16 Декември, 2017 10:15, обновена 18 Декември, 2017 10:32 36 226 27

Първи тест и цени на новото Volvo XC40

  • volvo-
  • xc40-
  • тест
Първи тест и цени на новото Volvo XC40 - 1

Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

През септември тази година Volvo представи статично своя нов компактен кросоувър XC40, идеята на който е да се конкурира с модели от сорта на Audi Q3 и BMW X1. Продажбите в Европа и у нас ще стартират много скоро, а в Барселона шведите направиха първите динамични тестове на модела. Наш екип беше на мястото на събитието и сега ще споделим с вас първоначалните си впечатления.

Екстериор

Първи тест и цени на новото Volvo XC40


Това, което ни направи най-силно впечатление още от пръв поглед, е, че за разлика от конкурентите, XC40 не изглежда като по-малък "брат" на кросоувърите от по-високите класове XC60 и XC90. Фирмената идентичност обаче е запазена и ако следваме родствената връзка, с която започнахме, то би следвало XC40 да е по-скоро "братовчед" на по-големите. Въпреки че е малък, XC40 има луксозно излъчване.

Първи тест и цени на новото Volvo XC40

Кросоувърът се прави на новата CMA платформа, която е съвместна разработка на шведите и китайците от Geely, като на нея ще се правят всички модели от семейството 40. Като цяло XC40 изглежда като модерна градска и младежка кола, но премиум нотките в него са ясно изразени. Дизайнът е подчертано скандинавски, а отличителните черти се откриват основно във вертикалната радиаторна решетка, различния по цвят таван (в някои от версиите), както и в габаритите, разбира се.


Интериор

Първи тест и цени на новото Volvo XC40


Разбираемо, качеството на материалите в купето е по-лошо от това на по-големите XC60 и XC90, но не много. Общо взето са опростени някои от елементите и са използвани малко по-евтини материали, но сглобката е отлична, а салона не отстъпва на тези на преките си конкуренти. Позицията на водача е много добра, изцяло дигиталните прибори на таблото са информативни, а мултимедийната система Sensus работи точно и е интуитивна за навигиране.

Първи тест и цени на новото Volvo XC40

Отзад мястото за пасажерите е много голямо, имайки предвид сегмента в който се намира XC40, а оптималния размер на багажното отделение, наред с многото нови ниши в купето, правят салона функционален и много практичен. Багажникът е с равен под, под който има огромна ниша за допълнителен товар, а петата врата може да се отваря и дистанционно с крак, който трябва да се постави под задната броня. Много електронни помощници и камери правят управлението при маневриране отлично и допълнително повишават комфорта в салона.

Двигател и ходови характеристики

Първи тест и цени на новото Volvo XC40


При бензиновата версия окачването, даже и с опционните джанти и гуми с размер 245/45 R20 не е никак лошо, като безпроблемно преодолява дупки по пътищата. Колкото повече нараства скоростта обаче, толкова по-добре се усеща меката возия. Страничният крен в завои е минимален, като това важи и за по-тежкият дизелов вариант с гуми и джанти 235/50 R19. Що се отнася до агрегатите, то първоначално те ще са два - двулитров бензинов турбо мотор с мощност 247 конски сили и дизелов двигател със същия обем и с мощ от 190 коня.

Първи тест и цени на новото Volvo XC40

Бензиновият вариант е харчи малко повече, но според нас именно той е оптималният вариант за XC40. Дизелът работи по-шумно от нафтовите версии на немски си конкуренти и е леко муден. Към автоматичната скоростна кутия нямаме никакви забележки - работи плавно и бързо. XC40 може да бъде сериозно похвален заради високия си клиренс, който му дава предимство в леките пресечени местности за които е предназначен, като това не се отразява на стабилността на кросоувъра на асфалт и с висока скорост. По шосетата на Каталуния XC40 се държа отлично, дори по-добре от XC60.

