1 Май, 2018 10:39 12 514 53

Tesla харчела по $6500 на минута

  • tesla-
  • илон мъск

На първи април Илон Мъск се пошегува, че Tesla е фалирала. Това може да изглежда като оригинална идея за Деня на лъжата, но скоро като нищо ще се окаже самата истина, предупреждава Bloomberg в анализ за финансовото състояние на компанията.

Макар да се похвали с "най-продуктивното тримесечие в историята си", Tesla така и не успява да достигне планираните тиражи на Model 3. Инвеститорите стават все по-нетърпеливи и това започна да се отразява на акциите на производителя, които се сринаха с 24% от септември досега.

Мъск твърди, че Tesla отбелязва "най-големия ръст на автомобилна компания в модерната ера", но това става за сметка на огромни разходи. Според Bloomberg производителят на електромобили харчи по $6 500 на минута. Това прави по $390 000 на час и $9 360 000 на ден.

В момента за Tesla работят около 40 000 служители. Възвръщаемостта за работник обаче е много по-ниска, отколкото във Ford или General Motors. Ако парите продължават да се изливат между пръстите на Мъск с такива темпове, загубите до края на годината ще надхвърлят $2 млрд., а в началото на 2019 г. компанията трябва да покрие дълг от $1.2 млрд.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха-ха-хаааа....

    28 10 Отговор
    Ни можи да биди....
  • 2 Родолюбец

    24 34 Отговор
    Повечето от тези разходи са за разработка на нови технологии. След време, когато заработят на пълен капацитет и бизнеса им с ВЕИ се разрастне достатъчно ще излязат на печалба.
  • 3 гост

    24 32 Отговор
    Нормално е при разработка и разрастване да има загуби, а 2млрд. не са особенна сума за компания, която се цели в капитализация за дългосрочен период от 300млрд. долара. Форд и ГМ правят стоки, които съвсем скоро ще им секне търсенето и тогава кой има по-големи шансове за оцеляване: този който произвежда търсени стоки на бъдещето или този който произвежда огромни мпс-та от миналия век? Форд преустанови производството на повечето си модели седан и хечбек, защото няма търсене, бъдещите планове и рестрикции за разход ограничават сув-моделите, които се търсят. Та недейте да кроите шапката на най-видния новатор в технологиите на нашия век. Мъск може да покрива години наред подобни загуби от собствения си джоб, а до месеци производството на модел 3 е прогнозирано да стигне 6х.бр седмично на три смени.

    Коментиран от #26

  • 4 Новите богове

    30 15 Отговор
    Публикувано във факти.бг: най-видния новатор в технологиите на нашия век :)))))).
    Удри главата в земята и се моли на новият ти бог на който най-голямата цел е да достигне пазарна капитализация от 300млрд. долара.

    Видяхме му пазарната капитализация за дни се сринаха акциите със 100 долара. Това няма как да бъде сериозна цел освен за някой спекулант какъвто май е и той.

    Коментиран от #6, #8

  • 5 гост

    20 22 Отговор
    Интересно колко си мислят някои , че харчат в минута ВАГ или Даймлер ?? Това са нормални разходи за такива компании , още повече когато огромната част от тях са инвестиции , а не пари за заплати примерно !! И колкото и да е неприятно за някои тук , докато Тесла безапелационно е с най-добрите електромобили , няма банка и инвеститор , която да и откаже финансиране !!! Ако си имате идея в какви бизнеси инвестират милиарди , Тесла е направо Федералния резерв в сравнение с тях !!

    Коментиран от #9, #10

  • 6 гост

    15 21 Отговор

    До коментар #4 от "Новите богове":

    Всъщност целевата капитализация е 650 млд и то до десет години максимум !! И с досегашните темпове ще я стигнат доста по-рано ! А за падането на акциите доста помогна и "доброжелателност" вой къде ли не от конкуренцията , но това ще им е максимума , колкото и да се напъват , няма връщане ! А който иска да погледне движението досега , след всеки спад следва двойно по-бързо възстановяване и продължаване на растежа ! За последните 4-5 години от двайсетина до над 300 долара , а щом Модел 3 влезе в график , моментално ще идат над 400 !
  • 7 бмв

    14 24 Отговор
    Американска пропаганда.Как с толкова загуби още съществува.За толкова пари аз лично щях да направя автомобил ,който се движи с безплатен въздух и реално има неограничен пробег.

