Last news in Fakti

30 Март, 2018 09:01, обновена 30 Март, 2018 09:35 3 110 10

Китайците започват да продават коли и в САЩ

  • sf motors-
  • китай-
  • сащ-
  • електромобили
Китайците започват да продават коли и в САЩ - 1

Китайската инвазия в автомобилната промишленост продължава с пълни темпове. След като стана ясно, че автомобили от китайската марка Lynk & Co, която принадлежи на концерна Geely, ще се произвеждат в завода на Volvo в Гент, сега друга новина шокира консервативно настроените автомобилни фенове.

Става дума за фирмата SF Motors, която само преди година получи лиценз за производство на електромобили от китайското пръвителсство. Сега тази компания ще започне да произвежда и продава своята продукция в САЩ. За целта от SF Motors, която е собственост на китайската корпорация Sokon Industry Group, купи бившия завод, в който се произвеждаха всъдеходите Hummer.

Фабриката се намира в щата Индиана и беше собственост на GM. Новата щаб квартира на SF Motors пък е позиционирана в Силициевата долина. Така, когато серийното производство стартира, SF Motors ще се превърне в първата китайска компания, която ще произвежда електромобили, както за Китай, така и за САЩ.

Интересно е да се отбележи още, че съветник в SF Motors е Мартин Еберхард - един от съучредителите на Tesla. Първоначално заводът в Индиана ще стартира с производството на електрическите кросоувъри SF5 и SF7. И двата електромобила са построени на една и съща платформа и разполагат с еднакъв силов тракт. Системната му мощност е 1 000 конски сили, а автономният пробег - над 500 километра.

Китайците започват да продават коли и в САЩ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    8 5 Отговор
    Малко вероятно е американските власти да допуснат такова нещо.
    А за спъване на работата на завода все ще се намери причина. Чудно е, че китайци първи произвеждат в по- големи мащаби електромобил в САЩ и Китай.

    Коментиран от #2

  • 2 Made in China

    14 4 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    И какво ти е чудното, че китайците ще произвеждат най-много електромобили навсякъде? Tesla няма шанс да се справи с търсенето, а тези които имат производствените възможности, предпочитат да си правят допотопните бутални двигатели, от които после печелят от консумативи и поддръжка и нямат никакъв финансов стимул да произвеждат електромобили, които да им канибализират продажбите на ДВГ. Точно китайците ще разбият монопола на ДВГ мафията.
  • 3 гост

    7 2 Отговор
    Един традизионен производител не би спрял коли с двг. понеже там един фейслифт или подобрение по двигателя струват малко, но разработване на изцяло нова технология поглъща милиарди в развойна дейност, ресурси, нови машини, пренастройване на линии и обучение на персонал, маркетинг и реклами. Накрая цената не може да твърде висока, защото има конкуренция и излиза, че електричката е не докарва толкова печалби колкото двг. Затова никой не иска да го променя, хората си го знаят и си го купуват, електричката всеки иска да я покара, но на никой не му се дават двойно повече пари макар и после разходите да са ти минимални спрямо двг и да има редица плюсове. Видяхте Нисан как от 22квч батерия сложиха 33квч за 500долара по-висока цена, релано нищо, но не го правят изначало, а могат, след 2-3г. ще пуснат същата кола с 45-50квч батерия. Защо не го направят още в самото начало и да дадат на пазара практична кола както е тесла например?

    Коментиран от #10

  • 4 ПЕТРОЛ

    4 4 Отговор
    КОЙТО НЕ ЗНАЕ,В ЦЕЛИЯ ОГРОМЕН КИТАЙ НЯМА КАПКА ПЕТРОЛ ЗАЛЕЖИ,ТАКА ЧЕ ЛОГИЧНО Е ДА РИЯТ ЗДРАВО В ЕЛЕКТРОНИКАТА И БАТЕРИИТЕ,ОЩЕ ПОВЕЧЕ ЧЕ ТВА МРЪСНИТЕ ПРОИЗВОДСТВА ГИ ЯМАТ ЗА НИЩО И ДУМА НЕ СЕ КАЗВА ПО ВЪПРОСА....НО И ТОВА ЩЕ Е ДЕН ДО ПЛАДНЕ,КАТО СТОМАНАТА ДЕТО СА Я ПРАВИЛИ ПРИ МАО ДЗЕ ДУН...
  • 5 стоян

    2 0 Отговор
    А известно ли ви е че в един автомобил с ДВГ има 5 пъти повече части като бройка детайли и това означава че ако започнат всички да произвеждат електрички доста хора ще останат без работа И това го знаят

    Коментиран от #6

  • 6 Телефонист

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "стоян":

    Питаш ли телефонистите, които работихме в телефонните централи, какво ни беше? Никой обаче не го интересуваше, както не го интересуваше, че баба ми си изкарваше хляба с копане, а те са с един трактор заместиха 1000 капачки.

    Пък и китайците какво ги интересува, че някой друг по света щял да остане без работа. То да беше само ДВГ, а те произвеждат всичко каквото ти дойде на ум. Посегни към първото нещо покрай тебе и погледни къде е произведено.

    Коментиран от #7

  • 7 1234567878

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Телефонист":

    Аз лично ръководех проекти по затварянето на 4-5 централи в София град и смяната им с по един шкаф на улицата. Беше ми супер гадно за хората от централите, не е вярно че никой не се е интересувал. Ама какво можеш да направиш *аси?!?
  • 8 мутра картоф

    2 0 Отговор
    начи да не бърдзам да си зимам Q осмица ?
  • 9 ГОСТ ЧИТАТЕЛ

    0 0 Отговор
    А добър ден.Аз карам грейт уол Н6 от сума време. Возя си се с кеф.
  • 10 Ммм

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    На ел колата трябва да се сменят батериите,който са скъпи и цената им е малко вероятно да падне,просто защото самата им направа е скъпа (и много вредна за околнатака среда) и като батерията ти струда например 10 хиляди,а ти продаваш за 5 хиляди означава, че 5 хиляди си на загуба.Същото е положението с ел колите за да се направят струва много пари,които никой няма да даде и затова свалят много от цената.Затова Тесла са пред фалит.