Китайската инвазия в автомобилната промишленост продължава с пълни темпове. След като стана ясно, че автомобили от китайската марка Lynk & Co, която принадлежи на концерна Geely, ще се произвеждат в завода на Volvo в Гент, сега друга новина шокира консервативно настроените автомобилни фенове.
Става дума за фирмата SF Motors, която само преди година получи лиценз за производство на електромобили от китайското пръвителсство. Сега тази компания ще започне да произвежда и продава своята продукция в САЩ. За целта от SF Motors, която е собственост на китайската корпорация Sokon Industry Group, купи бившия завод, в който се произвеждаха всъдеходите Hummer.
Фабриката се намира в щата Индиана и беше собственост на GM. Новата щаб квартира на SF Motors пък е позиционирана в Силициевата долина. Така, когато серийното производство стартира, SF Motors ще се превърне в първата китайска компания, която ще произвежда електромобили, както за Китай, така и за САЩ.
Интересно е да се отбележи още, че съветник в SF Motors е Мартин Еберхард - един от съучредителите на Tesla. Първоначално заводът в Индиана ще стартира с производството на електрическите кросоувъри SF5 и SF7. И двата електромобила са построени на една и съща платформа и разполагат с еднакъв силов тракт. Системната му мощност е 1 000 конски сили, а автономният пробег - над 500 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
А за спъване на работата на завода все ще се намери причина. Чудно е, че китайци първи произвеждат в по- големи мащаби електромобил в САЩ и Китай.
Коментиран от #2
10:33 30.03.2018
2 Made in China
До коментар #1 от "Гост":
И какво ти е чудното, че китайците ще произвеждат най-много електромобили навсякъде? Tesla няма шанс да се справи с търсенето, а тези които имат производствените възможности, предпочитат да си правят допотопните бутални двигатели, от които после печелят от консумативи и поддръжка и нямат никакъв финансов стимул да произвеждат електромобили, които да им канибализират продажбите на ДВГ. Точно китайците ще разбият монопола на ДВГ мафията.10:49 30.03.2018
3 гост
Коментиран от #10
11:32 30.03.2018
4 ПЕТРОЛ
00:30 31.03.2018
5 стоян
Коментиран от #6
16:38 31.03.2018
6 Телефонист
До коментар #5 от "стоян":
Питаш ли телефонистите, които работихме в телефонните централи, какво ни беше? Никой обаче не го интересуваше, както не го интересуваше, че баба ми си изкарваше хляба с копане, а те са с един трактор заместиха 1000 капачки.Пък и китайците какво ги интересува, че някой друг по света щял да остане без работа. То да беше само ДВГ, а те произвеждат всичко каквото ти дойде на ум. Посегни към първото нещо покрай тебе и погледни къде е произведено.
Коментиран от #7
16:56 31.03.2018
7 1234567878
До коментар #6 от "Телефонист":
Аз лично ръководех проекти по затварянето на 4-5 централи в София град и смяната им с по един шкаф на улицата. Беше ми супер гадно за хората от централите, не е вярно че никой не се е интересувал. Ама какво можеш да направиш *аси?!?11:36 01.04.2018
8 мутра картоф
21:07 01.04.2018
9 ГОСТ ЧИТАТЕЛ
20:35 02.04.2018
10 Ммм
До коментар #3 от "гост":
На ел колата трябва да се сменят батериите,който са скъпи и цената им е малко вероятно да падне,просто защото самата им направа е скъпа (и много вредна за околнатака среда) и като батерията ти струда например 10 хиляди,а ти продаваш за 5 хиляди означава, че 5 хиляди си на загуба.Същото е положението с ел колите за да се направят струва много пари,които никой няма да даде и затова свалят много от цената.Затова Тесла са пред фалит.14:58 27.04.2018