Last news in Fakti

22 Юни, 2018 15:47 8 647 29

Toyota оцени Century колкото S-Klasse

  • toyota-
  • century

Японските дилъри на Toyota започнаха да приемат поръчки за новото поколение на флагманския седан на марката Century. Това е едва третата генерация в 50-годишната история на модела.

Toyota произвежда дребни серии Century от 1967 г. за нуждите на висши държавни служители и членове на императорското семейство. Новото издание на лимузината дебютира миналата есен на салона 21 години след представянето на предишното поколение.

Новото Century запазва сръхконсервативния дизайн на предшествениците си, макар че трите генерации нямат нищо общо в технически план. Първото поколение (1967-1997) се оборудва с V-образен осемцилиндров двигател с обем от 3.0 до 4.0 литра, а наследникът му (1997-2017) е единственият японски автомобил с 12-цилиндров мотор.

Третата генерация на Century получава хибридна силова установка от Lexus LS 600h, съставена от атмосферен V8 с обем 5.0 литра (381 к.с.) и електромеханичен вариатор THS II. Системната мощност е 431 к.с.

Новата флагманска Toyota е дълга 5 335, широка 1 930 и висока 1 505 мм при междуосие 3 090 мм. Това я помества между Mercedes-Benz S-Klasse с дълга база и Maybach. Линията на покрива е почти хоризонтална, без скосяване в задната част, което осигурява повече простор над главите на пътниците.

Интериорът на седана е също толкова консервативен, колкото и външността - арматурното табло лежи в една равнина, декорациите са от светло дърво, а циферблатите на приборните уреди са аналогови. Изключение прави само екранът на мултимедийната система. Кожа може да се поръча, но японците по традиция предпочитат текстилна тапицерия от висококачествена вълна.

Задните седалки са снабдени с функция за масаж, а на гърба на предните има облегалки за краката. За плавна возия е настроено не само окачването, а и гумите, създадени специално за модела. За акустичния комфорт в салона се грижи система за активно гасене на шума.

Основният цвят за каросерията е черно Kamui. От боята се нанасят осем ръце, а в лака се добавя черен пигмент, който придава особена дълбочина на цвета. Предлагат се още три окраски - тъмносиня, тъмно бордо и сребриста. Работата на бояджиите приключва с мокро полиране на три етапа, с което се постига огледална гладкост.

Toyota Century се сглобява почти изцяло на ръка в завода Higashi-Fuji. Тиражът е 600 бройки на година, а цената 19 600 000 йени (€153 000). За тази сума в Япония могат да се купят почти всички версии на Mercedes-Benz S-Klasse с изключение на S600, AMG-моделите и Maybach.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BRABUS

    28 43 Отговор
    По- скоро е Волга!

    Коментиран от #3, #23

  • 2 Антон

    43 9 Отговор
    Изглежда ми прекалено правителствена. От статията не се разбра дали отново го пускат за кралското семейство или искат пазарен дял от топ лимузините.
    Защото вече имаме едно фиаско - когато народната кола реши че може да се мери с големите. Дори името й беше подходящо - файтон - една идея по луксозно от каруца. Спряха я от производство бързо бързо.

    Коментиран от #6, #7, #22

  • 3 селянин

    27 14 Отговор

    До коментар #1 от "BRABUS":

    Прилича на VOLGA-BRABUS,само че от тунинг ателито са забравили да сложът,,еленчето,,
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ХАХА ХА

    16 9 Отговор
    Влюбен съм
  • 6 Антончо чети повече

    25 15 Отговор

    До коментар #2 от "Антон":

    Фаетона не е спрян от производство,а да твърдиш,че има нещо общо с каруца...личи,че си виждал такъв само по снимки

    Коментиран от #11

  • 7 опаааа

    33 16 Отговор

    До коментар #2 от "Антон":

    ВрАГ спряха грозотията фаитон...каруца защото загубите гонеха МИЛЯРД...защото е... мноо убава.!!ОБАЧЕ зада спестят ..точно в техен стил направиха другата каруца БЕНТЛИ на основата на каруцата....разбирай ..същото лай...но с друга емблема и голфаджийте сега лапат големия Пасат с емблема на Б...ли за троини пари ...ТОЧНО В ТЕХЕН СТИЛ...мизерници лъжливи....!!!!

