31 Август, 2017 14:44 28 928 36

100 км за 5 лева с новата Astra на метан

  • opel-
  • astra-
  • метан
100 км за 5 лева с новата Astra на метан - 1

Последния модел на Европейския автомобил на годината 2016 - Astra CNG, вече е достъпен и на българския пазар. Версията на бестселъра, която върви на компресиран природен газ (метан), ще отбележи своята световна премиера на тазгодишното Международно автомобилно изложение IAA във Франкфурт (от 14 до 24 септември) и скоро след това ще бъде на разположение в дилърствата.

Opel Astra 1.4 ECOTEC CNG ще струва 40 425 лева за версията с пет врати и 41 795 лева за просторния Sports Tourer (препоръчителни цени за България с включен ДДС), като стартовата цена е за ниво на оборудването Enjoy.

Astra CNG е оборудван с 1.4-литров двигател с максимална мощност от 110 к.с., който е базиран на изцяло алуминиевия бензинов задвижващ агрегат, вграждан в Astra и Mokka X. Развива максимален въртящ момент 200 Нм в диапазона между 2 000 и 3 600 об/мин и се предлага серийно в комбинация с шестстепенна механична предавателна кутия.

Четирицилиндровият мотор е оптимизиран за работа с природен газ, биогаз и всяка смес от двата (разход на гориво според NEDC: градски 5.7-5.6 кг/100 км, извънградски 3.4-3.3 кг/100 км, комбиниран 4.3-4.1 кг/100 км; средни емисии на CO2 – 116-113 г/км).

Според тези данни при комбиниран разход от 4.3-4.1 кг/100 км и актуална средна цена на метана от 1.25 лв./кг изминаването на 100 километра ще струва на водача малко над 5 лева. При изчерпване на 19-килограмовия/117.5 л газов резервоар (две бутилки “Type 4” от усилен с въглеродни влакна композитен материал), допълнителният 13.7-литров бензинов резервоар осигурява на Astra CNG необходимата мобилност до станцията за зареждане с метан.

Освен видимото предимство в разхода на гориво, метанът отделя и значително по-малко CO2-емисии в сравнение с бензина.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    25 14 Отговор
    на това му липсва само и една туба дизел да сложат някъде :D
  • 2 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    40 4 Отговор
    Скъпа ми се види колата
  • 3 Джон Смит

    56 8 Отговор
    Цена от 42000 лв е непосилна за 90% от народа Български! А и има още 2-3000лв по застрховки прехвърляния, някое и друго аксесоарче! 4200лв Може!
  • 4 Язе

    19 12 Отговор
    Ако и плеснат един 30 инчов екран където им падне(това било супер според някои)и ще стане хит.Госта ще еректира.
  • 5 Msux

    30 10 Отговор
    Едно не мога да разбера, ако си купя Астра 2002(полицейска) 1.8 и сложа метан , ще ми харчи 5лева на 100км. Тия хора развивт ли се? или това е с цел замазване на очите? Просто тук не виждам нищо ново и технологично, ако бяха казали 2 лева , щеше да е друго. А да и астрата ще ми струва 3000хиляди.
  • 6 Жоро

    56 7 Отговор
    Стартова цена 42 000лв е прекалено много. Фокус 1.0 Ecoboost 100 к.с Бензин е 26 000лв със пакет климатроник, стелки и подлакътник.
    Извънградско 130 ми дава разход 6/100, а в града (София - 7-7.5).
    При бензин 2лв това са 12лв/100км. Разлика в цената 16 000лв.
    За тия пари ще измина около 130 000км. Заслужава ли си според вас?

    Коментиран от #9

  • 7 ДДДДДД

    30 3 Отговор
    Смятат цената 5 лв. Но цената на метана в страната е различен. В София ако е 1.10 то в моя град е 1.40. Така че е достса относително. Виж ако има преференции заради еконормите си заслужава.
  • 8 гост

    16 2 Отговор
    Предходната Астра, даже седан версията, беше на 24х.лв с 1.6 атмосферен бензин и ендой оборудване, дори имаше някоко добавени екстри. Та и метан да й сложиш, пак ще е 27-28х.лв.
  • 9 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #6 от "Жоро":

    Влез в тяхната категория, сложи едно газово и ги брой 6.5 извънградско, 8 градско и си за 6-8лв на 100км (пак спрямо къде се зарежда).
    разликата от 5 до 8 ще е 3 лева и ще имаш пари да я пенсионираш колата.
  • 10 Евро 7

    12 2 Отговор
    116г/км CO2 ???
    Абе супер екологично няма що. Да заповяда евро 7
  • 11 cngfan

    16 4 Отговор
    Цлк-ато ми v6 3.2 218 коня дава почти същия разход 6лв извън 10Лв града
    тая Астра с 5 човек и климатик в баира едвам ще гребе на 2ра.

