На първи април Илон Мъск се пошегува, че Tesla е фалирала. Това може да изглежда като оригинална идея за Деня на лъжата, но скоро като нищо ще се окаже самата истина, предупреждава Bloomberg в анализ за финансовото състояние на компанията.
Макар да се похвали с "най-продуктивното тримесечие в историята си", Tesla така и не успява да достигне планираните тиражи на Model 3. Инвеститорите стават все по-нетърпеливи и това започна да се отразява на акциите на производителя, които се сринаха с 24% от септември досега.
Мъск твърди, че Tesla отбелязва "най-големия ръст на автомобилна компания в модерната ера", но това става за сметка на огромни разходи. Според Bloomberg производителят на електромобили харчи по $6 500 на минута. Това прави по $390 000 на час и $9 360 000 на ден.
В момента за Tesla работят около 40 000 служители. Възвръщаемостта за работник обаче е много по-ниска, отколкото във Ford или General Motors. Ако парите продължават да се изливат между пръстите на Мъск с такива темпове, загубите до края на годината ще надхвърлят $2 млрд., а в началото на 2019 г. компанията трябва да покрие дълг от $1.2 млрд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ха-ха-хаааа....
10:47 01.05.2018
2 Родолюбец
11:05 01.05.2018
3 гост
Коментиран от #26
11:41 01.05.2018
4 Новите богове
Удри главата в земята и се моли на новият ти бог на който най-голямата цел е да достигне пазарна капитализация от 300млрд. долара.
Видяхме му пазарната капитализация за дни се сринаха акциите със 100 долара. Това няма как да бъде сериозна цел освен за някой спекулант какъвто май е и той.
Коментиран от #6, #8
11:52 01.05.2018
5 гост
Коментиран от #9, #10
11:57 01.05.2018
6 гост
До коментар #4 от "Новите богове":
Всъщност целевата капитализация е 650 млд и то до десет години максимум !! И с досегашните темпове ще я стигнат доста по-рано ! А за падането на акциите доста помогна и "доброжелателност" вой къде ли не от конкуренцията , но това ще им е максимума , колкото и да се напъват , няма връщане ! А който иска да погледне движението досега , след всеки спад следва двойно по-бързо възстановяване и продължаване на растежа ! За последните 4-5 години от двайсетина до над 300 долара , а щом Модел 3 влезе в график , моментално ще идат над 400 !12:08 01.05.2018
7 бмв
Коментиран от #15
12:11 01.05.2018
8 Антиелектрика
До коментар #4 от "Новите богове":
Мъск бил най-видния новатор на нашия век, не четеш ли - хахахахахахаххахахахаНоватор със стари технологии и без един патент на негово име, но с фанатични последователи с празни кратуни - хахахахаххаха
Не му обръщай внимание на този анонимен трол, той не е виновен, че е такъв :)))
12:21 01.05.2018
9 Бухахахахахха
До коментар #5 от "гост":
И аз така смятам но банките не хвърлят пари на вятъра.Особенно за компания оценена като.....боклук.От сума време говориш като стигнат пълния капацитет.Все някога ще ги достигнат когато другите марки правят същото за ден.12:32 01.05.2018
10 Бухахахахахха
До коментар #5 от "гост":
Интересно колко си мислят някои , че харчат в минута ВАГ или Даймлер ??А колко печелят?