    Коментиран от #9

  • 8 ГосТ

    26 5 Отговор
    Мммм много елегантно. Стил. Много як стил. В Япония, чалга и хип хоп нема. Тези без традиции, са тези без бъдеще ; )
  • 9 DBS

    28 1 Отговор

    До коментар #7 от "опаааа":

    Далеч съм от идеята да защитавам WAG,има и зрънце истина в коментара ти,но направи си труда прочетеш малко за Phaeton и виж какви технологични решения има.Справка -виж само пантата на багажника.
    А не беше пазарен успех, защото този пазар е консервативен и човек трудно вади пари за S-Class да си купи VW
  • 10 Yes

    28 6 Отговор
    Като клас по-скоро е от класа на Ролс Ройс!Но,четири пъти пи евтина и сигурно 4 пъти по качествена.Видях скоро една от 1то поколение.Нещо страхотно е!Вечна кола.
  • 11 Антон

    21 13 Отговор

    До коментар #6 от "Антончо чети повече":

    Да не съм имал файтон, защото не си падам по каруци! Притежавам доста по-добри коли от него, и като клас и като марки.
    Ти наистина ли смяташ че файтона се произвежда още?
    В жестока заблуда си! няма вече такъв автомобил, не може да отидеш в шоурума и да си конфигурираш такъв - вагените са силни в малките сапунерки и служебните пасати.Толкова могат.
    Ама какви екстри имал файтона, ама каква му била пантата, ама какъв климатик имал, ама какви техноплогии....пазара им показа и ги изрита шумно - никой не дава стотици хиляди евро за кола с емблема фолксваген
    По същия начин пежо, алфа, рено, хонда и всички останали не правят подобни лимузини, не защото не могат, а защото знаят че никой ням да си купи такава кола на цената на ес класа или седмица.
    И не знам защо си мислите че фолксваген е нещо повече от останалите средностатистически марки.

    Коментиран от #12

  • 12 Никой

    17 9 Отговор

    До коментар #11 от "Антон":

    Ти в коментара си написал, всичко сгрешено в пазара в момента. Фаетона не беше никак лоша кола, разбирам, че мразиш ФВ като марка, но изглеждаш смешен да нареждаш кола сляпо, която е в пъти по-качествена като сглобка от издънката w220. Разликата е че S класата е станала синоним за луксозна кола и Мерцедес и БМВ са си изградили име. И именно сляпото следване на тенденции и робуването на марки е което уби Фаетона и е което прави навлизането на нови марки в сегмента доста трудно. Мерцедес и л*йно да извадят на пазара, хора като теб пак ще го купуват, защото се интересуват само от имидж и какво мислят другите за тях.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Антон

    17 10 Отговор

    До коментар #12 от "Никой":

    Колкото и да не ти харесва ес класата определя правилата в този сегмент. Това е жестоката истина. Ходи разгледай и покарай новата седма серия. направи същото с ес класата. И въпреки че съм по-скоро от крайните фенове на бмв, не мога да си изкривя душата, седмица не дава това усещане за премиум който имаш в мерца.
    Колкото и да се пънат останалите няма как да стигнат традициите и опита в правенето на топ лимузини.
    Дори и мега луксозната Тойота от статията, пак не може да избяга от гените си. Виж таблета между задните седалки, този за управлението на масажите и климатика. 1 към 1 с този от новия лексус лс. Копчетата около скоростния лост едно към 1 с лексус. панела на климатроника същия като в лексус от преди 10 год.Сега аз лексус или кралска лимузина си купувам. същото и с фаетона, няма как вътре да мирише на пасат и да ми искат над 100 хил.евро за такова нещо.
    Отиди в някоя автокъща и разгледай внимателно един ролс. и ще разбереш защо има коли и коли, а той е директно в друго измерение.
    И недей да мислиш че хората които имат пари за подобни коли са наивници, а защо бмв и мерц са се утвърдили , а файтона не успя ми прочети отново внимателно коментара.
    И не мразя ваг, едната ми кола е от топ фирмите на ваг.

