Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
През септември тази година Volvo представи статично своя нов компактен кросоувър XC40, идеята на който е да се конкурира с модели от сорта на Audi Q3 и BMW X1. Продажбите в Европа и у нас ще стартират много скоро, а в Барселона шведите направиха първите динамични тестове на модела. Наш екип беше на мястото на събитието и сега ще споделим с вас първоначалните си впечатления.
Екстериор
Това, което ни направи най-силно впечатление още от пръв поглед, е, че за разлика от конкурентите, XC40 не изглежда като по-малък "брат" на кросоувърите от по-високите класове XC60 и XC90. Фирмената идентичност обаче е запазена и ако следваме родствената връзка, с която започнахме, то би следвало XC40 да е по-скоро "братовчед" на по-големите. Въпреки че е малък, XC40 има луксозно излъчване.
Кросоувърът се прави на новата CMA платформа, която е съвместна разработка на шведите и китайците от Geely, като на нея ще се правят всички модели от семейството 40. Като цяло XC40 изглежда като модерна градска и младежка кола, но премиум нотките в него са ясно изразени. Дизайнът е подчертано скандинавски, а отличителните черти се откриват основно във вертикалната радиаторна решетка, различния по цвят таван (в някои от версиите), както и в габаритите, разбира се.
Интериор
Разбираемо, качеството на материалите в купето е по-лошо от това на по-големите XC60 и XC90, но не много. Общо взето са опростени някои от елементите и са използвани малко по-евтини материали, но сглобката е отлична, а салона не отстъпва на тези на преките си конкуренти. Позицията на водача е много добра, изцяло дигиталните прибори на таблото са информативни, а мултимедийната система Sensus работи точно и е интуитивна за навигиране.
Отзад мястото за пасажерите е много голямо, имайки предвид сегмента в който се намира XC40, а оптималния размер на багажното отделение, наред с многото нови ниши в купето, правят салона функционален и много практичен. Багажникът е с равен под, под който има огромна ниша за допълнителен товар, а петата врата може да се отваря и дистанционно с крак, който трябва да се постави под задната броня. Много електронни помощници и камери правят управлението при маневриране отлично и допълнително повишават комфорта в салона.
Двигател и ходови характеристики
При бензиновата версия окачването, даже и с опционните джанти и гуми с размер 245/45 R20 не е никак лошо, като безпроблемно преодолява дупки по пътищата. Колкото повече нараства скоростта обаче, толкова по-добре се усеща меката возия. Страничният крен в завои е минимален, като това важи и за по-тежкият дизелов вариант с гуми и джанти 235/50 R19. Що се отнася до агрегатите, то първоначално те ще са два - двулитров бензинов турбо мотор с мощност 247 конски сили и дизелов двигател със същия обем и с мощ от 190 коня.
Бензиновият вариант е харчи малко повече, но според нас именно той е оптималният вариант за XC40. Дизелът работи по-шумно от нафтовите версии на немски си конкуренти и е леко муден. Към автоматичната скоростна кутия нямаме никакви забележки - работи плавно и бързо. XC40 може да бъде сериозно похвален заради високия си клиренс, който му дава предимство в леките пресечени местности за които е предназначен, като това не се отразява на стабилността на кросоувъра на асфалт и с висока скорост. По шосетата на Каталуния XC40 се държа отлично, дори по-добре от XC60.
Режимът Dynamic прави силовия тракт значително по-отзивчив - моторът реагира по-бързо на педала на газта, а скоростната кутия превключва предавките мигновено. Минусът тук е, че Dynamic режима не променя работата на волана и на спирачките. Разходът на гориво при бензиновия вариант надхвърли 10 литра на 100 километра, но голяма част от маршрута ни включваше градски условия. Дизелът е значително по-икономичен, но както вече споменахме, нашите предпочитания в случая са за бензиновата версия. Ето и цените на XC40 за България.
В заключение можем да кажем, че Volvo са направили един стилен и комфортен кросоувър, който не притежава подчертано спортни характеристики, но при нужда може да ускорява бързо и с лекота да превзема остри завои с висока скорост.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #6
10:59 16.12.2017
2 Японеца
11:01 16.12.2017
3 Bibendum
11:07 16.12.2017
4 Аутогруп
Коментиран от #5, #10
11:18 16.12.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Мая
До коментар #1 от "Гост":
До №1Това да ти прилича на нещо, което е правено за извън пътя?!?
Това си е супер градска кола.
Коментиран от #8
12:11 16.12.2017
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Гост
До коментар #6 от "Мая":
Типично по женски разсъждение. Не е важно на какво ти прилича и какъв цвят е, а за какво го продават.Изясни си значението на думата crossover.
12:39 16.12.2017
9 СААБ
12:54 16.12.2017
10 Георги
До коментар #4 от "Аутогруп":
А със зимни гуми ли са,трябва да имат сервизна книжка написана с една химикалка за 10г. Един собственик на 79г на които това е била 3 кола и с нея е ходил само до пощата да си взима пенсията и на не повече от 125х км.14:07 16.12.2017
11 Варна
Бяха му дали една фиеста за оборотна кола... Ми за последните 4 месеца я кара повече от колокото Волвото.
