След като Volkswagen прекрати производството на най-големия си и най-луксозен модел Phaeton, а по-късно същата съдба имаше купето с четири врати СС, в моделната гама на германците се отвори сериозна дупка. От Волфсбург обаче успешно я запълниха и то с модел, който може да пожъне голям пазарен успех с оглед на тенденциите в търсенето на луксозни четириврати купета.
Задачата обаче съвсем не беше лесна за изпълнение. Новият автомобил трябваше да е хем спортен, хем луксозен. Така на бял свят се появи Arteon - модел, позициониран над Passat и впечатляващ с визия и с нови технологии. Този автомобил вече се продава у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на най-наточената модификация R-Line 2.0 TDI 240 hp. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Ако преди няколко години някой ви беше показал снимка с предницата на Arteon и ви беше казал, че така ще изглежда сериен Volkswagen, едва ли щяхте да му повярвате. Днес обаче тази визия е факт, а главна заслуга за нея има дизайнерът Клаус Бишоф. Екстериорът на Arteon наистина е много интригуващ, особено отпред и в профил. Там се откриват почти идеални пропорции.
Впечатление прави силно скосеният в задната си част таван, раздутите задни калници, както и хоризонтално ориентираната предна част, новите светлини и предният капак в стил а-ла Mercedes-AMG GT S. Не сме единствените, които заявяват, че това е най-стилният Volkswagen за последните 25 години. Критики може да има единствено заради по-семплата задна част на автомобила, която не импонира с останалите екстериорни решения.
Интериор
Влезете ли в салона на Arteon обаче няма да останете толкова впечатлени. Не, че там е лошо, но просто интериорните решения са много близки до тези на осмата генерация на Passat. По-луксозното оборудване все пак си личи, макар и не от пръв поглед. Настаните ли се в удобните кресла, няма как да не усетите, че сте в автомобил от т.нар. премиум сегмент.
Това с най-голяма сила важи за високите нива на оборудване, но дори и в базовото се усеща въпросното леко превъзходство над Passat. Изключително модерни изцяло дигитални уреди пред водача, 9.2-инчов дисплей на Discover Pro системата, високо качество на материалите и това на самата сглобка, големи и удобни кресла, както и оптимална остъклена площ са нещата, които карат водача и пасажерите да се чувстват добре.
Мястото за краката на пътниците е предостатъчно, като то е оптимизирано още повече в задния пасажерски отсек. Освен това, въпреки скосения таван, ръстови пасажери се чувстват изключително комфортно на задната седалка. Багажникът е огромен и функционален, а обемът му може драстично да се увеличи за сметка на местата на втория ред. Като цяло, може да се каже, че салонът е качествен, материалите отлични, но ние лично очаквахме малко повече от новия флагман на VW.
Двигател и ходови характеристики
R-Line версията, която ни беше предоставена за тест, включваше двулитров дизелов двигател с мощност 240 конски сили, предаващ момента и на четирите колела през автоматична DSG скоростна кутия с два съединителя. Каквото и да се говори по отношение на дизеловите двигатели на VW, то трябва да кажем, че този агрегат не отстъпва на аналогичните мотори на конкуренцията от премиум класа.
Изключително безшумен, много динамичен и не на последно място потресаващо икономичен. Средният разход, който отчете борд компютъра след тридневно шофиране в градски и извънградски условия, беше под шест литра на сто километра. При това задръстванията в града не бяха никак малки, а по магистралата използвахме максимално разрешената скорост.
Що се отнася до управлението и по него нямаме особени забележки. Изключително информативен волан, минимален крен в завои с висока скорост и много добро ускорение и доускорение. В обобщение можем да кажем, че точно тази версия с двулитров дизел 4х4 и 7-степенен автомат е оптималната за Arteon и... най-скъпата, разбира се.