Първи тест и цени на новото Volvo XC40

Режимът Dynamic прави силовия тракт значително по-отзивчив - моторът реагира по-бързо на педала на газта, а скоростната кутия превключва предавките мигновено. Минусът тук е, че Dynamic режима не променя работата на волана и на спирачките. Разходът на гориво при бензиновия вариант надхвърли 10 литра на 100 километра, но голяма част от маршрута ни включваше градски условия. Дизелът е значително по-икономичен, но както вече споменахме, нашите предпочитания в случая са за бензиновата версия. Ето и цените на XC40 за България.

Първи тест и цени на новото Volvo XC40

В заключение можем да кажем, че Volvo са направили един стилен и комфортен кросоувър, който не притежава подчертано спортни характеристики, но при нужда може да ускорява бързо и с лекота да превзема остри завои с висока скорост.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    18 20 Отговор
    Дават му ускорение до 100 км/ч за 6,5 секунди, което за кросоувър си е доста добре. Друг е въпросът как се справя извън пътя, защото Волво не са добри в офроуда.

    Коментиран от #6

  • 2 Японеца

    17 2 Отговор
    И цената 79 000лв.може би или 100 000лв.
  • 3 Bibendum

    23 21 Отговор
    80 бона за Витара? Взеха да се оливат. Волво, Волво какво толкова.
  • 4 Аутогруп

    10 35 Отговор
    При мен има коли кво е туй волво елата и вижте добри колици промоцийки лапни шаранчета сте елате тук има читаво за бедния българин малкия данък малко километри запазено лъснато изпрано ароматизаторчето вътре музика свири всички системи работят малко са такива коли в България билгарино осъзнай се и бързо към Аутогруп Свщов най големия вностел и северозапада седни помисли ела виж покарай купи кола за семейството няма дъжд кал сняг конфорта е на лице

    Коментиран от #5, #10

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Мая

    24 11 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    До №1

    Това да ти прилича на нещо, което е правено за извън пътя?!?
    Това си е супер градска кола.

    Коментиран от #8

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Гост

    21 12 Отговор

    До коментар #6 от "Мая":

    Типично по женски разсъждение. Не е важно на какво ти прилича и какъв цвят е, а за какво го продават.
    Изясни си значението на думата crossover.
  • 9 СААБ

    7 2 Отговор
    Това трябва да бъде новото возило на инспектор Валандер от едноименния сериал. Направо да избива рибата по улиците на Юстад. :)
  • 10 Георги

    34 0 Отговор

    До коментар #4 от "Аутогруп":

    А със зимни гуми ли са,трябва да имат сервизна книжка написана с една химикалка за 10г. Един собственик на 79г на които това е била 3 кола и с нея е ходил само до пощата да си взима пенсията и на не повече от 125х км.
  • 11 Варна

    13 18 Отговор
    Мой познат си взе тази година ХС 90... - Плати около 100 бона, въпреки, че всички му препоръчахме да си купи всичко друго но не и Волво. - Та не ни послуша и проблемите почнаха още от 1та седмица.
    Бяха му дали една фиеста за оборотна кола... Ми за последните 4 месеца я кара повече от колокото Волвото.

    Изгоряха му 2 блока за управление. Скоростната кутия, която е самообучаваща блокира. После му изгора парктроника. После пък се бъгна софтуера и не може да включи дори и радиото. - Нищо не може да включи защото всичко се командва от "телевизора" на централната конзола...
    Голям китайски боклук с 2-ву литров дизел. А последният дизайна в стил "Покемон"... -Мамка му не го разбирам!
    Толкова харесвал волво преди години! - Китайците ме направиха ужасно нещастен!

    Коментиран от #19, #27

  • 12 Юро НюМан

    11 6 Отговор
    Това не е ли поредното повдигнато комби? Пежо направиха повдигнат миниван в лицето на 5008 ама му искат 2 пъти по-малко пари. Всеки прави нещо с по-висок клиренс, дали защото видимостта е по-добра или защото пътищата станаха с повече дупки?!... А и какво 4х4 може да искате от Халдекс?? Наивно е да се бутате извън пътя с Халдекс!! Най-доброто "унверсално" МПС според мен е Субару Форестър! Обичам примитивизма - Волво не са такива, но цената която искат за ТОВА е стъписваща!!! Откъде това самочувствие?!
  • 13 Киро

    9 14 Отговор
    Ей тва е кола, не разни изтърбушени дачийки, шкодички и фолксвагенчета, дето служителчетата им се плюнчеха отдолу колко били убави, сякаш някой ще им повярва.

