Last news in Fakti

26 Април, 2018 18:31 3 576 25

АвтоВАЗ излезе на печалба

  • автоваз-
  • lada

За пръв път от дълги години загубите на Волжският автомобилен завод са по-малко от приходите, става ясно от финансовия отчет на компанията за първото тримесечие на 2018-а. Чистата печалба на руския автомобилен гигант от януари до март възлиза на 600 млн. рубли (€7.86 млн.) срещу загуби от 2.8 млрд. рубли (€36.68 млн.) за същия период през 2017 г. Основната причина за обрата обаче не са продажбите на АвтоВАЗ, а обстоятелството, че основните акционери Renault и "Ростех" са конвертирали дълговете на предприятието в акции, т.е. са го декапитализирали.

Все пак други показатели, които не са свързани с печалбите на хартия, също бележат ръст. Оборотът е нараснал с 40.8% до 64.8 млрд. рубли (€848.9 млн.), а оперативната печалба - от 1.8 на 2.7 млрд. рубли (€35.3 млн.).

През първото тримесечие на годината продажбите на Lada в Русия са се увеличавали по-бързо от средните темпове на ръст на пазара. Заводът е успял да пласира 79 114 автомобила или с 28.8% повече, отколкото през януари-март 2017-а, с което пазарният дял на марката е достигнал 20.1%. Три модела на АвтоВАЗ са влезли в челната десетка на най-продаваните в страната - Vesta е на второ място, Granta - на трето, а Largus - на осмо.

Растат и продажбите зад граница. През първото тримесечие заводът е изнесъл в чужбина 7 861 автомобила, с 25% повече от аналогичния период миналата година. Лъвският пай от износа се пада на Беларус и Казахстан, но АвтоВАЗ има планове да започне експорт и в други страни като Тунис и Чили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Dhjfrthhg

    7 14 Отговор
    Ужас

    Коментиран от #3

  • 2 водка

    4 14 Отговор
    Тия как са се напили на мазга
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 новичок

    8 1 Отговор
    Урааааа
  • 5 некойси

    6 2 Отговор
    Ако не се лъжа имат чуждестранен мениджър от скоро, който им гарантира че завода ще заработи. Ответните действия бяха протести.
    Освободиха персонал, оставиха работещите и готово ... значи можело.
  • 6 Бесен Язовец

    5 11 Отговор
    Растат и продажбите зад граница. През първото тримесечие заводът е изнесъл в чужбина 7 861 автомобила ! Малееее, че то гооолем успех, те така ще напълнят Тунис и Чили с Лади !
  • 7 анонимен

    8 8 Отговор
    Добре, че поканиха директор с европейско или западно образование да им оправи комунистическите проблеми :)

    Коментиран от #8

  • 8 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "анонимен":

    Бих те напсувал, ама си прав да му се невиди.
    Комунистите не разбират от мениджмънт и затова почти всички предприятия след срива на СССР фалираха.
    Например АЗЛК са имали няколко проекта за добри коли (серия 3-5 и серия С), ама министерството им ги закрива.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 гост

    6 4 Отговор
    Или добрите резултати се дължат на факта, че използват технология на Рено, подобно на Дачия. Горе-долу както бяха и румънците правиха нещо, но не добро, както е лада, но откакто Рено си вкараха технологията и само емблемата е румънска/руска, то продажбите се вдигат. Сега лада са печеливши, защото не продават руското творчество, а чуждо с руска сглобка и пластмаси.

    Коментиран от #14

  • 11 дедовия

    3 2 Отговор
    Тунис и Чили, е това е...
  • 12 гост

    4 2 Отговор
    Автоваз е собственост на Рено-Нисан и то вече шеста година !!!!
    Френската автомобилна компания Renault и японският й партньор Nissan ще платят $750 млн., за да получат ефективен контрол върху производителя на "Лада" - ОАО "АвтоВАЗ". Сделката ще бъде подписана следващата седмица, твърдят два източника на Reuters.

    Още през месец май бяха договорени параметрите по сделката, но се чакаше одобрението на руските власти. Според споразумението Renault-Nissan ще купи дела на инвестиционната банка "Тройка диалог" (20.5%) в "АвтоВАЗ" и така ще увеличи участието си от сегашните 25%. След това ще направи джойнт-венчър с държавната "Ростехнологии", която притежава 28.98% от "АвтоВАЗ". В това съвместно предприятие Renault-Nissan ще държи 67.13 на сто, а останалите акции ще бъдат на "Ростехнологии". От своя страна новият джойнт-венчър ще контролира почти 74.5% от "АвтоВАЗ".
    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/12/09/1962793_renault-nissan_poema_kontrola_vurhu_proizvoditelia_na/
    Ако тъпите комунистически профсъюзи с помощта на бившите кгб-ци не им пречеха , лада вече щеше да е новата Дачия , за Азия основно естествено !!!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Random

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Кое е чуждото бе?
    Платформа-руска
    Двигатели - руски
    Трансмисии - руски
    Освен отделни части като радиатор, рейка и спирачки (и то единичен случай - на Веста, другите са си с руски) друго чуждо няма.