Цена
Arteon определено е автомобил от т.нар. премиум сегмент и ако го разглеждаме като такъв, можем да кажем, че цените му са атрактивни. За цената, която можете да видите по-долу, получавате един голям фастбек (95 мм по-дълъг и 39 мм по-широк от Passat VIII), който достойно заменя досегашното СС и същевременно се опитва да гони лукса на Phaeton.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Steks
Коментиран от #4
10:47 04.02.2018
2 факт
Коментиран от #3
10:54 04.02.2018
3 ъъъ
До коментар #2 от "факт":
Аха 500€,по скоро 500 лева.11:03 04.02.2018
4 с мустачките
До коментар #1 от "Steks":
Е, имаше и идея с евреи ама не се навиха!11:07 04.02.2018
5 Хахаха
11:38 04.02.2018
6 ГОСТ
11:46 04.02.2018
7 Данчо Екшъна
12:09 04.02.2018
8 Марио
Коментиран от #14, #24
12:09 04.02.2018
9 Данчо Екшъна
12:09 04.02.2018
10 Язе
В Сф задръстване и под 10 трудно ще е пък този за среден му дал 6/100.Браво,може да си вземете премията от VW.
Коментиран от #25, #33
12:36 04.02.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 AAA
Коментиран от #82
13:14 04.02.2018
13 112
13:14 04.02.2018
14 според теб
До коментар #8 от "Марио":
тествайки най-мощният бензин,защо си изненадан ,че върви много добре?Въпросът е да вървят всички модели,но не е случайно са дали и на журналистите най-силният дизел!Относно съотношение качество - цена няма шансс/у Инсигнията 260 кс.4х4 = 52480лв!!!Тука алчните фолтсваген са 280кс. 85780лв ;)Коментиран от #22, #23
13:15 04.02.2018
15 Цане
13:21 04.02.2018
16 Овчар
Във Фау-Ве са спечени от към новаторство и идеи и не могат да създадат приемлива версия на луксозен автомобил. Даже тия хора нямат душа за нищо ново и съвременно..
Тъй виждам аз нещата, докато пася овцете в тоя дъжд.
13:29 04.02.2018
17 Я изкарай Гано
13:32 04.02.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 обречен е
а и егати умрелите двигатели, това само за служебни и рент-а-кар, за друго няма да се купува, и после ганъо ще го търкаля (след гаранцията) и най-вече ремонтира с евтини части по гаражите в бг-то
14:12 04.02.2018
20 нещонеразбирам
толкова хора взимат луди пари и правят такива неща....
14:19 04.02.2018
21 руснака
До коментар #18 от "VAG":
пали TDI-то и отивай да пиеш кафе...и леко по завоите, че мокро14:23 04.02.2018
22 СофияНОИ
До коментар #14 от "според теб":
Чакам точен линк към новата Инсигния 2018г. 260 коня с пет години гаранция за 56 000 лв.! - Артеоана с 240 коня 4 моушън би лед основни фарове и някой друга екстра отлита на 105 000 лв. Това което виждам за 100 000 лв. е А8 4.2 комън рейл 375 коня куаттро фейслифт 2015 г. с гаранция 1 год.14:33 04.02.2018
23 Гост
До коментар #14 от "според теб":
Инсигнията с 260 к.с. турбобензин, е с 2 секунди по-бавна до 100 км/ч от турбобензиновия Артеон с 280 к.с. и с една секунда по-бавна от дизела му с 240 к.с.!Коментиран от #83
14:42 04.02.2018
24 Знаещ
До коментар #8 от "Марио":
Не знам дали е хубав или не, но няма премиум автомобил с такива мижави кубатури и коне. Премиума започва от 3.0 и над 300 кончета бензин, а тук са по 1.6 и максимум 2.0.Коментиран от #81
14:54 04.02.2018
25 1234578
До коментар #10 от "Язе":
Тва да не е ладата на баща ти бе пич, аз имам CC и градско харчи 7.5 на зверско каранеКоментиран от #34
15:18 04.02.2018
26 лъжа
15:18 04.02.2018
27 Бай Иван
16:27 04.02.2018
28 СИРОМАХ Лазър
С моите доходи едва бих могъл да поддържам Лада и Москвич, а какво остава за нещо друго. Просто е НЕМИСЛИМО...
