Last news in Fakti

20 Септември, 2008 00:00 898 0

Mini Crossover Concept

  • mini-
  • mini crossover

Четири врати, четирима пътници, четири задвижващи колела, четириметрова каросерия, създадена от четирима дизайнери. Новата концепция Mini Crossover ще бъде представена на автосалона в Париж под мотото: “четири печели”.

Точно за началото на новото хилядолетие, в Париж, съвременната версия на Mini отпразнува своето възраждане. Сега британският баварец се завръща до Сена, за да демонстрира най-новата визия на своите дизайнери. Името на концепцията все още е неизвестно, но съобщените данни са достатъчно пленяващи.

През пролетта на пазара ще се появи Mini кабриолет, а една година по-късно и следващият вариант - Mini SUV. “Кросоувърът ни все още няма име”, казва шеф-дизайнерът на Mini Герт Хилдебранд. “Но числото четири е от съществено значение.”

Още във фаза концепция новият всъдеход загърбва много от догмите в Mini. За разлика от всички досегашни автомобили на марката Crossover Concept е с огромната дължина от 4.07 метра. Спрямо него понятието миниавтомобил може да се използва вече само в широкия смисъл на думата. Снабден е с четири врати, огромен заден капак и двойно предаване. “Създаден е от четирима дизайнери от 25-членния ни екип”, обяснява Хилдебранд следваща четворка в концепцията.

За девет месеца разработкаекипът е създал автомобил, който би могъл да се превърне в една от звездите на парижкото изложение. Още от пръв поглед се разпознава марката на концепцията. Светлият цвят на каросерията, зеленият матиран покрив с шибедах, издутият двигателен капак и големите фарове - концепткарът не е резултат от безцелна мисловна игра на дизайнерите, а автомобил, на който клиентите на Mini биха могли да се наслаждават съвсем скоро.В студията от Париж 2008 двойният заден капак е оставен в миналото. Детайли като странично отварящ се капак или задна врата с механизъм за отваряне в няколко посоки обаче едва ли ще преминат в серийното производство. Те излишно биха увеличили теглото на автомобила и разходите за сглобяването му.Според Хилдебранд “технически всичко е възможно”. “Какво обаче ще достигне до серийната версия ще видим. При концепцията ни беше важно да създадем един автомобил с две различни физиономии. Екипът ни от различни по националност дизайнери е много млад. Средната възраст на участниците в този проект е под 30 години.”

Затова не е чудно, че автомобилът изглежда така. При вглеждане в профила на концепцията на око се набиват не само различните решения за отваряне на вратите от ляво и от дясно. До лявата предна врата е поставена иновативна задна с възможност за отваряне по два начина - конвенционално или чрез плъзгане, което да улесни влизането, когато в близост е спрял друг автомобил. Както и при Mini Clubman, отпада средната колонка между тавана и каросерията. От тази страна страничното огледало е зелено, както и джантите. От дясно и двете врати се отварят конвенционално, огледалото е бяло, а също и джантите.

Отварящият се настрани заден капак е с потъващо в него стъкло. Ниският кант на багажника улеснява максимално товаренето на спортни уреди или други товари. Вместимостта на товарния отсек варира, според това колко от седалките са сгънати или скрити в пода. От външната страна на задния капак може да се постави куфар за допълнителен багаж. За покрива е предвидена система за транспортиране на велосипеди или сноуборд.

Висококачествени материали доминират в купето - кожа, истинско дърво, порцелан, алуминий. Всички седалки могат да се регулират самостоятелно. Задните се местят с до 13 сантиметра в хоризонтално направление. Централен елемент в купето е алуминиевата поставка, състояща се от две успоредни тръби по дължината на автомобила, върху която се кипрят няколко блюда от порцелан.

В средата на арматурното табло е поставено ефектно стъклено кълбо. Но не за гледане в бъдещето, а за триизмерно изобразяване на информацията от навигационната система, борд-компютъра или DVD-то. Цената само на тази топка с лазерна технология възлиза на 20 000 евро.

Отварянето и запалването на Crossover Concept се осъществява с малка метална топка, която собственикът носи в джоба си. Когато бъде поставена в специалния отвор в глобуса, тя се търкулва наляво и се превръща в бутон на стартера. При изключване на автомобила топката пада в малко джобче под таблото. Още едно новаторско решение от арматурното табло: малкият аналогов часовник в оборотомера може да бъде взет и поставен на китката за времето извън автомобила.

Все още не е ясно какъв задвижващ агрегат ще се поставя в новия модел на Mini. За това пък бе обявено, че цената на всъдехода няма да надхвърля 30 000 евро. Производството ще е при Magna-Steyr в Грац. Дебютът на серийния модел е планиран за лятото на 2010 година. Може би с името Mini Four All.

Петър Иванов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА