Немският ежедневник Bild публикува снимка на първия масов електрически модел на Volkswagen. По информация на вестника автомобилът, който очевидно е серийна версия на прототипа I.D., ще се казва Neo.
Техническата информация за електромобила продължава да бъде оскъдна. Засега е известно единствено, че в основата на Neo ще залегне платформата MEB с интегрирани в пода акумулатори, чийто капацитет ще бъде достатъчен за изминаването на 400-600 км с едно зареждане, а цената ще бъде около €25 000.
Volkswagen показа концепта I.D. на изложението в Париж през есента на 2016 г. Електромобилът бе оборудван с електромотор с мощност 169 к.с., който позволяваше ускорение от 0 до 100 за осем секунди и максимална скорост 160 км/ч.
Стратегическият план за развитието на Volkswagen предвижда лансирането на 15 нови електрически модела. Първи от тях през 2020 г. на конвейера ще се качат именно Neo и серийната версия на кросоувъра I.D. Crozz.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Крум
16:35 27.04.2018
2 мдааа
16:40 27.04.2018
3 Driving pleasure
16:42 27.04.2018
4 незнайко
Коментиран от #6, #38
16:44 27.04.2018
5 123
16:47 27.04.2018
6 699
До коментар #4 от "незнайко":
Климатикът е с идентичен принцип като този от ДВГ. Също като при него, разходът ти ще се увеличи с 10-15%, съответно преходът ще намалее с толкова. И преди да си попитал колко километра кабел ти трябва, в случай, че ти свърши токът насред нищото, си задай въпроса, колко километра маркуч си носиш, ако ти свърши бензина...Коментиран от #8, #10
17:02 27.04.2018
7 TSLA
17:08 27.04.2018
8 умник
До коментар #6 от "699":
Това не е истина - няма автомобилен климатик в света, който да изразходва под 20.5% от мощността на авт6омобила, като средно за авт. климатик нормата е 28-30% - справка Чичо ГугълКоментиран от #11
17:09 27.04.2018
9 kjl
Коментиран от #24, #25, #26
17:15 27.04.2018
10 незнайко
До коментар #6 от "699":
Ти нормален ли си, бе?В градски условия се спира за 5-10 мин, до 15-20 в задръствания, автомобилът спира, а климатикът не спира.Мой приятел от Холандия с нова Тесла твърди, че в Лондон е невъзможно да измине с едно зареждане повече от 45 км и почти всички Тесли са с допълнителен бенз за климатикът и от там знае, че климатикът на теслата изаря 2.8 литра бензин на час.
Коментиран от #39
17:16 27.04.2018
11 Тъпчо
До коментар #8 от "умник":
Как ги перкате тези проценти без да се замисляте! Един автоклиматик харчи от 3 до 5 киловата. Ако автомобилът Вие с 50 киловата мощност, Това са 10 процента, но ако е с 500 киловата, Това е само един процент от мощността.Климатиците на електрическите автомобили са същите като домашните защото се захранват с електричество, а не с ремък от двигателя с неизвестни обороти. Затова не е нужно да се презапасяват откъм мощност.
Коментиран от #12, #13
17:19 27.04.2018
12 незнайко
До коментар #11 от "Тъпчо":
Те затова ли си прикачват климатиците на Теслите на бензин, защото са толкова икономични.Аха, благодаря за светването.Коментиран от #15
17:23 27.04.2018
13 незнайко
До коментар #11 от "Тъпчо":
Затова ли моят Фиат-1.6 бензин от 4 отива на втора за да изкачи Арбанашкия баир - защото е толкова нищожна консумацията и той я усеща две предавки по-надолу.Аха, ясно, благодаря, че ме светна.Коментиран от #14
17:28 27.04.2018
14 Тъпчо
До коментар #13 от "незнайко":
Ами да беше си купил дизел! Климатикът ти краде от въртящият момент, а точно той ти трябва за да изкачиш баира.Коментиран от #16
17:40 27.04.2018
15 Тъпчо
До коментар #12 от "незнайко":
Абе аз че се писах Тъпчо, писах се, ама чак толкова тъп не съм. Я ми дай линк за този абсурд - климатик на електромобил който се захранва с бензин. Това е най-тъпият човек не може да си го помисли камо ли да го направи!Сега отиди погледни какво пише на табелката на климатика ти у вас. Каква му е консумацията? Този климатик охлажда цяла стая която е няколко пъти по-голяма от купето на автомобил. Климатикът на електромобилите не е свързан с двигателя им, а се захранва директно от батерията така че не взима от мощността на автомобила, а само от пробегът му. Ако харчи два киловата, голямата батерия на Тесла може да го захранва 50 часа. На вас ще ви стигне ли резервоарът да оставите климатика да работи 50 часа?