Заплатата ми е ниска, бачкам като вол и съм заборчасал поне към 5 фирми и мутрите постоянно идват да ме притискат да им връщам парите, а банките не ми отпускат кредит и не мога и да ги върна и доста пъти са ме и били... УЖАС, думи нямам.
16:38 04.02.2018
29 Шампиона
Коментиран от #32
18:37 04.02.2018
30 Японеца
Колкото и да се напъват, няма да стане!
Поне не прилича на матрьошките ауди.
Коментиран от #43
19:09 04.02.2018
31 Кольо кварталния
19:20 04.02.2018
32 123
До коментар #29 от "Шампиона":
Ахам, и един мърмот ще ти завива сникърса вътре:)Мерцедес с такава моторизация отива на над 100 000 лева базова, което е сериозна разлика, така че кротко. Колата е хубава, но е скъпа. От друга страна, то всичко подобно е скъпо...., единствено Опела е по евтин, а Мондеото е същата пара. Дори Стингера на Киа е по скъп, и то в 200 коня модификацията. А за премиума от Германия, там няма какво да говорим за под 100 000! Така че цената му е ок, въпроса е че си е скъп да го... и хубавеца:)
19:30 04.02.2018
33 Марио
До коментар #10 от "Язе":
7.4 е19:34 04.02.2018
34 Язе
До коментар #25 от "1234578":
Баща ми няма Лада но аз карам две коли извън и в града и разход като твоя мога да кажа,че ще даде Деу Тико.Така,че сети се всъщност какво караш.Коментиран от #37
20:02 04.02.2018
35 Хектор
Ама все още ли има наивници, които вярват на това, което показва бордкомпютърът, та ако ще и на чисто нова кола да е?! Заредете "до капачка", минете 600-700 км и пак заредерте догоре и каквито сте разбирачи ще се учудите как реално е изгорила доста повече.
20:10 04.02.2018
36 Иван
20:46 04.02.2018
37 Ники
До коментар #34 от "Язе":
Пълно е с такива дето гледат какъв разход им показва компютъра,а после едни басни разправят как лъжели в литрите по бензиностанциите,точели им горивото в сервизите,по паркингите и други вицове....20:52 04.02.2018
38 Иван
21:19 04.02.2018
39 Exqt
21:28 04.02.2018
40 ВАГ
Ако този Аертон е 10годишен за 5000лв сигурно няма да има по-хубава кола от него ,ама когато е пари ....хейт :)
Коментиран от #63
21:46 04.02.2018
41 Ай сиктир
22:31 04.02.2018
42 Онзи
22:45 04.02.2018
43 100
До коментар #30 от "Японеца":
Японец,карай си ръждясалата турска тойота и не завиждай на хората!23:24 04.02.2018
44 Един друг
Разбирам да нямаме по-нови дизелови коли и ние, та да ни ги говорят тези глупости - 240 к.с. под 6 литра комбинирано 140 км/ч магистрала и дремане в задръстванията...
00:07 05.02.2018
45 Гост2
01:09 05.02.2018
46 ДВГ
Осъзнаите се малко бе хора, отидете погледнете конкурентите и пак заповядайте, дайте да видим някаква по-добра Германска а и не само
може и Японска оферта.
Сравнението с Фаетона е неуместно поне за мен, това си е чиста рекламна цел.
07:51 05.02.2018
47 едно и също
09:48 05.02.2018
48 УУОЖЯАИ
ЗА ВТОРА РЪКА ЩЕ Е УЖАСНА РАБОТА С ТОЗИ НАПОМПЕН ДВИГАТЕЛ И С ТАЗИ ЧУПЛИВА КУТИЯ.
10:16 05.02.2018
49 Пич
Коментиран от #50
10:38 05.02.2018
50 ДВГ
До коментар #49 от "Пич":
Аертона тежи 1830 кг.Аз имам нов дизел който по компютър ми показва средно 7.7.
Да малко по лек е обаче се кара много градско а извън града главно магистралите където го карам с 140-160км/ч.