    Коментиран от #22, #25

  • 12 aukalski

    17 2 Отговор
    Тази кола ще се кара само от гъзарските фирми кока кола, орбит...
  • 13 ЕБС

    13 4 Отговор
    Тия наистина са се объркали нещо с цените . Че то Кади Екофуел е със същия разход и 10 бона по-евтино и поне има място колкото искаш
  • 14 ЛОЛ

    11 9 Отговор
    Газ разбрах, ама освен бакшишите не мисля че нормален човек ще си сложи метан, отваряш багажника и гледаш голяма туба няма място за една чанта, харчи малко ама грозно и досадно
  • 15 Гост

    10 6 Отговор
    Тия нашите хора май нещо не познават парите. 42000 лв. за такава кола с 110 коня и на метан то тва си бомба на колела
  • 16 Непознат

    14 2 Отговор
    Тия от Опел са открити,40 000 Непродаваема ,в момента Форд фокус бензин 100 к.с струва 25 000 лв с ддс
  • 17 jambazina

    14 2 Отговор
    Епа то и със старата астра на метан пак е толко.
  • 18 ПОЛОЗАВЪР

    17 5 Отговор
    къде се бута тая астра
    полото ми 92 година
    харчи газ 5/100
    при цена от 0.83 лева на марешки прави 4,15лева извънградско
    градско разхода е около 6лева
  • 19 onq s konq

    7 18 Отговор
    Ще попитам производителиге...КАК СЕ ИЗПРЕВАРВА ДРУГО МПС със 110 коня мощностЕстествено "другото МРС ще бъде със 90 коня или аварирало и движешо се на аварийни,но...нали поне няколко циганина с голфове ке ти направят ТРОЙНО РАЗМИНАВАНЕ?о.к.--ЩЕ ГО ПРЕЖИВЕЕШ,АМА АКО ТИ ПРАВИ ТАКОВА РАЗМИНАВАНЕ турски или румънски ТИР...И ТЕ ПОДКАРА С ПРЕДНАТА БРОНЯ?Верно че няма статистика,но според мен НЕ ДЖИГИТИТЕ,А ПЕСТЕЛИВИТЕ ШУШОМИГА МРАТ НАЙ-МНОГО.

    Коментиран от #23, #30, #31

  • 20 Путкин

    2 12 Отговор
    Ми то опелите ги карат само колхозници, ся и те няма да я купят щото е скъпа. И затова се пускат такива статии(платени) за да може бай Гочу кът продаде тиквити и зелиту да кай ай жинъ дъ си купим новия опил щот харчи 5кинта на 100км.
  • 21 До оня с 19

    7 0 Отговор
    Че какво им има на 110 коня стигат му ти като не тръгнеш на време да изпревариш и 200 да имаш ще е късно гудбай.
  • 22 Shmeker

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "cngfan":

    Едва ли. 200 Нм не са малко за тоя компакт.
  • 23 Антонн

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "onq s konq":

    Конските сили продават колата,въртящия момент печели.
    Как се изпреварва със 110к.с друго МПС ?
    Ела ще ти покажа,не е Опел предполагам не е проблем.
  • 24 Гост

    4 3 Отговор
    Октавия на метан заводска - най-високото ниво на оборудване Vision е 39988.

    Опел нещо са се объркали - искат 40 хиляди за базата!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Астра G ecotec

    2 0 Отговор
    Моята астра на пропан бутан гори същото.7*0,70 на марешки,,=4,90.къде ти метан бре.абсолюъна глупост.да не говорим за вървржа
  • 27 Мастиката

    1 0 Отговор
    Нали четете, препоръчителни цени. Това, че е обявена за толкова пари не означава, че се не може да се вземе за по-малко.
  • 28 Алфа Ромео

    3 2 Отговор
    Опела е хубав, обаче и те го удариха май на цифромания, хората очакват един Опел да е здрав, надежден и сравнително евтин, тука не се вписват в картинката очаквана от хората. Почват да придават май ВАГ-ови номера по отношение на цената, вярно е че са по-надеждни от тях ама цената не е добра.
  • 29 Уню

    1 2 Отговор
    Тия, дето имат пари, не купуват Астра....освен държавна поръчка, няма кой да има тия пари. да си ги държат там
  • 30 Колкото толкова

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "onq s konq":

    Ела да ти покажа- служебната ми кола е Дачия Сандеро 1.2 75 коня.
    Всеки ден поне по 200-300 км минавам,често пъти по 500-600. Кара се само над 3500 оборота, най редовно като изпреварвам си я рендосвам на 3-та на 6000 оборота. Върви си колата. Не говори глупости.

    Коментиран от #32

  • 31 Алфа Ромео

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "onq s konq":

    Аз съм със стара бракма 1.8 моно 90 катъра по документи на пропан-бутан и си изпреварвам на трета доволно без големи драми.
  • 32 Wishmaster

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Колкото толкова":

    Изпреварвал на 3 боже мили до къде я докарахме, колко вдига тази кола на 3 бе мен ти трактори ли изпреварваш?

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Wishmaster":

    150 вдига на трета
  • 34 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Wishmaster":

    Мен, нали се сещаш че като си на двулентов път е добре да изпревариш колкото се може по-бързо, ако не го знаеш е доста притеснително.
  • 35 Wishmaster

    0 0 Отговор
    ХаХа ела да ме изпревариш на 3та да те видя като си толкова отворен, това е някакво безумие. На 3 с 150 ти си някаква откачалка и колата няма да издържи много на това извращение, що не си купиш една хубава кола с макс. момент в ниските обороти ами се опитващ да ни убедиш как е хубаво и икономично да караш в лютеницата, на 3 със 150 направо ме разби признавам ти си някакъв пубер явно. Сигурно колата ти гори 100/100 извънградско като някой суперкар :)))
  • 36 Гост

    0 0 Отговор
    Карам пасат Б7 фабрично на метан. 150 к.с. Разхода е 7кг/100 градско и 4,5кг/100 извънградско, нормално каране до 150 км/ч. Фабрично оборудваните коли са много успешни според мен.