Коментиран от #17
17:45 27.04.2018
16 глупендер
До коментар #14 от "Тъпчо":
Ти нали си си добре - 5кW, 1% и т.н., разбираш си ги нещата.Пък, че електроавтомобилът за 100 мин задръстване в градско /напр. в Мадрид/ спира ние да му мислим.То вече в София вечер реализираш 30-40 минути.Коментиран от #20, #22
17:47 27.04.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Лост
Коментиран от #23
18:28 27.04.2018
20 Тъпчо
До коментар #16 от "глупендер":
100 минути са Няма и два часа работа на климатика с мощност 2 киловата. Сложи ги 4 киловата общо, за 50 стотинки на дневна или 30 стотинки на нощна. По време на задръстването ще работи само и единствено електродвигателят на климатика и евентуално радиото.Сега ми работи 150 киловата двигател с вътрешно горене за да ми захранва 5 киловатовия климатик в задръстването. За два часа гори поне два литра бензин за 4 лв. Правиш ли разликата?
Ако не можеш да сметнеш 25 часа работа които осигурява батерията на климатика, се равняват на 1500 минути задръстване, през които климатика ще работи с пълна мощност. Това значи да направи минусова температура в купето.
Ако бензиновите климатици бяха по-икономични, щяхме да си ги монтираме по домовете!
18:31 27.04.2018
21 Лост
18:31 27.04.2018
22 гост
До коментар #16 от "глупендер":
Ако ще да спира и за 200 минути , все тая "умници" !!! Колко още глупости ще измислите и ще се надявате някой да ви върже !!! Климатика в ДВГ кола има 6-8 ПЪТИ по-голям разход , особенно в задръстване !!! Случайно да ти минава през мястото където някои имат мозък , че компресора и кондензатора при любимия ти пушилник работят в коша при температури от над 90 градуса ??!!!!!!!! Дето те трябва да свалят на 15-15 ??!!!!!! И това при празен ход , дето "икономиите" са страшни , меко казано ??!!!!! Само от това елктромобила печели 3-4 пъти като разход на мощност и енергия !!!! Освен това при добрите електромобили това става с термопомпа (преобразуване 1 : 3,5 , 4 пъти ) , благодарение също на компоновката с електрозадвижване , което няма нищо общо с ДВГ !!!! Разхода на климатик на електромобил е ПОД 1 квт , даже на място , а в движение по-малко , защото има по-добро охлаждане ! В електромобил с 60-70 квтч батерия можеш да седиш цял ден и пак ще имаш 40-50 км да се прибереш !! И тая идиотия , че Тесла имала бензинов климатик само мнооооого болен мозък може да я измисли , а още по-болен да и повярва !!!!!Коментиран от #28
18:36 27.04.2018
23 гост
До коментар #19 от "Лост":
естествено , че е ток какво чудно видя , твоя в къщи на бензин ли е и колко щеше да ти струва , ако беше така ??!!18:38 27.04.2018
24 гост
До коментар #9 от "kjl":
Не се надъхвай много на 600-те километра, да не забравяме, че традиционните марки обичат да ползват разни меко казано неточни стандарти, дето трябва да ги разделиш на 2 за да се доближиш до реалния пробег.18:40 27.04.2018
25 гост
До коментар #9 от "kjl":
Пробега на тая кола ще е същия като на най-малката батерия на Тесла , а разликата в динамиката и всичко останало - потресаваща !!! Дори при по-ниска цена търсенето ще се различава в пъти ! В полза на Тесла естествено !18:45 27.04.2018
26 гост
До коментар #9 от "kjl":