    Коментиран от #16

  • 14 Пфйдйдкк

    12 5 Отговор

    До коментар #12 от "Никой":

    Файтона по качествен от w220 🤣🤣🤣 като натиснеш копчето да си свалиш прозореца на файтоня и ти остава в ръцете. Когато Мерцедес изкарват W220ката 98ма имат регистрирани над 100 патента за технологии. Карам такава вече 4 год и къде ли не съм я карал и освен една възглавница
  • 15 Йсйдйдк

    7 5 Отговор
    Друго не съм пипал
  • 16 Random

    15 7 Отговор

    До коментар #13 от "Антон":

    Копчетата на Е класа и GL са същите като на Sprinter.
    Ся, аз кола висок клас ли си купувам или ръждив бус(2007 година няма един панел без ръжда)?

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Варна

    8 9 Отговор
    Наистина прилича на Волга от преди 89 година.
  • 18 Йфкфйфйд

    9 2 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Предполагам че коментара е до мен! Да така е долу горе са едни и същи копчетата 😃 което не ок. Но със сигурност ще изкарат повече от на файтона . На жена ми бийтъла е със същите копчета като на файтона и знам как остават в ръцете ми
  • 19 Антон

    7 3 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Ама не правиш разлика - гл, е класа, спринтер и всички останали са все под марката на мерц и се продават като коли една идея малко по-луксозни от конкурентите им в съответния клас. А това на снимката има претенции да бъде в друго измерение при кралските особи.....
    Ходи виж новия майбах, и виж дали кожата, копчетата , седалките и каквото се сетиш имат нещо общо с изброените от тебе. Въпреки че и майбаха е просто по-луксозна ес класа. Ама хората са се постарали да получиш това за което си платил.
    А тези купиваш файтон, усещане като в удължен пасат.
  • 20 ВАГ

    14 7 Отговор
    В статията се споменава Century , Тойота , С клас и Майбах ,но това явно не пречи коментарите отново да са за Фолксваген .... няма по-селски манталитет от българския и особенно от шопския (най-големите селтаци).

    Коментиран от #21

  • 21 До ВАГ

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "ВАГ":

    Ако си прочел коментарите внимателно ще видиш че се споменава фауве не по линия на голф, поло където са силни, а по линия на файтона. И то защото някой се опитват да приравнят марката към луксозните коли.
    А ние имаме една много хубава поговорка - всяка жаба да си знае гьола, защото селтаците трябва да се научат че света не започва и свършва с газифициран фолксваген.
  • 22 ДДД

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Антон":

    идеята е че тази кола струва колкото S класа
    но е по по най за държавни глави посланници и такива
    те не могат с поста s класа да тръгнат я
  • 23 Газ 24

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "BRABUS":

    Точно волга с кристални фарове и повече електроника. Сега руснаците да ги съдят за кражба на дизайн от 60те години.
  • 24 моторджия

    7 6 Отговор
    Изглежда страхотно. С ЕС класата само по цена са сходни и по нищо друго. Това тук лъха на лукс, съвършенна изработка при това ръчна с внимание към всеки елемент. Ръчно изработена кола на такава цена и толкова луксозна просто няма. Със сигурност е и безумно здрава, както всеки японски автомобил. Всичко това съчетано с модерна, безшумна и икономична хибридна система. Респект!
  • 25 toyota

    7 4 Отговор
    Яка е.Има страннен дизайн,но със сигурност е по-добра от недоразумението мерцедес ес класа или майбах.Колата е изработена от истински инженери, а не от неграмотни сирийци с шеф турчин,каквито са роботещите в мерцедес.

    Коментиран от #26

  • 26 йорбалу карбус

    4 4 Отговор

    До коментар #25 от "toyota":

    Е наистина има прости хора в Бг, след като ти прочетох недоразумението явно си от тях
  • 27 Дългия

    3 1 Отговор
    Фаетона е много добра лимозина , но остава в сянка . Колата се сглобява в завода на Бентли ръчно и ползва шаси на Бентли .В никой форум по света не казват лоша дума за колата но селските парчета в България веднага е наплюха .
  • 28 Минаващ от тук

    2 0 Отговор
    За Тойота е статията, алоу! Сега коментираме японските кошници. Оставете за малко германските кошници. Боб, боб, ха сега малко фасул.
  • 29 B52

    0 0 Отговор
    Аз съм мноооооого консервативен и с удоволствие бих карал такава "консерва".