Коментиран от #16
12:33 01.05.2018
11 123
Коментиран от #14
13:12 01.05.2018
12 Да да
Коментиран от #17, #18, #38
13:22 01.05.2018
13 Driving pleasure
13:23 01.05.2018
14 гост
До коментар #11 от "123":
Върни се назад с няколко години до скоко на акциите им. В една година тесла върнаха пълната държавна субсидия, за разлика от всички други автопроизводители, и освободиха всичките си патенти, за да може бранша да за развива, според Мъск конкуренцията допринася за по-добър и по-евтин продукт за хората. Тогава акциите им скочиха 4 пъти, не е спекула, просто човека е коренно различен като подход. Той е директор на СпейсХ, БорингК. и води Тесла. Малко ли е? Кой друг успява да е директор само на една компания с подобен размер, а камо ли 3. Само директорите на Рено/Нисан/Мицубиши и ФВ може да се мерят с него, но те са корпоративни вампири за всеки цент лична печалба дори в скандалните времена на комапнията, а не са мечтатели като Мъск. Да, има си проблеми, но е много успешен, няма как да не му се признае.Коментиран от #19
13:24 01.05.2018
15 lava
До коментар #7 от "бмв":
Щом си толкова умен, що не си патентоваш идеята и да я продадеш на продадеш на БМВ?13:29 01.05.2018
16 Driving pleasure
До коментар #10 от "Бухахахахахха":
Нещо си в грешка баце VW има 2.3 милиарда нетна печалба за 2017 а тази година пак бие рекордите си. Същото е и с Даймлер въпреки, че продават много по-малко автомобили (малко над 1 милион среюу 10 милиона на VW) маржа им на печалба е голям и са с1.5 млрд печалба за миналата година... А Т'слата няма и цент спечелен!Коментиран от #21
13:36 01.05.2018
17 Антиелектрика
До коментар #12 от "Да да":
И всъщност какво трябва да показва, че петрола поскъпва, а токът го гласят да поскъпне след няколко месеца? Това ли ти е довода колко е "умен" Мъск?По същата логика можеш да кажеш, че ако има слънчево затъмнение, то показва колко е "далновиден" Мъск.
Май си слънчасал, за да пишеш подобни идиотщини, та чак и комунисти на намеси?!
То всичките електрофили сте един дол дренки, с коефициент на интелигентност едноцифрено число!
Коментиран от #23
13:40 01.05.2018
18 Driving pleasure
До коментар #12 от "Да да":
И ти си нещо в грешка баце... Ако си купиш централа за 100 млн не си на загуба защото започваш да си възвръщаш парите. В ден 1ви си на -100 000 000млн, но на ден 2 си произвел за 10 000 електричество и финансово си вече на - 99 990 000...При илончо нещата не са така - защото той произвежда и вместо да му намаляват загубите той ги увеличава тоест при същите тия -100 000 000 млн той произвеждда 10 000 автомобила и баланса му става -110 000 000
малка но съществена разлика ;)
13:42 01.05.2018
19 Антиелектрика
До коментар #14 от "гост":
Човека те пита за патенти, ти му говориш пак врели-некипели за акции.Я ни кажи колко см му е оная работа щом си толкова запознат - хахахахаххаха
Коментиран от #29
13:42 01.05.2018
20 БОКО
14:18 01.05.2018
21 Бухахахахахха
До коментар #16 от "Driving pleasure":
Не си ме разбрал.Госта казва,че всички компании имат разходи и е така.С една разлика,че ВАГ имат продажби и е на печалба за разлика от Мъск дето все още е на минус.Госта сравнява Мъск с ВАГ.Само дето Мъск го бута яко държавата пък ВАГ си произвеждат и не разчитат на измислени глоби за да си поддържат производство.Коментиран от #25
14:45 01.05.2018
22 Електрика
Гледам че споменавате приходи и разходи, поне аз не разбрах какви са приходите, при положение, че са сметнали разходите. Ей така от числата които знам, на седмица прави 2250 модел 3 по 50 000 долара. Само от тях има приходи 16 милиона на ден , а това беше производителността преди да започне 24/7 производство.
С други думи тази статия не ни казва нищо! Виж ако ставаше въпрос за загуби, а не за разходи, тогава щеше да е притеснително.