Също така не забравяй , че Фолксваген още не е осигурил батерии даже за Ауди дето от догодина трябва да се "продава" , а пък за това , 2022 ще е сиииилно оптимистично ! А догодина трябва да осигури САМО за Китай 350 000 ЕЛЕКТРОМОБИЛА !!!! Или да ги поръча на някой , примерно Тесла , а ?!! Или да си намали продажбите ТРИ ПЪТИ , примерно , не че и за толков а е "подсигурил" батерии , хахахха !!!18:51 27.04.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Язе
До коментар #22 от "гост":
Не очаквах точно ти да напишеш толкова глупости.Освен ако някой не пише с твоя ник.Колко простотии има в коментарите не е истина.Госте,кондензатора на всички автомобили не е в коша а най отпред на колата.За да се обдухва както и другите радиатори.На Тесла къде е?Какво трябва да стане 15/15?Термо помпа знаеш ли какво е за си мислиш,че то е рентабилно за автомобил.И как така на Тесла климатика се охлажда при движение а на автомобил с ДВГ не!!!!!?????Много нещо си се объркал.Коментиран от #29, #30, #31
21:07 27.04.2018
29 гост
До коментар #28 от "Язе":
Ами да , трябва да съм объркал нали , иначе не ти изнася !!!! Та да почнем с кондензатора , викаш най-отпред бил !!! И какво като е най-отпред при престой първо да попитам ??!! Де ти е "обдухването" тогава , освен принудително от вентилатора ?? А на колко МИЛИМЕТРА от него (и изцяло на същата площ) се намира радиатор със загрят над 90 градуса антифриз ??!! Ти би ли си подържал ръчичката между двата само пет минутки , белким усетиш ТОПЛООБМЕНА ??!! Да не говорим , че половината от него го има и в движение ??!! А какво да кажем за компресорчето , обикновено намиращо се на не повече от педя от изходящ колектор със работна температура 500-600 градуса ?? И това е "благоприятно" облекчаващо обстоятелство нали ??!! И икономисващо също , как не !!! А за термопомпите още преди 2-3 години ги сложиха даже Рено и БМВ , за Тесла да не говорим , ама нали пусто ДВГто е върха на сладоледа , как може да се съмнявам , че е боклук !!!!!http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/1162-bosch-smart-termalna-sistema-elektromobili
21:26 27.04.2018
30 гост
До коментар #28 от "Язе":
Такива системи вече има в електромобили като Renault ZOE и BMW i3, но това не пречи да се работи за създаване на още по-ефективни. Базирани са на термо помпа – технология позната ни от хладилниците. Нали знаеш, вътре е студено, но отзад идва топлина. !!!!!!!За всеки случай , щото знам , че повече от десет реда те уморяват , да ти извадя отпред същественото !!
Коментиран от #33
21:28 27.04.2018
31 гост
До коментар #28 от "Язе":
Новата помпа на умното парно е с мощност 1,000 вата, но генерира еквивалента на 2,000 до 3,000 вата. Стандартните отоплители в хибридите и електромобилите обикновено са с наполовина по-ниска ефективност. !!!Коментиран от #32
21:34 27.04.2018
32 Язе
До коментар #31 от "гост":
Всеки кондензатор се нуждае от обдухване.На място или не вентилаторите си въртят.На моята кола компресора е отпред.Изх.колектори са отзад.Къде тези 500-600градуса при компресора?Знаеш ли как се охлажда компресора на климатика?Я ми кажи като вътре е студено а отзад топло,как се разсейва тази топлина на място без вентилатори?Това което пише за отоплението:Подобрението в зимния пробег всъщност идва от това, че не се дърпа толкова енергия от батерията за отопление на купето. Системата за топлинно управление вкарва топъл или студен въздух САМО като използва охладителната течност в електромобила.