    Коментиран от #15

  • 8 Антиелектрика

    26 12 Отговор

    До коментар #4 от "Новите богове":

    Мъск бил най-видния новатор на нашия век, не четеш ли - хахахахахахаххахахаха
    Новатор със стари технологии и без един патент на негово име, но с фанатични последователи с празни кратуни - хахахахаххаха

    Не му обръщай внимание на този анонимен трол, той не е виновен, че е такъв :)))
  • 9 Бухахахахахха

    15 8 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И аз така смятам но банките не хвърлят пари на вятъра.Особенно за компания оценена като.....боклук.От сума време говориш като стигнат пълния капацитет.Все някога ще ги достигнат когато другите марки правят същото за ден.
  • 10 Бухахахахахха

    9 12 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Интересно колко си мислят някои , че харчат в минута ВАГ или Даймлер ??

    А колко печелят?

    Коментиран от #16

  • 11 123

    18 9 Отговор
    Как може някои да се превъзнасят така към този пич? Иноватор бил, гений, гуру и не знам си още какво! Моля? Аз не разбирам много, но пък чета, и не съм прочел Тесла да има патент за нещо. Или бъркам? Моля ако някой знае, да каже. Мъск е умен, човек който е събрал наличните налични технологии и ги е сложил в готина опаковка. Ноооо, и това ще свърши, защото автомобилните гиганти започнаха сериозно до предлагат хибриди, бавно, но целенасочено. А те са бъдещето в следващите 20 години, или поне масовото бъдеще. И след тях ще дойдат електричките, естествено като продължение. Въпросът е, Тесла ще издържи ли дотогава? По скоро не, защото в момента е изкуствено поддържана и като я купи Мяу Бау, ще почнат да папката ориз всичките..... И те така! Просто бизнес!

    Коментиран от #14

  • 12 Да да

    19 14 Отговор
    Някои ревяха че тока щял да поскъпне,но преди него поскъпна петрола! Други се тормозят че Илон-чо ще фалира! Ако си купя електроцентрала за 100мл. евро,колко години ще съм на загуба докато избия инвестицията! За колко години другарите комунисти изчисляваха избиването на АЕЦ Белене! За колко години ще се избие Турски поток! Това се наричат инвестиции! Само дето руските все са на загуба,а Илон-чо е милиардер и то без подкрепа от Тръмп или Путин! Този човек е убиец на петролозависими държави! Той ще съсипе Иран,С.Арабия и Русия без дори да го спомене! Победата над джихадизма и комунизма е близко! Да кажем 7-8 год.макс

    Коментиран от #17, #18, #38

  • 13 Driving pleasure

    10 5 Отговор
    Стига ва... Т'слата губела пари... тва ни са е случвало до сега и сме много изненадани :D
  • 14 гост

    18 8 Отговор

    До коментар #11 от "123":

    Върни се назад с няколко години до скоко на акциите им. В една година тесла върнаха пълната държавна субсидия, за разлика от всички други автопроизводители, и освободиха всичките си патенти, за да може бранша да за развива, според Мъск конкуренцията допринася за по-добър и по-евтин продукт за хората. Тогава акциите им скочиха 4 пъти, не е спекула, просто човека е коренно различен като подход. Той е директор на СпейсХ, БорингК. и води Тесла. Малко ли е? Кой друг успява да е директор само на една компания с подобен размер, а камо ли 3. Само директорите на Рено/Нисан/Мицубиши и ФВ може да се мерят с него, но те са корпоративни вампири за всеки цент лична печалба дори в скандалните времена на комапнията, а не са мечтатели като Мъск. Да, има си проблеми, но е много успешен, няма как да не му се признае.