Коментиран от #24
14:57 01.05.2018
23 Да да
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Трудно е да разбереш написаното! Нали коефициента ти е двуцифрено число! Вероятно 10-11 ! Да кажем така - след 15 год.вноса на автомобили втори крак в България от ЕС и не само ще бъде предимно на електромобили! Сега по ясно ли ти е? А дали ще са Тесла,Рено,Лада,Чин джао или др.,това е без значение!Коментиран от #27
15:14 01.05.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 гост
До коментар #21 от "Бухахахахахха":
И с какво ги бута държавата? Бяха взели субсидия, както и други производители, но я върнаха предсрочно и инвеститорите оцениха това много високо. СпейсХ получава известни съфинансиране от НАСА за разработка на ракетните технологии, защото после НАСА, като техен основен клиент, ще се възползва най-много от тях. Тесла не получава субсидии, ако субсидирането на покупка на електрическа кола в отделните държави го наричате субсидия спрямо Тесла, то това не е вярно, понеже всяка една електрическа кола получава тази субсидия (ФВ, Нисан, ГМ и др. до продажбата на 200х.бройка). Реално безвъзмездни субсидии няма за Тесла, а това стимулиране на продажбите се прави, за да се премине към по-чист транспорт и оттам разходите за здравеопазване да намалалеят, превенция един вид. Мразенето и тролването е едно, а реалността е друга.Коментиран от #48
15:50 01.05.2018
26 Koko
До коментар #3 от "гост":
Иноватор казваш? :))))))) Какво е иновирал, че не ми стана ясно? Да не би той да е създал Тесла или PayPal? Просто ги яхва, както си работят и извъднъж "иноватор". Или не четеш, или не ти влиза в главата. Колкото до бизнеса с НАСА, там филма е друг, но за масите остават ПР смехориите за Марс. Докато има УФСе, ще има и кой да ги стриже и дои.16:09 01.05.2018
27 Антиелектрика
До коментар #23 от "Да да":
Единственото което ми става ясно е, че не може да пишеш правилно. А аз от такъв като теб, няма какво да науча, драги третокласнико.И ако смяташ, че цената на петрола ще расте, а цената на тока ще пада, защото всички минават на електрички, показва сериозен умствен дефицит.
Но вече ми писва от глупавите ви гадателства! Само гледай да не ти се счупи кристалната сфера, че току виж си се гътнал до 15 години от фанатизма си!
Коментиран от #50
17:03 01.05.2018
28 Мноо зелен
17:37 01.05.2018
29 Патенти
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Вие наистина ли смятате, че съществува технологична фирма без патенти?Tesla Motors отваря достъпа до патентите си
Целта на компанията е да ускори развитието на пазара на електромобили
от Капитал, 15 юни 2014, 14:49, 2551 прочитания
В четвъртък съоснователят и главен изпълнителен директор на Tesla Елън Мъск заяви, че компанията няма да предприема юридически действия срещу никого, който "искрено иска да използва нашата технология". На интернет страницата на компанията Мъск посочва, че секторът би имал полза от отвореното споделяне на технологии, като допълва, че Tesla Motors е създадена с цел да ускори развитието на устойчивия транспорт.
Развитие на сектора
"Ако отворим път за създаването на привлекателни електрически превозни средства, но след това заложим след себе си минно поле от интелектуална собственост, което да възпрепятства останалите, действаме по начин, който противоречи на тази цел", обяснява мениджърът.
По думите на Мъск решението се отнася за всички патенти на Tesla Motors, като в това число се включват както НЯКОЛКОСТОТЕНТЕ настоящи патента на компанията, така и очакваните в бъдеще НЯКОЛКО ХИЛЯДИ. "Смятаме, че пазарът е достатъчно голям за всички", коментира още предприемачът.
Коментиран от #30, #31
19:00 01.05.2018
30 Не патент а чудо
До коментар #29 от "Патенти":
ХаХа а Апъл патентовали правоъгълника със зоблените ръбове.В момента се патентова всичко което си помислиш, дай да видим един реален и смислен патент а не примерно как да се охлажда пакет батерии.