Ако колата е карана по малко-километри(не като време) в града а после повечко извънградско(не магистрала) защо не??
Още повече че официалният среден разход е 5.9!!!
Друг е въпросът за точноста на компа, едва ли някой ще си прави труда от тестващите да прави по-прецизни сметки, просто ти казват данни по компа които може и да не са съвсем точни, но едва ли разминаването ще е много голямо.
Коментиран от #53, #54
11:06 05.02.2018
51 Гост
11:15 05.02.2018
52 незнайко
Коментиран от #62
11:16 05.02.2018
53 Един друг
До коментар #50 от "ДВГ":
И аз имам сравнително нов дизел, обаче е наполовина на тези 240 к.с. и не е с четворно предаване. Софийското е между 8 и 10, според задръстванията, а извънградското е около 6 и нещо, като повече от 140 не поддържам.Това тук баш ще гори средно 5 и нещо, както са го написали. Ми, то както вървят, следващият модел ще е 300 к.с. и ще гори 3 литра градско, ако ги слушаш тези...
Коментиран от #55
11:23 05.02.2018
54 Пич
До коментар #50 от "ДВГ":
Колега, първо писал съм за БЕНЗИНОВИЯ двигател, струва ли ти се нормално да харчи 5 л/100 км извънградско и 10 л/100 км градско с този двигател от 280 к.с.- това не е Поло 1,4 моно 75 кс. Второ къде са твоите 7,7 л/100 км "показани" борд-компютъра и къде са 5,9 л/100 км за 2.0 л. обем 240 к.с., пак нещо ми бяга, и отново това не е Поло 1,4 ТДИ 75 к.с. и 900 кг. маса. Слез малко в реалния свят. Иначе като цяло автомобила не е лош за тези който могат да си го позволят!Коментиран от #58
11:45 05.02.2018
55 ДВГ
До коментар #53 от "Един друг":
В случаят конете не играят много(моята е 160) даже могат да помогнат, по важното е че и моята и тази са 2.0.Забравих да кажа че моята е 6 степенна а тази 7 така че аз им вярвам на момчетата.
Пак казвам остава въпросителната за компа.
Коментиран от #57
11:47 05.02.2018
56 Само Ваг
12:05 05.02.2018
57 Един друг
До коментар #55 от "ДВГ":
Е, как пък ще да не играе роля мощността? Тази литрова мощност идва основно от надналягането на компресора на турбото, степента на компресия и впръскването на гориво. Не вярвам да е за сметка само на оборотите и на този дизел червената зона да е на 7000 оборота.Повечето неща са фиксирани и конете не са on demand, т.е. когато не настъпваш да се държи и гори като кола 90 к.с. Ако ще не 7 степенна да й е кутията, а 9 степенна при 140 съпротивлението от триенето на гумите й, който очевидно са бая по-широки от моите, и аеродинамичното съпротивление са си фактор, който не се преодолява с 5 литра гориво. Всики сме наясно, че кутията има отношение само към предавания въртящ момента, а не към мощността. За поддържане на скорост трябва мощност, а не момент, пък тя си иска гориво. Ако ще и на 1500 оборота да е на 7-ма при 140 км/ч, пак ще гълта, защото тогава ще е по-малко бедна сместта, в сравнение с 1500 оборота на 4-та със 70 км/ч.
Аз пък не им вярвам, защото това значи, че тези съществено са вдигнали КПД-то на дизеловия двигател.
Коментиран от #60
12:29 05.02.2018
58 ДВГ
До коментар #54 от "Пич":
Колега ти коментираш таблицата а аз какво реално са постигнали момчетата при теста. Те са тествали дизеловата версия.За бензина става въпрос явно за ръчка, без 4х4 освен това извън града разликите не са големи между бензин и дизел, по-големите разлики са в града.
Масата е 300кг по-малка също!!!
Който има такава кола да сподели.
Коментиран от #61
12:35 05.02.2018
59 Хомофоб
На ВАГ няма да им е за първи път да лъжат клиентите си - емисии, разходи.