    Коментиран от #19

  • 15 lava

    8 4 Отговор

    До коментар #7 от "бмв":

    Щом си толкова умен, що не си патентоваш идеята и да я продадеш на продадеш на БМВ?
  • 16 Driving pleasure

    9 11 Отговор

    До коментар #10 от "Бухахахахахха":

    Нещо си в грешка баце VW има 2.3 милиарда нетна печалба за 2017 а тази година пак бие рекордите си. Същото е и с Даймлер въпреки, че продават много по-малко автомобили (малко над 1 милион среюу 10 милиона на VW) маржа им на печалба е голям и са с1.5 млрд печалба за миналата година... А Т'слата няма и цент спечелен!

    Коментиран от #21

  • 17 Антиелектрика

    11 6 Отговор

    До коментар #12 от "Да да":

    И всъщност какво трябва да показва, че петрола поскъпва, а токът го гласят да поскъпне след няколко месеца? Това ли ти е довода колко е "умен" Мъск?
    По същата логика можеш да кажеш, че ако има слънчево затъмнение, то показва колко е "далновиден" Мъск.
    Май си слънчасал, за да пишеш подобни идиотщини, та чак и комунисти на намеси?!
    То всичките електрофили сте един дол дренки, с коефициент на интелигентност едноцифрено число!

    Коментиран от #23

  • 18 Driving pleasure

    7 3 Отговор

    До коментар #12 от "Да да":

    И ти си нещо в грешка баце... Ако си купиш централа за 100 млн не си на загуба защото започваш да си възвръщаш парите. В ден 1ви си на -100 000 000млн, но на ден 2 си произвел за 10 000 електричество и финансово си вече на - 99 990 000...
    При илончо нещата не са така - защото той произвежда и вместо да му намаляват загубите той ги увеличава тоест при същите тия -100 000 000 млн той произвеждда 10 000 автомобила и баланса му става -110 000 000
    малка но съществена разлика ;)
  • 19 Антиелектрика

    8 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Човека те пита за патенти, ти му говориш пак врели-некипели за акции.
    Я ни кажи колко см му е оная работа щом си толкова запознат - хахахахаххаха

    Коментиран от #29

  • 20 БОКО

    1 3 Отговор
    Недей те рева на чужд гроб!
  • 21 Бухахахахахха

    4 4 Отговор

    До коментар #16 от "Driving pleasure":

    Не си ме разбрал.Госта казва,че всички компании имат разходи и е така.С една разлика,че ВАГ имат продажби и е на печалба за разлика от Мъск дето все още е на минус.Госта сравнява Мъск с ВАГ.Само дето Мъск го бута яко държавата пък ВАГ си произвеждат и не разчитат на измислени глоби за да си поддържат производство.

    Коментиран от #25

  • 22 Електрика

    10 3 Отговор
    Има голяма вероятност Tesla да фалира. Това обаче не променя много нещата. В най-лошия случай ще ги купи някой и ще продължи да произвежда, този път на печалба, защото ще осигури и допълнителен кеш.

    Гледам че споменавате приходи и разходи, поне аз не разбрах какви са приходите, при положение, че са сметнали разходите. Ей така от числата които знам, на седмица прави 2250 модел 3 по 50 000 долара. Само от тях има приходи 16 милиона на ден , а това беше производителността преди да започне 24/7 производство.

    С други думи тази статия не ни казва нищо! Виж ако ставаше въпрос за загуби, а не за разходи, тогава щеше да е притеснително.

    Коментиран от #24

  • 23 Да да

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    Трудно е да разбереш написаното! Нали коефициента ти е двуцифрено число! Вероятно 10-11 ! Да кажем така - след 15 год.вноса на автомобили втори крак в България от ЕС и не само ще бъде предимно на електромобили! Сега по ясно ли ти е? А дали ще са Тесла,Рено,Лада,Чин джао или др.,това е без значение!