19:10 01.05.2018
31 Антиелектрика
До коментар #29 от "Патенти":
Чакам нещо конкретно. Кое е новаторското, за което гост толкова тръби?Хайде, включи се в спора с нещо конкретно, защото празните приказки не са ми любимо занимание.
Коментиран от #32, #40
19:16 01.05.2018
32 Никой
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Aз не знам какво разбираш под новаторско, явно очакваш машина на времето или нещо такова. Новаторското в случая, е че Тесла предлагат единствените наистина желани и що годе достъпни електромобили. И преди е имало електромобили, които изминават толкова, които са направени и сглобени по-добре. Колкото и да отричате обаче, Тесла наистина промениха пазара, показаха, че за да имаш електромобил не трябва да си показно хипи, и не трябва да избираш измежду пластмасови кутии, приличащи на тостери с максимална скорост от 3км/ч. Колкото и да ви е досадно сами виждате, че всички големи се мобилизираха и в следващите 10 години ще видим много подобни предложения, и интересно как заглавията за всяко едно от тях избухват с фрази като "Убиецът на Тесла?" и сравнението е неизбежно. Тесла им станаха като трън в очите, не че не могат да ги бият по качество, цена и характеристики, а че те бяха първите и си получиха репутация и имидж, за които другите само си мечтаят в момента. Дали Тесла ще оцелеят, не мога да кажа, инвестициите да навлезеш в 150 годишен пазар са огромни, но Мъск не е от тези, които се отказват лесно и вече е показвал че би вложил всичките си пари в определена рискова идея. Аз честно не знам повечето от вас какво очакват - че просто се набиват едни 100 милиона в нова компания и веднага ставаш част от големите играчи.Коментиран от #33
20:33 01.05.2018
33 Антиелектрика
До коментар #32 от "Никой":
То си има тълковен речник. Там си пише какво трябва да се очаква под новаторско - новост, нововъдение.Какви машини на времето, какви 5 лева?
Сам казваш, че Тесла не е създала нищо ново и няма нововъведения - според тълковния речник излиза, че не е новаторска. Пък твоите размишления, че новаторско било това Тесла да бъде желана и достъпна, нямат нищо общо с етимологията на думата новаторство.
Учете и четете повечко, че сляпата фенщина не е полезна.
Коментиран от #34, #35
20:47 01.05.2018
34 Никой
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Новаторско не означава само новаторска технология! Новаторски е начина под който е поднесена - в желана опаковка и това си личи. Проблемът на Тесла хич не е в липсата на клиенти, а в това, че не могат да отговорят на търсенето. А търсенето е заради електрическа кола, която има какво да предложи освен фалшивото чувство за опазване на околната среда. Не се притеснявай за Тесла, Мъск има още 2 успешни компании и няколко милиарда зад гърба си.Коментиран от #36
21:52 01.05.2018
35 гост
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Все едно да кажеш, че кацащите ракиети на СпейсХ не са нищо новаторско, защото руснаците правят ракети от 60г насам. Да, ама никоя не е кацнала, инак са почти същите.Тесла е първата чисто електрическа кола с йон-литиеви батерии с капацитет от 60квч, което я прави бърза за заряд и с висок капацитет за изминаване на стотици километри, а при нужда се пълни на суперчарджър за минути.
Няма таква кола дотогава, нито на 10пъти по-висока цена, нито с подобен пробег. Скъпи са, да, за средната класа в САЩ и другите страни, но остават на нивото на подобни характеристики като автомобили с двг. Така че са достъпни, стилни, бързи и практични.
22:23 01.05.2018
36 Антиелектрика
До коментар #34 от "Никой":
Нито се притеснявам за Мъск, нито ме вълнува опаковката.Все пак вземи прочети какво е новаторство, защото то си има определено значение.