Защо ли това ми прилича на най обикновенно парно?Кое му е страхотното и новото на тази "иновация"?В днешно време е модерно да се появяват изрази които продават даден продукт.И да не оспамваме много темата кажи ми какви клапани и помпи ми трябват на мен да си стопля колата зимата?От години разчитам зимно време на вентилатор 50W и загряла кола.Дали не греша някъде и да махна радиатора и не си сложа тази "уникална"система.
22:47 27.04.2018
33 Зорлем
До коментар #30 от "гост":
Бе, да вземеш да ни обясниш на нас простите каква е разликата в принципа на работа на хладилника, климатика и термопомпата ли? Щото ние навремето като учехме разни простотии по механика на флуидите може и да сме пропуснали нещо свързано с нагнетяването и разширяването на инертни газове, знам ли...Пък после можеш да ни обясниш и откъде се взимат тия допълнителни 2000-3000 вата над входните 1000, че иначе започваме да се приближаваме към перпетум мобилето. И понеже виждам, че ти е яка каша в главата, да ти подскажа - виж какво е топлообменник и помисли защо му е на хладилника радиатор отзад, а външното тяло на климатика освен радиатор има и вентилатор.
Коментиран от #34
23:41 27.04.2018
34 Електрика
До коментар #33 от "Зорлем":
Този път няма как да не се съглася с тебе и Язе.Гост, всеки климатик и хладилник е термопомпа! Тесла НЕ използва термопомпа за отопление, а само за охлаждане.
Ето и консумацията за отопление и охлаждане споделени от практиката на стотици собственици на Тесла във форума им:
As others have said, when it's hot outside range is greater, but this is then reduced by the need to turn on the AC c.2kWh = minus 5-6 miles of range per hour of use.
When it is cold outside, range is reduced, and this is exacerbated by turning on the heater c. 3kWh = minus 10 miles of range per hour of use.
Охлаждане 2kW мощност и минус 8-10 километра от пробегът за час използване на климатика. Отопление 3kW и минус 16км/час при студен автомобил. В движение е по-малко, защото се използва и топлината от батериите, инвертора и трансмисията.
Коментиран от #37
08:01 28.04.2018
35 Я. Петров
08:07 28.04.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 гост
До коментар #34 от "Електрика":
Извадил съм цитати от статията на умника , дето твърдеше , че било "невъзможно" в електромобила да има ТЕРМОПОМПА и не обича да чете , не ми извръщайте темата !! Естествено , че при наличието на топъл флуид с ПО-ВИСОКА от околния въздух температура ще ползат него , да не са луди !! Но ако няма , примерно при монтаж на моторите в колелата и батерия без охлаждане , отоплението и охлаждането на купето ще са само от околния въздух !! Системата е индентична на термопомпите за отпление -охлаждане на сгради , има такива които работят само с въздух , а има и със сондажна вода , като се използва разликата на температурата и с околния въздух !! При всички случаи си остава предимството на елктромобила при охлаждането , където НЕ ТРЯБВА да се преодолява топлината от двигателя и изпускателната система която загрява допълнително не само коша , а и цялото купе и всеки нормален човек освен ДВГ-дървен философ разбира за какво иде реч !!!Коментиран от #44
10:13 28.04.2018
38 Да да
До коментар #4 от "незнайко":