    Ето, гледайте - визия, здравина, надеждност, безопасност, комфорт, всичко в едно!

    ЕЕ, и ако имаше и едно истинско 4Х4 тип Субару или Куатро, вече щеше да е супер.
  • 14 гост

    4 9 Отговор
    За толкова пари може да си купиш мноого други коли, по-висок клас, луксозни и комфортни. Това е малка кола, нормална детска количка няма да влезе отзад, та не бих я нарекъл семейна кола, а семейството пътува и с 2,3 големи чанти, та не знам къде ще ги събере. Това е градска кола, а за 90х.лв може да си купиш градски коли за всеки член от семейството ти (предполагам 4бр.), или една номална кола и една гарсониера, която да отдадеш под наем и да ти покрива всички разходи по новата кола, за да си на плюс, а не на минус.
  • 15 volvo xc60

    14 9 Отговор
    ДАНО НЯКОЙ КОЙТО НАИСТИНА СЕ Е ЗАМИСЛИЛ ДА СИ КУПУВА ВОЛВО А НЕ САМО ДА ПИШЕ ТУК ПОНЕЖЕ НЯМА КАКВО ДА ПРАВИ ПРОЧЕТЕ МОЯТ ПОСТ, НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ВОЛВО АЗ ДАДОХ 110 000 ЛЕВА ЗА ВОЛВО И НЕ МОГА ДА ВИ ОПИША КАКЪВ КЕНЕФ Е 2 ПЪТИ ЧУПИ СКОРОСТИ СЛЕД ТОВА СЧУПИ И ДИФЕРЕНЦИЯЛ А НЯМА 100 000 КИЛОМЕТРА И КОЛКО ЛОШО Е ОТНОШЕНИЕТО КЪМ КЛИЕНТИТЕ НА МОТО ПФОЕ КОГАТО ОТИДЕТЕ В СЕРВИЗА ДА ВИ СМЕНЯТ СЧУПЕНАТА СКОРОСТНА НА ИНАЧЕ НОВИЯТ ВИ АВТОМОБИЛ НЕ ВИ ПРЕДЛОЖАТ ЗАМЕСТВАЩ А ВИ КАЖАТ ЧЕ НА 300 МЕТРА Е МЕТРО СПИРКАТА.
  • 16 Дзадзика

    5 1 Отговор
    Ееее, все по-малки ги правят тея прозорци! Мислех си че Кашкай е върха на слепотата с миниатюрните си прозорци ама и тука са се оляли! 100бона за най-скромния модел СУВ от Волво - Муаааахаахахаха! Та Волво са марката с НАЙ-ВИСОКА ЗАГУБА НА СТОЙНОСТ!!!! Аре феновете на МАРС да погледнат цените - не е само в БГ, НАВСЯКЪДЕ ПО СВЕТА! Волво е кола за богати хора, а Волво втора употреба е кола за МНОГО БОГАТИ ХОРА!!!
  • 17 Я изкарай Гано

    5 1 Отговор
    Харесва ми китаеца!
  • 18 Грую

    3 2 Отговор
    Теста добре, даже отлично, но цените мани, мани......! Туй не е за българския джоб с 510 лева минимална заплата и освен това на 4 часов работен ден.
  • 19 Иоуееееее

    22 7 Отговор

    До коментар #11 от "Варна":

    Глупости пишете големи!
    1. За 100 хиляди лева XC90 ново няма как да купиш! Добави още 100 хиляди и по моем да ти поверваме!
    2. Изгорели му 10 блока за управление. не два. Как можа да лалажийстваш само с два. Десет бре! По внушително звучи!
    3. Как блокира скоростна кутия бе бате? Да не си теглил трамвай?
    Изобщо бъгнала ви се е главата!
    Карам такова вече 50 000км и досега най сложното нещо за дето съм ходил в сервиза е било някаква сервизна акция за подмяна на едни пласмаси вътре в купето. Нещо си там им имало и при отваряне на еърбезите можело да направят проблем.