22:24 01.05.2018
37 123
Коментиран от #41
22:33 01.05.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 12345
08:23 02.05.2018
40 Патенти
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Търсиш под вола теле! Един гениален архитект или дизайнер не е нужно да измисля нови тухли, хоросан, мебели, цветове или каквото и да е било, а просто да комбинира правилно вече съществуващите!Никой от гениалните художници не е измислил боите или платната. Никой не очаква от тях такова нещо и до твоето мнение ,не очаквах че някой въобще може да си го помисли!
Предизвикателствата за изработка на електромобил са много. От BMW в прав текст казаха, че имат проблеми със задвижващия тракт и очакват те да бъдат решени чак в петото поколение, което ще излезе 2020-та година. А BMW са едни от от технологичните лидери при електромобилите, правете си сметка за останалите. Факт е, че Тесла предлаган най-добрите технически характеристики на добра цена.
Коментиран от #42, #51
08:54 02.05.2018
41 гост
До коментар #37 от "123":
Приус технологичен, а Модел С не? Приус е нормална кола с батерия в багажника и 15кв мотор, харчи 1л. по-малко от стандартната кола, но е доста по-скъпа. Тесла е чисто електрическа кола, напълно различна конструкция, най-добрите динамични характеристики сред колите, изключвам електрическите хиперкари, най-висок пробег и най-бързо зареждане. Излезе преди 10г., а конкуренцията сега започва да се мери и да планира пускане на подобни коли след 2020г, което ще рече, че сходна кола като първата тесла модел С ще излезе 15г. по-късно при положение, че всички производители имаха прототипи и по онова време.Коментиран от #43
08:56 02.05.2018
42 Антиелектрика
До коментар #40 от "Патенти":
Бла бла бла.Чети тълковния речник и не разтягай локуми.
Нито Мъск е художник, нито е новатор, нито е велик. Най-обикновен бизнесмен си е, а култа към него показва не здрав разум.
09:37 02.05.2018
43 Инженер
До коментар #41 от "гост":
Имат ама нямат инфраструктура толкова ли си ограничен да го разбереш.Японците започнаха тази революция а преди тях беше и Шевролет.
Японците обаче не са глупави и започнаха от хибридите защото искат да продават колите си СЕГА а няма зарядни, иначе могат не само колкото Мъск а и повече ама няма зарядни!!!!Не случайно батериите бяха на Панасоник а силовата електроника също не е на ТЕСЛА.
И също представи си че обикаляш цяла България и навсякъде има само бензиностанции на ЛУКОЙЛ??
Определено всички автопроизводители са на мнение че това не е тяхна работа да правят зарядни станции и там е големият проблем, аз мога да го направя този твои ел. автомобил в гаража си. Има много студентски състезания с ел. автомобили нищо сложно няма.
Коментиран от #44
09:57 02.05.2018
44 гост
До коментар #43 от "Инженер":
Замисли се какви са батериите на приус до последното поколение от миналата година когато вградиха ли-йон и плъгин хибрида. Само ли-йон може да се зареди достатъчно бързо, другите не, та електрическата кола е на 120г, нищо ново, но комбинацията с ли-йон я прави практична и използваема. Замисли се пак, че интернет има от 1960г., но едва този век започна размножаване и разпространение до всеки дом, защото е намерена правилната комбинация. Все едно да кажеш, че ли-йон батерията не е променила телефоните или микропроцесорите не са променили електрониката. Тесла има много добър мениджмънт на батерията, не е просто събрала някакви части. А Мъск е физик, не е хванат от полето. Та с кого се мериш, защо мразиш толкова много?Коментиран от #45
10:49 02.05.2018
45 Инженер
До коментар #44 от "гост":
Мразя??????ХаХа не понасям когато се взема заслугата на други хора и се дават на някого без заслуги.
Ти сам го каза, ел. колата е нищо нов. Ли-Йон технологията промени всичко около нас съвсем закономерно дойде ред и на колата.
Каква Тесла какви 5 лева всичко беше въпрос на инфраструктура, Мъск имаше зор той я направи, но само той няма как да огрее навсякъде, защото така се създава монопол.
