Днес този автомобил няма никак добър имидж. Все пак дори и типажите, които го използват по родните ширини, не могат да помрачат 30-годишната му блестяща кариера.
В началото на февруари 1979 г. представители на пресата за първи път виждат на живо Mercedes-Benz (Gaelendewagen). Ръбестият всъдеход се е променил доста от тогава, но не и на външен вид. Дизайнът му си стои непокътнат цели 30 години, което не му пречи да си остава един от най-харесваните автомобили на пазара. Работата по проекта за всъдехода започва през 1972-ра с подписването на споразумение за съвместно предприятие между Daimler-Benz и Steyr-Daimler-Puch. Три години по-късно е направена първата копка на нов завод в австрийския град Грац, където G-Klasse се произвежда предимно на ръка и до ден-днешен.През 1979 г. моделът се предлага с четири двигателя с мощност от 72 до 150 к.с. Четири са и възможните модификации - комби или товарен фургон без прозорци в задната част, с къса или дълга база. По-късно към тях е добавен кабриолет с късо междуосие. Днешната гама на серията W463 е съставена от три версии - комби с три или пет врати и кабрио. Топмоделът се оборудва с двигател V8 с мощност 507 к.с.
През години G-Klasse се усъвършенства постоянно. От 1981 г. се предлагат автоматична трансмисия и климатик, а от 1990-а в серийното оборудване са включени три блокируеми диференциала. “Кубчето” с право се смята за един от най-високопроходимите автомобили в света. Може да изкачва наклони до 80 процента и да се движи странично по такива до 54. Изначално проектирана за екстремни условия, рамата му издържа огромни натоварвания. Всъщност благодарение на нея огромна част от произведените екземпляри са все още в движение.
Димитър Димитров
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 анонимен
15:49 08.09.2011
2 bobby
15:49 08.09.2011
3 G777
SEGA IMA PODPISAN DOGOVOR DO 2016
15:49 08.09.2011