Last news in Fakti

10 Януари, 2009 09:06 7 419 1

Ford Kuga 2.0 TDCi Trend

  • ford-
  • kuga-
  • ford kuga-
  • ford kuga 2.0 tdci trend

С появата на Kuga компанията Ford автоматично пренесе т.нар. кинетичен дизайн и в сегмента на компактните кросоувъри. Този клас напоследък е изключително популярен в Европа и бе логично и немците да покажат своето виждане по въпроса. То е вече факт и у нас, казва се Kuga и впечатлява с елегантен и стилен екстериор и функционален салон. Всъщност Kuga не е нищо по-различно от леко повдигнат Focus и задвижващи четири колела. Тестът, който екипът ни направи, засяга версията 2.0 TDCi. Дизеловият агрегат с мощност от 136 к.с. осигурява отлична динамика, но автомобилът има и своите недостатъци. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Както вече споменахме, новият автомобил с повишена проходимост е направен върху платформата на Focus и затова не е странно, че и външно прилича на него. Кинетичният дизайн, с който компанията се гордее много, е пренесен и в Kuga. Той личи в повечето детайли от каросерията, като най-ясно е изразен в характерните за марката предни светлини, релефния преден капак и голямата радиаторна решетка. Интерес представлява петата врата, която изглежда цяла, но може и да се дели на две чести по хоризонталата. Останалите детайли от екстериора на Kuga са плавно преливащи един в друг и стриктно следват фирмените черти на останалите нови модели на компанията.

Интериор

Ако сте влизали в салона на новия Fоcus или пък дори на новото Mondeo, то неминуемо ще забележите силната прилика между споменатите модели и кросоувъра Kuga. Салонът впечатлява с отлична смесица от различни материали, няколко вида пластмаса, текстил и кожа, които се характеризират с много добро качество. Напаснати са добре и освен че изглеждат така, не се чуват никакви паразитни шумове и скърцания от сглобките. Уредите са функционални и информативни. Типично по немски липсват авангардни решения - всичко е консервативно и добре познато на потенциалния фен на марката. Една от новостите, заимствана от Mondeo е старт/стоп бутонът, разположен в горната част на централната конзола. Уважение заслужава и отличната шумоизолация на салона. Минусите са свързани със седалките и по-конкретно с облегалките. Те са по-тесни и определено причиняват дискомфорт на по-едрогабаритни водачи и пасажери. Отзад също не е достатъчно просторно. За сметка на това сравнително малкият багажник е доста функционален.

Двигател и ходови характеристики

Двулитровият дизел притежава отлична динамика, която не е свързана с висок разход на гориво. Агрегатът е безшумен и в комплект с шестстепенната механична трансмисия прави автомобила пъргав и приятен за каране. Предавките са къси и единствено по-честото им превключване става леко досадно в градски условия. На магистрала колата се държи много добре. Въпреки по-високия общ център на тежестта, сравнен с този на Focus, автомобилът е стабилен. Когато обаче попаднете в пресечена местност ще срещнете известни затруднения. Изборът на муфа Haldex не е най-удачният вариант. При продължителна езда на места, където няма асфалт, има вероятност механизмът да прегрее и да доведе водача и пасажерите до неприятни емоции. Всъщност този автомобил въобще не е проектиран за off-road приключения. Kuga представлява удобно превозно средство за млади и динамични хора, обичащи излети сред природата, ски спорта и т.н.

Цена

Горе-долу е аналогична с останалите конкуренти на нашия пазар. Качеството е добро, салонът малко тесничък, а проходимостта - ограничена. Иначе е практичен и функционален както за града, така и за по-продължителни пътувания. Метеорологичната прогноза също няма да окаже особено влияние на пътните възможности на Kuga. Автомобилът е особено подходящ за дами, като единствено липсата на автоматична трансмисия при дизеловия вариант може да спре нежните ни половинки от иначе чудесно изглеждащата Kuga.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 евгени

    0 0 Отговор
    заслужава ли си този куга