Тесла е просто един Софтуер в което без спор са добри Американците но другите също не пасат трева.
Коментиран от #46
11:29 02.05.2018
46 гост
До коментар #45 от "Инженер":
Инфраструктура има, но тя е изключително сложна и скъпа. Например в Германия има много зарядни станции, но за различните такива трябват абонаменти към доставчика, трябват регистрации и цената за заряд е в пъти по-висока от тази у дома като надскача дори зареждане на бензиностация. При Тесла е най-лесно и просто, а голямата батерия намалява необходимостта от ежедневно търсене на зарядно, което е голям дерт. Просто немците правят всичко за пари и ФВ, БМВ, Даймлер, Форд например нямат станции за техните електрически коли и не са дали и цент за зареждането на електричките. А могат да стимулират потребителите с унифициран конектор, какъвто вече договориха, и просто и евтино зареждане с енергия от ВЕИ за всички коли с подобен конектор. Ала не искат, една бърза станция струва 40-50х.евро и искат да си ги избиват, а не да стимулират електричките, въпреки че станцията гарантира търсене на продукта, особенно на техните е-голф, и3, фокус-е, б-клас със 120км пробег.Коментиран от #49
11:45 02.05.2018
47 12345
12:15 02.05.2018
48 Бухахахахахха
До коментар #25 от "гост":
Ако не знаеш глобите от автопроизводителите които не продават определен брой ел.коли в Сащ която, е в размер над 1млрд.$ отива в компанията на Мъск.Ако според теб това е субсидия евала.Мен ми прилича на рекет,държавен рекет.12:23 02.05.2018
49 Инженер
До коментар #46 от "гост":
Именно там е спорът КОЙ КОЙ КОЙ трябва да ги направи????Автопроизводителите??? Само виж парадокса примерно Мерцедес продават милиони ДВГ автомобили, сега обаче трябва да се пренастроят на ЕЛ. коли което коства милиарди и не стига това еми и трябва да се занимават със зарядни станции.
А ПЪТИЩА трябва ли да построят?????
12:46 02.05.2018
50 Да да
До коментар #27 от "Антиелектрика":
Като гледам не ти е омръзнало г-н първолак! Или първоаприлец! Защо ти е толклва трудно да разбереш основната идея на написаното от мен,на знам! Пишеш едни и същи простотии сигурно от години насам,а живота си върви и електричките заемат все по-голям дял от пазара! Ако мислиш,че някой ще пита теб как да станат нещата,леко си се объркал! А ако се мислиш за голям гений,дръпни една лекция на всички автопроизводители да не правят коли на ток! Може да спечелиш Нобел за екология или идиотизъм! Експерте и да ти кажа- това че ти си виждал ел.мобил само на снимка,не означава че вече не са продадени милиони!Коментиран от #53
16:33 02.05.2018
51 Да да
До коментар #40 от "Патенти":
Трудно ще те разбере! Той знае че тока бие и се пази отдалече :). Знае повече от Илон,от Тела и Айнщайн взети заедно и при това е непоколебим в твърденията си! Как не е станал Нобелов лауреат!Коментиран от #52
16:41 02.05.2018
52 Зорлем
До коментар #51 от "Да да":
Има дадена Нобелова награда за "откриването" на лоботомията, а тази на Айнщайн е по химия (за фотоефекта?!), така че "Нобелов лауреат" не е задължително нещо хубаво.16:44 02.05.2018
53 Антиелектрика
До коментар #50 от "Да да":
Гледаш, но нищо не виждаш, г-н неграмотнико!Казах ти първо да се научиш да пишеш правилно и тогава да ми даваш акъл дали пиша глупости или не!
До тогава брътвежите ти за комунисти и електрички, ги разправяй на "именити" личности като ТЕЛА (може би съществува само във въображението ти) - хахахахахаха
Аман от неграмотни електрофилни фанатици, които нямат за пет пари акъл, ама тръгнали да се правят на много модерни!
17:32 02.05.2018