А пък ако това чудо изкара 10 години ще е добре. Обаче ме яде отвътре едно усещане, че наборите голф и пасат ще имат същите муцуни като него.
12:56 05.02.2018
60 ДВГ
До коментар #57 от "Един друг":
Вдигането на мощноста може да стане по различен начин а не само с обороти.Типичен пример е атмосферен и турбиниран двигател, турбинираният харчи по-малко понеже може да държи добре оптималното число 14.7:1. Естествено след определен момент няма как да не вдигнеш и оборотите и разхода.
Нормално при разлика от около 50 коня по таблица ще видиш съвсем малка разлика в разхода в предимство на маломощната кола което обаче предимство може и да се окаже илюзия при реално каране особено в България където теренът е много пресечен.
Колкото и нереално да ви звучи съвременните коли могат да подобрят и разхода и мощноста но това ще бъде за сметка на здравината и емисиите.
Коментиран от #64
13:18 05.02.2018
61 Пич
До коментар #58 от "ДВГ":
Колега с теб не може да се спори, ти гледаш в една точка и това си е. Ще ти напиша малко по- подробен текст дано разбереш и погледнеш РЕАЛНО на нещата. Къде видя и въобще съществува ли Артеон (не Аертон както си написал) с двигател 2.0 TSI 280 к.с. с ръчна кутия и с предно предаване? Едновременно и с това нашите "тестери" при теста отново са гледали тоя измислен бордови компютър който естествено е показал разхода по табицата. Прегледай тази таблица много внимателно и си направи сам извода. Давам пример: караш автомобил 2.0 ТДИ 160 кс ново поколение дизел и харчи смесено 7,7 л/100 км засечен отново онлайн, вземаме от таблицата сходен на твоя двигател наАртеон 2.0 ТДИ 150 к.с. с ръчна кутия и какво пише- 4,2-4,3 литра смесен разход, където ако го тестваш на борда ще изпише същото. Сега вярваш ли в чудеса?
Коментиран от #65
14:52 05.02.2018
62 Гост
До коментар #52 от "незнайко":
Покарай автоматични скорости, пък тогава ела пак да пишеш простотии!Карал съм достатъчно ръчка и когато си купих автоматик, разбрах какво са имали хората предвид като казват, че ръчката е само за балъци!
Просто насладата от шофирането е различна - автоматика ми позволява и ръчно да си сменям скоростите, но вече нямам такава потребност!
Коментиран от #66
15:04 05.02.2018
63 Хихих
До коментар #40 от "ВАГ":
Чети какво пишат немците за дизела на французите и тогава говори.НЕМЦИТЕ,не аз или ти.И не се безпокой за нас,караме си ги.А това,че теб те кефи 15-20 годишен пасат нас не ни бърка.На нас не ни харесват.Коментиран от #73
15:07 05.02.2018
64 Един друг
До коментар #60 от "ДВГ":
Виж сега, аз съм машинен инженер и то от тези, които учеха навремето, а не от сегашните, които не правят разлика между волт и ват. ДВГто си е просто една топлинна машина, а разните компресии, турбота, интеркулъри и т.н. са детайли, които не променят принципа. Този двигател с нищо не е по-революционен от тези в моите коли, за да дава толкова по-висока ефективност. Това е един изпилен и набримчен на висока литрова мощност дизеляк, за сметка на коефициентите на преоразмеряване, допуските, сглобките, динамичното балансиране и разхода на гориво - 240 к.с. са си толкова, независимо дали ги правиш с 5 литров осмак или с 2 литров четирицилиндров. Да, знам че триенето и инерционните моменти на големият двигател са повече, но принципът е същият - преобразуване на топлинна енергия в механична, а това тук не е нищо революционно, за да е толкова по-ефективно от двигателите в моите коли. Виж двигателите във Формула 1 с какви малки кубатури са, на фона преди 20 г., обаче разходът им знаеш какъв е.15:39 05.02.2018
65 ДВГ
До коментар #61 от "Пич":
Колега усещам че се опитваш да ме обидиш, което не виждам на кого е нужно???Ти си написал в пост 54: 5 литра извънградско което явно не е за 280 коня бензин двигателят оттам идва и объркването.