    Коментиран от #27

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "Бухахахахахха":

    И с какво ги бута държавата? Бяха взели субсидия, както и други производители, но я върнаха предсрочно и инвеститорите оцениха това много високо. СпейсХ получава известни съфинансиране от НАСА за разработка на ракетните технологии, защото после НАСА, като техен основен клиент, ще се възползва най-много от тях. Тесла не получава субсидии, ако субсидирането на покупка на електрическа кола в отделните държави го наричате субсидия спрямо Тесла, то това не е вярно, понеже всяка една електрическа кола получава тази субсидия (ФВ, Нисан, ГМ и др. до продажбата на 200х.бройка). Реално безвъзмездни субсидии няма за Тесла, а това стимулиране на продажбите се прави, за да се премине към по-чист транспорт и оттам разходите за здравеопазване да намалалеят, превенция един вид. Мразенето и тролването е едно, а реалността е друга.

    Коментиран от #48

  • 26 Koko

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Иноватор казваш? :))))))) Какво е иновирал, че не ми стана ясно? Да не би той да е създал Тесла или PayPal? Просто ги яхва, както си работят и извъднъж "иноватор". Или не четеш, или не ти влиза в главата. Колкото до бизнеса с НАСА, там филма е друг, но за масите остават ПР смехориите за Марс. Докато има УФСе, ще има и кой да ги стриже и дои.
  • 27 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Да да":

    Единственото което ми става ясно е, че не може да пишеш правилно. А аз от такъв като теб, няма какво да науча, драги третокласнико.
    И ако смяташ, че цената на петрола ще расте, а цената на тока ще пада, защото всички минават на електрички, показва сериозен умствен дефицит.
    Но вече ми писва от глупавите ви гадателства! Само гледай да не ти се счупи кристалната сфера, че току виж си се гътнал до 15 години от фанатизма си!

    Коментиран от #50

  • 28 Мноо зелен

    5 0 Отговор
    Аз харча по 5 стотинки на минута и садя по 3 дръвчета на година! Искам на ми направят паметник с декорация пандички.
  • 29 Патенти

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Вие наистина ли смятате, че съществува технологична фирма без патенти?

    Tesla Motors отваря достъпа до патентите си

    Целта на компанията е да ускори развитието на пазара на електромобили
    от Капитал, 15 юни 2014, 14:49, 2551 прочитания

    В четвъртък съоснователят и главен изпълнителен директор на Tesla Елън Мъск заяви, че компанията няма да предприема юридически действия срещу никого, който "искрено иска да използва нашата технология". На интернет страницата на компанията Мъск посочва, че секторът би имал полза от отвореното споделяне на технологии, като допълва, че Tesla Motors е създадена с цел да ускори развитието на устойчивия транспорт.


    Развитие на сектора

    "Ако отворим път за създаването на привлекателни електрически превозни средства, но след това заложим след себе си минно поле от интелектуална собственост, което да възпрепятства останалите, действаме по начин, който противоречи на тази цел", обяснява мениджърът.


    По думите на Мъск решението се отнася за всички патенти на Tesla Motors, като в това число се включват както НЯКОЛКОСТОТЕНТЕ настоящи патента на компанията, така и очакваните в бъдеще НЯКОЛКО ХИЛЯДИ. "Смятаме, че пазарът е достатъчно голям за всички", коментира още предприемачът.

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Не патент а чудо

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Патенти":

    ХаХа а Апъл патентовали правоъгълника със зоблените ръбове.
    В момента се патентова всичко което си помислиш, дай да видим един реален и смислен патент а не примерно как да се охлажда пакет батерии.
  • 31 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Патенти":

    Чакам нещо конкретно. Кое е новаторското, за което гост толкова тръби?
    Хайде, включи се в спора с нещо конкретно, защото празните приказки не са ми любимо занимание.