Ако вкъщи ползваш климатик,може би знаеш колко му е мощноста за една стая! За охлаждане климатика ти е средно 1 кват за стая 12-15 квадрата и обем от 35-45 куб.м.,като средно часово вероятно не подминава 300 вата(зависи от изолация,къде е външното тяло,идиотизъм на собственика,отворен прозорец и др.) Колата е с обем от 3 куб.метра, но има пряко нагряване от слънцето! За 5 часа шофиране при 100 км/час в убийствени жеги,колата ще загуби макс. 5 квата .което ти сваля пробега с 50 км. Сложи и фаровете - лед с обща мощност 100 вата и касетофон с още 100- за 5 часа губиш киловат или още 10 км. Ако си мислиш че тези консуматори не качават разхода и при ДВГ,значи се бъркаш! Ако искаш ,мога да ти обясня и за отоплението,но друг път! Там ДВГ е с предимство,защото има ниско КПД и доста мощност излиза през аспуха и като охлаждане!12:44 28.04.2018
39 Да да
До коментар #10 от "незнайко":
В Лондон!Климатик! Колко дни в годината? По-скоро им трябва обезвлажнител на въздуха! А ако кара много градско,за климатика може да си качи един фотоволтаик (или два по 300 вата)на тавана на Теслата,щото нали е много слънчево там :ДДДДДДДДД и адски жеги!Коментиран от #40
13:02 28.04.2018
40 гост
До коментар #39 от "Да да":
То това ще е реалност до 2-3 години най-много , защото вече има съвсем добри прозрачни и гъвкави фото соларни клетки , така че скоро не тавана , а всички стъкла и външни панели ще бъдат покрити с такива , които спокойно ще осигурят цялото потребление за отопление , охлаждане,фарове и бордова електроника , така че батерията ще остане само за задвижването !Коментиран от #43, #48
14:00 28.04.2018
41 Антиелектрика
Коментиран от #42
15:04 28.04.2018
42 Антиелектрика
До коментар #41 от "Антиелектрика":
Стига си писал с моя ник.15:25 28.04.2018
43 Антиелектрика
До коментар #40 от "гост":
До кога ще ни занимаваш с кристалната си топка?Човека го е написал иронично, защото в Англия почти нямат слънце. Ти обаче си толкова заблуден, че не може да го схванеш.
Сигурно и на лунна светлина ще произвеждат ток фотоволтаиците - хахахаха
Коментиран от #45
15:29 28.04.2018
44 Язе
До коментар #37 от "гост":
Не съм казал,че е невъзможно а нерентабилно.Тази статия е написана в такъв стил,че само умник като теб ще и повярва.Само като прочетох,че зимата пробега се увеличава с 25% и паднах от смях.Зимата при -20градуса от къде ще вземеш топло в електромобила?Как става затоплянето на един електромобил зимата преди да седнеш в него?Сигурно събира топло през лятото за да го ползваш зимата?Защо ли моята кола при минусови температури.включва ел.нагревател като имам термопомпа в колата?Отговори ми на този въпрос,че виждам си мноооого умен.Термопомпи работещи само с въздух...НЯМА.Има фреон,вода и други но само с въздух дръжки.За преодоляването на топлината от двигателя се използва изолация.Според теб от купето виждам двигателя ли?Има топл.щитове,изолация.Все неща които едва ли знаеш,че съществуват.17:25 28.04.2018
45 Антиелектрика
До коментар #43 от "Антиелектрика":
Колко пъти да ти повтарям да не ми използваш ника, платен нтрол!!!Коментиран от #46
23:35 28.04.2018
46 Антиелектрика
До коментар #45 от "Антиелектрика":
Нелепецо, личи си кой какъв е! Като се научиш да пишеш без правописни грешки, тогава може и да ти повярва някой, че си Антиелектрика. Сега изглеждаш страшно жалък, многоников троле!Избивай комплекси на друго място!
23:50 28.04.2018
47 Гост
00:39 29.04.2018
48 Зорлем
До коментар #40 от "гост":
О, вече ги има гъвкавите фотоволтаици, а? И аха-аха да почнем да си ги монтираме по къщите? Брей, брей, колко са напреднали технологиите...Добре, че е Гугъл обаче, че да може с около 3 кликвания на мишката човек да отвори още от първата страница на търсенето статии отпреди 10-15 години като тези:
https://newatlas.com/go/8156/
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013468601003905
Но, щом казваш, че вече са готови за масово навлизане, явно е така!
Коментиран от #49
08:08 29.04.2018
49 Този коментар е премахнат от модератор.