай Иван

    19 1 Отговор

    До коментар #18 от "бай Иван":

    кардан. *
    бързах.
  • 20 БАЛОН С ВЪЗДУХ

    19 1 Отговор

    До коментар #16 от "Нафарфорий":

    В УИКИТО Е А НЕ НА БОЙНОТО ПОЛЕ НА ЦЕЛИЯ СВЯТ.

    Коментиран от #21

  • 21 Нафарфорий

    7 24 Отговор

    До коментар #20 от "БАЛОН С ВЪЗДУХ":

    А момент забравих, че не е на български виж вдясно в колко войни е участвал!!!!!!!! Ак 47 е направен от Хуго Шмайзер затова е толкова добър!!!!!!!!!

    Коментиран от #25

  • 22 Shmeker

    20 0 Отговор

    До коментар #16 от "Нафарфорий":

    Има някои сходства, но AK-47 е доста по-различен и вероятно опростен и некапризен.

    Това, което пише в статията е че М-16 също са взаимствани от STG44
  • 23 Колев

    22 1 Отговор
    По принцип най-надеждното, издръжливо и дълготрайно окачване правено някога е двойното (трапецовидно) А-раменно окачване, или ouble wishbone arms suspension.

    То има много предимства, например параметрите му много лесно може да се манипулират, за да се постигне каквото се иска.

    Но поради по-високото тегло и по-големия обем, макферсонът се използва по-често.

    Но пък много високопроходими и Heavy Duty машини са именно с двоен трапец.

    Коментиран от #24

  • 24 бай Иван

    23 1 Отговор

    До коментар #23 от "Колев":

    Нали това казвам, оня Госта от нищо не разбира, ама се има за Айнщайн

    Коментиран от #26

  • 25 бай Иван

    21 4 Отговор

    До коментар #21 от "Нафарфорий":

    ПРОЧЕТИ КОМЕНТАР #14
    стига писа глупости.
    Тея твоите статии са свободни съчинения на хора които дори пистолет не са виждали на живо.
  • 26 Гост

    1 22 Отговор

    До коментар #24 от "бай Иван":

    Бай Иванчо,най доброто окачване с двойно А рамо в кое??? Офроуд,спорт комфорт??? Ами вземи една бъхлива Лада и един голф2 ладата вози по добре ли или е по стабилна от него в завой? (Казах голф 2 защото за него се сетих първо не че съм му фен, иначе примери много)

    Коментиран от #27

  • 27 бай Иван

    22 1 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Зависи от пружини и амортисьори, умен.
    Не може да ги сравняваш при положение че едното е направено за лунен пейзаж, а другото е малка градска/семейна кола.
    При еднаква мощност Ладата ще е по-бърза и в права линия(освен ако голфа не е синхро, при ускорение теглото се измества на задната ос и с предно се буксува на едно място), и в завои(с подходящи пружини и амортисьори).

    Ето за какви "пътища" е била направена Ладата:
    They tested something like a dozen promising cars out of what Western Europe could offer but they all fell to pieces on Russia's zillion potholes. The one that lasted the longest was the Fiat 124.

    Коментиран от #29, #35

  • 28 filo

    2 24 Отговор
    Абе бай Иване, за щастие младото поколение не знае какво е това Лада, а ти ми обясняваш каква кола е. Затова всички искат да си купят този изрод. Нали така бай........
  • 29 Гост

    2 22 Отговор

    До коментар #27 от "бай Иван":

    Виж сега момче карал съм Лада (около 200000км) карал съм и коли с Макферсън ( голф 2-3, пасат2 ,Мазда , Вектра А,Б и Зафира) да не си помислиш че съм им фен НЕ сегашната ми кола е на 7 месеца и е 240 кс казвам ти го не да се хваля ,а да добиеш представа какъв опит имам. Та ти ли ще ми обясняваш че ладата била по добра от голф 2 или някоя друга ? Какво ускорение те гони ладата да е по добра ? Ти имаш ли си на представа за гуми, скоростна кутия , диференциал ( предавателни числа) какви са тези смешни лади дето ги възхваляваш тук! Айде обясни малко какъв опит имаш,какви доработки си правил по твоята Лада какво караш сега?

    Коментиран от #31, #41

  • 30 Гост

    1 22 Отговор
    И да не забравиш да ми сложиш много минуси на мама и на тате от телефонните
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Гост

    1 16 Отговор

    До коментар #31 от "бай Иван":

    Айде бе кажи какъв опит имаш и Ладата как си я тунингован. Айде че да взема да си купя някой голф 2 да дойда да ги примери с твойта Лада.

    Коментиран от #33

  • 33 бай Иван

    16 1 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    От какъв зор да споделям лична информация в интернет?