    Коментиран от #32, #40

  • 32 Никой

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Aз не знам какво разбираш под новаторско, явно очакваш машина на времето или нещо такова. Новаторското в случая, е че Тесла предлагат единствените наистина желани и що годе достъпни електромобили. И преди е имало електромобили, които изминават толкова, които са направени и сглобени по-добре. Колкото и да отричате обаче, Тесла наистина промениха пазара, показаха, че за да имаш електромобил не трябва да си показно хипи, и не трябва да избираш измежду пластмасови кутии, приличащи на тостери с максимална скорост от 3км/ч. Колкото и да ви е досадно сами виждате, че всички големи се мобилизираха и в следващите 10 години ще видим много подобни предложения, и интересно как заглавията за всяко едно от тях избухват с фрази като "Убиецът на Тесла?" и сравнението е неизбежно. Тесла им станаха като трън в очите, не че не могат да ги бият по качество, цена и характеристики, а че те бяха първите и си получиха репутация и имидж, за които другите само си мечтаят в момента. Дали Тесла ще оцелеят, не мога да кажа, инвестициите да навлезеш в 150 годишен пазар са огромни, но Мъск не е от тези, които се отказват лесно и вече е показвал че би вложил всичките си пари в определена рискова идея. Аз честно не знам повечето от вас какво очакват - че просто се набиват едни 100 милиона в нова компания и веднага ставаш част от големите играчи.

    Коментиран от #33

  • 33 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Никой":

    То си има тълковен речник. Там си пише какво трябва да се очаква под новаторско - новост, нововъдение.
    Какви машини на времето, какви 5 лева?
    Сам казваш, че Тесла не е създала нищо ново и няма нововъведения - според тълковния речник излиза, че не е новаторска. Пък твоите размишления, че новаторско било това Тесла да бъде желана и достъпна, нямат нищо общо с етимологията на думата новаторство.

    Учете и четете повечко, че сляпата фенщина не е полезна.

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Никой

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Новаторско не означава само новаторска технология! Новаторски е начина под който е поднесена - в желана опаковка и това си личи. Проблемът на Тесла хич не е в липсата на клиенти, а в това, че не могат да отговорят на търсенето. А търсенето е заради електрическа кола, която има какво да предложи освен фалшивото чувство за опазване на околната среда. Не се притеснявай за Тесла, Мъск има още 2 успешни компании и няколко милиарда зад гърба си.

    Коментиран от #36

  • 35 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Все едно да кажеш, че кацащите ракиети на СпейсХ не са нищо новаторско, защото руснаците правят ракети от 60г насам. Да, ама никоя не е кацнала, инак са почти същите.
    Тесла е първата чисто електрическа кола с йон-литиеви батерии с капацитет от 60квч, което я прави бърза за заряд и с висок капацитет за изминаване на стотици километри, а при нужда се пълни на суперчарджър за минути.
    Няма таква кола дотогава, нито на 10пъти по-висока цена, нито с подобен пробег. Скъпи са, да, за средната класа в САЩ и другите страни, но остават на нивото на подобни характеристики като автомобили с двг. Така че са достъпни, стилни, бързи и практични.
  • 36 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Никой":

    Нито се притеснявам за Мъск, нито ме вълнува опаковката.
    Все пак вземи прочети какво е новаторство, защото то си има определено значение.
  • 37 123

    4 1 Отговор
    Четейки коментарите тук, въобще не се учудвам как в Америка Тесла е фешън. Да, точната дума е фешън. Не технологична, а фешън. Технологичен е Приуса, Тесла е лъскава опаковка за балъци. Като последното поколение смартфони, които се надпреварват да си рекламиран камерите. Аха, камерите, не е обхвата, не е батерията, не е софтуера, а камерата. И шпековете ще си счупят краката да си купят последният модел играчка за 2 бона. Да си правят селфи пред бургер за 2 лева. Цирк! И с Тесла е така, ненужна играчка. В момента, след 20 години може да е друго, но сега, фешън гъзария и толкоз!