    Единствено им подмениха поточната линия и смениха мениджмънта.

    Коментиран от #15, #16, #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Да да

    3 6 Отговор

    До коментар #14 от "Random":

    Като са толкова добри,що са работили на загуба? Няма руски автомобил! Всичко е крадено,копирано и леко преработено! Само системата за вървене с водка е руско производство!

    Коментиран от #19, #20

  • 17 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "Random":

    За начало СОБСТВЕНОСТТА !!! Освен ако не искаш да съветваш Вова да прави некакви национализации , та съвсем да го отрежат отвсякъде !!! Второ ВСИЧКО руско ОТДАВНА да е изчезнало оттам , ако не се мешаха споменатите комунисти , щото бивши такива няма !! А сега след санкциите и още проблеми !!! И точно РУСКИТЕ части са и проблема на "Ладата" и винаги ще бъдат , ама скоро ще се поправят нещата !!!
  • 18 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Бесен Язовец":

    1-во: Имат роботизирана
    2-ро: За чий им е?
    Не стига че харчят повече, по-бавни са, а и по-чупливи.
  • 19 Random

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Да да":

    Ей, омръзна ми от такива "разбирачи" които са дочули някаква тъпня в някоя забутана кръчма.

    Москвича си е руски, Ладата освен външните прилики, няма нищо общо с фиата, щото италианеца не го е проектирал за руските пътища.
    На фиата мамата му се е е*ала след само 5000 километра на тестовия полигон. Покрива му се е откъснал от купето.

    Волгата си е руска, и зиловете и те.

    Коментиран от #21

  • 20 Random

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Да да":

    Къде си видял да съм написал че са добри?
    Не са добри, но не са и лоши.
    Загубите идват от това че се смятат печалби-разходи.
    А в разходите влизат и инвестициите- Рено модернизираха всички поточни линии.

    От там идват разходите.
    Ако беше погледнал доклада за 2016-7 щеше да видиш че ако не са били изплатили предсрочно кредити и не са били инвестирани толкова пари в завода, са щяли да бъдат на печалба.

    Ама що да четем, като можем да плюем?
  • 21 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Random":

    "Москвича" също отдавна е на ВАГ , преди да съветваш , вземи ти да четеш !! И явно цял свят нищо не разбира , само твоите любимци , щото никой не им ще "суперздравите" автомобили , а ако си мислиш , че няма и по-лоши условия от руските , явно съвсем са ти объркали водката !!!
    Volkswagen от своя страна държи правата върху няколко исторически марки - DKW, NSU и Auto Union. Освен това германският концерн разполага и с марката „Москвич”, която придобива през 90-те години на миналия век. Тогава заводът в Москва, който произвежда автомобили с това име, се задъхва от финансови проблеми и търси опити за сътрудничество с чужди компании. Руснаците дори правят модел с помощта на Renault, но в крайна сметка марката става собственост на Volkswagen.
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/20261-spiashtite-avtomobilni-marki/

    Коментиран от #23

  • 22 pax Bulgara

    5 1 Отговор
    Соросоидите газ пикат. Вестата е мноу хубава. Бих си я взел с кеф, защото ми харесва. Бих се радвал, ако ние като руснаците произвеждахме по нещо, ама дори и картофите ни вече са Полша и Китай, а какво остава за коли, ракети, кораби и самолети. Тия джендъри ни върнаха сто години назад, бацета. Жал ме е като обикалям Провинцията и виждам на какво индийско сметище сме заприличали. Европа, баце.
  • 23 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    ГОВОРЕХ ЗА ВРЕМЕТО НА СССР!
    Знам че ВАГ са ги купили.
    И какво? Завода го няма.
    2011 година си удължават правата над марката до 2021.

    Коментиран от #24

  • 24 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Random":

    Ми то на тях завода не им трябва , да не мислиш , че могат нещо да правят в него ?? Единствената цел е да прекръстят някой от китайските или бразилските фолксвагени на "Москвич" та по да върви пред местната "патриотична" клиентела !! Никой няма и намерение да "развива" руски модели , да не говорим пък за "износ" !!!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.