    Какво му е на двулитровия дизел?
    При спокойно каране градското му е 10, а извън града даже и под 8 слиза?

    Парктроника му бил изгорел. И как го оправиха? С измиване на калта от бронята ли?

    разбирачи... Първо се качете на такава кола покарайте малко и после бълвайте!!!
    То не може голф да си купи за Волво тръгнало да приказва...

    Коментиран от #20

  • 20 Емил

    10 10 Отговор

    До коментар #19 от "Иоуееееее":

    50000 км и вече си ходил в сервиз?! И при това с нова кола?! ХА-ХА! Карам 12 годишен Сааб, втора употреба на незнамколко километра и последните 100000 не съм помирисвал сервиз (а я купих за 8000 лв. преди три години). Преди това потроших камара пари за нови коли (5 последователни) като най-голямата ми издънка беше 67 000 лв. за Навара! Американците са прави - колата трябва да ти струва не повече от 10% от годишната заплата - другото е гъзария. Ако печелиш милион, жертвай 100 х. за варел с четири колела!

    Коментиран от #21, #23

  • 21 Иоуееееее

    8 5 Отговор

    До коментар #20 от "Емил":

    Ходя, щото не си сменям маслото в гаража, да го изтакам у леген и после да наливам масло от кауфланд.


    Има си разписани у сервизната книжка интервали на които се ходи в сервиз дори и на колата да и няма нищо. Това е гаранция, че нема да те остави на пътя!

    Айде приятно лежене под сааба на незнам си колко хиляди, аз предпочитам да карам не да се правя на афтомонтьор.

    Коментиран от #22, #24

  • 22 Антон 1

    7 1 Отговор

    До коментар #21 от "Иоуееееее":

    Не знам как си ги спечелил тия 100 000 лв. , ама за афтомонтьор най -вероятно и да искаш няма да станеш !
  • 23 Антон 1

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Емил":

    10% сякаш малко !
    То за да си купя Октавия за 35 000 , трябва да съм спечелил 350 000 през годината , според теб !
    Което значи около 30000 на месец !
    Аз не вярвам американец който изкарва 21 200 долара на месец да си купи кола за 25 000 долара !

    Аз мисля ,че може са се задели 20% от кашето , особенно ако е равно на 6-8 заплати !
  • 24 Емил

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Иоуееееее":

    Не е важно кой ти сменя маслото, а какво е маслото. Ако караш като ме Мотул 20W60, може да го сменяш и в кварталната хлебарница!
  • 25 ДВГ

    1 2 Отговор
    100 00 бона за женска втора кола дето се сравнява с Х1 и Q3?????

    Е затова хората си карат япончетата и корейците. И това е кола на Европа ама как така като знаем че масовият Европеец не кара такива коли????

    За 2 пъти по малко пари си вемаш: Кашкай/Спортидж/РАВ4/ЦР-В/Форестер/CХ-5/ix35 и си свиркаш с уста щот не се чупят и има място за децата и багажа.
  • 26 Иван

    0 1 Отговор
    Не ми требе волво!Карам си трабана и толко.Него нема да ми го чопнат.
  • 27 МарС

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Варна":

    ..от 2014 съм с Волво v40 cc T5, единствен проблем до март 2018 и 58000 км
    блокиран коректор на осветлението в завой на десен фар. От март 2018 съм с Волво хс 40 Т5 - First Édition и след 17500 км "0" проблеми. Изключително сполучливо окачване, достатъчна звукоизолация, топ електронни помощници. На този "малчо" му липсват само - камера за нощно виждане, прожектиране на предното стъкло и пневмо окачване...