    Коментиран от #41

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 12345

    3 1 Отговор
    През 90-те имаше една песен "Пирамиди, фараони". Тесла е един по-съвременен вариант май. Дано не съм прав, но докато има петрол на приемлива цена, ДВГ ще е номер едно. Всичко друго е просто екзотика. Електричките са cool, но засега са с ограничено приложение, като втора градска кола. За масова употреба към момента не може да се говори.
  • 40 Патенти

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Търсиш под вола теле! Един гениален архитект или дизайнер не е нужно да измисля нови тухли, хоросан, мебели, цветове или каквото и да е било, а просто да комбинира правилно вече съществуващите!

    Никой от гениалните художници не е измислил боите или платната. Никой не очаква от тях такова нещо и до твоето мнение ,не очаквах че някой въобще може да си го помисли!

    Предизвикателствата за изработка на електромобил са много. От BMW в прав текст казаха, че имат проблеми със задвижващия тракт и очакват те да бъдат решени чак в петото поколение, което ще излезе 2020-та година. А BMW са едни от от технологичните лидери при електромобилите, правете си сметка за останалите. Факт е, че Тесла предлаган най-добрите технически характеристики на добра цена.

    Коментиран от #42, #51

  • 41 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "123":

    Приус технологичен, а Модел С не? Приус е нормална кола с батерия в багажника и 15кв мотор, харчи 1л. по-малко от стандартната кола, но е доста по-скъпа. Тесла е чисто електрическа кола, напълно различна конструкция, най-добрите динамични характеристики сред колите, изключвам електрическите хиперкари, най-висок пробег и най-бързо зареждане. Излезе преди 10г., а конкуренцията сега започва да се мери и да планира пускане на подобни коли след 2020г, което ще рече, че сходна кола като първата тесла модел С ще излезе 15г. по-късно при положение, че всички производители имаха прототипи и по онова време.

    Коментиран от #43

  • 42 Антиелектрика

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "Патенти":

    Бла бла бла.
    Чети тълковния речник и не разтягай локуми.
    Нито Мъск е художник, нито е новатор, нито е велик. Най-обикновен бизнесмен си е, а култа към него показва не здрав разум.
  • 43 Инженер

    2 1 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Имат ама нямат инфраструктура толкова ли си ограничен да го разбереш.
    Японците започнаха тази революция а преди тях беше и Шевролет.
    Японците обаче не са глупави и започнаха от хибридите защото искат да продават колите си СЕГА а няма зарядни, иначе могат не само колкото Мъск а и повече ама няма зарядни!!!!Не случайно батериите бяха на Панасоник а силовата електроника също не е на ТЕСЛА.
    И също представи си че обикаляш цяла България и навсякъде има само бензиностанции на ЛУКОЙЛ??
    Определено всички автопроизводители са на мнение че това не е тяхна работа да правят зарядни станции и там е големият проблем, аз мога да го направя този твои ел. автомобил в гаража си. Има много студентски състезания с ел. автомобили нищо сложно няма.

    Коментиран от #44

  • 44 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "Инженер":

    Замисли се какви са батериите на приус до последното поколение от миналата година когато вградиха ли-йон и плъгин хибрида. Само ли-йон може да се зареди достатъчно бързо, другите не, та електрическата кола е на 120г, нищо ново, но комбинацията с ли-йон я прави практична и използваема. Замисли се пак, че интернет има от 1960г., но едва този век започна размножаване и разпространение до всеки дом, защото е намерена правилната комбинация. Все едно да кажеш, че ли-йон батерията не е променила телефоните или микропроцесорите не са променили електрониката. Тесла има много добър мениджмънт на батерията, не е просто събрала някакви части. А Мъск е физик, не е хванат от полето. Та с кого се мериш, защо мразиш толкова много?

    Коментиран от #45

  • 45 Инженер

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Мразя??????
    ХаХа не понасям когато се взема заслугата на други хора и се дават на някого без заслуги.
    Ти сам го каза, ел. колата е нищо нов. Ли-Йон технологията промени всичко около нас съвсем закономерно дойде ред и на колата.
    Каква Тесла какви 5 лева всичко беше въпрос на инфраструктура, Мъск имаше зор той я направи, но само той няма как да огрее навсякъде, защото така се създава монопол.
    Тесла е просто един Софтуер в което без спор са добри Американците но другите също не пасат трева.