Нека аз да съм кривият няма проблем.
Коментиран от #70
15:59 05.02.2018
66 Язе
До коментар #62 от "Гост":
Съгласен съм с теб за автоматика.16:00 05.02.2018
67 Рафе
16:51 05.02.2018
68 Djoni
17:22 05.02.2018
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Пич
До коментар #65 от "ДВГ":
Объркването идва от там, че не можеш да асимилираш текстовете, за което не те виня. Продължавай да вярваш в каталози и бордови компютри. Успех!!!20:41 05.02.2018
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 ДВГ
1.Пост 49: Какво казваш 280 к.с тежал 2тона??? Ама къде това на Сатурн ли при увеличена гравитация защото той тежи 1716кг тоест 284кг по-малко.
2.Пост 54 казваш за същият двигател харчел 5л/100 извънградско ама това в твоито село ли ги дават ТТ данните понеже официално е 6.1 ????
3.В същият пост омесваш различни двигатели като хората дават впечатленията и резултатите за дизеловият 2.0 на 240 коня. Като не вярваш ходи си събирай от закуски и го тествай. Ама го тествай не в твойто село или в България а в Германия с тяхният бензин или нафта. Хората имат зор да те лъжат щото ти с твоите мизерни стотинки ще се излъжеш и ще събираш 50 години за да си го купиш.
Коментиран от #74
21:13 05.02.2018
73 ВАГ
До коментар #63 от "Хихих":
Кои сте Вие ?!! ..говори за себе си , Ние пък ще си караме ФВ ,ти си карай 10г Ситроен или Рено за 5000лв който след 1-2г е капут.Съжалявам ,че не можеш да събереш още някой лев за истинска кола.
22:08 05.02.2018
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 ДВГ
До коментар #74 от "Пич":
Ахааа това ли ти беше зора, да намериш някого който да обиждаш и да си изкараш комплексите за малката си п....ка.Ама явно малката ти п..шка ти е отвяла акълът.
Използвал бил няколко пъти ПРИБЛИЗИТЕЛНО, използвал си го само веднъж за 2тона при разлика от 300кг може ли да кажеш приблизително!!!
Каква телевизия бе негра...тник, хората са го тествали и са ти го написали заради теб да те улеснят а той неблагодарен, ходи тогава си купи всички коли с всички двигатели от всички марки и доказвай теорията си на конспирация.
И като ти покаже с 0.1-0.4 разход повече ходи се хвърли от моста че са те прецакали и не можеш да си позволиш нафтата.
Коментиран от #76
23:03 05.02.2018
76 Пич
До коментар #75 от "ДВГ":
Някой друг започна да избива комплекси и започна да обижда със село и мизерни стотинки, но както и да е. Мизерника си личи от далече и определено това не съм аз!23:41 05.02.2018
77 Ввв
11:15 06.02.2018
78 гост
15:02 06.02.2018
79 ДВГ
А по каталог градското си е 12.7 така че няма проблем просто тези данни по каталог аз лично никога не ги постигам понеже и никога не си правя труда да го правя 1-2 литра ако са решаващи тогава човек здраво е закъсал.
15:34 06.02.2018
80 ТеодорМ
21:34 06.02.2018
81 Марио
До коментар #24 от "Знаещ":
Нали са добре на коне.Щубатурата не е важна.Ще стават вече все по-малки.И от по-малко ще изкарат повече коне21:18 22.02.2018
82 Гост
До коментар #12 от "AAA":
Тази кола е поне с 50 бона по ефтина от Е класата . Но не Е класата е конкурент . Това е GT ( грант туризмо .. А там цените са от 150 до 250 хилки . Със 100 си бона е за предпочитане пред конкуренцията .11:04 19.02.2020
83 Pop
До коментар #23 от "Гост":
280 к.с. бензин е по бърз от 240 tdi до 100км с повече от 1 сек.14:41 05.02.2021