Изгоряха му 2 блока за управление. Скоростната кутия, която е самообучаваща блокира. После му изгора парктроника. После пък се бъгна софтуера и не може да включи дори и радиото. - Нищо не може да включи защото всичко се командва от "телевизора" на централната конзола...
Голям китайски боклук с 2-ву литров дизел. А последният дизайна в стил "Покемон"... -Мамка му не го разбирам!
Толкова харесвал волво преди години! - Китайците ме направиха ужасно нещастен!
Коментиран от #19, #27
10:46 18.12.2017
12 Юро НюМан
10:55 18.12.2017
13 Киро
Ето, гледайте - визия, здравина, надеждност, безопасност, комфорт, всичко в едно!
ЕЕ, и ако имаше и едно истинско 4Х4 тип Субару или Куатро, вече щеше да е супер.
10:58 18.12.2017
14 гост
11:12 18.12.2017
15 volvo xc60
11:36 18.12.2017
16 Дзадзика
13:59 18.12.2017
17 Я изкарай Гано
14:13 18.12.2017
18 Грую
14:43 18.12.2017
19 Иоуееееее
До коментар #11 от "Варна":
Глупости пишете големи!1. За 100 хиляди лева XC90 ново няма как да купиш! Добави още 100 хиляди и по моем да ти поверваме!
2. Изгорели му 10 блока за управление. не два. Как можа да лалажийстваш само с два. Десет бре! По внушително звучи!
3. Как блокира скоростна кутия бе бате? Да не си теглил трамвай?
Изобщо бъгнала ви се е главата!
Карам такова вече 50 000км и досега най сложното нещо за дето съм ходил в сервиза е било някаква сервизна акция за подмяна на едни пласмаси вътре в купето. Нещо си там им имало и при отваряне на еърбезите можело да направят проблем.
Какво му е на двулитровия дизел?
При спокойно каране градското му е 10, а извън града даже и под 8 слиза?
Парктроника му бил изгорел. И как го оправиха? С измиване на калта от бронята ли?
разбирачи... Първо се качете на такава кола покарайте малко и после бълвайте!!!
То не може голф да си купи за Волво тръгнало да приказва...
Коментиран от #20
15:45 18.12.2017
20 Емил
До коментар #19 от "Иоуееееее":
50000 км и вече си ходил в сервиз?! И при това с нова кола?! ХА-ХА! Карам 12 годишен Сааб, втора употреба на незнамколко километра и последните 100000 не съм помирисвал сервиз (а я купих за 8000 лв. преди три години). Преди това потроших камара пари за нови коли (5 последователни) като най-голямата ми издънка беше 67 000 лв. за Навара! Американците са прави - колата трябва да ти струва не повече от 10% от годишната заплата - другото е гъзария. Ако печелиш милион, жертвай 100 х. за варел с четири колела!Коментиран от #21, #23
16:44 18.12.2017
21 Иоуееееее
До коментар #20 от "Емил":
Ходя, щото не си сменям маслото в гаража, да го изтакам у леген и после да наливам масло от кауфланд.Има си разписани у сервизната книжка интервали на които се ходи в сервиз дори и на колата да и няма нищо. Това е гаранция, че нема да те остави на пътя!
Айде приятно лежене под сааба на незнам си колко хиляди, аз предпочитам да карам не да се правя на афтомонтьор.
Коментиран от #22, #24
17:08 18.12.2017
22 Антон 1
До коментар #21 от "Иоуееееее":
Не знам как си ги спечелил тия 100 000 лв. , ама за афтомонтьор най -вероятно и да искаш няма да станеш !20:29 18.12.2017
23 Антон 1
До коментар #20 от "Емил":
10% сякаш малко !То за да си купя Октавия за 35 000 , трябва да съм спечелил 350 000 през годината , според теб !
Което значи около 30000 на месец !
Аз не вярвам американец който изкарва 21 200 долара на месец да си купи кола за 25 000 долара !
Аз мисля ,че може са се задели 20% от кашето , особенно ако е равно на 6-8 заплати !
20:34 18.12.2017
24 Емил
До коментар #21 от "Иоуееееее":
Не е важно кой ти сменя маслото, а какво е маслото. Ако караш като ме Мотул 20W60, може да го сменяш и в кварталната хлебарница!20:46 18.12.2017
25 ДВГ
Е затова хората си карат япончетата и корейците. И това е кола на Европа ама как така като знаем че масовият Европеец не кара такива коли????
За 2 пъти по малко пари си вемаш: Кашкай/Спортидж/РАВ4/ЦР-В/Форестер/CХ-5/ix35 и си свиркаш с уста щот не се чупят и има място за децата и багажа.
11:57 06.03.2018
26 Иван
17:45 19.06.2018
27 МарС
До коментар #11 от "Варна":
..от 2014 съм с Волво v40 cc T5, единствен проблем до март 2018 и 58000 кмблокиран коректор на осветлението в завой на десен фар. От март 2018 съм с Волво хс 40 Т5 - First Édition и след 17500 км "0" проблеми. Изключително сполучливо окачване, достатъчна звукоизолация, топ електронни помощници. На този "малчо" му липсват само - камера за нощно виждане, прожектиране на предното стъкло и пневмо окачване...
23:07 14.09.2018