    Коментиран от #46

  • 46 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Инженер":

    Инфраструктура има, но тя е изключително сложна и скъпа. Например в Германия има много зарядни станции, но за различните такива трябват абонаменти към доставчика, трябват регистрации и цената за заряд е в пъти по-висока от тази у дома като надскача дори зареждане на бензиностация. При Тесла е най-лесно и просто, а голямата батерия намалява необходимостта от ежедневно търсене на зарядно, което е голям дерт. Просто немците правят всичко за пари и ФВ, БМВ, Даймлер, Форд например нямат станции за техните електрически коли и не са дали и цент за зареждането на електричките. А могат да стимулират потребителите с унифициран конектор, какъвто вече договориха, и просто и евтино зареждане с енергия от ВЕИ за всички коли с подобен конектор. Ала не искат, една бърза станция струва 40-50х.евро и искат да си ги избиват, а не да стимулират електричките, въпреки че станцията гарантира търсене на продукта, особенно на техните е-голф, и3, фокус-е, б-клас със 120км пробег.

    Коментиран от #49

  • 47 12345

    2 2 Отговор
    Зад Илончо стои американската държава. Дотират го с милиарди долари. Затова беше измислен "дизелгейт". Удариха ги с дванадест милиарда долара и после тези пари влезнаха в джоба на Илончо. Явно паричките свършват, както и облъчените клиенти намаляват, съответно няма и толкова нови депозити. Доставките се бавят с месеци. Абе ще се срине и тази пирамида. Въпрос на време е .
  • 48 Бухахахахахха

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Ако не знаеш глобите от автопроизводителите които не продават определен брой ел.коли в Сащ която, е в размер над 1млрд.$ отива в компанията на Мъск.Ако според теб това е субсидия евала.Мен ми прилича на рекет,държавен рекет.
  • 49 Инженер

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Именно там е спорът КОЙ КОЙ КОЙ трябва да ги направи????
    Автопроизводителите??? Само виж парадокса примерно Мерцедес продават милиони ДВГ автомобили, сега обаче трябва да се пренастроят на ЕЛ. коли което коства милиарди и не стига това еми и трябва да се занимават със зарядни станции.
    А ПЪТИЩА трябва ли да построят?????
  • 50 Да да

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Като гледам не ти е омръзнало г-н първолак! Или първоаприлец! Защо ти е толклва трудно да разбереш основната идея на написаното от мен,на знам! Пишеш едни и същи простотии сигурно от години насам,а живота си върви и електричките заемат все по-голям дял от пазара! Ако мислиш,че някой ще пита теб как да станат нещата,леко си се объркал! А ако се мислиш за голям гений,дръпни една лекция на всички автопроизводители да не правят коли на ток! Може да спечелиш Нобел за екология или идиотизъм! Експерте и да ти кажа- това че ти си виждал ел.мобил само на снимка,не означава че вече не са продадени милиони!

    Коментиран от #53

  • 51 Да да

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Патенти":

    Трудно ще те разбере! Той знае че тока бие и се пази отдалече :). Знае повече от Илон,от Тела и Айнщайн взети заедно и при това е непоколебим в твърденията си! Как не е станал Нобелов лауреат!

    Коментиран от #52

  • 52 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Да да":

    Има дадена Нобелова награда за "откриването" на лоботомията, а тази на Айнщайн е по химия (за фотоефекта?!), така че "Нобелов лауреат" не е задължително нещо хубаво.
  • 53 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "Да да":

    Гледаш, но нищо не виждаш, г-н неграмотнико!
    Казах ти първо да се научиш да пишеш правилно и тогава да ми даваш акъл дали пиша глупости или не!
    До тогава брътвежите ти за комунисти и електрички, ги разправяй на "именити" личности като ТЕЛА (може би съществува само във въображението ти) - хахахахахаха

    Аман от неграмотни електрофилни фанатици, които нямат за пет пари акъл, ама тръгнали да се правят на много модерни!