“XC60 е най-безопасният автомобил за цялата история на марката“ - с тези думи шведите започнаха презентацията на новия кросоувър и не спират да ги повтарят. Всичко останало е на втори план - дизайн, динамични характеристики и т.н. Ако трябва да сме честни концепцията на XC60 бе далеч по-авангардна и впечатляваща, но не може да се отрече и фактът че дизайнът на серийната кола е много добър. Този автомобил вече се продава и у нас, като се комплектова с два дизелови и един бензинов агрегат. Тестът, който екипът ни направи, третира версията с петцилиндров дизел, която по предварителни прогнози ще е най-търсена на нашия пазар. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Шведите започват с мерки за безопасност, но първото, което се набива на очи за обикновения човек, е стилният външен вид. Дизайнерите са успели да съчетаят новаторските линии от младежкия C30, фирмените роялообразни стоп светлини, най-ясно изразени при седаните на марката, и агресивния външен вид на XC90. При това много успешно, защото XC60 определено има собствена визия, като в същото време трудно ще объркате марката. Като цяло външността може да се определи като свежа - плавни линии, удивително лек силует и прецизно вглеждане във всеки детайл.
Интериор
Това, което прави впечатление още щом се отвори една от вратите на XC60, е луксозният салон. Много богато базово оборудване, качествено изглеждащи материали и авангардната “плаваща” средна конзола веднага определят модела като ярък представител на горния клас малки кросоувъри.
Предните седалки са удобни, не много големи и предлагат прилична странична поддръжка. По-меки са от тези на немските аналози и малко по-комфортни. Мястото за краката на водача и пасажера до него е оптимално, като единствено по-скосеният таван и респективно по-късото ветроупорно стъкло стесняват леко визуалния простор в купето. Отзад мястото за краката, както и самите седалки са много добри, но не по-различни от тези на алтернативите. Приборите са информативни, компилация са от аналогови уреди и електронни дисплеи, като последните определено преобладават. Най-впечатляваща е наличната и в другите модели на марката “плаваща” средна конзола. Тук обаче тя е асиметрична и ясно завъртяна към водача. Материалите, както и самата сглобка, са много високо ниво с едно изключение. Заради стремежа към конкурентна цена, шведите са си позволили някои дребни трикове, които всъщност трудно се забелязват. Така например тапицерията е изработена от качествена естествена кожа на лицевата част на креслата, но отзад и по панелите на вратите е заменена с изкуствена. Последната е изключително прецизна имитация и трудно се различава от естествената. Това обаче, имайки предвид сегмента и имиджа на модела, бие леко по авторитета на шведската марка. Всичко останало е без забележки - комфортен, отлично шумоизолиран салон, характеризиращ се с екстри, функционалност и сравнително добър простор.
Двигател и ходови характеристики
Този автомобил е построен на една и съща платформа с моделите Ford Kuga и Land Rover Freelander, но се различава коренно от първия. По отношение на разликите с Freelander, може да се каже, че английският представител е малко повече оff road ориентиран, докато XC60 се цели в SAV сегмента.
Както вече стана ясно, тестваният от нас модел беше оборудван с петцилиндровия дизелов агрегат на марката, обозначен като D5. Динамиката не отстъпва на конкурентите, дори превъзхожда доста от тях. Ускорението от 0 до 100 е съвсем прилично, а еластичността е характерно добра за модерен дизелов агрегат. На всичкото отгоре моторът впечатлява с тих и спокоен ход, нещо характерно за петцилиндровите дизели. Иначе, що се касае до стабилност и сигурност в управлението, новото Volvo е равностоен съперник на също толкова именитите си алтернативи.
Една от новостите, на която шведите много държат е т.нар. система City Safety. Какво всъщност представлява тя? Лазерно устройство, разположено пред централното огледало за обратно виждане, засича разстоянието между автомобила и предметите отпред. В същото време измерва скоростта на движение и ако тя стане значително по-висока от тази на колата пред вас, автоматично се задейства спирачка, която привежда автомобила в покой и предотвратява евентуална колизия. Тази система може да сработи ефективно само при скорост до 30 км/ч, което не е случайно. Изследванията сочат, че три четвърти от катастрофите отзад стават при скорост до 30 км/ч. Тази, а и останалите системи за пасивна и активна безопасност правят автомобила изключително привлекателен за трезвомислещи потенциални клиенти.
Цена
Предвид факта, че кросоувърът се позиционира в луксозния сегмент на малките автомобили с повишена проходимост, цената е доста атрактивна. Трябва да се има предвид, че двигателят е с по-голям обем от тези на BMW и Audi и въпреки това цената е сходна. Качеството е отлично, компромисите са малко, а дизайнът е много добър. Като прибавим към това и мерките за безопасност, XC60 се превръща в привлекателна алтернатива на за луксозен малък кросоувър.
Радослав Славчев
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА