Last news in Fakti

7 Юни, 2018 13:39 6 140 15

България иска да сглобява автобуси и камиони

  • truck expo 2018-
  • камиони-
  • изложение

Инвестициите нарастват със 7.2 на сто в реално изражение, за което допринася и автомобилният сектор

България иска да сглобява автобуси и камиони - 1
Снимка: Министерство на икономиката

Имаме амбицията и разговаряме с потенциални инвеститори да сглобяваме автобуси и камиони в България. Това заявил заместник-министърът на икономиката Лъчезар Борисов. Той откри международното изложение TRUCK EXPO 2018, организирано от Асоциацията на автомобилните производители, съобщиха от министерството. Събитието е домакин на повече от 50 изложителя на най-големите имена в тежката автомобилна индустрия.

Лъчезар Борисов е посочил, че секторът в България продължава да расте с устойчиви темпове, а в него работят около 170 - международни и местни компании, производители на автомобилни компоненти, като поддоставчици на водещи компании в автомобилостроенето. Делът на сектора в брутната добавена стойност е 4 на сто и нараства през последните десет години 4 пъти, е допълнил министър Борисов.

По думите му автомобилното производство е един от приоритетните високотехнологични сектори за привличане на чуждестранни инвестиции в страната, с голям потенциал за развитие на експорта, заетостта и регионалното развитие, а браншът осигурява заетост на над 40 000 хил. души.

Икономическият заместник-министър е изтъкнал, че през първото тримесечие на тази година инвестициите в България нарастват със 7.2 на сто в реално изражение, за което допринася и автомобилният сектор. Министерството на икономиката ще продължи да работи за подобряване на условията за бизнес, стимулиране на инвестициите в модерни технологии и иновативни производства и продукти и за намаляване на административната и регулаторната тежест, е посочил той.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДДР

    54 3 Отговор
    Имаме амбициите...
    Имате голи амбиции!!!
    Инвестира ли се в образование, в решаване на демографските проблеми?!?!?!
    Кой ще го сглобява тези машини, за това се иска добро образование, акъл и умения!!!
    Искам това да се случи, но ще има ли кадърни кадри, които да се справят !!!???

    Коментиран от #5

  • 2 JEEP

    34 1 Отговор
    Иска ама дали ще може при сегашната обстановка?
    Да не стане като роувърите във Варна-дето тръгнаха със стар модел индустрия да правят.
    Някога у нас се произвеждаха лиаз мадара, авиа...но всичко беше съсипано и разграбено
  • 3 Буко Баламата

    30 2 Отговор
    И аз имам амбиции да си лягам с Цеца ама тя не знае.
  • 4 Made In China

    22 2 Отговор
    В какъв мащаб са тия камиони и автобуси? 1:35 ???
  • 5 Суйо

    19 4 Отговор

    До коментар #1 от "ДДР":

    Не сте прав. Изискванията за "добро образование, акъл и умения" отпаднаха 90година. Сега ОТ НАС като работници се изисква да работим без пари, волски труд, без да се мисли за нищо. Това е и постигнато - поколението на "чалга/рап-смартфон" културата постигна тези резултати. Какъв е проблема излезлите от "обращение" сервитьорки и доставчици с бусове да бачкат на конвейр за рейсове? Ще си паднат на "оная работа" за 800нето.
  • 6 Гого

    19 5 Отговор
    Болните фантазии на Герб даже при колите се провалихме видяхме последният случай какво стана Great Wall пуснаха кепенците.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 утре започваме

    1 1 Отговор
    Заглавието гласи: Автобуси и камиони ще се сглобяват..

    Публикувано във факти.бг: Имаме амбицията и разговаряме с потенциални инвеститори да сглобяваме автобуси и камиони в България. Това заявил заместник-министърът на икономиката Лъчезар Борисов

    Хахаха...На прост народ кой ще даде да сглобява камиони и автобуси

    ... те, хората след разговор с нашия представител, зам.министър на икономиката, всичко ще им стане ясно, ама веднага...
  • 9 SAAB

    6 2 Отговор
    Обаче......автобусите и камиони не искат да ги сглобяват люде чийто първи минИстер е прочел една книга на индианска тематика ...:)
  • 10 Непознат

    5 2 Отговор
    Г-да,тук не можем и дъвки да правим,не да сглобяване камиони и коли.За да искаш нещо да се случи трябва първо кадри да образоваш,ние нямаме такива.Познати марки коли ни казаха,че не е проблем да дойдат но няма кадри .Това е,дайте на учителите по 2000 лв.да образоват младите хора.Но ние сме винаги така,от зад на пред,българска работа.
  • 11 Гост

    3 1 Отговор
    Какво стана с Китайците от Ловеч.?!!!¡!!!
  • 12 Пешо

    6 1 Отговор
    Има голяма разлика между обявеното заглавие, реалното заглавие и текста. Впрочем, в България ще се сглобяват и космически кораби.
  • 13 Жорко

    4 2 Отговор
    Че в соца и ранната "демокрация" сглобявахме автобуси и камиони. Мадара-Шумен, които бяхя лицензни на ЛИАЗ. А автобусите "Чавдра", мисля, че бяха с двигател на МАН. Един факт, който обаче е неизвестен за немалка част от публиката: първият сериен автобус с климатична инсталация е "Чавдар". Годината не си я спомням точно. Мисля, че беше 1979-1980, но може и да се бъркам. Понастоящем тези заводи са унищожени/разграбени, или изоставени, а сумарно може и трите глагола да се впишат в картинката.
  • 14 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Още от четвърто отделение най-много обичам бъдещото време с неговото ЩЕ !!
    Като ходи човек по Пиротска силно на запад - работник до работника! Високо образовани, наясно със съпротивлението на металите / джилязо, бакър и прочие/ дисциплинирани и непретенциозни - 500-600 лева на месец биват !!
    С автобусите не са много таман, ама с камионите са на "ТИ" !!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.