    Коментиран от #34

  • 34 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #33 от "бай Иван":

    Защото няма такава информация,само чичо ти Гугъл питаш нали
  • 35 hienata

    7 3 Отговор

    До коментар #27 от "бай Иван":

    Първата ми кола беше Лада 2105, втората Голф 2.Мога да направя сравнение.Ладата купена нова, карана 40 000 от баща ми и 80 и няколко от мен.За това време съм сменил: калници, прагове и пода под предните седалки, цялостно пребоядисване,шарнири (горни, долни) повече от 10. Два ремонта на двигателя. Първо се спука тапа на блока (направи боза),втория - смяна на сементи (бяха се спекли и харчеше литър масло на 1000км).Имаше и др. но вече не ги помня. Уж със задно, но завиваше много зле. Голфа купен от мен на "реални" 134000. По мотора освен обслужване съм сменил едни маркучета за вакуума и автоматичния смукач, по окачването няколко пъти задни лагери (докато им хвана чалъма) Там където правех обратен завой с Голфа,с Ладата ми трябваше маневра. За спирачките няма място за срвнение, Голфа спира 3 пъти по-добре и го продадох с петно ръжда на прага където се поставя крик.

    Коментиран от #36

  • 36 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "hienata":

    Какво му обясняваш на малкия,той знае чичо Гугъл и чичо Гошо (комшията) и сигурно някой селски легенди за величието на Ладата . А личен опит няма . Само знае да слага по двайсетина минуса на такива коментари които го оборват с опит ,не пред компютъра.

    Коментиран от #37, #38

  • 37 бай Иван

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Вие най-много знаете, другите нищо не знаят.
    Ходете обяснете на чужденците които пишат в интернет вашият опит, че те явно са тъпи и не знаят нищо.
  • 38 бай Иван

    4 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Ето, виж колко заблудени хорица има по света:
    https://www.google.bg/search?q=double+wishbone+vs+macpherson+strut&oq=double+wishbone+vs&aqs=chrome.1.69i57j0l5.8829j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    Ходи им обясни как макферсона е по-добър.
    Направо ходи при ферари да им кажеш че 458 не струва щото не е с макферсон.
    Ходи се оплачи на мерцедес, бмв, додж, форд че правят коли със задно, ти от село най-много знаеш и си експерт.
    Кандидатствай за работа при тях- главен инженер.
    Със сигурност ще те приемат, те търсят хора с опит.

    Коментиран от #39

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Колев

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Гост, надявам се да не се обидиш от коментара ми, но с теб бяхме коментирали една статия, където каза, че се надяваш в бъдеще всички коли да се управляват от роботи и да няма възможност за ръчно шофиране, защото било опасно (те много други неща също са опасни, ама...).

    От което стигам до извода, че коли колкото и да си имал ги караш по задължение да си свършиш работа, а не шофираш за удоволствие.

    Така че не знам ти доколко разбираш от посочените от теб предавателни числа (и рсзликата с предавателни отношения), нито знам доколко имаш инженерни познания и умения, но наистина трябва да разбереш, че единствената причина да се предпочита макферсон пред деойно А-раменно, това е компактността, бързината на проектиране, изработване и сглобяване...

    Повечето военни автомобили са именно с двоен трапец, но там важат съвсем други изисквания.

    Коментиран от #43

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Гост

    0 8 Отговор

    До коментар #41 от "Колев":

    Няма за какво да ти се обиждам аз не оспорвам предимство на този вид окачване . Много добре съм запознат с автомобилите защото работата ми е свързана с тях от 20 години така че имам някакви познания , но не може един др.сльо да ми обяснява че една Лада окачването и е по добро от споменатия от мене голф. Имал съм 3 лади много добре ги познавам тези извращения на автомобилостроенето и на руската инженерна мисъл. Окачването може да е добре проектирано е толкова зле изпълнено,беше ми писнало да сменям шарнири накрайници селенови втулки хебели и кормилни кутии. Тези руски бараки са отврат нито вози комфортно нито е устойчива в завой нито пък набира и върви добре . Но това лапе се опитва да ми обяснява че Ладите са велики автомобили и ми се прави на голям мъж, сигурно и книжка няма още. А по въпроса за автономните автомобили не си ги коментира с мен.

    Коментиран от #47

  • 44 filo

    1 7 Отговор
    Ладите са много добри, затова по улиците е пълно с тях

    Коментиран от #45

  • 45 Гост

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "filo":

    Да сигурно е вярно от каде пък ние да знаем??? Ама виж как еднакви минусчета ни е сложило хлапето.

    Коментиран от #46

  • 46 бай Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Не съм ги слагал аз.
    Като си толко умен сложи си плюсчета.
  • 47 Колев

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Говорехме тук
    https://m.fakti.bg/technozone/254798-ford-shte-predlaga-volan-i-pedali-kato-opcia

    Освен ако нещо не съм се объркал ако някой друг се пише гост също.

    Но както и да е, аз лично не защитавам ладата, просто тя е била достъпен автомобил в недостъпни времена, била тя и лошо изпълнение, със всичките прилежащи редовни ремонти, центровки и настройки.

    Да не забравяме, че вариантите не са били много (лада, москвич, евентуално някоя волга ако си бил лекар или инженер, или пеш), а и се е чакало 10 години за кола, което е малоумно.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.